- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az LG elengedi a feltekerhető tévéket
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Formálisan megjelent a Microsoft felskálázó eljárása
- Androidos tablet topic
- AMD Navi Radeon™ RX 5xxx sorozat
- Milyen videókártyát?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Hobby elektronika
Hirdetés
-
Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
it Elon Musk tervei szerint egy szuperszámítógéppel szolgálják majd ki az xAI Grok chatbotjának következő verzióját.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Madzag nélküli ollós klaviatúrát villantott a Keychron
ph A ZMK platformmal kompatibilis, porvédővel szállított típus a Logitech MX Keys Mini kedvezőbb árú alternatívájának tekinthető.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#86322688
törölt tag
Ja, nem ugyan olyan melege az5w40 meg a 15w40, igen, igazad van, ugyan olyannak kellene lenni de nem úgy viselkedik, nem csak én állítom ezt, nagyon sokan, nem tudom miért és nem is érdekel, az enyémbe 20w50 is rakható, innentől kezdve meg nem is érdekes, olyan kell bele amit a gyárba ajánlanak, de ha megnézel agy Afrikában kiadott, vagy egy Alaszkában kiadott, ugyan olyan autót, mindegyiknek más lesz az ajánlása, az éghajlat miatt is.
-
#86322688
törölt tag
Na még egy valami, a Skoda Felicia 1.3-as könyvébe bele van írva, hogy 10w-s -nél alacsonyabb viszkozítást ne használjunk, vajon miért, ha melegen tök mindegy...mert nem az.
A sok tulajdonos panaszkodik, hogy a régi autója eszi az olajat, majd ajánlják neki, hogy öntsön bele 10w vagy 15w-t az 5w helyett, majd jön, hogy valóban fele annyi fogyott.
Vajon az 5w-t csak hidegen ette meg ?...nagy túrót... -
nagyúr
válasz #86322688 #118201 üzenetére
Ja, benne van a gépkönyvben hogy rakható bele 20w is, elhiszem, azt viszont ne felejtsd el, hogy a 15w olaj ilyen az 5w-vel szemben hidegen, amikor is a motor a kopások 90%-t elszenvedi
14 éves autóm nem eszi az 5w-t állapottól függ nem kortól, 95-ös suzukiba is simán beletölteném az 5w-t. Rohadtul nem az a megoldás az olajevésre, hogy egyre "sűrűbb" olajat rakok a motorba
[ Szerkesztve ]
-
#86322688
törölt tag
válasz tboy93 #118203 üzenetére
ez igaz,ha 5km-re dolgoznék és nem mennék sehova máshova, valszeg 0w40-el járnék...egyébként meg melegíteni kell a motort hidegen, nem nyomni neki mint a féleszű.
Régebbi konstrukciónak a 10w egy elfogadható kompromisszum, télen-nyáron, de mivel én sokat járok, télen és nyáron is más viszkozítást használok. -
#86322688
törölt tag
válasz tboy93 #118203 üzenetére
Nem megoldás...de ki az aki egy 150 ezer forintos autót meggeneráloztat, inkább bele rakja a 20w50-et, azt megy ameddig megy.
szerencsére ezek a régi nissanok még 500 ezernél sem esznek egy csapp olajat sem 5w40-ből sem de sok autó van amelyiknek gyárilag meg van állapítva egy kis olajfogyasztás...a feliciám is ette... -
nagyúr
válasz #86322688 #118204 üzenetére
Jó, persze, nyilván napi 2x100km pályázásra jó a 10w is (bár azért a full szintetikus olaj még mindig nyerőbb a fél szint. vagy ásvánnyi helyett).
Az megint más tészta, ha olajevős a konstrukció, mint pl. opel ecotec, gyár szerint az 1L/1000km még normális... de ha jól emlékszem VAG-nál is benne van a gépkönyvben ugyan ez
-
#86322688
törölt tag
Na tehát akkor oda jutottunk, hogy elektromos autó ;-)...soha nem szerettem az elektromos gépeket sem, de tényleg alig van hibalehetőség meg nyűg velük...épp most vágtam össze a fát egy 1800w-os Makitával, meglepődtem, hogy vitte, nem kell bele benzin, nem koszolólik el a karbi, szerintem az elektromos autót is meg tudnám szokni...,-)
-
Typhoon47
őstag
válasz #86322688 #118169 üzenetére
Persze tök jó ezek a régi szög egyszerű vasak, de a biztonságuk a mai vasak között egyenlő a nullával. Én meg, ha van lehetőségem nem megmurdálni egy "koccanás" során akkor inkább befizetem azt az X milliót és költök szervizre..stb. ez egy ilyen játék.
"Education is important but big biceps are importanter"
-
roberto211
őstag
válasz Typhoon47 #118208 üzenetére
Jó azért nem kell túlozni
Én meg, ha van lehetőségem nem megmurdálni egy "koccanás" során
Én 60al mentem bele hátulról egy kombi gastraba a "papír,hajszálvékony,lemezautóval" a régi swiftel,karcolás nélkül kiszálltam És ezt nem koccanásnak nevezném azért... Karosszériailag kb az egész eleje új lesz.. Kivéve a jobb sárvédő.
De azzal a résszel egyetértek,hogy régi autók és a mai azaz új autók közti különbség biztonságilag igen nagy ,legyen az bármilyen márka... Csak itt divat lehurrogni az ncap-t, meg a töréstesztjüket..
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Typhoon47
őstag
válasz roberto211 #118209 üzenetére
A kocsi orrával a lehető legszerencsésebb módon törted össze, szinte az egész elejét érte az impact. Ugyanilyen erejű oldalirányú ütközésnél (persze nem akarom festeni az ördögöt a falra,de) nem sok maradt volna a swiftből.
"Education is important but big biceps are importanter"
-
#86322688
törölt tag
Apám anno fejre állt a Ladával, pördült párat, túl élte, de eltörött pár csontja, a kocsi kuka, a főnöke ugyan így járt a dög nagy mercivel,ő kiszállt ,megigazította a nyakkendőjét, majd telefonált, hogy jöjjön már az autó, sietek ;-)
-
roberto211
őstag
válasz Typhoon47 #118211 üzenetére
Igen, de oldalt minden kocsi gyengébb azért...
De most hiába a szerencse, eddig az volt,hogy tökmindegy,hogy ütközözöl 50 felett halál.. Erre akartam rávilágítani,hogy egy koccanás azért még régi autóknál se halál egyből.
Szomszéd rám pár napra törte össze a6 avant benzinesét.. Azt hiszem b5 ös.. Főóton ment kihajtottak elé, bumm bele.. Egész eleje összetört, 500k-s kár lett... Csajba oldalról ment bele, az meg totálkár lett kb..
Gondolom nem 50el ment az avant se h így összetörte..Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
#86322688
törölt tag
Én motorozom is, persze nem nagy vaddal, de 100-130 körül megy, hát én jobban félek mint 20 éve, akkor nem érdekelt, de valahogy most rohadt veszélyesnek érzem.
Szinte semmi sem véd, még 30-nál is lerepülsz, ha az ember lát egy két balesetet, visszacsippant a lendületből ;-) -
válasz !Overdose! #118215 üzenetére
Ne
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz !Overdose! #118215 üzenetére
Megéri?
ToAll:
Nagy autóvásárlásban vagyok, csak nem akad olyan mi jó, tetszik és nem viszik el az orrom elől. Ma olyan élményem volt, hogy majdnem arról kódútam. Megnéztem egy 2007-s touareget. Ami tükör aszfalton úgy recsegett, pattogott és ropogott a belterében, hogy azt hittem menten össze zuhan. Aláfestésnek, volt egy kis olajnyomás és fékbetétkopás jelző mix.
Egy másikat megnéztek nekem Győrött, de abból is kiábrándultam: repedt szélvédő, alul csöpögő olaj (a takarólemezek miatt előre felderíthetetlen), fékek kukásak és a kereskedő -korrekten, bár számomra megmagyarázhatatlan tudásból merítve- előre szól hogy vezérlést kell cserélni egy nem csörgő láncos motoron(?!). Mindezek meghintve egy nem is a legolcsóbb árral...
Há' mi van itt kérem szépen?https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Elektrosokk
addikt
-
bajnokpityu
félisten
válasz bitpork #118217 üzenetére
nah, nekem is igy indult az autókeresés. aztán egyre többet áldoztunk volna rá, és még mindig semmi értelmes vétel. ceed,civicből még aránylag sok is van, mégse találtunk jó ár/értékűt, tuaregből gondolom még kevesebb van. egy nagyon jó német vételt lekéstünk, aztán elég lett.. úgyhogy ezért lesz új autónk..
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
#86322688
törölt tag
válasz Elektrosokk #118218 üzenetére
Nem tudom mennyit változott a minőség az utóbbi 10-20 évben, biztos javult, a Lancia autóm full extrás volt, digit klíma, minden elektromos kütyüvel felszerelve, összkerekes, hátsó diffizárral, ment mint az ökör, de én még autót annyit nem szereltem, minden elromlott, ami csak el tud romlani, váltó, motor, elektronika, hátsó híd, a futómű már új korába is rossz volt szerintem, persze ez nem most volt.
Azért is vettem meg, mert nem sok ilyen autó mászkált az utakon, a felszereltség nem volt semmi, a haveroknak az álla leesett, meg ahogy ment a 2.0 benzines.
De padlón a fogyasztásától is leesett az állunk. -
#86322688
törölt tag
válasz tomiii. #118221 üzenetére
miért nem láttál még személyautót diffizárral ? Lancia Prisma 2.0 4wd, nem sok volt belőle, a wikipedián találsz infót, de volt passat is , és ott mind a 4 kerék zárható volt .
Meg biztos volt több is, de ezekre emlékszem, mostanában nem divat de nagyon hasznos dolog.Emlékszem egy földes úton, emelkedőn kellet felmennem, esett az eső, a négykerék meghajtás csődöt mondott, na mondom akkor diffizár próba, bekapcsoltam, mintha megtolták volna hátulról.
Aki járt ilyen autóval, tudja mennyit számít, a Lada Nívát nem véletlenül dícsérik.Csak az volt a gond, hogy a kapcsoló mindjárt a műszerfalon volt és semmi nem takarta, pakolásnál simán véletlenül is megnyomódott, aztán csodálkoztál ha furcsán darál a hátulja kanyarban.
-
#86322688
törölt tag
Bár csak a japók csinálták volna....
-
#86322688
törölt tag
...de voltak még érdekes megoldások....Mitsubishi Tredia, felezővel ;-)...két váltó volt bent ,sógor vásárolta annak idején, mondom ez meg minek ?
-
roberto211
őstag
válasz Elektrosokk #118218 üzenetére
Ja, de azért isteníteni sem kell őket.. Inkább a dizájnról híresek mintsem a megbízhatóságról.. Én meg inkább mennék carinaval minthogy 2 havonta szerviz... De ugye mindenki mást szeret ezt nem szabad vitatni..
Nekem ugye nem valami szervizigényes a kis swift de mikor sorba jöttek legfőképpen a redvás utaktól,hogy lengőkar,gömbfej,stb,stb már akkor tiszta ideg voltam..Nem az összeg miatt mert olcsón megtudok szerezni hozzá mindent hanem a vele járó ideg, a szervizidő(kimaradás) meg amőgy is,hogy tudod már megint baj van vele.. Mi lenne ha 2 havonta kellene mennem? 4. hónapnál eladnám a picsbe és vennék mást..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
tomiii.
aktív tag
válasz #86322688 #118222 üzenetére
Hmm. Ezt a Lancát nem ismertem,furcsa egy személyautóban, a difi zárat természetesen igen, hisz offroadozunk.
[ Szerkesztve ]
-
#86322688
törölt tag
válasz tomiii. #118228 üzenetére
Régi konstrukciók, ami fiatalok már nem találkoznak vele, már nem sok lehet, a többi a hűtődben van, sörös dobozként ;-)
Olyan passatot viszont azóta sem láttam, gondolom akinek volt, nem nagyon adta el...volt egy amerikai fordom, valami gond volt az elektronikával , ha finoman gyorsultál 8-ba megált, ha nyomtad neki 20-at evett ;-))), egyszer kölcsön adtam a hugoméknak, vissza is hozták , hogy csesszem meg ,-)...
-
#86322688
törölt tag
Azért gondoljatok bele, abba a régi Lanciába volt összkerék, diffizár, elektromos ablak, riasztó, digit klíma, állítható magasságú és azt hiszem mélységű kormány, olajnyomásmérőtől elkezdve mindent jelzett,tetőablakra nem emlékszem, mi van még...ja a hátsó kerékfelfüggesztés úgy volt megoldva, hogy kanyarban kicsit fordult, tehát rásegített hátul a kormányzásba, hihetetlen milyen megoldások.
Szerencsétlen digó vért izzadt mire megtervezte,aztán a gyárba meg összefosták szar anyagokból, normális ?
-
#86322688
törölt tag
Ennyit számít ha mind a négy kerék hajt ( ez sem mai gyerek ) :
https://www.youtube.com/watch?v=EcXC5IUOdFk
-
nesa
veterán
válasz Elektrosokk #118218 üzenetére
Nekem olasz kocsival soha semmi bajom nem volt, es soha nem ujonan vettem oket.
A mostani kocsim Fiat-peugeot szerelemgyerek ami citroen evasion nevre halgat az elmult 1,5 evbe hetfon produkalta az elso komolyabb hibat termosztat kuka 2700ft er kapott ma masikat, az olajcsereken meg ablaktorlokon kivul mas nemjut eszembe hogy lett volna.
-
tomiii.
aktív tag
válasz bajnokpityu #118232 üzenetére
Építőipart nem ismerem, de gépészmérnök tanulóként nem tudom, hogy a konkrét előírásokat az autóiparban, hogy lehet kijátszani. Az alsóbb szintekről meg pláne nem tudom, hogy lehetséges ez.
-
8th
addikt
válasz roberto211 #118209 üzenetére
A matrica megmaradt?
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
roberto211
őstag
válasz #86322688 #118237 üzenetére
"sok mindent nem mondanak ám az isiben."
Dehogynem. Egy haverom 1éve jár szakmai suliba autószerelő lesz belőle elvileg, aztán szokta mesélni,hogy a mesterek miket szoktak neki mondani műhelyben gyakorlaton.
Olajcseréről kezdve ,"durrantásig",stb.. Persze nem ezt tanítják, hanem mesélik,hogy mik vannak márkaszervizekben..
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
#86322688
törölt tag
Az a baj ebben az országban, és most ne vedd magadra, hogy felülről kezdik tanítani a fiatalokat.
Hogy mit értek ez alatt...Az újonc tervező srácnak kezébe adnak egy kalapácsot, elmondja, hogy milyen fából van a nyele, milyen géppel készítik, hol találhatóak ezek a fajta fák, beszél a kalapács fejéről, milyen ötvözet, hogy munkálják meg, mennyi ütőerőt bír stb...aztán mikor a szeget be kell ütni vele, a nyelével próbálja meg.Nagyon sok fiatal srác volt a felettesem, lövésük sem volt, hogy hogyan csinálok és mit, de kész legyen időre, oldjam meg stb...érted?...hiába rajzolod le a kerékcsere folyamatát, ha nem cseréltél a büdös életbe sem kereket.
Én is így jártam, az első szakmám hegesztő, kikerültem a sulból, na akkor wig hegesztőre van szükség, mondom az meg micsoda ,..válasz: miért hát nem hegesztő a szakmád...de bazzeg de ilyen gépet még mutatóba sem hoztak....nesze neki...aztán az évek során mindent megtapasztaltam amit a suliban elfelejtettek megtanítani a nagyra becsült oktatók meg tanárok.Alulról kell kezdeni mindent és felépíteni, mert ha nincs alap, összedől az épület.
-
tomiii.
aktív tag
válasz #86322688 #118237 üzenetére
Műhely alatt nem tudom mi értesz, mert azért az autókat nem műhelyben tervezik, rakják össze. Én is gyárból mentem egyetemre, XC90-es kormányoszlopát is teszteltem, bár az még szakmám előtt volt, ezután mentem ebbe az irányba. A műhelyben az csinálták amit én előírtam, ha hernyó börből kellett fogaskerék, akkor abból csinálták.
Na de, hogy on is legyek,
500k körül Puntón, Swiften kívül mik vannak? Egy tanár ismerősöm szeretni lassacskán autót venni. Nő. 500 csak az autóra lenne. Általában egymagában utazik, max ketten. balesete óta fél is ráadásul, szóval se autópálya se semmi extrém körülmény. Csak A-ból B-be, olcsón. Sierrát, Samurait, w123-at, E30-at valami sugallat alapján nem ajánlanék.
Neki a Swift tetszik, de itt a környéken van pár olasz autó bontó, plusz olasz autóra specializálódott szerelő(pedig ezek sose romlanak el ). Én 1.3 Swift-re szavazok, faék egyszerű mindkettő úgyis.
Más tipp?
-
Mr.Grincs
veterán
válasz Mágus2 #118095 üzenetére
Ezeket nézegettem: Seat Altea 1,9, 2.0 dízel, Citroen C4 1,6 HDI 110 le FAP, Ford Fiesta 1,6 TDCi,
whited: Nincs olyan autó ami kikerülnék inkább az a helyzet, hogy egy BMW-re nem tellik, max egy leharcolt, széthajtott, lefingott példányra az meg nem kell.
/ MacBook Air A1466 / Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
-
8th
addikt
válasz tomiii. #118241 üzenetére
Ha biztonságos rohangálós kiskocsi kell neki vegyen egy benzines Lupo-t. Két front lufival négy csillag nem olyan rossz és ha talál egy oldallégzsákosat akkor biztonságban lesz. Annyiért már jobb felszereltségű rozsdamentes példányt is kap belőle. Nem rohadnak sehol belül tágas kényelmes és nem egy bádog stift.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Az LG elengedi a feltekerhető tévéket
- Windows 11
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen