- Milyen egeret válasszak?
- Így építsd a billentyűzeted!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- 3D nyomtatás
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
it Elon Musk tervei szerint egy szuperszámítógéppel szolgálják majd ki az xAI Grok chatbotjának következő verzióját.
-
Premier előzetest kapott a Venture to the Vile
gp Befutott a PC-s kiadás, a későbbiek során PlayStationre is megkapjuk a játékot.
-
Madzag nélküli ollós klaviatúrát villantott a Keychron
ph A ZMK platformmal kompatibilis, porvédővel szállított típus a Logitech MX Keys Mini kedvezőbb árú alternatívájának tekinthető.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bull Boss
senior tag
válasz bajnokpityu #118149 üzenetére
mert ezeknél 100ezrenként kell cserélni a kettőstömegűt? ahhoz képest apám focusába 225van gyári lendkerékkel... hiba nélkül... de egyébként nem is azzal volt a baj, ha elolvastad.
-
Bull Boss
senior tag
válasz fenergie84 #118155 üzenetére
úgy értem úgy mentünk végig városon több kilómétert, magyarul úgy járkált városba...
-
-
bajnokpityu
félisten
válasz Bull Boss #118156 üzenetére
ha nem padlózta alapjáraton, akkor nem hiszem,h ez tönkretenné. ha nem gyorsítasz,lassítasz motorfékkel, milyen erő érné a kuplungot?
egy régi főnököm meg vagy 200e km-t járt úgy,hogy 30nál ötödik, és onnastól telefonált. semmi baja nem lett a rav4nek.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Kornel
veterán
válasz bajnokpityu #118159 üzenetére
Pedig a kettostomegu eleg erzekeny erre.
-
P00By
nagyúr
Üdv! Haszongépjárművet keresek, eddig Fiesta Vanokat néztem. Van esetleg más választás, amit érdemes lenne megfontolni? Mindenképpen dízel kell és 2005-nél ne legyen régebbi! Berlingoval iszonyat sokat szívunk, szóval az ne legyen a tipp
-
szőröscica
addikt
válasz P00By #118163 üzenetére
Dobló 1.9-es motorral?
Fiestákban ugyanaz a motor van, mint a PSA-kban, az 1.4-es teherautóba nagyon kevés lesz, az 1.6-os meg rettentő kényes az olajcserére. Egyébként jó motor, de ha nem cserélték benne a gyári periódusnál jóval sűrűbben az olajat, akkor szopni fogsz.
-
P00By
nagyúr
válasz szőröscica #118164 üzenetére
Megnézem azt is köszi! Ha mi cserélnénk is, ki tudja mit csinált az elozo tulaj. Használt autó átka
-
P00By
nagyúr
válasz szőröscica #118164 üzenetére
A Dobló nem jó, személyautó fazon kell, ami "van"
-
j.bravo
addikt
válasz P00By #118166 üzenetére
Grande Punto van esetén tökre szemelyauto fazon, nem is rossz autó (asszonynak van), csak nem tudom van-e 1.3 multijet, 75 pacinal nagyobb motor.
Van hely hatul boven, de magasra kell emelni a cuccot, és nem olyan nagy az ajtonyilas hatul mint valodi (bb) van-oknal.
Whatever.
-
Declare
őstag
válasz Bull Boss #118141 üzenetére
Nagyon gaz, sajnalom. Tenyleg nem jarnal jobban ha megcsinalna az a szerelö? Ha az tenyleg ert hozza es a 400k raköltese utan patent lesz a kocsi....
(#118149) bajnokpityuSiman tönkremehet 100k alatt ha alacsony fordulaton nyomkodjak. A H astra 6 sebesseges valtoval autopalyas hasznalat mellett is 140k km t birt csak ki.
[ Szerkesztve ]
-
#86322688
törölt tag
Srácok, egy jó tanács, én végig jártam a ranglétrát,és miután én is rengeteget költöttem az autókra, végre lenyugodtam, és elkezdtem gondolkodni.
Háttérbe szorítottam minden egyéb elvárást és kizárólag a megbízhatóságra összpontosítottam, az eredmény,hogy megmaradt egy csomó pénzem ;-)...
Hogy milyen autókat értek ezalatt, volt Skoda felíciám, a mai napig használják a családban, van a családban még 3 db. első kiadású 1.4-es almera, fél millió km hiba nélkül, az ismerősnek régi suzuki-a van, több száz ezer km hiba nélkül, toyota carina 800 ezer km-nél lett motor cserélve, corolla szintén és még bztos van pár......de el kell viselni, hogy fapados, nem gyorsul jól, sokan lenéznek ( bekaphatják).....de A-ból B-be mindig és minden körülmények között megbízhatóan működik, és itt a lényeg.
Persze biztos van megbízható autó ami kényelmes is meg szép is de az valszeg több milla.Az egyik ismerősöm vásárolt egy Citroen C5-öt, az újabb kasznist, kérdezte milyen autó, mondom a legjobb, iszonyatosan kényelmes, jól megy, fekszi az utat mint az állat, full extrás, szép, de km-től függetlenül fél éven belül a szervizbe kötsz ki és több tízezret fizetsz...csak 3 hónap telt el ;-)
Akinek van pénze, az vegyen amit akar, nekem nincs, ha lenne, megvenném a legerősebb Alfát full extrásan..;-)
-
kenwood3
őstag
Sziasztok!
Ti mit választanátok? 350000 -ret futott valós kilóméterü, rendszeresen karbantartott autót baráttól, ami 95 %-ban autópályán tette meg ezt az utat, vagy ismeretlen előéletü autót ismeretlen eladótol ami 150000 km futott elvileg? Külsőre mind a 2 autó tökéletes állapotú
Mi az az ekezet dragasag??
-
corevalue
csendes tag
A jelenlegi állás szerint Kia Ceed SW, sikerült elég jó árat kiharcolni, az akciós árhoz képest is -9%
Viszont két dolog miatt aggódom kicsit.
- Sokan írták hogy az 1.4 CVVT motor kicsit erőtlen.
- Ha jól láttam 7-8 liter között áll megaz átlag fogyasztás. -
Declare
őstag
Ö azt az esetet irta le, amikor minimal penzböl akarsz autot venni. Szvsz azoknak szanta a tanacsot, aki autora tud költeni, nem tudom mondjuk 500k hufot es 1 ft sincs többje, de nezegeti 499k hufert a 15 eves dizeleket. En igy ertettem
Sokan vannak azert itt is, akiknek nem esik le, hogy egy autot megvenni es fenntartani az nem annyibol all, hogy valahogy kinyögöm fillerre a neppernek az arat, de aztan a következö 5 evben max tankolni kelljen....de az is csak akkor fog menni, ha nem emelik az üzemanyag arat.
-
-v-
addikt
válasz Declare #118181 üzenetére
Ezt en ertem, de attol az eredeti kerdesem/felvetesem all: fel evente tobb tizezer forint az sok lenne szervizre barmilyen ertelmes autora?
Persze a fel milla mas, de azt tobb szazezernek szokas mondani, a tobb tizezer az en ertelmezesemben 100e alatti osszeget jelent. -
#86322688
törölt tag
Nagyon sokan vannak akik nem hiszik el, nem hibáztatlak, én sem hittem, csak mikor már a hetedik autómat cseréltem le, és költöttem rájuk sok száz ezret, de apám még mindig azzal járt, akkor azért eltöprengtem megéri-e ?....Néha odabökte, hogy, fiam nem akarsz venni végre egy normális autót ?..na ez fájt, volvo s40, full extrás lancia, diesel citroen 2db, opel, stb. után.
Aztán mikor beszéltem egy üzletkötő sráccal és 600 ezer volt az ugyanolyan autójába, és még azzal járt, akkor utána jártam egy kicsit a dolgoknak, beszéltem gépjárművezető oktatókkal, toyoták 800 km-ig bírták.
Fehérváron az egyik állami végnél van egy nissan 700 ezer van benne, a haver szervizeli .Szóval hiszed, nem hiszed,ez van, Isten létezése szempontjából is tök mindegy, hogy hiszel e vagy sem ;-)
Persze,ezek az autók 15 évesek és valóban rohadnak,már nagyon ki kell fogni, az új Nissanok sem jók, a francia belenyúlt, a többi japónál is ez a helyzet, egy autós boltos ismerős srác accordot vett, nem öreget, aztán sorban állt a szervizbe a többi ugyan olyannal, mert a francia alkatrészt cserélni kellett ;-(...el is adta.
A Toyotánál is vigyázni kell, fel kell nyitni a motorház tetőt és megnézni milyen motor van benne.A koreai csapat beelőzi a japánt, úgy látom én is.
-
#86322688
törölt tag
Persze volt más is de tök mindegy.....Azért az S40-be csalódtam, 1.6 benzin volt, akadt a váltó mert francia volt, francia futómű, francia fékek, a motor talán valami Mitsu keverék volt, alig tudták megállapítani a szervizben, sokan mondták, hogy francia de az a diesel változata volt, nem ment de evett...azért egy 1999-es 5 millás autótól nem ezt vártam..persze én használtan vásároltam de jó állapotban.
A kaszni a hollandoknál készült és nem svéd acélból, szerintem még a márka jelet is Kínából hozatták.A citroent azzal a motorral vásároltam, amire minden szerviz meg szerelő azt mondta, hogy az a legjobb, egy szer újra generáloztam, aztán rá 2 hónapra kijött a hajtókar az oldalán.
Lancia, hagyjuk, olasz ócskavas....
Volt amerikai fordom, nem lett volna rossz, ha jó lett volna ;-))
A Lada szamarám, na az, az jó volt...
-
Declare
őstag
válasz #86322688 #118186 üzenetére
Nem ertem igazabol miröl beszltek
Ha valaki vesz egy fullos dizel citroent vagy barmit, az ne lepödjön meg ha neha a szervizbe kell hagyni par tizezret.
Ha meg az az igeny, hogy olcso legyen es olcso legyen fenntartani, akkor kell venni egy 1.0 benzines akarmit, jo allapotban. Attol viszont nem szabad mast vani, mint elvigyen A-B be.
A kettö nem ugyan az, mas az igeny, masok az összegek.
-
#86322688
törölt tag
válasz Declare #118189 üzenetére
Már nem lepődök meg de régen meglepődtem, hogy egy ilyen régi és neves gyártó, hogy adhat ki ilyen fos munkát a kezéből, érdekes, más gyártók meg tudják oldani, hogy működjön normálisan a gépezet ?... a Toyota Hiace diesel régenmiért volt olyan rohadt jó ? / most nem tudom milyen /
Bejártam velel fél európát, soha még csak egy köhités sem volt,...mert nem arra törekedtek, hogy lehúzzák a vásárlókat, a franciának a bx óta ez a marketingje... -
#86322688
törölt tag
Ja és azt tegyük hozzá, hogy az autó megbízhatósága úgy nem derül ki, hogy a garázsban áll, a totalcar népíteletén nem is engednék hozzászólást 300 ezer km alatt, persze, hogy jó 20 vagy 30 ezer km-nél.
Én a munkám stb miatt ha nem megyek sokat akkor 30 ezeret raktam az autóimbe de volt, hogy fél év alatt 60 ezret, na ott kiderül jó e...persze van aki sokkal többet megy....Jártam kis diesel clióval, mondták, hogy jó, semmi baja nem lesz de 250-300 ezernél azonnal le kell cserélni...új autóknál tudni kell mennyi az intervallum, a gyárba az élettartam tervező gyerek érti a dolgát ,-)
-
Declare
őstag
válasz #86322688 #118190 üzenetére
Nem tudom mi a regen es mi a most, de "regen" mi volt abban az autoban amivel bejartad europat? Turbo/EGR/DPF/ABS/ASR/ESP/Legzsakok/xenon/többzonas digiklima/navi............
masok is ezen lovagolnak, hogy regen meg most. Regen volt 5 csaladonkent 1 auto a földön, örültek az emberek, hogy nem loval kell menni, ennyi volt az igeny, meg az elvaras. Ma minden haztartasban van 3 auto es amugy is több ember....ergo vannak környezetvedelmi normak, hogy ne fulladjunk meg ezert vannak bonyolitasok es mellette az emberek 80% anak nem annyi az igenye, hogy A-B elvigye az auto, hanem a 3 millios suzuki swift is magatol parkoljon kettö kocsi köze. Ezek mind egyre dragabba teszik az autozast.
Nincs ingyen kenyer. Ha extra kell draga lesz. Akinek ez faj annak meg a modern kor lada szamarajat kell valasztani: Dacia Duster, suzuki swift....szivo benyaval klima nelkül. Annak nem lesz baja
Akinek kell a biztonsag/komfort/design/teljesitmeny, az meg fizetni fog. Vagy a szalonban, amikor atveszi az uj autojat, vagy a szerelönel amikor betolja olykor a hasznalt autojat.
-
kalmanchris
tag
válasz #86322688 #118191 üzenetére
Ahogy Declare is mondja! Trabira mit kellett költeni naftán kívül? Út szélén állítottál gyújtást magadnak. Elvitt ide-oda. Kérdés hogy, milyen minőségbe és sebességgel. Kénylmet, gyorsaságot, luxust meg kell fizetni. Igen, ma már ne nagyon várj arra, hogy fél milliót elmegy egy motor bontás nélkül. Nem tervezik annyira.
Accordban francia alkatrész? Mi volt? Tudom ma már az a szólás mondás, hogy ami elromlik az olasz, vagy francia...
Francia sem állt meg a bx-nél azért. Nekem van egy 2001-es franciám, ami fenntartása vetekszik kolléga felíciájával. Mégis más, ha érted.
Ott van pl a xantia. Mindenki mondja, írja, hogy a 90-es évek 5-ös bmw-ire kell locsolni a pénzt, nem megvenni nehéz. A xantia kb fele annyiba kerül, és ha 100e forintnál többet kell költeni rá évente, akkor megy a mi ez a f.s francia. Bmw-nél nem? Csak egy példa volt.
Azt még hozzátenném, hogy egy mai autó igencsak meghálálja a megelőző karbantartást, törődést. Mondjuk a gyári előírásnál kisebb olajcsere intervallum. Mai motorok ki vannak hegyezve teljesítményre, tele vannak pakolva mindenféle ketyerével, hogy teljesíteni tudják az előírt normákat. Egy samarán nem biztos hogy gond, ha mondjuk már 3 éve, vagy 30e km óta nem cseréltél olajat. Míg egy mai turbós, egr-es motor kényes rá. De aki ezt sajnálja tőle, vagy nem engedheti meg az anyagi vonzatát, az tényleg maradjon max a felicia és a carina szintjén.[ Szerkesztve ]
-
Promi
aktív tag
válasz kalmanchris #118195 üzenetére
Mert sokan még maguknak se merik bevallani, hogy mennyi pénzt locsol a szeretett bömösére nem, hogy
másnak elárulja. -
#86322688
törölt tag
válasz kalmanchris #118195 üzenetére
Ez igaz, én próbáltam az olajokat viszkozítás szerint tesztelni, nagyon sokat mentem, rendszerint városban, nyáron forróság, állandó indítgatások, szóval nagy igénybevétel.
Az autóm láncos, mivel az olajnyomás feszíti a láncot, ezért ha a viszkozítása változik, azaz " hígabb" lesz ,hallom hogy hangosabb a lánc.
Az a tapasztalatom, hogy 5 és 7 ezer km-ig bírja az olaj, de ugye sokan nem veszik észre, nekem a lánc jó kis jelző műszer.
A közhiedelemmel ellentétbe az 5w40-es ( és erről most nem nyitok vitát ), függetlenül attól, hogy melegen ugyan olyannak kellene lennie a viszkozításának mint a 10w vagy 15w-nek, sokkal hamarabb "hígul".
10w vagy 15w használatakor az intervallumot ki tudtam tolni.Ezt már mások is tapasztalták, bár az én autómba nem is ajánlják a feszítés miatt a "vékony " olajat.
-
nagyúr
válasz #86322688 #118198 üzenetére
Az 5w40 hidegen eleve "hígabb" olaj, ergo hamarabb "hígul" Melegen ugyan olyan viszkozitása van mint a 10 vagy 15w40-nek Hova tolod az intervallumot? Attól mert 15w olajat használsz még nem lesz jó 3évig meg 25.000 km-ig, sőt inkább rosszabb, a full szintetikus 5w40 tovább bírja mint az ásványi 15w.
"Ezt már mások is tapasztalták, bár az én autómba nem is ajánlják a feszítés miatt a "vékony " olajat."
Ezt se értem, üzemmelegen ugyan olyan viszkozitású az 5w40 mint a 15w40, semmivel sem "vékonyabb" vagy hígabb...
[ Szerkesztve ]
-
#86322688
törölt tag
válasz tboy93 #118199 üzenetére
Hülyeségeket beszélsz, olvass, aztán gondolkodj, írtam, hogy 5 és 7 ezer km. az 5w-t 5 ezernél cseréltem, a 15w-t 7 ezernél.
Egyébként meg mondtam, hogy nem nyitok vitát, olvasd csak a sok idióta olajszaki írását, aztán hidd el, a tapasztalatomat megosztottam az egyik neves olajcég laboratóriumának a dolgozójával is.
És teljesen mértékben értette miről beszélek, azok az adatok az olajakról kicsit sántítanak, a régi autóknál még árt is ha vékonyabbat töltünk bele .
Elhiheted, jó pár év tapasztalatából és rengeteg szerelő és jó szaki véleményét meghallgattam.
Ismerek olyan szerelőt, aki ha meghallja a 20-30 ezres intervallumot az olajaknál ,káromkodik torkaszakdtából, és tök mindegy milyen csúcs olajakról beszélünk, de ez most nem vonatkozik az új autókra, fogalmam sincs azok milyen hézagokkal stb. dolgoznak...15-20 éves autókról van szó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen egeret válasszak?
- Gyúrósok ide!
- Szolnok és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Linux felhasználók OFF topikja
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mesterséges intelligencia topik
- Aliexpress tapasztalatok
- Így építsd a billentyűzeted!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs