- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
válasz Napfénysüti #178802 üzenetére
Milyen rejtjelekkel kommunikálsz, mondd, Ó phórumtársam?!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
nagyúr
-
válasz Napfénysüti #178804 üzenetére
"Balenóba nekem befér egy Bebetto Tito babakocsi." Én nem beszélni eztet nyelv
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz Napfénysüti #178802 üzenetére
Az i20- ba ez csak úgy fér be, ha egyik kerekét kiszeded
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
denko
senior tag
Sziasztok,
Lehet kicsit korai a keresésnek, de úgy érzem ideje elkezdeni nézegetni a lehetősségeket, felmérni a lehetőségeket autóvásárláshoz, illetve biztos még fogok kérdezni, de:
1 év múlva kb cserélnénk le a mostani 1.4 es Opel Astra F 98-asat, egyrészt már eljár felette az idő, másrészt sokat eszik és lassan gyorsul. Szeretnék pár tippet kapni mit érdemes nézegetni ezek mellet:-1.6-os vagy nagyobb
-Ne 10 litert egyen mint mostani )
-Elférjek benne normálisan: 192cm nél, elég nehéz kilátni alacsony autóból, ha lámpát nézek fent, kényelmesen lehessen vezetni 2-300 km-t.
-Használata: Bevásárlás városban, nyaralás, Mo. és külföld, + kb 2 havi nagyobb út 2-300km vidékre.
-Ne papírdobozként törjön, pláne ha gyerek lesz autóban később
-Kb 1.2-1.4M + 2-300e átirásra, alapvető alkatrészek cserére szánnánk.
-Benzines
-Ne kombi, túl hosszú..
-Extrak: tolató R, Centrálzár,Légkondi.. (Csak mert nem tudom melyik modellekben ezek alapból vannak)Én Skoda Octaviara gondoltam 2010 környékére de szeretnék más tanácsot meghallgatni, mit ajánlanátok?
-
BigBlackDog
veterán
válasz Viszlát #178809 üzenetére
Mármint nem hosszabb, szélesebb, magasabb a különböző irányokban lévő legnagyobb kiterjedését figyelembe véve. A "nagyobb" kicsit más jelentéssel bír meglátásom szerint.
Bár a kérdező szempontjából ez most irreleváns, mivel csak hosszra panaszkodott a kombi esetén.
[ Szerkesztve ]
-
Viszlát
addikt
válasz BigBlackDog #178810 üzenetére
szőrszálhasogató melléknév és főnév (rosszalló)
I. melléknév -an (-n), -bb Olyan <személy>, aki vmely (jelentéktelen) kérdést túlságos, fölöslegesen aprólékos v. kicsinyes, fontoskodó részletességgel tárgyal, vizsgál, bírál, megvitat; hajszálhasogató, bogarászó. Legismertebb gyakorlója: BigBlackDog.[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
-
nagyúr
-
slett27
addikt
Sziasztok !
Szeretném majd le cserélni az autómat de tanácstalan vagyok most e téren. Azért is mert a mostani Fiat Bravo 2-esemmel nagyon meg vagyok elégedve. 2007-es benzin 1.4 16V 90LE. Amióta nálam van 1db önindító bánta és a kötelező karbantartás. 229.000 km van benne. A FIAT nem folytatta ezt a sorozatot nekem nagyon bevált (kivéve hogy ha terhelést kap súlyban akkor nem elég a 128nm nyomaték és elveszik.) Előzősnél is azért meg kell gondolnom és körültekintően kell a manővereket végrehajtani. Viszont tényleg "fillérekből" fent tudom tartani.
Amit szeretnék :
Közép kategória, hasonló komfort, olcsó fenntarthatóság. Azért azzal tisztában vagyok hogy nagyon átalakul az autó piac (Nissan-Renault- (FIAT?) Ford Focus Peugeot Diesel motorral... stb.
Amit nem :
SUV, dízel, elektromos.
Autószerelőket nem kérdezek meg, mert vagy mindenki a Suzuki-t mondja (nem ok nélkül) vagy szarik rám.
Suzuki is szóba jöhetne de vagy kis autó vagy SUV. Nincs közép kategóriás autójuk. Ami lenne (Kizashi) az meg felső kategória.Első körben J-s Astra-ra gondoltam. Szerintetek ?
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Qru
MODERÁTOR
válasz slett27 #178814 üzenetére
Hali!
Én még ott tartok, hogy G Astrával csapatod.
Astra J jó irány, csak kicsit nehéz ezért nem megy jól és picit többet eszik mint a hasonló de könnyebb autók. Cserébe nagyon kényelmes (havernak ma hoztunk el egy 1.6i J Astrát), nem szervizigényes és ha mégis kell vmi hozzá olcsó az alkatrész.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
aktív tag
@Qru
Köszi szépen, segített.
Egyébként a leírásod alapján eszembe jutott, hogy talán Alfáéktól kérték kölcsön egy gyors puskázásra a JTS receptjét, csak a GDI-nel még nem akarták megkavarni...
Ha gázüzeműre átalakítva hajtották, az pozitívan befolyásolhatta az üzemet az általad részletezettek fényében?
T.i. a mo-i kínálatban a lent linkelt az egyetlen, amit megnéznék; Tolnába megyek a közeljövőben, onnan meg egy ugrás Pécs...
Nissan Maxima QX 3.0 V6 SE P4 Leder
Két dolog nem tetszik: manuális váltó és gázosítás; bár van ennek pozitív oldala is: a váltó jó eséllyel nem xarja össze magát, illetve lehet 'occsóér' autózni vele, cserében duplán kényelmetlen: nem álhatok be a mélygarázsokba (és sűrített vizsga?), emellett egy unalmas cirkálót már nem terelgetnék manuálisan.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
BigBlackDog
veterán
válasz Richard! #178821 üzenetére
A Qashqaihoz nem kell szerintem sok alkatrész. Tudod, az japán, ami sohasem romlik el.
Jut eszembe; mikor jöttünk haza Bitporkéktól (Siófokról), az egyik benzinkútnál egy Jazz pakoltak trélerre. Gondoltam volna, hogy csak kifogyott az üzemanyag, de ugye 10 méterre voltak a töltőoszlopok. Szóval nem is értettem. Aztán nem sokkal később szépen beelőzte a lépésben haladó sort a tréler a leállóban. Szerintem nyert 1-2 kilométert is ezzel.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #178822 üzenetére
Ha olyan volt, mint az enyém, akkor megtelt az EGR, és megijedtek a csekkendzsintől, mást nem tudok elképzelni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LZs?! #178818 üzenetére
Nem kell félni a gázostól.
A gáz sokkal tisztábban ég, így a kén és koromlerakódás minimális. Az oktánszáma 90-115 között lehet (a bután tartalmától függően), itthon ez jellemzően olyan 100 körül van, tehát gyengébb sem lesz tőle a motor. A kén/korom képződés hiánya miatt tovább marad az olaj megfelelő kenőképességű. Mivel nem kerül benzin a rendszerbe (illetve alig, mert általában az autó indítása benzin üzemről történik és később (kb azonnal amint beindult) vált át gázüzemre), ezért az nem higítja fel az olajat és nem is mossa le a hengerfalról az olajfilmet, így tökéletesebb a kenés. Ez főleg hidegüzemnél fontos, amikor még nem elég meleg a motor és nem párolog el a benzin (negítvum: üzemmelegen nem is hűti a motort, ezért fontos a gázos autóknál, hogy a hűtőkör tökéletesen, jó hatásfokkal üzemeljen. Ennek hiányában megéghet a dugógyűrű és jön a már elmített olajevés.).Sokszor esik szó a gázos autóknál a (szívó)szelepek beégéséről és javasolják az utólagos szelepolajozó beépítését. Ma már ez konstrukciós okok miatt elavult, nem élő probléma, így nem kell tőle tartani (se beépíteni semmit külön).
Régen azért kellett ólom a benzinbe, hogy a szívószelepek kenését ellása (ún. másodlagos kenési szerep, azaz ahova nem jut el a motorolaj) de már régen csak ólommentes benzin van, ennek megfelően tervezett konstrukciójú motorokkal.
Viszont a gáz égéshője magasabb mint a benziné (kb 100-150 fokkal annak összetételétől függően), így a szelepek nagyobb hőterhelésnek vannak kitéve mint a tervezett (már ha nem gyári gázos az autó), ezért annak hőtágulása nagyobb lesz emiatt javasolt a gyakoribb szelephézag ellenőrzés (és ha szükséges az utánállítása).Igen plusz a nyomsápróbás vizsga de az nem kell sűrűn, illetve sok mélygarázsba már le lehet állni LPG-s autóval is.
A manuális nálam előny, sok költésgtől meg tud óvni de nyiván kényelmesebb egy automata.
mod:
Richard!: Nézd meg mennyibe kerül az alaktrész a Subarumhoz, ahhoz képest a J-hez diszkontáron van minden.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
aktív tag
válasz MunezXBK #178819 üzenetére
@MunezXBK
Passz, érdemben semmit nem tudok a gázos életmódról.
Amit igen, azt mind a TC valami-doki rovatából szedtem össze; legutóbb egy 1.8 Tbi Alfa 159-et dobtak fel, mire kifejtette, hogy mindent is lehet gázosítani - ezt az oldalát értem is, azt viszont nem, hogy 'balling on a budget' jelleggel miért vesz v'ki megfújt benzines Alfát.
PS: még annyit tudok, hogy Bécs felől az M1-esen az első kúton lehet LPG-t (?) tankolni...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz gergo5991 #178820 üzenetére
@gergo5991
ITT el tudod olvasni a háttértörténetét, illetve annak a gondolatsornak a kiváltóokát.
Dióhélyban: van egy Alfa GT-m, a múlt hétvégén összevesztünk, és keresek valami második (harmadik...) hétvégi/pimpelős autót a helyére.
Egyébként ár/év arányban tényleg vannak jobb vételek is, de valahogy elkezdtem belelátni némi 'minimal-sleeper' potenciált...és az Alfánál csak tartósabb, de legalábbis stresszmentesebb lehet...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
soldi3r
veterán
Nem valt at azonnal. A reduktor jegesedese miatt altalaban legalabb 40 fokos hutofolyadek homerseklet az egyik kitetel az automata atvaltashoz.
Szerintem hiaba van kinn az LPG-s tabla, biztonsagi szelepes rendszerrel mar barhova be lehet hajtani.
Az egesho mertekegysege kJ/kg[ Szerkesztve ]
E30 (oo=[][]=oo)
-
slett27
addikt
Integrale : akkor én sokág nagy tévedésben leledzettem...
Qru : azóta : Ford Focus 1.6 benzin 323.000 km-el , Fiat Punto III 1.2 80LE és utána a Bravo II
molnarpeter : kb ~ 1.800.000,- körül és még 200e a vásárlás utáni költségek, mert azok vannak. Mindig. Prius-t én is néztem, de az a műszerfal, automata váltó nélküli is van ?
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Dare2Live
nagyúr
Tudtommal a "szelepolajozó" soha semmit nem ért az vmi volt amit +ba el lehetett adni, meg lehetett magyarázni, hogy annak hiánya miatt van baj a szelepekkel...
A hiba mármint egy jól beállított rendszernél mindig a magasabb égéshő volt. Szelephézagot meg lehet egy ideig állítani de aztán a szelep is elfogy. És a pl japán 2l alatti kis autoknál egész elképesztő sebességgel meg tudta enni.
Összességében az LPG nagyon jó lehet de csak olyan esetben amikor a motor bírja.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
slett27
addikt
válasz szabonagyur #178833 üzenetére
1,5M-tól indul a hasznaltauto-n ahogy látom de az az alja. Ez pl ?
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
válasz Gergőke88 #178838 üzenetére
Igen, ránézésre még tolató radar sincs, viszont úgy érzem tudok vezetni, vidéken amúgy is kevesebb szükség van rá. Ez a lényeg legyen aránylag erős, mutatós, olcsón fenntartható, sima szívó benzines turbó meghibásodás is kilőve.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
q13579
senior tag
Sziasztok,
A véleményetekre lennék kíáncsi. Sajnos az a fajta ember vagyok, aki nem tud ragaszkodni márkákhoz, típusokhoz... Ezért jött már az utóbbi él évben szóba a Ford Focus-tól kedzve, a Ceed-en, i40-en át az A4-ig, Passat-ig sok típus...
Egy 2012.12. havi összkerekes dízel sportage-t szeretnénk lecserélni, mert sajnos abszolút nincs kihasználva.
A jövőben napi 12 km oda és 12 km vissza útvonalakon fogunk járni, inkább városi jellegű használattal, esetenként több megállással bölcsi, óvoda járatokon. Ezért bármennyire is szeretnénk pl. A4-est és Passat-ot, ezeket az autókat 5 mHUF-ig jellemzően dízelben lehet megvásárolni, ezeket mondják jónak. Azt viszont nem akarom már bevállalni, bármennyire is vágyok pl. egy A4-re...
A legfontosabb paraméterek, hogy legyen jól használható csomagtér, elférjen benne két gyerekülés, legyen minél kényelmesebben vezethető, biztonságos, komortos futóművel, időtálló beltérrel és tartalmazza a mai igényeknek megfelelő extrákat (ülésfűtés, tolatóradarok, telefontükrözés, vagy navi...)
Nagyon fontos szempont, hogy az autó nálunk nem élvezeti cikk, ezért a lehető legjobb ár/érték arányt szeretném elérni... Tehát éves szinten a lehető legkevesebbe kerüljön értékcsönéssel és jav. karbantartással együtt úgy, hogy az igényeinket kielégíti kb 5 éves időtávban.
Most végigjártuk a szalonokat az alsó középkategória miatt.
A döntésünk 99%-ra megvan, de nem új autó... VW golf VII variant l1.4 tsi lenne comfortline felszeretlségben (+ ülésfűtés) max 2 éves korig, 30.000 km-ig. Ezekre 4 év garit adtak, tehát amennyire kell be leszünk biztosítva. (Újonnan ez az autó 6,6 mHUF lenne még őstermelői flottakedvezménnyel is...). Ez 5 év múlva is érni fog körülbelül a 100.000 km alatti futásteljesítményével 3,5 mHUF-ot, ez a 300-350.000 HUF/év az elfogadható kb számomra értékcsönnésre, ha még nagyon nem kell zsebbenyúlni javításra.
Az igazi befutó a Ceed SW lenne (1.4 t-gdi GOLD felszereltség), de az elmúlt héten végigjártam megint a kereskedéseket és a legalacsonyabb ajánlat is 6,5 mHUF volt forgalombahelyezéssel. Ami azért érdekes, mert pl. Focust Business felszereltséggel már itt-ott lehetett volna lőni úgy, hogy 6-ba beleférjen... Kia nem akar engedni .
Szóval ha valaki 5 mHUF-ig tud jobb befutót ezekre az igényekre méretezve max 2-3 éves korig és alacsony futásteljesítményig ne tartsa magában. Ha nem hallgasson örökre .
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz molnarpeter #178843 üzenetére
2m körül kapni cth200-qt ami jó is ?
Új hozzászólás Aktív témák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest