- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Gaming notebook topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- iPad topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Vezetékes FÜLhallgatók
Hirdetés
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MM
őstag
válasz Doki16 #182898 üzenetére
" Sokan szidták a sima halogénes projektorost. Ha már halogén akkor legyen sima tükrös rendszer."
Szerintem ez addig igaz, amíg teljesen alap izzó kerül bele. Ha viszont egy emelt fényerejű, akkor a projektoros sokkal jobban világít, de nem vakít. A tükrös viszont hajlamosabb a vakításra ilyenkor. -
rbalint88
addikt
Nem hajlamosabb a vakitasra. Szabvanyos vetitesi kepet kell tudnia. Az izzotol fuggetlenul. Nekem van projektoros es tukros H7 halogen is a portan, egyik se vakit, de ha a tablakat is latni akarom, akkor a projektorost kell “vakitosabbra” allitani. A tobb szort feny miatt “kellemesebb” a tukros.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Doki16 #182905 üzenetére
Asszony megint kap új céges kocsit, lehet választani, kíváncsi lennék ki mit választan...
Lényeg nekünk kombi kell, így az is lesz, 3 típus közül lehet választani:
- Új Octavia kombi 1.6 CR TDI 115LE
- Új Golf (gondolom a 7-es, mert év elején még nem lesz kapható a 8-as), 1,6 TDI SCR 115LE
- Új Focus Titanium 1.5 TDCI 120LE -
B-L-A-C-K
titán
Annyival még kiegészíteném golf van most is (7es), nincs vele bajunk, csak az a bajunk megint 7-es jön ugye, így semmi újdonság nem lesz.
-
-
-
Siffredi
senior tag
Sziasztok!
Kinéztem egy 2011-es octaviat 1.4-es láncos motorral (122 ló), cax motorkód. Elvileg 20k km-el ezelőtt cserélték benne a vezérműláncot (első kérdésem, hogy elég-e, ha a láncot cserélték, nem kellett volna-e cserélni a komplett vezérlést...?). Jelenleg 150k km van benne, lekérdezés alapján valósnak tűnik, mo-i az autó.
Nos, utánaolvasgattam itt ezeknek a motoroknak, egy kicsit el is ment a kedvem, hogy őszinte legyek.
A kérdésem az lenne, hogy érdemes ezzel a típussal foglalkozni, vagy inkább hagyjam a fenébe? Ha érdemes, akkor mire kell figyelnem, illetve utánanéznem?Köszönöm!
-
dj79
senior tag
válasz Siffredi #182916 üzenetére
Tudd meg pontosan, hogy mit cserélték benne. Ha a komplett vezérlést, vedd meg nyugodtan. Ha van égéskimaradásra utaló jel illetve hibakód, vagy ha esetleg remeg alapjáraton, esetleg a katalizátor melegítés alatt durrog, akkor valszeg kokszos. Ugyanezzel a motorral szerelt autót hajtok, fél éve. Szintén 130 körül cserélték a vezérlést benne, utána dióztattam (írtam is a vw topikban erről) , köszöni, jól van.
-
B-L-A-C-K
titán
-
BigBlackDog
veterán
válasz molnarpeter #182919 üzenetére
Pont gondolkoztam a napokban, hogy mi lett volna ha valami puruttyább Focus lenne a Polo helyett. Ezek szerint ennyire "unalmas" lenne?
Egyébként sokat fogyaszt a Polo. Első ~250 kilométer alatt 6.35 l/100 km jött ki. Csak lesz ez még jobb is...
-
B-L-A-C-K
titán
válasz molnarpeter #182919 üzenetére
Ennyire fos? A lényeg nekünk tecccik...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz B-L-A-C-K #182921 üzenetére
Új széria, új motorok - nem olyan kiforrott, mint a VAG alternatívák ebben az esetben. Nade a 'tetszik' kártya mindent visz Volt az 1.5 dízelnek egy regen zavara, talán mire megkapjátok, már újabb szoftver lesz rajta - user oldalról ez idő előtti olajcserét jelent.
[ Szerkesztve ]
-
B-L-A-C-K
titán
válasz molnarpeter #182922 üzenetére
Ha saját kocsink lenne, nem ezt vettem volna, na meg eleve újat sem, de így hogy 1 fillérünk be se kerül, se szervizelés, de még a mosatás sem, így ebben az esetben nem érdekes mennyire kiforrott, lényeg legyen valami újdonság, a jelenlegihez képest. Pl ebbe lesz hogy magától beparkol arra is kíváncsi leszek mennyire élhető.
De tény hogy a VIII-as GOLF jött voln a VII-es helyett, akkor azt választjuk. -
Gergőke88
addikt
válasz molnarpeter #182922 üzenetére
Nekem május végi, június elején volt gyartva, eddig 13e km van benne és nem kérte meg az olajcserét..
-
Siffredi
senior tag
Köszi a választ!
Rákérdeztem a dolgokra telefonon, már az is elég infó volt, hogy ne nézzem meg az autót... Lehet inkább maradnom kellene a jól bevált szívó benzinnél, és továbbra is a kia ceed-eket nézegetni...
Tényleg azokról van valakinek tapasztalata? Melyik kiadást érdemes/nem érdemes fokozottan keresni/kerülni? -
nagyúr
válasz Siffredi #182931 üzenetére
Nézz be és olvass alaposabban vissza a koreai autók topicban.
Röviden: a Hyundai / Kia féle Gamma motoroknál korábban 30e km / 2 év olajcsere periódust írt elő a gyártó. Amit a szakszervizek és a tulajdonosok többsége be is tartott, megnyugtatott mindenkit a 7 év garancia. Aztán úgy 100 ezer km-nél elkezdi csipegetni az olajat a motor, 150 ezernél már 1liter / 1000km olajfogyasztása lesz (ami a gyártó szerint még okés) és 200e km-nél már kukás a motor. 2015 óta 15e km / 1 év lett az olajcsere periódus a Gamma motorokra az előírás.
Ehhez még hozzájön, hogy 60e km-ként szelephézagot kéne ellenőrizni, ami sokszor elmarad.
Ha 10-15 ezrenként cserélték az olajat, jobb fajta 0W-30, vagy legalább 5W-30 került bele, és a szelephézagállítást sem felejtették el, akkor ez a motor is kimegy a világból. Csak a felhasználók elsöprő többsége nem ezt adta meg az autójának...
Én a szívó benzinesek közül a Toyota Corolla / Auris esetleg Avensis 1.6 vagy a Mitsubishi Lancer 1.6-ot javasolnám. Azokkal állítólag nincs baj - ha legalább a gyári előírásokat betartják. Azért mondom, mert láttam olyan Avensis-t, amelyben 38 ezer km-t mentek elvben olajcsere nélkül, és 30 ezres olajcsere volt előtte is. Nem mertem elhozni, pedig jól felszerelt, amúgy nem egy lepattant autó volt, amit állítólag főleg autópályán használtak...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
rbalint88
addikt
Oooo igen, amikor a szervizkonyv riaszt el, az igazi csoda hany olyan autot neztem meg en is, hogy volt szervizkonyve, de nem egy 30+-os olajcsere pecset volt benne kronologiailag kovekezetesen... nalunk is volt, hogy a splashben csak ket ev utan volt szerviz, de 9k km ment bele, nem 30+...
-
nagyúr
válasz rbalint88 #182936 üzenetére
Ezzel az a baj, hogy ha "vezetett szervízkönyvet" írnak, akkor azt várom el, hogy valós képet kapjak arról, hogy járt szervízbe az autó. Ha csak mondjuk az olajcserét végző szaki volt lusta, az is benne van a pakliban. De ha megveszem, és én szívok utána, akkor már az én gondom lesz...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
őstag
Speciel 10,5 évig volt i30-asom 1,4 motorral és ezt a szelephézag ellenőrzést nem tudtam. Mondjuk egy hyundai klub alapító taghoz vittem végig (amilyen kis hazánk, ez 3 különböző helyen jelentette ugyanazt az embert), lehet hogy nézte anélkül hogy ezzel fárasztott volna
Mondjuk olajat évente és kb 15 ezer kilométerenként kapott, motor gondja vagy olajevése nekem nem volt (160k környékén adtam el). -
Siffredi
senior tag
Köszönöm szépen a választ neked és a többieknek is!
Az általatok említett autók közül egyedül az avensis jöhet szóba, olyannyira, hogy azokat már jóideje nézegetem. A gond csak annyi, hogy a régebbi variánsok közül (ami még jobban is tetszene) az autók 99%-a külföldről behozott, bizonytalan előéletű, az újabbak pedig (nekem) drágák...
Boldog Karácsonyi Ünnepeket minden topiklakónak!
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz B-L-A-C-K #182918 üzenetére
Ebből a szögből úgy néz ki, mint valami gnóm halottaskocsi. Belül nem rossz, kívül elég randa ez az új széria. Ettől függetlenül gratula hozzá, szerintem nem fog csalódást okozni, bár én vagyok a kivétel, mert nem vagyok elájulva a fauvé autóitól manapság.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
válasz Siffredi #182940 üzenetére
Egy ideig én is a Toyota Avensis-eket néztem, de egy jókora sor problémába ütköztem...
1.: Ahogy írod, külföldről behozott autók, amikkel az a probléma, hogy láthatóan sokszor tekert órásak (100e km-es óraállás, de olyan fényes a kormány és a sebváltó, mint egy 250-300e km futott autónak...).
2.: A 2005 előtti 1.8-as motoroknál (1ZZ-FE) ehetik az olajat, sőt, a VVTi vezérlő is könnyen meghibásodhat, volt is egy visszahívás nekik. Ezeknél kb. 150 ezer km után a vezérműláncot cserélni illendő, mert először csak felhangosodik, aztán egyre több problémát okozhat. Az 1ZZ-FE motoroknál is kell(ene) szelephézagot ellenőrizni 100e km-ként, ez is sokszor kimaradt.
3.: A 2007 utáni 1.6 (1ZR) és 1.8 (2ZR) motoroknál ügyelni kell az olajcserére (0W-30 vagy legfeljebb 5W-30 mehet bele, és 15 ezrenként kellene cserélni), ha eszi az olajat az autó, akkor gubanc van, de ez ugye egy tesztkörnél nem derül ki. Ha a szervizkönyvben 30 ezres csereperiódust látsz, akkor ciki. Én találkoztam olyan példánnyal, amely még alig volt túl a 100e km-en, de az utolsó bejegyzett olajcseréje 38 ezer km-el korábban volt.
4.: Az 1ZR és a 2ZR már nem a végtelenségig hajtható benzinmotor, ami miatt a Toyota anno a hírnevét kapta. Ez már könnyűfém blokkos, ha vigyáznak rá 250-300 ezer km-t bír, ha nem vigyáznak rá, már 200e km előtt is kikönyökölhet, és csak motorcserével gyógyítható.
5.: A piac tele van D4-D és D-Cat motoros dieselekkel. Anno ezek voltak népszerűek az alacsony fogyasztás miatt, most viszont már kezdődnek a problémák velük ugye (DPF, EGR, stb.), és az "üzemszerűen" fogyó alkatrészek (injektorok darabja 100-140e ft körül) is horror szintűek. Ha ilyenbe ugorsz, mindenképpen csak prémium diesel-t tankolj bele, a tapasztalatok szerint meghálálja (kérdés az előző tulaj is így járt-e el). Plusz a 2.2-es D-Cat hengerfejes lesz könnyen, szóval azokat messzire elkerülni...
6.: Az olyanokról már nem is beszélek, amikor fentről lesuvickolt motort látok, alulról meg olajnyomokat... Vagy törésmentesként árult autó, de a csomagtartó borítás alatt jól látható hegesztésnyomokkal.Szumma szummárium, én kb. másfél hónap után feladtam a dolgot. Igen, biztos vannak patika állapotú autók is a piacon, és én vagyok még túlságosan zöldfülű (vagy válogatós), de nem találtam olyat (2019 október-november idejében), amire be mertem volna nevezni. A végén inkább fogtam magam, és a vásárlásra szánt összeget önrészként befizetve egy új autóba ültem...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
őstag
Egyébként ez a túlteljesítés fel sem merült bennem, nekem aztán mondhatnak bármit évente (vagy 15k) minimum kap egy olajcserét minden autó a családban. Mikor újat veszek csak azt nézem hogy esetleg kevesebb e az előírás (szerintem ilyen nem is nagyon van mostanában). Az scrossnál mondjuk tudatosan túlteljesítek mert turbós és sokat megy városban (6 havonta, 7,5-8k kilométerenként).
Mondjuk biztos látszik rajtam hogy mániákus vagyok mert minden autómat elvitték aránylag gyorsan és jó áron amikor meghirdettem.
-
CactuS
Arcképgyáros
A fényes kormány nem jelent semmit, láttam már 40k alatt elkopott kormányt is. Kézkrém + gyűrű, illetve csúsztatott kormányzás.
D-Cat-ot soha senkinek, irgalmatlan szop*rolller.
A használt piac ilyen itthon, iszonyat fertő az egész, sokat kell menni egy jó darabért, akár hosszú hónapokat és több ezer km-t, főleg, ha a kategóriában a legtetejéből kell valami tényleg szép. Vagy irány külföld. Utólag okos az ember, azt számon kérni valakin, hogy tartotta a gyári előírást, x év távlatából, hááát... Nálunk flottában pl: egyedül a kishaszon járműveknél csinálunk köztes
ocs-t, mert a 40-50k gyári periódus egy vicc. Illetve néhány különlegesebb autónál, főleg, ha a használó kéri - pl, stinger, golf gti, jag stb. A többi gyári adat szerint fut. Saját autónál nyilván 10k/év, de az egy más történet.[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
válasz CactuS #182945 üzenetére
A fényes kormány nem jelent semmit, láttam már 40k alatt elkopott kormányt is. Kézkrém + gyűrű, illetve csúsztatott kormányzás.
Ha az egyik oldalon van csak elkopva, az tényleg lehet gyűrű, de mindkét oldalon, plusz sebváltó karon is kopásnyomok? Emmm... Persze, lehet, hogy tényleg ilyen, de erre azért nem mernék mérget venni.
A többi gyári adat szerint fut.
Egen, de ahogy a Hyundai / Kia 30e km per két éves gyári olajcsere is példa, sajnos abban nem lehet megbízni.
Hasonló probléma az olajtípus is, a Toyota is írja az 1ZR-nél, hogy 0W-30-at ajánl, de ott van az 5W-30 és a 10W-40 is a listában. Az 1.33-asoknál is így volt, azok is szép problémahalmazt jelentettek aztán...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
CactuS
Arcképgyáros
Van ilyen, hogy körbe megkopik, mert fordulás közben nem fogja a kormányt, hanem csúsztatja a kezében. A sok kézkrémtől felpuhult bőr pedig szépen megkopik. Sajnos megesik és elég csúnya lesz nagyon gyorsan. De nem akarom mentegetni a hazai piacot, a többség úgyis titkol valamit az adott autóval kapcsolatban.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
rbalint88
addikt
Az elantraban meg gari alatt csereltek komplett kormanyt, mert elkezdett hamlani a bor rola, ekkor volt benne kb 70k km. Most 112-nel nez ki ugy, ahogy csere nelkul kellene neki... valtogombot en csereltem, mert kolleganak a gyuruje megette a bort is es darabokban hamlott a kromozasa...
es ez tutira valos 112k km-t futott auto
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- E-roller topik
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Milyen SSD-t vegyek?
- Formula-1
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Autós topik
- Windows 11
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest