- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Vezetékes FÜLhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gaming notebook topik
- Autós kamerák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
LógaGéza
addikt
Üdv!
Autócsere előtt állok, és nem tudok dönteni, hogy benzin vagy dízel üzemű legyen a következő kiszemelt.
Főleg ingázok az M0-n, napi 60-70km, valamint havonta/kéthavonta egyszer egy út meglátogatni a 200km-re lévő rokonokat. Tavaly augusztus óta 18ezret mentem. Erre a felhasználásra melyik oldalt válasszam?
Valamint ajánlásokat is szívesen fogadok, 1,5-2M között, bár mivel régóta szeretnék egy Alfa 159-est, ezért nagy hendikeppel indul ."Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
-
LógaGéza
addikt
válasz vzsryl #177952 üzenetére
Megtartanánk páromnak a mostani benzines 147-esem, úgyhogy lenne ilyenkorra is terv.
Igen, pont egy 1.9 JTDm-et nézegetek."Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
r6man123
senior tag
-
máyköl
veterán
válasz LógaGéza #177951 üzenetére
Ha a 159 -es mellett döntesz, akkor mindenképp dízelt vegyél. Nem jók a benzinmotorjai, kivéve az 1.75 Tbi, de az egy másik árkategória.
1.9 vagy 2.0 -t néznék belőle, 2.4 elég bajos, hengerfej szeret megrepedni. 1.9 -ből a 16 szelepest érdemesbb nézni, de ha 2.0 JTDm -et nézel, akkor sem lősz nagyon mellé. Olajpumpa tömítése szokott megfáradni, érdemes vásárláskor kicserélni. -
Zewa
senior tag
Sziasztok,
1,5-2M forint kozott olyan autot keresek amivel egyszeruen jo kozlekedni. 5 uleses,(donheto hatso), benzinmotoros jarmuvet keresek. (max 10kg/le) Ne legyen: kombi, 20 evnel idosebb, Alfa, BMW es Lexus.
Nem kifejezetten elmenyautot keresek de ne is legyen olyan dog unalmas mint egy 1.8as Hastra...
Kivancsian varom az otleteiteket.
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
Yiggdrasil
aktív tag
Lassan, de biztosan szűkül a dolog, eljutottam odáig, hogy ezek közül lesz valamelyik:
- Yaris (motor kérdéses) - Minél többet olvasok róluk, annál szimpatikusabbak, a sima kicsi aranyos, a sport vagány, a Verso meg marha praktikusnak tűnik amellett hogy nem egy nagy kaszni
- Jazz 1.2/1.4 benzin - Ez az amit mindenki ajánl, és a legtöbbet néztem meg belőle, viszont a 800ezres sávban csak az 1. Generációsok vannak és abból sem a legszebbek (rozsda főleg)
- Swift 2. Gen 1.3 benzin - Ez a költséghatékony opció a fejemben, és formailag is bejön
- 307 1.4/1.6 benzin - Ilyet nyúzunk lassan 10 éve, már ismerjük kívül-belül, nem volt vele különösebb gondunk csak ha ellógtuk az éves szervízt (206 is tetszik, de mindenki lebeszél róla a hátsó híd típushibája miatt)
- A2 1.4 benzin - Ez tetszik talán legjobban külsőre-belsőre, viszont mindenki óva int tőle az rokoni+ismerősi körökben mondván hogy Audit aranyáron lehet szervízelni a többihez képest, ritka modell, hiába alu, tuti rohad az acél része, stb, és a PD TDI verziós takarékos motortól, mert hogy dízelt nem veszünk mert a PD elemek javítása/cseréje horror és különben isDe még így is túl nagy a lista.
A kérdés, hogy ezekből haladjak tovább úgy, hogy amelyikből a legjobb állapotút találjuk az legyen, vagy van ami hibás elgondolás?Yaris esetében mennyire vállalható az 1.0-ás, illetve a Jazznél az 1.2-es motor? Mégiscsak lenne napi szinten autópálya, de max 120ig szoktam felmenni és többnyire 90-110 körül lehet úgyis csak haladni a forgalom miatt.
Illetve valaki ismeri, hogy mit jelentenek a Yarisoknál a típusnevek? (Pl Linea, Sol, Blue, stb) Ugyanez a Jazznél is az LS/ES stb kódokkal, neten csak az aktuális generációkra dob találatot.És a végére: ahogy nézem 150-250ezer km-t futott autók vannak főleg, mennyire öngyilkosság egy ilyet bevállalni?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Yiggdrasil #177968 üzenetére
A2 csak akkor drága, ha törik, amúgy meg egy alu kasztnis Polo nagyjából, bátran vehető a dízel is szvsz.
-
Zewa
senior tag
válasz MunezXBK #177964 üzenetére
Valoban, G5 GTi-tol en is fazok egy kicsit, illetve a szepek erosen 2M felett vannak.
Accord?! 2.4 Type-S? Nem egy gyakori peldany.. Van valami extra nyugje egy 2litereshez kepest? Gondolom a naftat, azt szereti...A Leon alapvetoen tettszik de egyszeruen nem tudok megbaratkozni a belsejevel.
A Bravo erdekes felvetes, Mennyire nyugos az erosebbik, 150lovas T-Jet?
Yiggdrasil: Ha autopalyan is elofordulsz, es azonnal elfelejtenem az 1.0literes Yarist, amikor be kell ferni, fel kell venni a palya ritmusat kell nemi tartalek. A Jazz 1.2-ese hatareset de szerintem eleg lehet, ha nem felsz hasznalni a felso fordulatszam tartomanyt is. 307-bol en csakis facelift utanit keresgelnek.
Egyikkel sem losz melle igazan de uld vegig oket lasd mekkorak, ugyis kialakul egy egyeni preferencia a fejedben. En ebbol a meritesbol a Stiftet valaszanam mert 8kiloert van belole valasztek boven, ki tudsz fogni egy elfogadhato peldanyt es olcso a szervizelese is.
[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
nagyúr
A 2 lityos sem rossz, persze igazan jól a 2.4 megy. Accord nyugok koze tartozik a szervocso repedes, klimakompresszor problema, gazpedal jelado. A 2.4-es picit talán jobban eszi a feltengelyt, ha sokat raccsingoltak vele. Egyebkent a motor, ha megfelelő olajjal hasznaltak, szinte megolhetetlen. Valtonak se szokott baja lenni, eleg megbizhato technika. Only Bp. azert keri a naftat, nekem a 2 literes 10 korul ker, a 2.4 11-12L-t megeszik csak Pesten hasznalva, manual valtoval. Automataval 14 is lemegy neki siman. Pestrol kierve, autouton siman 6-6.5 korul is elvan a typeS is, autopalyan tempo fuggo. 130-nal ilyen 7-8 litert esznek a benzinesek.
-
tboldi
nagyúr
válasz Yiggdrasil #177968 üzenetére
Az egyliteres Yarisról azt olvastam egyszer, hogy ha felkapcsolod a tompítottat, érezhetően erőtlenebb lesz. Nem tudom, mennyire igaz.
Jazz: Nincs nagy különbség az 1.2-es és az 1.4-es (ami valójában csak 1339 ccm) között, csupán 5 lóerő, viszont a a kisebbik váltója hosszabb, autópályán kevesebbet forog, meg pár decivel kevesebbet is fogyaszt, mint a nagyobbik, ami meg egy fokkal jobban gyorsul. Mondjuk plug&play lehet cserélni a váltót.
Mindkét motorváltozatra ugyanazok a hibák jellemzők: EGR-lerakódás, hátsó gyújtótrafók elhalálozása, illetve nyelestengelycsapágy a váltóban - egyik sem egy nagy kaland.
Alapvetően azt mondanám, hogy a motor mindegy, vedd a jobb állapotút, de ha magasabb felszereltségűt akarsz, akkor mindenképp 1.4-est keress.Felszereltségek (csak németül van meg, és csak a facelift utáni verzió):
[kép1] és [kép2]
Annyit még hozzátennék, hogy voltak opcionálisan rendelhető cuccok is, valamint regionálisan is eltérhetnek a dolgok (pl. nem mindegyik német származásúban van AUX-bemenet, de nem nehéz pótolni).[ Szerkesztve ]
-
Zewa
senior tag
válasz tboy93 #177971 üzenetére
Az eleg baratsagos. Nekem nyaron barmilyen atlagos kozepkategorias benzines benyeli pecsett a 8-at, telen a 9-10-et. (pl Astra 1.6)
"felkapcsolod a tompítottat, érezhetően erőtlenebb lesz" 2*55W +2*10W a tompitott, 0.13*1.34= 0.174LE. Kotve hiszem hogy ezt barki megerzi..
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
prsq
tag
válasz Yiggdrasil #177968 üzenetére
Jazz 1.2 (DSI, első gen.):
napi autópálya attól függ, mennyivel mész és milyen távon.
Én ritkán megyek, akkor kb. Szeged-Miskolc vonalon, hosszabb távon zajos, elfáraszt a morgás.
Stabil még 130-nál, meg húzni is tud, ha odalépsz, de érezni, hogy nem erre találták ki.Felszereltséghez: tessék, itt aztán találsz dögivel.
-
Zola007
veterán
válasz Integrale #177967 üzenetére
Bravoból melyik motorok mozgatják jól pályán is a kocsit?
Én most 1.5 M körül nézelődök, de nem igazán akaródzik 1.6 / 102 LE motorral venni egy Golfot vagy Leont 5 sebi váltóval és hallgatni autópályán a 4000 ezres fordulatot évi 15ezer km-en keresztül.
Viszont hosszabb / nagyobb autót sem akarok jelenleg egy Golf / Astranál.
Tudtok erre ajánlani olyan autót, ami
- jól megy pályán
- városban nem eszi le a hajam
- néz is ki valahogy
- és nem kell a szerviz mellé költözni miatta?
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
-
tboldi
nagyúr
Szerintem egészen csendes, simán lehet beszélgetni normál hangerővel, habár én 120-as Skodán, 343-as Volvón és Suzuki WagonR+-on szocializálódtam, azokhoz képest bármi halkabb.
Nekem egy 1.4-esem van, általában havi egyszer pályázok vele Mosonmagyaróvártól Győrig (meg vissza), de volt már hosszabb utam is vele - engem inkább az ülések fárasztanak el 2-300 km után.Mondjuk az ajtókat és az A-oszlopokat hangszigeteltem 1-1 rétegben, valamennyit csak számít ez is.
És a motorháztetőn, illetve a tűzfalon is teljesen ép a gyári borítás, nem rágcsálta (még) meg semmi.Ja, és tapasztalatom szerint 140-nél picivel halkabb, mint 130-nál. Gondolom, pont 4000-es fordulaton rezonál valami a sajátos frekvenciáján.
[ Szerkesztve ]
-
-
Zola007
veterán
válasz Zola007 #177980 üzenetére
ránéztem a Bravokra, hát ezeknek elég rendesen szét van kopva a belsejük 150e km körül.
Kormány, váltószoknya, gumiszigetelések cafatokban, magas szinten mehetett a spórolás a gyárban.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diegho #177945 üzenetére
"már várom mikor hal meg a feszítő"
Ezt nem nem célszerű megvárni? Mert ha feszítő megadja magát ott könnyen ugorhat...
Amúgy vásárlásnál direkte szempont volt, hogy fő a megbízhatóság... Hyundai 5év gar, korea + szívóbenzin. Erre nesze neki...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Integrale
veterán
válasz Zola007 #177981 üzenetére
A kormany es a valtogomb az valos problema. A gumiszigeteles biztos, hogy egyedi eset. Nezek mostanaban eleg sok Bravot, a 145-ot az fogja valtani. A kinalag jelentos reszeben 300e km felett van.
Mutasd, hogy melyikeg nezted.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
zoo8800
veterán
válasz Zola007 #177981 üzenetére
Frankó dolog a T-Jet. Elég kiforrott, megbízható darab. Szép hangja van, és kellemes a karaktere, egyszerűen jó vele menni. A motornak egy nagy baja van: a fogyasztás. Bármelyik hasonló teljesítményű turbóbenyához képest +1L/100 km. Sok kicsi pedig sokra megy.
Mechanikai gond a váltóval, a féltengelyekkel és a leömlővel szokott lenni a motortérben, ezek zsebbe nyúlós dolgok.
A foszló kormányborítás semmit nem jelent, eléggé változó a felhasznált "bőr" anyagminősége.(7 évig volt Bravom, néha hiányzik)
rip and tear, until it is done
-
rbalint88
addikt
válasz máyköl #177988 üzenetére
156-ba atulni nincs ertelme. Ezerbol egy ha nincs leelve... dizelekben 300e+ minimum, rozsda bejatszik, benzinesek meg annyival erzekenyebbek, hogy max v6-ot lenne erdemes megorzos hobbiautonak.
159 -bol meg ugye csak dizelt erdemes, de mar az euro5 is baszogatva van Bp-n szmogriadokor, ez csak rosszabb (korlatoltabb) lesz idovel... attol fuggetlenul, hogy en se ertek ezzel egyet, inkabb mert kibocsatas utan kellene szurni. -
válasz Zola007 #177980 üzenetére
Szomszédnak van, elötte 1,4 szívója volt, pont azt a dinamikát kapta ami a szívóból hiányolt, egyedüli panasza, hogy a hátsó sorban lehetne kicsit nagyobb a hely
Amúgy múltkor volt egy a műhely prn-benEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Integrale
veterán
válasz rbalint88 #177989 üzenetére
Es malyköl:
Szuk csaladban van 3 dizel, tobb nem kell, benzines 145-ot benzines Bravo vagy Delta valt. Mas nem johet szoba.
156 tetszik, de nem akkora elorelepes, 159 felesleges meretu (igazabol a Delta is), Bravo az optimalis.
2000-es evjaratu autobol 2005-be atulni ertelmetlen foleg mert nalunk 10+ evig van egy-egy auto."Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
válasz rbalint88 #177992 üzenetére
145 utan meg egy 3 ajtos nem kell, Mito helyett inkabb GP kene, ha mar az a meret, Bravo pedig jobban tetszik mint a Giulietta, kiveve bizonyos szin/felni/kiegeszito kombinacioban, de azt nem hajtja ki a penztarca.
Szivem szerint egy Thesis vennek, van most csoporton belul egy elado 3.2 V6, egy egesz napra elhatarozas is megvolt, makulatlan auto, de azt majd csak ha bejon mind az 5 szám szombaton.
"Bad reklám is reklám too"
-
Zola007
veterán
válasz Gombinyó #177983 üzenetére
Mo-i, ügyfélkapu lekérdezéses 150e
ezért lepődtem meg, hogy ennyi után foszlik a kormány
bár Golfnál is látom, hogy 200 körül már sok példány kormánya és váltószoknyája feladtaMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz Integrale #177985 üzenetére
pl. ezt: [link]
Magyar forgalombahelyezés, arányos km gyarapodás, valósnak tűnő 176e, de a kormány bal oldala és a váltó teteje gyakorlatilag hiányzikMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
-
r6man123
senior tag
Korábban írtam egy Audi A4 2.0 TFSI Design-t, ma megnéztem. Nekem laikusként patikának tűnt, 94km-t futott, full bőr belső, s-trón, 2019/3 hó, 9 milla átírással, mindennel.
Állítólag egy külföldi márkakereskedőtől hozták be, ott elverte a jég. Kihúzták és újrafényezték a motorháztetőt és a tetejét. Én nem szúrtam ki, csak mondták.
Ezért az autóérr mennyire irreál egy a 9 millió? Ahogy láttam, újonnan 12-13 milla körül vannak. Lehet valami okosság amire jó ha odafigyelek?
[ Szerkesztve ]
-
-
Zola007
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Autós topik
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen