- Androidos tablet topic
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Azonnali processzoros kérdések órája
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Viszlát
addikt
válasz megema #179150 üzenetére
Szépen leírtad a Priust, városi közlekedésben egy álom, szervizigény szinte nulla, jól felszerelt. A harmadik generációból vannak 4-5 éves példányok a gyártási periódus végéről, a negyedikből szintén, de az 4540mm már (a 3. 4480 mm).
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Gergőke88
addikt
Sziasztok
Lecserélnénk feleségem autóját (1.6 szivo J Astra), mivel neki túl nagy, és már kezd öreg lenni.
Városban használja, csak új jöhet szóba. Általában 1 felnőtt-1 gyerek utazik benne.
Swift tetszik neki, bármi más alternatíva? 3.7m újonnan mindenestül (forgalombahelyezes stb..).
Köszi -
Doki16
addikt
Abból alig van. Szinte senki nem vette, mert értelme se volt. Mindössze 265 mm-el rövidebb mint a kombi, de sokkal kisebb a csomagtartója.
(#179152) megema: Miért mi a baj a kombival? Sokkal praktikusabb, egy csomó minden belefér, nem kell belesakkozni egy nagyobb besárlást. Arról nem is beszélve, hogy szint mindent elhozok vele az IKEA-ból
Amúgy Prius, az 1.8 HSD a tökéletes választás arra amire leírtad.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz megema #179150 üzenetére
Városba hybrid szerintem. Sima auris hybrid, esetleg prius, CHR talán, bár elég kicsi belül. Vitara is elég jó, bár abból inkább az 1.4T élhető, az 1.6 picit lomha. De a fővárosba én tényleg csak hybridet vennék, abból is a jobb fajtát (HSD).
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
ngaba
aktív tag
válasz ngaba #178924 üzenetére
Na, az általatok javasolt (közelemben elérhető) autók megnézése után végül elengedtem a márkához való ragaszkodást (ahogy azt használt autónál egyébként szokták is javasolni), és elkezdtem az alapján keresgélni, hogy Magyarországon forgalomba helyezett / 1. tulajdonos legyen.
És találtam is egy egész jó opciót (és persze visszatért a márkához ragaszkodás): A C4 Picassot 2008-ig gyártották 1.8 (nem Prince) szívóbenzinnel is. Nem mondom, hogy álmaim autója, de nagyjából minden kritériumnak megfelel, és legalább nem egy lélektelen Zafira (bocs ). Az 5 személyeset néztem; a csomagtartó alapterülete lehetne nagyobb, de annyira variálható az utastér (3 hátsó ülés külön tologatható), hogy talán elférünk benne, és az 500 liter sem kevés.
Ha valaki tud "a Prince motort nem szabad megvenni"-hez hasonló showstoppert, akkor most szóljon plz. Köszönöm az itteni tippeket és segítségeket.
-
pit stop
addikt
válasz ngaba #179170 üzenetére
Egyik jó kiindulás ha szerelőhöz veszel autót. Mivel márkához ragaszkodás jött vissza gondolom szerelőt is ismersz hozzá akiben megbízol és jól dolgozik - ez egy nagy pluszpont lenne.
Dízellel van ismerősnek a típus, azzal nem volt gondja, szereti.Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
ngaba
aktív tag
válasz pit stop #179178 üzenetére
Köszönöm a választ. Mindenképpen megnézetem szerelővel előtte, bármit is veszek végül; annyi rémtörténetet hallottam már.
Szerintem ma már nem olyan a használt piac, mint régen... Vagy lehet, hogy csak nekem tűnik így, de mintha régen a magyarok inkább fapados új autókat vettek volna elsősorban (1.0 swift, 1.4 astra stb.), most meg a nyugatról behozott (visszatekert) használt kocsik jelentik a kiindulást autóvásárlásnál, ezért már nehéz kifogni jó vételt, akkora a kereslet. Mondjuk ebben a net elterjedése is benne van szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gaborbol #179180 üzenetére
Egy olyat én is elfogadnék.
Azzal a 2.5i motorral (FB25) a legjobb választás. A 2.0i (FB20) hajlamos az olajat csipegetni de a 2.5i nem. A cvt váltója saját fejlesztés, sok infó még nincs róla tartósság tekintetében de mivel a meglévőt fejlesztették tovább sztem nem is lesz vele gond. A vezérlés láncos, arra sem kell költeni (elivelg élettartamra szól a lánc de azért olyan 200k km környékén érdemes ránézni).
2014-ben kapott egy kis frissítést a motor, picit könnyebb lett maga a blokk és pár dolgot átterveztek benne (pl hengerfej), megnövelték a kompresszióját és a kipufogó rendszren is változtattak (az is könnyebb lett).Gyárilag 0W20-as olajjal jön, érdemes tartani ezt a viszkozitást, nagyon max 5W30 de erősen javasolt a 0W20-nál maradni (amúgy az FB20-aknál is ebből van a gond leginkább, hogy nem 0W20-al üzemeltetik).
Az eyesight elég pöpec, nagyon fejlett látszik, hogy sok pénzt/munkaórát beleöltek. A független teszteken is a legjobak között van az egész iparban.
Ami a Lega ellen szól(hat) az egyben az egyik fő előnye is (lehet): az awd. Ha nem olyan helyen laksz ahol szükség van az állandó összkerékre csak feleslegesen cipeled a súlyát, plusz hajtási veszteséget okoz a rendszer ami a bezinfogyasztáson is meglátszik.
Jó autó de ha városba járkálós kell akkor Camry HSD-t néznék inkább, a Mazda 6 is jó de a rozsdásodási hajlam miatt én dobnám (pedig tetszik és műszakilag is nagyon jó).
#nincsbennetarcsi
-
-
gaborbol
őstag
válasz rbalint88 #179183 üzenetére
Keveset megyek mar, nincs evi 12.000 km sem, de lehet meg csak 10k sem. Nagyresze agyalas az autopalyan 110 km/h-val vagy
csorgas a varosban 40-80 km/h-val. A benzin jelenleg 180 ft mindenfele kedvezmeny vagy pont nelkul.Fogyasztasba a 2.5-ek nagyon jok.
Egy evben legjobb esetben sem sporolnek $150-200 dollarnal tobbet a benzinen. A biztositas $250 dollarral tobb a hybridre/ev.
A Prius 2, 5 vagy 6 eve van meg es iden becsuszott a hybrid aksi javitas, azt hiszem $1000 volt. Mar eleve ugy szamolok, hogy azt megint bejonne, mert tartanam 6-8 evet. Hybrid eleve dragabb, eloszor megint priusban gondolkodtam vagy esetleg a Corolla hybrid-ben, de ilyen futasra lehet felesleges.
Eleve kevesebb van beloluk, mindenkeppen valami jol feszerltet vennek ami megtovabb szukiti a kinalatot.Ha eppen lesz valami olyan arban amikor a Prius vegleg leterdel, akkor persze megveszem, de a hybrid nelkul kinyilik a kinalat jelentosen.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gaborbol #179185 üzenetére
Hogy jön össze az évi 12k km? Ha nyáron sokat megy az ember és télen keveset (nálam pl nem ritka, hogy 4-6 hetet is áll a garázsban télen a kocsi, ezért nem lett HSD-m végül). Az akksi nem bírja ha sokáig áll (önkisülés), konkrétan a Toyota megvonaj az akksi garit ha 30 napnál többet áll a kocsi (legalábbis itt az EU-ban).
Legacy meg az Accord jó irány, ha nem kell hibrid.
110 km/h, nem karmolod le az arcod? Mikor a szomszéd városba "ugrottunk" át ami laza 550 km vt csak oda és döcögj 110-el... Azt hittem soha nem érünk oda, így is 118-ra lőtt tempomattal mentünk (kintiek mondták, hogy az még belefér de a 120-ért már kiszednek).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
gaborbol
őstag
Van, hogy sehova nem megyek egy hetig van, hogy csak napi 2x10km-t van, hogy 100km-t minden nap egy vagy ket hetig.
A Prius 2 ket hetet allt amikor leterdelt az aksi benne, persze mar elotte is latszott rajta, hogy kozeleg a javitas, de az volt az utolso szog a koporsoba.
11 eve elek itt, nem zavar. Lementem mar parszor Key West-re vagy eppen fel Canadaba, nem zavar, nincs kesztetes, hogy rugjam neki. Szinte senki sem csinalja.
Amikor atmentem Canadaba , kint van egy baszott nagy tabladvozoljuk Canadaban;
Kovetkezo tabla: a gyorshajtas maximalis buntetese 10.000 dollar
[ Szerkesztve ]
-
tibi970307
tag
válasz hobizoli #172014 üzenetére
Végül még is Alfa lett.
Féltem tőle, hogy majd jó sok hibája lesz, mert hallottam a sok olajfogyasztásos, meg a vezérlésmódosító, futómű hibáról, de a JTD-kről viszonylag sok jót hallottam, különösen a 8 szelepesekről. Végül az is lett, egy 2002-es 1.9 JTD 8V, tele extrával (4 elektromos ablak, automata klíma, ülésfűtés, Connect Nav+ fejegység, bőrbelső).Június óta használom, eddig még apróságok jöttek elő csak, ami otthon is orvosolható 5-10 ezer forintból. Hozzá tartozik az igazsághoz, hogy februártól kerestem autókat folyamatosan, de eljutottam odáig, hogy semmi más nem tetszett a kategóriában már, csak az Alfa. Ezután a felismerés után jött még kemény 3 hónap, mire megtaláltam a megfelelőt.
Dél-Olaszországból származik, karosszéria törve biztosan volt, mert van egy-két árnyalat eltérés a jobb első sárvédőnél és a bal hátsó ajtónál, de egy 17 éves autó. Motorikusan, esztétikára, beltérre egyébként abszolút rendben van, 800-ért vettem meg. Sajnos meg is lett az első karosszériás javítás, főúton elém ugrott egy kutya, így egy új lökhárítót kap. Tetőről elkezdett pattogni a lakk, így azt majd le kell fújni, ezeken kívül semmi gond nincs vele egyelőre. Jó a fogyasztása, megy is ha szeretném, és kényelmes is.
Köszönöm az ajánlásokat!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gaborbol #179191 üzenetére
Akkor a hsd is játékban maradhat csak, hogy nehezebb legyen a döntés.
Élőben már megnézted a delikvenseket? Nekem tetszik ez az új Legacy (itthon is van egy pont), érdemes megnézned közelebbről.
Ott nincs ennyi frusztrált embern mint itt, az igaz.
#nincsbennetarcsi
-
félisten
Sziasztok!
Apró autót szeretnék venni napi munkábajáráshoz.
Helytetőn lakom, ahol meredek az út felfelé és rossz az út.Napi átlag 25km-t mennék vele, melyből a fent említett meredek, rossz szakasz kb 3km, a többi főútvonal.
A kezdeti költségekre lefgeljebb 500 ezer Ft.-ot szánok. Ebben a vételár, átírás és a kezdeti fontos cserélendő dolgok legyenek benne.
Ami fontos:
- minél gondtalanabb fenntartás: kevés komoly meghibásodás
- minél alacsonyabb fenntartási költségek: fogyasztás + alkatrészekHa választanom kell probléma típust, akkor inkább elektromos bajai legyenek, mint mechanikus, vagy motorikus, és pláne ne legyen hajlamos a rozsdásodásra.
Amit a leírásból látszik, valami szög egyszerű mini autót szeretnék.
Fiat Seicento volt egy ideig a kiszemelt, de az 1.5-ös törésteszt ijesztő.
Fiat Punto II-n (2000-2003-as modell, a ráncfelvarrás elötti laposlámpás) gondolkodom most, de olvasok pár motorikus problémáról, mely a hengerfej tömítés hibájából adódhat. Nem tudom, ezek mekkora gondot jelentenek a gyakorlatban.
Honda Jazz is felmerült, de kicsi tartok a drága alkatrészektől és a rozsdától.Ha netán válogatási lehetőségem is lenne, akkor a vezetési élményt is figyelembe venném.
A Seicentóban pont ez fogott meg; nagyon mechanikus, ami kicsit gokart-os élményt adott.Bármilyen javaslat jól jönne.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Richard! #179197 üzenetére
Kössz a tippet!
Utánaolvasok.Esetleg jöhet még tipp; nem gáz, ha van választék. Esetleg érvek, ellenérvek a lenti Fiat-októl, Lupóról is jól jön.
Minél több vélemény, annál jobb.Köszi előre is!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs