- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Gaming notebook topik
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Monitorkalibráló eszközök
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Projektor topic
- Vezetékes FÜLhallgatók
Hirdetés
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
lenko
aktív tag
Kint biztos vannak, arra nem kerestem, itt golfból 1db van a 170lovasból, az se bizalomgerjesztő.
Az összes többi kb. 5-6db meg még a 150lovas. Az tényleg gyenge, és többet is kajál.
Ráadásul euro 3-as motor a 170 lovas már euro 4-es.(#134452) w333 Golfból ki lehet fogni 4e EUR környékén jót.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
[G4] Mondjuk perpill nincs olcsóbb ami normálisnak tűnik.
(#134454) w333 Ez van, aki értékeli ezt úgy is megveszi majd itthon is, ha mondjuk eladom az enyémet 1x. Az 2003 évvégi. Csak 13éves lesz
Sportosabb, de annyira nem megy hű de jobban a 4x4 miatt. 1400kg ez a leon, és ez tényleg zabál már.
10alatt nem jársz vele átlagba.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
w333
félisten
válasz lenko #134453 üzenetére
Ez nem olcsó ... mire lepapírozod 1.8 milla és van egy 15 éves autód !
Sokkal olcsóbban már Cupra -t vennék, szerintem sportosabb a Golf 4 -től !
Szerk.
Na de ha 5 év múlva adod el akkor már 18 éves !
Szerk.2
Az a 4X4 jól jön néha nagyon, az meg hogy jobban zabál (max. 1-2L) szerintem már senki sem a fogyasztást nézi egy ilyen kaliberű autónál
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
lenko
aktív tag
Az mindegy, hogy 18, ahogy én tartom elviszik mint a cukrot. Előző 18éves B5 passatot legmagasabb piaci áron elvitték egyből.
Miért ne lehetne nézni, aki nem nézi az nem ilyet vesz szerintem, hanem mint 1 haver Lexus LS450-et.
15alatt nem jár vele. Ő tényleg nem nézi.
Vagy sokan hobbinak tartanak 2.8-asokat. Évi 4-5e km futásra mind1 a 10-14l fogyasztás.
Évi 15-20e-nél már kevésbé, ki lehet számolni a különbözetet.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
w333
félisten
válasz lenko #134455 üzenetére
Csak nagyon ritka az ilyen vásárló ... persze vannak olyanok is akik az ilyen autókat keresik, a nagy átlag inkább családi, minél kisebb fogyasztással, minél kevesebb km- el és minél fiatalabb autót keres, aki pedig erősebb sport autót keres annak meg a 170 - 200 LE nem elég, min. 300LE felett keresnek !
Szerk.
Hát nem tudom, aki benzines 2000 cm³ fölé megy szerintem már pont lesz*rja a fogyasztást (vagyis én így vagyok vele) a 2.0 szívót is megtudom rángatni hogy 15L fogyasztásom legyen akkor meg már inkább egy 3.0V6 -al járkálok
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
lenko
aktív tag
Egy auto miatt nem adok le másnak a rovására. Még egyébként beleférne a 2.8 is, de annyival nem ad többet mint amennyi a költség vonzata.
(#134456) w333 100km-re lebontva, ha olyan adódik összesen kb. 5km-t megyek padlózva, tehát én még 9,5l feletti fogyasztást nem is láttam kiírva átlagba.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
w333
félisten
válasz lenko #134457 üzenetére
Oké persze na de a 2.3 V5 ritka mint a fehér holló és látod hogy milyen áron mennek ... az a 2.3 Golf amit linkeltél 2000 € -al drágább mint a Cupra ,na az mikor hozza vissza az árát ? akkor már sokkal olcsóbban megveszed a Cupra 2.8 V6 -t és a 2000€ különbözetet eltankolnod benzinben 5-6-8 év alatt, szóval pontosan ugyan ott vagy vele kb. csak sokkal olcsóbban kapod meg
Különben próbáltam már mind a 2 autót Leon és Golf 4 -t de nekem pl. a Leon sokkal nagyobb vezetési élményt ad (feszesebb és ugye ott az összkerék) sokkal nagyobb sebességgel bátrabban mész bele egy kanyarba mint a Golf -al (de ez csak az én tapasztatom) !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
lenko
aktív tag
Seat mindig is olcsóbb volt, és lesz mint a VW, meg amit te linkeltél nem az a top állapot maradjunk ennyiben.
A 2.8-as VW inkább 6-7e EUR.
Nekem nincs szükségem az összkerékre, sem 10-12l-es fogyasztásra, mert azt a pénzt inkább eleszem étteremben. V hang így is megvan, pályán 2.0 dízel nem ellenfél. Nekem ez bőven elég.
A fenntartása pedig alig több mint az 1.6-nak. Kb. évi 100e-ft a különbség tokkal vonóval.Az embereknek fáj az igazság!
-
SaNyEe
aktív tag
És azzal műszakin hogyan megy át? Katalizátorral egybeépített egység.
Bár van egy gyanúm, hogy "okosba" ezt is megoldják, holott kb ez a 2 dolog ami részben inkább mint egészben véd a karcinogén hatású dolgoktól amit a dízelek eresztenek magukból.A dpf témával azt akarom mondani, hogy a motor a regenerációt városban is végrehajtja a közhiedelemmel ellentétben. Ha leállítás miatt félbeszakad több regeneráció, akkor erre egy kontrollámpa figyelmeztet valahogy így: "húzzál még pár kilométert leállítás előtt, mert önszántamból nem állok le szó nélkül b+"
Ha ez se segít akkor úgy 2,5 - 3,5 darab Szent Istvánért takarítják őket.
-- end of transmission --
-
Bati0501
őstag
válasz Kornel #134464 üzenetére
De az...mert magyar viszonylatban van egy nagy város, így a többi 345 már vidék.
Így vannak a pestiek és a maradék ~8,2 millió vidéki.Kínában hány mondjuk 5 milliós város lehet, aminek még a nevét sem hallottunk soha az életben?
Nem akarok semmiféle vitaszerűséget sem- egyáltalán nem is tartozna ide -, csak megjegyeztem, ahogy a pestiek szokták a vidékit.
-
8th
addikt
Cupra 4 V6? Ha lassú autót akarsz vegyél olyat nyugodtan. A Cupra 4 TDI 50+ lóval gyengébb és a 0-100 ideje is szarabb a rövid 1-2-3 miatt de egyébként alig lassabb mint a V6. Valós körülmények között (pl. pályanap, utcai kergetőzés) ugyanazt tudja a kettő csak a dízel spriccmonitor szerint laza 5.2 literrel kevesebbet eszik mint a V6. 0-400m: + 0.6sec, 0-1000m: + 1.5sec? Ez semmi. Egy szolid nem koppra írt füstmentes chiptuning és a V6 megy a levesbe.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
w333
félisten
Na oké Diesel (nyomatékos) azért érződik erősebbnek
De aki erős benzinest akar az nem fogja a fogyasztást nézni szerintem !
Mondjuk azt megnézném hogy ha nyomod neki 5.2L az igazából inkább 8-9L tudom mivel főnökömnek ugyan ilyen PD -s 150LE-s Leon -ja volt !
Ezzel nem azt mondom hogy rossz, csak azt hogy teljesen más a két autó !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Qru
MODERÁTOR
válasz SaNyEe #134460 üzenetére
Mindenki ismer vkit aki ismer vkit aki tud "okosba" műszakiztatni ez itthon nem akadály.
Városban a rövid utakon még az üzemhőfokot se éri el legtöbb esetben, nem hogy legyen idő még regenerálni. Legalábbis a VW nem kezd el csak úgy regenerálni a vakvilágba, lehet a franciák igen, azokkal nincs tapasztalatom.
mod:
Bati0501: Ez ilyen magyar specialitás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
SaNyEe
aktív tag
Lehet én vagyok süti, de az élet védelme előbbre való kell, hogy legyen, mint a motoré, nem annyira vakvilágba kezdegetés. Azaz, ha kell regenerálni akkor kell regenerálni. Egy utólagos befecskendezésről van szó közvetlen a kipufogási ütem előtt, ami a kipufogórendszerben és így a DPF-ben is égést okoz.
Az lehet, hogy nem az indulást követő huszadik méteren kezdi el a regenerálást, de nem kell hozzá 20, meg 50 kilométert krúzolni, hogy kellően meleg legyen a motor ahhoz, hogy megkezdje a regenerálást. (ha egyáltalán figyelembe van véve a motor hőfoka), másfelől pár perc alatt kész is van vele.
A nem VW és nem Francia dízelemben ezt tapasztaltam.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
ők így próbálják meghatározni, hogy attópályán mész-e, (különben leég a volfszburgteknik)
Az mondjuk az Epica kézikönyvébe is írva vagyon, hogy ilyenkor lehetőleg éghető cumó fölé ne parkoljon a sofőr különben 1-2 dolog az autó alatt nekiindulhat kiereszteni magából a füstöt ami elősegítheti az autó füstjeinek előteremtésétNem ad-hoc, hanem szükségszerű regenerálásról van szó, emelt alapjáratról észre lehet venni.
-- end of transmission --
-
lenko
aktív tag
válasz hobizoli #134462 üzenetére
Nézz szét mobile-n, és megtudod miez, egyébként én kizárólag 140-150e km-ig nézek autót, felette kizárt, főleg, hogy ezeknél is alkalmazzák a long life 30e-s csere periódust. Minnél később veszed meg annál szarabb lesz.
Az enyémnél "már" 20e nél cserélgették a Castrol 5w30 prof-t, úgymind szerencsém volt, nincs is semi Baja, se olajfogyi, se vízfogyi se semi.
Most van egy a hahun is 1,85M-ért.(#134466) 8th Más kérdés, hogy van akinek nem kell se dízel, se turbos. Pl. ÉN.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Declare
őstag
Az astra is akkor regeneral, amikor jol esik neki Nekem varosban 2-300 km enekent elindul, kb 15 perc. Ha megszakad, akkor legközelebb azonnal ujra inditja, kb 5 perc vezetes utan is, szoval az szoktam ha nagyon nem megyek semerre hosszabban, akkor kerülök vele eggyet, amig befejezi.
(#134447) SaNyEe nem a motorolaj vagy a vizhöfok a lenyeg a kipufogo rendszernek. Varosban, ha araszolsz a dugoban is felmegy 1000fokra a viz, de attol a dpf nem tisztul csak tömödik, mert pöfög az auto. Ha van 2500-3000rpm ott fog felforrosodni a rendszer. ( A dpf regeneralasnal is nem az alapjaratot emeli meg, hanem valahogy több üzemanyagot nyom a rendszerbe, vagy a dpf be vagy nem tudom. Nem emelkedik meg a fordulat, csak 3x annyit fogyaszt, leallitas utan meg ugy pattog a kipufog, mint amikor autopalyan 200 al van megkergetve )
-
Qru
MODERÁTOR
-
Declare
őstag
Jah...nem szerencses...de igy legalabb kipucolja. A VAG mit csinal ha olyan a tulaj, aki soha nem megy autopalyara? Egyszer csak eltömödik es felrobban?
Nyilvan en sem meloba menet csinalom....de bevasarlas utan mondjuk az asvanyviz meg soha nem panaszkodott a haztömb 2x megkerülese miatt
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Declare #134482 üzenetére
Légyszíves ne javíts ki kilométeres távolságból, hogy mit látok a fordulatszámmérőn "alapjáraton" amikor az autó a regenerációt végzi. Köszönöm Lehet az Astra nem emel alapjáratot ilyenkor, ez a dezsavú fejlesztésű dízel igen. Való igaz, gazdagon csorgatja be a gázolajat kipufogási ütem előtt közvetlenül, ezzel utóégést generálva a kipufogórendszerben, hogy meglegyen a szükséges 600°C hőmérséklet.
2-3 percen át tartottam állóhelyben 2,5k-n a motorfordulatot, hogy segítsem a regenerációját, ezalatt nem forrt fel a hűtővíz. Sokat araszolok dugóban BP-n és egy alkalom nem sok, annyiszor nem forralta meg a hűtővizét egyik autóm sem.@Qru: megszakítható a regeneráció. Ha rendszerint regeneráció közben állítja le a felhasználó a verdát, akkor szól egy idő után, hogy menj 1 kört plz, de azt se kötelező. Magyarán csak emiatt nem késnél a megbeszélésről, vagy akárhonnét, de gondolj rá a következő indításkor.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
lenko
aktív tag
A 2.3 V5 pont nem az, hanem az aranyközépút. Tegnap Érd legvégétől hidegen indulva Érden keresztül 22.ker. 7,5l az átlag. Ez minden csak nem benzintemető. Többször kiszámoltam már a fogyasztást, decire pontos az MFA. Tohonya...mihez képest... 170lovas P.D. C.R. stb. dízeleket lehagyom pályán mert nehezek. Nekem ez elég mert ezekkel van tele a pálya.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Declare
őstag
válasz SaNyEe #134486 üzenetére
Jo ugy ertem, hogy az hogy valamennyivel megnö az alapjarat, az lehet, de az szvsz csak valami mellekhatas a dolognak. Ha 500 as alapjaraton pöfpgve nem tisztul a dpf, akkor 800 on sem fog....gondolom 2500 ra meg neked sem megy fel Az 1000 fokot meg nyilvan ironiaval irtam, ezert van hütöventillator...legközelebb kiirom, hogy [ironia ON]
(#134489) lenko mondjuk összevetnem a fogyidat, amikor hagyod le a tohonya dizeleket amugy nincs ezzel baj, nekem is van olyan haverom, aki utalja a turbot...izlesek es pofonok, en nem tudom szeretni már a nyomatektalan autozast....palyanapon egy szep nagy szivo oke, azt biztso finomabban lehet adagolni a kanyarokban, de a hetköznapi hasznalatba, nekem nem kellene szivo többet
[ Szerkesztve ]
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Declare #134490 üzenetére
így se bír a tcs a jobbra kis / balra nagyívban történő elindulásaimmal mit kezdeni, 2.5k alapjárattal nem tudom mi lenne
na de .. téma nagyon offba kanyarodott, bár ez a topik ritkán ON, mégis próbálom segíteni azzal, hogy nem spammelek .. ja most épp azt tettem
-- end of transmission --
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #134484 üzenetére
Sajnos erre is volt példa a pályafutásom során Kormival. Ha megtelik és nem égeted ki a dpf ikon világít és vészmódba rakja magát és kiírja, hogy service now.
Volt ebből egy halálos baleset is a németeknél, egy Polo vészmódba rakta magát a mögötte jövő kamion meg átgázolt rajta, nem számított rá egyik fél sem hogy hirtelen 100-ról belassul 70-80-ra. Elég nagy balhé lett belőle és felemelték a vészmód maximális tempóját 100 km/h fölé.
#nincsbennetarcsi
-
lenko
aktív tag
válasz Declare #134490 üzenetére
Attól, hogy alul van nyomaték felül meg nincs dízelnél, akkor már ki is egyenlítődött a 2.
Dízel 3e-3,5e-nél vége. Ez meg tudja majdnem ugyanazt a nyomatékot 3e-től 6e ig.
2e-től is van benne erő ami nekem kell. 3-as alapjáratról rezzenéstelenül el lehet indulni.
Mitől enne sokat, ha max. 145-ig padlózom? 140 tempomat 9l az átlag. 1.6 osok is ennyit vagy picit kevesebbet kajálnak.Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz lenko #134494 üzenetére
+ én nem foglalkozok azzal, hogy regenerál nem regenerál, sem dsg.vel, sem a többi nyalánksággal, ami a dízelnél elő jöhet, mert ha előjön akkor azonnal el is tűnt a fogyasztásbeli különbség, vagy még rosszabb is lett a benzines javára. Mert ennél bármi jön elő nagyon max 150-200e ft-os tétel, de inkább csak 100e.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
SzlobiG
félisten
Ez érdekes mer a skodri már csomószor lépett vész módba ilyenkor elveszi a turbo nyomást meg kikapcsolja az egrt. Tehát a 100-as tempót eleve nehéz elérni, de el lehet sőt én az m6on még 120-al is tudtam menni vele persze lejtőn. Csak annyit akarok mondani, hogy nincsen sebesség korlátozás csak iszonyat lassan gyorsul tehát ott a balesetnél is gyenge volt azért lassult vissza szvsz.
-
8th
addikt
válasz lenko #134494 üzenetére
Dízel 3e-3,5e-nél vége.
Oké.
140 tempomat 9l az átlag. 1.6 osok is ennyit vagy picit kevesebbet kajálnak.
Chippelt ARL G4 4motion 18" kerekeken meg 6-ot se gyári kerékkel pedig még kevesebbet. És bármikor bármilyen körülmények közt átlép rajtad (nem csak rajtad a V6-on is) pedig több mint 1,5 tonna.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Declare
őstag
válasz lenko #134494 üzenetére
Szivobenzinnel nincs nyomatek egy turboshoz kepest, nem tol, nem rugalmas, en ezt nem szeretem. Oke, hogy 4000-6000 ig leadja a nyomatekat, de az fele egy turbos tarsahoz kepest vagy kevesebb....de mondom izlesek es pofonk. (amugy az 1,7 cdti 4000 nel adja le a teljesitmeny maximumat)
en a dizellel 6 alatt elmegyek a palyan 145 tempomattal az 1200km es ut atlagaban (szoval nem 100km ekre levetitve ). Ha nincs hosszabb nagy tempo a nemet palyan 5,6 körül is jött ki mar a 2500km....ha tolom neki akkor 5,9 körül, egyszer jöttem ugy, hogy nemet palyan (kb 500km) 180, ahol lehet, 3an, ugy lett 6,7-7,0 körül (nem emlekszem). Ha egy szivo benzinnel duplaja kijön se lenne csoda, de legyen atlagban +3liter/100 on es akkor is mar megsporoltam egy fel motr felujitas arat
Mondjuk ha nem palyaznek, akkor is turbos autom lenne, csak 100% hogy benzines
na de valoban ez autos topic tema, ott mehet a folyt köv reszemröl
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
- Ukrajnai háború
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Linux kezdőknek
- Óra topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- További aktív témák...
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest