- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Autóhifi
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mini-ITX
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen SSD-t vegyek?
Hirdetés
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
neduddki
nagyúr
válasz Kornel #72852 üzenetére
Hi!
zudbikaval csinaltattam
udv
neduddki
mod: zolikaDB: ewgy ojjan vacak ami fixen 12V-t ad a h4-ekre /tremezetesen epeszu hataro koztt/
eleg hosszu ido es sok terv utna keszult eltole kene megtudni ez msot mejjk valtozat
rendor is mozik ucca is latta es egyeik sem akrt belkotni mert lattka hogy e znem trafo
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
zolikaDB
veterán
Emlekeim szerint eletemben eloszor lattam ma este MD felsegjelzesu autot.
Nekem elmeny volt, mint minden erdekes ujdonsag. -
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz runner 125 #72861 üzenetére
ja, ha valami modernebbe ul biztos, de egy g3 vagy a regi civicek se eletbiztositas, meg a legtobb 2000 elotti konstrukcio. az biztos, hogy a regi swift kiemelkedik kozuluk, negativ ertelemben.
ezert is adtam el az enyem, feltem benne.
Qru: palyan kamionnal belsobe menni sogoreknal nem tilos? mert itt igen. es akkor barmi van, a kamionos a hibas.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kornel #72862 üzenetére
Biztosítási szempontból nem a kamionos, hanem a kisterós volt a hibás.
Ez egy egyszerű köv.táv. be nem tartása eset, kb 1000 ilyet láttam anno mikor még biztosítónál melóztam.mod:
Nem tilos lassítani a belsőben sem. Legjobb/rosszabb esetben is esetleg közrehatást állapítanak meg, az meg kármegosztást jelent 50-50 vagy 25-75.
Ha a kamion oldala is sérült volna (vagyis ha ráhúzza a kormányt) akkor a kamionost meszelik el, de itt nem ez történt ha jól értelmezem a dolgot.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
zolikaDB
veterán
válasz bitpork #72858 üzenetére
Mindegy. Roman. Kamion. Penteken mentek haza, kamion is talan vagy a dolgara.
De b.szki. Utszukulet volt Nemetorszagban a palyan, vmit ujitottak vhol, talan hatarnal?, belsoben voltam, beengedtem a kamiont, lenduletbol jott, mit f.szkodjak, nagyobb kutya b.szik...
Nincs elsobbsege annak, aki felhajt... -
Számomra - már most érzem a perzselő tekinteteket - a hátulról érkező egyszerűen nem volt képes tartani magát a pálya legalapvetőbb szabályához: bárki bármikor bevághat az ember elé...
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kornel #72866 üzenetére
Azt nem tudom ott kint a hatályos szabályozás pontosan mi, könnyen lehet, hogy ott sem mehet a belsőben. Akkor viszont lehet a nyakába varrják az egészet.
bitpork: +1. De tudom nagyon nehéz tartani ezt mikor az embert húzza haza a szíve de inkább kicsit később érj haza mint soha. Tapasztalat, én már végeztem ilyen miatt árokban.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
zolikaDB
veterán
válasz Kornel #72866 üzenetére
Legjobb tudomasom es emlekem szerint Ausztriaban a belsoben nem mehet kamion. 3 savnal kozepen igen.
Bitpork: sajnos, aki hatulrol megy az elozobe, ott kovetesi tavolsagos gond van. De ez nem hozza vissza a ket kollegat az eletbe.
Qru: villogtam le en is autokat az Astraval, barom a kis szarral turja a sort. Esoben... Ilyen ez sajnos[ Szerkesztve ]
-
-
Tényleg nincs senkinek kúhét tulaj ismerőse?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Zolás
addikt
válasz zolikaDB #72869 üzenetére
Tábla szabályozza, mint mindenhol. Elég sok helyen lehet előzni kamionnal.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
ABE
őstag
válasz bitpork #72867 üzenetére
A konkrét esettől eltekintve, mert nem tudhatjuk, pontosan mi történt: nem ritkán van olyan helyzet, amikor hiába figyelsz a szélső sávban haladókra, hogy vajon ki akar-e jönni valaki, hiába nézed a felhajtót, hiába nem léped túl a biztonságosnak tűnő megengedett sebességet, egy barom felelőtlenül kivág eléd, ellopja a követési távolságod, aztán csak a szerencsén múlik, hogy sikerül-e lefékezni vagy kikerülni.
-
Zolás
addikt
válasz Kornel #72874 üzenetére
Szlovákiában tilos teherautóval előzni, bárhol is legyél, akárhány sávos is az út.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
#27813376
törölt tag
Ehhez a balesetes témához pár szó.
Megvédeném a Román sofőröket. Már pár hónapja járok át Románián, több ezer kilométereket vezetve. Idehaza azt látjuk a négyes úton, hogy előznek, mennek, haladnak ész nélkül. Nem pont így van. Haladnak, igen, mert odahaza megszokott számukra, hogy tükörsima úton mennek, nincs sehol egy kátyú rajta.
[link] [link] [link] [link] [link]
Az átlag Román 100-110 kilométer/órával közlekedik. Nálunk be vannak állva a főutak 80-90 kilométeres sebességre. Ez nekik kevés, hiszen még előttük van minimum ezer kilométer, bármerre is mennek.
Úgy előznek, hogy tudják, mikor férnek be, mikor nem. Balesetet még kint sose láttam. Az Ő útjaik jók, van hol megtanulni vezetni. SEGÍTIK egymást. Lehúzódik, indexel, nem villog ha ráelőzöl. Tudják, mindenki haladni akar. A magyarok vezetési morálja egy kalap s.ar az övékéhez képest. Ha valaki kirándulni van kint Romániába, az jön le, hogy mennek mint a barom. Igen ám, de ha sokat vezetsz köztük, rájössz, hogy micsoda tolerancia és biztonság rejlik azokban a sofőrökben. Körforgalomnál ha mondjuk a 3. kihajtón megy ki, behajtásnál azonnal indexel balra, kihajtásnál meg jobbra. Először azt hittem baromság, de nem az. Szintén ha sötét van, előzni kezd, villog a fényszórójával. Nem azért, hogy húzóggyá le barom, letollak. Nem. Villog, hogy figyelj, én itt jövök, ne gyere ki most elém. Nemrég is úgy jöttem 300km-en keresztül egy csapat furgon után, hogy szakadt a hó, köd volt. Az út kanyargott, de mint akit sínen húznak, úgy mentük a 110-es tempót. Egy Iveco Daily meg egy Fiat Ducato ment elől felváltva. Sosem hibáztak, teljes biztonsággal mentem utánuk. A Román kamion is azért jött ki a belsőbe, mert előzékeny akart lenni a feljövőkkel szemben. Nem tudom elképzelni, hogy kirántotta volna a kormányt. Nem azért ment be oda mert le akarták túrni, hanem mert segíteni szerette volna a többi közlekedőt. Nem tudom, hogy ott akkor volt-e joga a belsőt használni a törvény szerint. Ha nem, nyilván hibázott.
De ne általánosítson senki. Vezessetek velük annyit mint én, és rájöttök, hogy nagyon de nagyon jól vezetnek.[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
válasz #27813376 #72878 üzenetére
HI!
az hogy meditarrranumban igy van azzal egyertek, de en ezt romaniabansoiha nem ereztem, az is iaz utoljar a 8-10 eve jartam arra
ill. az akamonoss mentelaita /sajat szajukbol hallotam,/ hogy a kozlekdok nagy resze ugyis kiseb jobb fekkel, hamg balesetv van akkor ugyis a masik huzza a rovdebbetudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Kornel
veterán
válasz #27813376 #72880 üzenetére
4-esen a roman kamion belteruleten 65-el letol?
az is kulturalt gondolom
ott, ahol minden nap mernek... kedveert nem fogok 30k-t fizetni, ha nekem jon akkor se.
de szemelygepkocsival se jobbak, orszagut 150-160... bent ultem, nem tipp, neztem a km orat.
nekem ennyi a velemenye. roluk -
-
raczger
őstag
válasz #27813376 #72878 üzenetére
Egyszer jártam még csak ott, de végig halálfélelmem volt (nem én vezettem). Például egy kedves kamionos majdnem felkent a kőfalra amikor előztük őt, mert épp elkezdett telefonálni és már át is jött a felezővonalon. Ez csak egy a sok közül. Mennek mint a barom, sok balesetet is láttunk.
Ja és nem azért mennek olyan gyorsan mert tükörsima náluk az aszfalt. Ez csak néhány éve van így, szóval nem ezt szokták meg, hanem a kritikán aluli kátyús utakat, ahol nyugati ember max 20km/h-val merne menni.
A román sofőrök kedvenc hobbija, hogy beláthatatlan domb előtt kezd el kamiont előzni. Aztán vagy jönnek szemből vagy nem, az nem számít...
Egyedül a Gyergyói-medencében volt elfogadható a közlekedési morál, talán azért, mert többségében magyar lakta vidék az.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
DeFranco
nagyúr
válasz #27813376 #72878 üzenetére
Az ilyen tapasztalatok mögött általában az szokott állni, hogy az adott országban minden bokorban mérnek és/vagy belezéssel felér a büntetés, ha sáros vagy valamiben és/vagy olyan drákói szigort vezettek be, amit nem igazán éri meg megszegni és/vagy nem csak a büntetési tételek magasak, hanem a lebukás veszélye is igen nagy.
Az ilyen törekvéseket amúgy onnan lehet megismerni hogy az autóstársadalom 90%-a elkezd veszettül ordítani, hogy amíg nem lépett a torkára a karhatalom az utolsó rablógyilkosnak, csalónak, politikusnak, kistestű rágcsálónak, addig márpedig őt állampolgári jog békén hagyni.
Ellenben ha ezt sikerül konzekvensen fenn is tartani egy ideig, akkor viszonylag gyorsan igen szabálykövetővé és előzékennyé válik mindenki. Persze csak addig amíg a saját portáján jár, aztán amikor átlépi az országhatárt egy lazább szabályokkal rendelkező országba (vagy ahol nincs adminisztrációs kapcsolat a két ország között, amin utolérhetné a büntetés) akkor jellemzően megvadul és kiéli az otthon szerzett frusztrációt, például jobbról előz 160-nal, meg minél kisebb autókat büntet 30 tonnás vasak közé szorítva, meg elfelejt megállni ha a buszmegálló letarolása után a járműve még mozgásképes.
-
runner 125
nagyúr
válasz #27813376 #72878 üzenetére
Komolyan mondom, mintha a németekről írnál.
Gyakorlatilag semmiben nem értek egyet.
1.: Felőlem lehet "dinamikus" vezetési kultúrájuk - saját hazájukban. De, itt (más országokban) vezessenek úgy, ahogy az itteni morál diktálja.
2.: Max nagy szerencséd volt, h eddig jó utakon mentél, a mellék utak minősége messze átlag alatti.
3.: Az út állapotából soha nem vonható le konklúzióként a vezetési stílus / morál.
..és a végére egy tanulságos cikk, aki megírja a frankót.
Ráadás vidi: 01
ui. Igen, autóval nem, de motorral megjártam/tuk 3 éve.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
neduddki
nagyúr
válasz DeFranco #72887 üzenetére
HI!
ezt moindon en is a regi tapoasztlatimra visszautalva, de a mediteraniumben meg nem igaz, maig vigyoirgok, hogy tok termeszetes volt hogy a ketsavaos "autopajja" hidon 4en mentunk egy mas mellett es ez tok termeszetes volt
erdeks hogy ena ked vegelte szeretem tehat v. hollnadia/svajc v. mediterran szigetek zsenialis:- )))udv
neduddki
mod: erdeks hoy malta mar mennyir emas ott nagyon benn van a sz.rok mindenbe arabmentalitas
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Zolás
addikt
válasz !Overdose! #72877 üzenetére
Pályán nincs traktor. Ezeket szerintem megelőzheti, de ha utoléred a kalapos fatert hatvannal a pályán, így jártál.
[ Szerkesztve ]
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
#27813376
törölt tag
Hát igen. Ahogy gondoltam eddig is. Senki sem jár ott életvitelszerűen. Én meg minden héten szinte, nem turistaként. Megszoktam a ritmusukat, és biztonságosabbnak vallom mint az itthonit. Ennyi. Az egyszeri tapasztalatok számomra semmire sem elegek. Az első ilyen utamon én is másképp láttam. Ma már nem. Több furgonos kollega is ugyanezen az állásponton van.
Még 1 gondolat. A magyart sose láttam széles főúton az út szélét jelző vonalon át lehúzódni ha előzni akartam, ugyanerre a román alapból rá van programozva, csakúgy mint a szlovák. Illetve itthon szokás gyorsítani az épp előzött "példánynak", kint meg látom a féklámpáját felvillanni..... Ha egy kamionos ott haladni akar, engedik. Ködben is előzgetett múlt héten egy, senki nem villogta le, beengedték, lehúzódtak. Segítették. Dögöljek meg ha nincs igazam, de nálunk ilyenkor az agyakban a "kur.a anyád, s.opjál le" futkározik. Majd mi megmutatjuk neki. Hát ez a véleményem.
[ Szerkesztve ]
-
werszomjas
őstag
válasz #27813376 #72893 üzenetére
Sajnos mindez a tényeken nem változtat, hogy itthon ha valami baleset van, a legtöbb esetben mit olvas/hall az ember: román kamionos/román kisbusz. Veszélyesek, jobb kerülni őket.
Főúton lehúzódni
Szted egy kezdő, vagy valami papa/mama mire gondol, amikor jön vele szembe 2 kamion, az egyik félig lent az útról, a másik meg mellette mindkét sávot elfoglalva? Életveszély.
[ Szerkesztve ]
üdv
-
válasz #27813376 #72893 üzenetére
Én az elmúlt három évben elég sokat ingáztam Kolozsvár -Szeged viszonylatban.
Fos, szar, életveszélyes. Ennyi. Az meg hogy valaki még le is húzódik...nos szerintem orbitális marhaság biztatni is aki amúgy is életveszélyes .https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
#27813376
törölt tag
válasz werszomjas #72894 üzenetére
Sok van belőlük, a négyesen szinte több mint a magyar.
Érdemes azt is olvasni ugyanakkor, ki volt a hibás, nem csak azt, hogy ki volt a szereplője a balesetnek. -
8th
addikt
válasz #27813376 #72878 üzenetére
Még ha alapvetően a furgon sofőrje a felelős a balesetért akkor is. Gondolj bele, mész kényelmes 150-el a belsőben látod, hogy ott egy kamion de nem fékezel mert minek az a külsőben halad. Majd az hirtelen fékez és berántja eléd a szerelvényt. Mivel addigra már bőven féktávon belülre kerültél ott te már hiába fékezel. Itt is ez lehetett. Egy kamiont látási viszonyoktól függetlenül qrva messziről meglátni és a furgon sem kétszázzal jött. Ha látja, hogy a kamionos indexel bőven lett volna ideje lefékezni legalább a kamion tempójára. Nem volt. Na most ehhez képest nézd meg a transit sérüléseit. Ott hirtelen irányváltás volt valószínűleg irányjelzés nélkül a mi váratlanul érte a sofőrt ezért nem is fékezett előtte. A nagyjából 1/3 átfedéses ütközés és annak mértéke is erre utal. Részben a saját hibája miatt nem volt ideje a furgon sofőrjének reagálni de teljesen biztosra veszem, hogy a kamionos egyszerűen ráhúzta a kormányt.
Egyébként felesleges itt a román sofőröket fényezned egyedül vagy ezzel az állásponttal. Kérdezz meg bárkit aki nemzetközi fuvarozásban dolgozik. Messze a román sofőrökkel van a legtöbb probléma nekik van a legtöbb balesetük. Talán nem véletlenül? Mikor az 51-es utat feltúrták hatvanas korlátozásnál nekem is jött már úgy a seggembe román kamion, hogy fékezni sem mertem mert teljesen biztosra vettem csak a kocsi tetejét látja a hátsó lámpáimból semmit sem. Mikor ott alszik egy gyerek a hátul becsatolva a gyerekülésbe és rádesik-lemarad-rádesik-lemaradot játszik egy buzi nagy kamion a seggedben máris nem annyira jó poén ez. Ha bármi váratlan történik ami miatt fékeznem kell simán lelök minket az útról. Az M0-is láttam már sávok között kóválygó román kamiont valószínűleg a sofőr épp elszundikált 1-1 pillanatra. Többször a mögötte haladó kollégája dudálására villogására tért vissza a saját sávjába. Legalább húsz autóból álló sor torlódott fel mögöttük mert senki sem mert elmenni mellette, aztán szerencsére eltértek az M5 felé. Nekem mondhatod, hogy te ennyit vezettél köztük és ők aztán micsoda jó sofőrök sőt előzékenyek meg figyelnek a többi közlekedőre kár, hogy ez nem így van. A helyi román viszonyok sem különösebben érdekelnek. Nem érdekel, hogy ott a fék nélküli veterán dácsiákkal is 110-el közlekednek ha kell ha nem. Ez itt Magyarország. Ha egy település határában 50-es tábla van kint nem szokták alá írni hogy kivéve románok. az 50 legyen 50 és ne 70-75-el döngessenek keresztül gyalogátlelőt buszmegállót útkereszteződést és mindent mást figyelmen kívül hagyva. Nem otthon van. Ha már úgy is annyit EU-zik kicsit szocializálódhatna már a román ha már egyszer otthon nem sikerült. Nekem meg ez a véleményem róluk."Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
runner 125
nagyúr
Like.
TaaT
LOL.
A vitába én is beszálltam volna.
Elhiszem h az év motoros Ford 1 literből 150 lovat kohol, de egy M3 e46 teljesen más világ. Ha, van köztük 10 év különbség, ha nincs, összehasonlíthatatlanok.
..az ilyennek nem is való M3, vegyen gyári pöckölt Fiesta-t.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen