- Madzag nélküli ollós klaviatúrát villantott a Keychron
- Milyen monitort vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 5.1 laptoppal / notebookkal - külső hangkártyák
- Mini-ITX
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- MILC felhasználók szakmai topikja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Milyen asztali médialejátszót?
Hirdetés
-
Indul a PlayStation Days of Play, bemutatkoztak a következő PS Plus játékok
gp Alig egy napot kell várni és elrajtol a Sony szokásos leárazása.
-
Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
ph A 7.30-as verzióval a korábban bemutatott sötét mód is javult.
-
Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
ma A G85 külsőben és specifikációban is ígéretes.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz knoxhu #181747 üzenetére
Amit még nem ártana tudni illetve tisztázni:
-A kocsi vételára felett mennyi keret lesz még, hiszen a vételáron felül is lesznek költségek (az átíratás, biztosítás, szükség esetén egy olajcsere, gumicsere, esetleg vezérléscsere, ha bizonytalan, mikor volt utoljára, stb.)? Ha tényleg csak 1 misi a keret, akkor inkább max. 7-800 ezer körül nézelődj, és legyen némi tartalékod.
-Az oké, hogy 80-20 az arány, de mi hány km? Napi használat (gyerek iskoláva vitele, majd vásárlás, stb.) vagy időszaki? Fogyasztás mennyire tényező?
Én mondjuk Toyota Corolla Wagon, Skoda Octavia Combi, VW Golf IV Combi szinten nézelődnék...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
knoxhu
senior tag
-
tboldi
nagyúr
válasz knoxhu #181758 üzenetére
Csak a Jazz-ről tudok nyilatkozni, abból inkább 2005 utánit néznék, mint öregebbet, akkor is, ha még egyszer annyi km-t futott a fiatalabb. Néhány apróbb típushibát javítottak a facelift alkalmával, plusz kivezették a hátsó dobféket, minden variáns tárcsafékes lett.
De persze nem kell foggal-körömmel ragaszkodni ehhez, pl. egy 2003-as darab is tökéletes lehet.
[ Szerkesztve ]
-
-
doc
nagyúr
válasz knoxhu #181758 üzenetére
Are/érték arányban a focus kombi nagyon jó, sok a hely benne de parkolni is lehet vele, alkatrész bontóbol és boltból is elérhető és olcsó
Fogyasztás nem vészes sem országúton sem városban, és az 1.6os benzinmotor megbízható, egyszerű. A futóműve nagyon fasza, visszasirtam éveken át. Váltója is jól eltalált[ Szerkesztve ]
-
Atomgeszi
veterán
10 literrel még kiegyeznék, az 1-2 literrel több csak, mint a mostani.
13 az már 5 literrel, ha nagyon vigyázok. Az majdnem duplaannyi. Az már annyira nem pálya.
Van egyáltalán olyan valami konstrukció, ami városban, ha nem nyomom neki megáll 8-10 környékén, de azért, ha autópályára tévedek, vagy országútra, akkor az előzést nem kell 300 méterrel és 30 miatyánkkal elkezdeni?
Nyilván a dizli kiesik, mert szinte csak város, meg hát azok már le vannak pusztítva is mind. Vagy hát nem tudom. -
Qru
MODERÁTOR
Ha már Jazz a téma:
Használt Honda Jazz GD: ne vedd meg vakhittel!
Elég pontos leírás, csak egy ponton tudok belekötni, hogy a gyertyák nem mindig egymás után, eltolva gyújtanak (csak alacsony és magas fordulaton), a középső tartományban egyszerre adják a szikrát.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
Néhány észrevétel, hogy minél precízebbek legyünk:
- A kézi váltóba kizárólag a gyári MTF-3-at szabad beletölteni, különben rövidesen elbúcsúzhat a kedves user a szinkrongyűrűktől.
- A nyelestengelycsapágy bár valóban probléma, de azért nem akut. Ha mondjuk valaki nem 40k km-t megy évente, akkor nem kell annyira sürgetni, én is 2,5 éve így járok. és még nem lett rosszabb. Aki meg nem hátrál meg az otthoni szereléstől, 60-70k Ft-ért vehet felújított váltót, és egy délután alatt ki lehet cserélni.
- A gyári service manual 40k km-enként írja elő a szelephézag ellenőrzését (Ventilspiel überprüfen), és akkor egy füst alatt az EGR-t is érdemes kipucolni, ha már a szívósort így is, úgy is le kell venni.
- A gyújtótrafókból csak a hátsók hajlamosak tönkremenni, mert nemigen kapnak a menetszélből, illetve a leömlő hője is terheli őket. Viszont nem kell azonnal újért rohanni, egy próbát megér az, hogy szétszedi az ember és eltávolítja az oxidációt. És a működésüket is tök egyszerű ellenőrizni: sorban le kell húzogatni a stekkereket a trafókról, és ha nem kezd el háromhengerezni (max. csak egy picit jobban remeg a motor, de az nem baj), akkor a szemben lévő trafó okés. Hibakódot esélyesen nem fog dobni, elég későn jön rá, hogy le lett húzva a vezeték, a hátsó sort meg nem is felügyeli egyáltalán.
- Nem nehéz hozzáférni a hátsó gyertyákhoz, csak megfelelő méretű toldószár kell.
- Az EGR-szelep ritkán megy tönkre. Sokszor olvastam már, hogy kicserélték az alkatrészt újra, és a hiba továbbra is fennáll. A legtöbb esetben az említett pucolást kellene csak elvégezni, a szívósor és a hengerfej közti átvezető fémlap szokott eltömődni.
- Apróbb megtorpanásokat okozhat a koszos fojtószelep is, meg kell pucolni ezt is, nem nagy ördöngösség.
- A rádióban egy IC szokott elromlani, ami miatt nem megy az FM-adás, viszont a CD-lejátszó még működik. Ez csak a régebbi, manuális klímás verzióra érvényes, tönkrement digitális klímás rádióval még nem találkoztam. Szerencsére van néhány ember, aki javítja ezeket, általában egy 10-esbe szokott kerülni.
- Klímakompresszorból sem kell rögtön újat venni, ha csak csapágy vagy kuplung, javítható.
- Az olajszivárgás nem az olajteknőnél ered, hanem a főtengely szimmeringjénél. Nem túl gyakori hiba, de előfordul.
- És végül azért az első lámpák izzócseréjéhez odabiggyeszthették volna ezt a videót, hogy így célszerűbb.+1 tipp: Ha valaki nagyon lustának érzi még az EGR kipucolása után is, az tankoljon 100-as benzint (a későbbi, Bosch ECU-val szerelt darabok hozzá tudják állítani az előgyújtást) és rakjon bele irídium gyertyákat (NGK BKR6EIX-11 for instance). Elhivatottabbak bedobhatnak egy csereszabatos K&N légszűrőt is.
Na, ez hosszabbra sikerült, mint gondoltam.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Igen plusz a korébban ajánlott Suzuki 1.4 turbója is teljesen oké.
tboldi: Jó ha ennyire belemegyünk, akkor hiányolom, hogy nem írtak semmit a gyári visszahívásokról (váltóbovden csere, fényszórókábel csere, Takata).
A mérete miatt sokan családi autónak veszik azért említés szinten: nincs benne isofix, se kikapcsolható utasoldali légzsák.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
De van ISOFIX, csak kell hozzá egy ilyen.
Amúgy igen, azokat is meg lehetett volna említeni, meg ezt is. A facelift utániaknál már nincs gond, habár hidegben, amíg nem éri el a hűtőfolyadék legalább a 60-70 fokot, az is hajlamos kicsikét zakatolni, de ez ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
_adaml21_
őstag
válasz _adaml21_ #181576 üzenetére
Közben kicsit továbbgondoltuk a témát, és elkezdtünk elég rendesen gondolkozni a GLC 300 e EQ Power-n.
A 220d-hez képest ~1,4milla a felára listaáron, nyilván alkudni kevésbé lehet a Plug-in hybridből, mint a dízelből.
Tudom, hogy egy ilyen autónál ez nem feltétlenül első szempont, de a Toyota hybrideket azért is szokták nagyon ajánlani, mert az Atkinson ciklusú benzinmotor valamint eCVT megölhetetlen; az akksicsomag meg megbízható, illetve később meghibásodás esetén jól és viszonylag olcsón szervizelhető.
Mi a helyzet vajon hajtás terén egy ilyen GLC-vel? Adott egy 9 sebességes bolygóműves automata (amivel a jelenlegi 250d-nél 80ezer km alatt nyilván nem volt probléma), egy turbós 2000-es benzinmotor, plusz villanymotor, és akkupakk.
Akku degradálódásától nem kell félni? Elméletileg ad a Merci 6 év/120e km garit az akksikra. És a hajtás többi része?
-
Atomgeszi
veterán
[link] 1.4 TSi-n ezt a motort értitek?
Gondolom mobilen ki lehet fogni valami felszereltebbet is, mint itthon fapadost 1,5 milkáért
-
Atomgeszi
veterán
Hát igen, ez eléggé az alja a kínálatnak, ezt a kereskedést nem is említve. De ismerős jár ki mindig németbe, de ő csak dízeleseket szokott behozni, ha esetleg rá tudnám venni, hogy mit keressen, lehet hozna nekem valami normálisabbat. Most a vásárlás nem egetrengetően szükséges, de inkább felírom a példányokat, hogy mik jöhetnek szóba.
-
batai15
félisten
Ja értem. Egyébként valaki felvilágosítást adna hogy legyen szó TSI / bármelyik turbós benzinessel miért rosszabb bármelyik tdi/HDI CDI stb ?
Az én gondolatomban az van hogy kvázi befecskendező =porlasztó ,turbó stb stb van mindegyikben . És igazából a dizellel nem nagyon kell finomkodni hogy 6 liter alatt egyen . -
dj79
senior tag
válasz batai15 #181788 üzenetére
Nos, az enyémben pl nincs kettőstömegű, részecskeszűrő, common rail rendszer.
Van benne 4 db injektor, melynek új darabára is kevesebb, mint mondjuk egy dci-nél a darabonkénti felújítás, van benne 4 gyertya meg négy trafó, ami elég tartós.
A turbo közös pont, ott nincs előny
7,1 nem finomkodva az átlag, nem kell aggódni a gázolaj minőségén etc.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz batai15 #181788 üzenetére
Egy dízel nagynyomású befecskendezőrendszere drágább lehet, ha javítani kell, mint egy benzines kisebb nyomásúja. Ott a rettegett kettőstömegű lendkerék is, dízeleknél már szinte mindegyikben megtalálható, viszont a kisebb kategóriás turbóbenzinekben (pl. Suzuki Boosterjet) még mindig nem annyira elterjedt. Illetve a DPF, habár a mostani új benzinesek is kapnak már részecskeszűrőt, de mondjuk az 5 évvel ezelőttiekben még nem volt jellemző.
-
batai15
félisten
Neked is van kvázi nagy nyomású pumpa nem ? Kettős tömegűbe mondjuk igazad van .
Porlasztóval mondjuk nem értek egyet mert bár újonnan valami 125k minimum mondjuk még az én pugomba is ,de 30 körül kapni bevizsgáltat ,50 körül meg fel lehet ezeket újítani . Nem hiszem hogy 50 körül kapni ezekbe a tsikbe befecsit , legalábbis valami 80 körülre emlékszem .
Amúgy ezek a tsik mennyire szeretik ha forgatják őket néha ?[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz batai15 #181791 üzenetére
Nem, egy 20 ezres üzemanyagszivattyú van benne, meg egy 70 ezres magasnyomású.
Az injektorok tisztithatóak, de új áruk is megfizethető, 150e a 4 darab.
Most tisztítattam nemrég az injektorokat, 153e km után semmi bajuk, a művelet után gyári értékeket tudnak.Amúgy kifejezetten szeretik a forgatást (akkor kevésbé is kokszosodnak), csak nem nagyon van lehetőség rá, ugyanis 6-ban 3000rpm az már óra szerint 145km/h .
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz tboldi #181792 üzenetére
Pont ezt kérdezem a tsibe is van ilyen nagynyomású szivattyú szerű pumpa ,csak ott valami 120bar ,bár nem igazán vagyok a tsikkel képben .
Meg mondom őszintén még nem döntöttem el hogy vegyem e nyakamba az e mercit vagy nem ,ugyan így a a 407es hdin is gondolkodom aztán ezek miatt a TSI egyre kívánatosabb .,vagyis az itt le írtak miatt .
2 M alatt golf variantot vagy jettaból lehet ki fogni szépeket ?
VW kocsikat pont ezért kerültem eddig mint a tüzet ,Tsi miatt . Pár típuson gondolkodtam az elmúlt hónapokban .
Peugeot 407: még azért vannak elektromos hibák .
Toyota Corolla és vagy avensis : kívül még elmennek, belül ronda , dizelbe nem a legjobb maximum 1.4 de az meg gyenge .
Camry : nem igazán akarok bele vágni és a csomag tartó is kicsi plusz gyenge .
Ford modeno: 2m alatt nincsenek szépek .
Az automata váltó témát el engedtem 2 M alatt mert abból már relatív öregek vannak ,nem akarok ismét szívni vele.[ Szerkesztve ]
-
prsq
tag
válasz tboldi #181770 üzenetére
"És végül azért az első lámpák izzócseréjéhez odabiggyeszthették volna ezt a videót, hogy így célszerűbb."
Aláírom.
Cseréltem kerék felől jobboldalit, az még hagyján.
A baloldalról hozzá sem férni a tompítotthoz, van mögötte egy kábelköteg, attól ki sem tudtam venni az izzót.A lökhárítólevétel lehet hogy több idő, de SOKKAL egyszerűbb.
Mindkét izzó cseréjénél meg aztán végképp melegen ajánlott.[ Szerkesztve ]
-
kekigyu
aktív tag
Sziasztok!
Milyen használt autot ajánlanátok a következő paraméterekkel:
- ár 800.000 - 1.000.000 forint ( csak az autó ára, tobbi költségre van külön pénz )
- havi átlag 1800 km ( városi és elővárosi, Budapest es Vác között munkaba járás miatt leginkább )
- egyszerű, megbízható, ár/érték bajnokot keresek, e mellett a fő cél minél olcsóbb fenntarthatóság ( fogyasztás es szervíz területén is )
- 8-11 év között használt autó legyen
- amihez ragaszkodom: 5 ajtó, klíma.Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Dehogy több idő a lökhárítót levéve! Épp ellenkezőleg.
Én 2x cseréltem eddig izzót a hivatalos módszer szerint, mindkét alkalommal 3 órán át szoptam vele. Ehhez képest a lökhárítót lekapom pár perc alatt.Oké, nálam van 2 nehezítő tényező is: a kerekek egy centivel kijjebb vannak (ET43 a gyári 53 helyett), és az autó is 3 centivel közelebb van a talajhoz, így a gumik is a dobbetéthez.
(#181796) prsq: Mint írtam, nincs semmilyen tapasztalatom gyereküléssel, csak annyi, hogy huszonvalahány évvel ezelőtt ültem egyben egy Skoda 120L hátsó ülésén. Meg talán egy Volvo 343-én is, de lehet, hogy addigra már nem kellett.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest