- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Milyen SSD-t vegyek?
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ABE
őstag
Az elsőnél ami hirtelen feltűnik: szedett-vedett dísztárcsák, eléggé kopott pedálok és fényes váltógomb, kifúrt műszerfal, egyik szellőzőrostély törött, rendszáma nem 2005-ös (inkább 2011-es őszi kiadás), jobb hátsó ajtó illesztési hézaga kicsit gyanús. Sok-sok km lehet benne, tippre céges vagy rendőrautó lehetett, és nem feltétlenül kímélték. A második a rendszám alapján szerintem rendőrautó volt (azok voltak KAF kezdetűek), amúgy meg a kormány iszonyatosan néz ki, a lökhárító betétei utólagosan vannak fényezve, szerintem a kilométer abszolút nem reális. Én egyiket sem nézné meg, nem bizalomgerjesztőek.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Itt az eredeti: [link] Ami megkapta a szemem: "Many, especially those smaller 1.4- and 1.6-liter engines, still downshift frequently to keep up with traffic." Szóval felmerült bennem a gondolat, hogy itt vajon mekkora szerepe lehet az automata váltónak és a hozzá kapcsolódó vezetési stílusnak abban, hogy nem elégedettek a turbo motorokkal?
A másik, hogy a táblázat elég szerencsétlenül van összeállítva, ugyanis ha jobban megnézzük, az egyforma típusok turbós és szívó motorjait egymás mellé téve rendre azonosan vagy jobban teljesítenek az új motorok. Ahol mégis alulmaradnak fogyasztásban, ott meg egyértelmű teljesítménybeli előny mutatható ki a javukra, amit nyilván nem adnak ingyen. Szerintem ez az egész egy kisebbfajta hiszti, talán valami csodát vártak...
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
A képeken is láttam korábban, hogy nagyon gázos gép, de ha már ott mentünk el mellette, hát körbejártuk. Nos, szerintem két egyforma illesztési hézag nincs rajta, valami óriás kutya szájában járhatott előtte. Láttunk még cifra Focust a közelben, de a pálmát ez vitte. Mondjuk első blikkre a kereskedésben a kínálat jelentős része érdekes állapotú volt.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz Csaby25 #38547 üzenetére
Kell az 1.6. Sőt, 3-4 személyt még az is meg fog érezni, főleg klímával. Viszont az már nem egyértelmű, hogy a 100 vagy 115 lovas a nyerő. Utóbbinak magas fordulaton (értsd: 4000-től) jön ki a plusz ereje, de alacsonyabb fordulatszám tartományban szerintem a 100 lovas kellemesebb karakterisztikájú.
-
ABE
őstag
válasz neduddki #38667 üzenetére
Hta de asz 450-os mas kategorija is minta 19. :-) De alakul a fokus megke dolgonzi meg a faszont asztan montam; hogy nemkoll gyerek csak viszi a piizt.
szekr: erre akartam rabeszelni, de valamiert nem. Deszep szene van...
area
Ezek közül talán a sunyit vinném. Vagy amelyik a legjobb állapotban van...
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
-
ABE
őstag
válasz Dluinet #39527 üzenetére
Azzal semmi gond, hogy előre számol, de ha az a 425e forint olyan, hogy az fedez mindent (még az utazási költséget is), akkor nem szabad a vételárral ennyire centizni tartalék nélkül. Persze, meg lehet venni az autót, aztán ledobni parkolni, mert nincs pénz üzemanyagra, alapvető szervizre, vagy bármi váratlanra (legyen az egy büntetés akár). Így szerintem vagy érdemes várni és gyűjtögetni még egy kicsit, vagy olcsóbb autót kell keresni.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz Typhoon47 #39692 üzenetére
Vannak ilyenek, akik erre a fílingre gerjednek. Sőt, ha lenne mondjuk 8-10 millám, amit el tudnék verni
kurvautóra, teljesen biztos, hogy nem valami új masinériába ölném bele, hanem pár darab használt, de kultikus típust vennék, s tutira lenne köztük egy gyárias állapotú is, még ha az nem is túl különleges (értsd: erős, jól felszerelt) darab. Tovább megyek: lehet, hogy 1.5-2 millióért is inkább valami agyonkímélt, túlárazott öreg autót vennék, de annak legalább egyedi varázsa lenne. Ha csak azt nézzük, hogy egy zsír új autónak mi értékvesztése van, már nem is tűnik olyan megfizethetetlen, irreális befektetésnek egy ilyen gép.[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz DeFranco #40270 üzenetére
Nem is a sietéssel van a gond... Délután majdnem beleesett az orrom előtt egy autó az árokba, egyenesben alig tötymörgött, de amikor le akart kanyarodni, mintha száraz úton lett volna, olyan lendülettel ment. Az irreálisan lassan haladók pedig megtörik a forgalom biztonságos ritmusát, ilyen is volt ma néhány. Bizonytalanul nem kéne autóba ülni, no.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz DeFranco #40292 üzenetére
Irreális lassú haladás: az útviszonyok és az autó képességei is engednének egy adott biztonságos tempót, de a sofőr bizonytalan, képzetlen, tapasztalatlan, akármi, emiatt a forgalom többi részvevőjéhez képest lassabban megy. Nyilván ez nem egy objektíven mérhető dolog, de tipikus példa erre az, amikor egy autó mögött egyéb forgalmi okok nélkül feltorlódik a sor. Tudom, nem túl demokratikus dolog a nézőpontom, de aki nem érez magában elég bátorságot és tudást, az ne üljön autóba. Volt már, hogy átadtam másnak a volánt, mert azt mondtam, hogy ez most nem megy nekem biztonságosan. A forgalom ritmusa mindig számít, mert lesz egy-egy ember, akinél elszakad a cérna, és olyan manőverbe kezd, amivel mindenki mást is veszélybe sodorhat. Ha más nem, hát a hátulról jövő elbambul, és későn hiszi el, hogy ennyire tötyörögnek előtte, vagy a lassan haladó nem konzekvensen lassú (lásd a mai példámat), és emiatt jön a baj. Szóval én úgy gondolom, hogy a biztonság nem feltétlenül egyenlő azzal, hogy lassan totyorgunk, még ilyen viszonyok között sem.
A felvetéshez: ha gázosnak tűnik a helyzet, neten utánaolvasok az aktuális szitunak. Indulás előtt az autót letakarítom, hogy a kilátásban ne legyek korlátozva, s ha nem felejtem el, a lámpákat is csekkolom. Szoktam egy-egy fékpróbát csinálni, hogy mennyire csúszik az út (persze úgy, hogy másokat ezzel ne zavarjak), illetve azt is kipróbálom, melyik fokozatban mennyire tud kipörögni a kerék. Ezek instant visszajelzések az aktuális állapotról, persze nem feltétlenül érvényesek az egész útra. Fokozott figyelemmel megyek bele olyan kanyarba és kereszteződésbe, ahol érzésem szerint letarolhat valami, pásztázom a lehetséges menekülőutakat. Sávváltás óvatosan, ha pedig nagyot kell fékeznem, és jönnek mögöttem, elővigyázatosságból elhúzódom valamelyik szélre, hogy a mögöttem levőnek legyen helye, ha elbambul. Nagyon röviden ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz bitpork #40294 üzenetére
Szerintem pedig egy jogosítvánnyal rendelkező embernek fel kéne tudnia mérnie, hogy alkalmas-e a vezetésre adott viszonyok között, vagy sem. Tény, hogy nem ez a realitás, hanem az, hogy visszaélnek a jogosítvány nyújtotta joggal.
De mindegy, ez már messzi téma, hogy miért számít szinte alapvető jognak, hogy valaki jogosítványt kaphasson.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz DeFranco #40296 üzenetére
A KELL akkor értékelődik át, amikor megtörténik a BAJ...
emvy
Ez így van, forgalomban lehet megszerezni a rutint. De ezt lehet úgy csinálni, hogy nem a legneccesebb körülmények között megy ki az ember gyakorolni, vagy ha hosszabb idő elteltével sem jött össze a tudás, akkor ilyen szitukban nem erőlteti a vezetést.
Na de részemről tényleg befejeztem az OFF-ot, nem hiszem, hogy egy fórum a legideálisabb terep arra, hogy az ember a közlekedésről alkotott véleményét és elképzeléseit kifejtse. Mindenki vezessen figyelmesen.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz DeFranco #40402 üzenetére
Remélem, hogy beszarik a tragacsod.
Amúgy ne feledd szavad, írd majd meg az elrettentő blogbejegyzést, hogy mi fost sikerült találni (és így utólag azt mondom, ez még egy egész fájdalommentes kör volt). A napokban találtam meg egy régi twittem, ahol arra panaszkodtam, hogy havercimbinek sosem fogunk normális Focus 2-t találni.[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz neduddki #40405 üzenetére
Maj rka ra egy totyota emlemat asztan lesz olyan jo mint edj szivik. :-D
mod:
egy fokusznak csak eg barmilyen japo emlema kell hogy elrje a te sziviked :-Pte csak ne beszej aki mge citronyban is kepes volt gondolkolni az csak foglya be a szajt
de azert ez nagy valami hgyo 1 nap eleg volt a tenyleges autoneszesre
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz fenergie84 #40495 üzenetére
Apám céges autója egy 2011. őszi darab, 5 ajtós, 140 lóerős dízel, Titanium felszereltséggel. 73e km van eddig benne, vegyes használatban megy (autópálya, Budapest, országút - Vác-Szfvár gyakorlatilag napi szinten). Prémium üzemanyag nélkül az átlagfogyasztás 6-6.5 között jön ki, persze ebben nincs vadulás, de nem is igényli az autó. Eddig semmi hibát nem produkált, hidegben is könnyen indul, nem zörög, nem nyöszög, egyedül a műszerfal középkonzolja tud megszólalni nyomásra. Kopás amúgy ennyi idő után abszolút nem érződik rajta, vagyis csak a vezetőoldali ajtó behúzóján látszik a használat. Váltó, fék, kormány, futómű teljesen okés, nagyon stabilan fut, de nem dobál. A sebességet abszolút nem érezni benne, nagyon jó a hang- és rezgésszigetelése, ezzel vigyázni kell. Magasabb fordulaton a motor hangja azért beszűrődik, de alapvetően nem kell kipörgetni. A motor úgy 1700 körül kezd éledni, alatta nagy a turbólyuk. Városi araszolásnál zavaró, hogy óvatosan kell bánni a kuplunggal, különben nagyot tud rántani a kasztnin, A beltér hatalmas, hátul a lábaknak marha nagy hely marad. Tolatni nem túl kellemes vele, nehezen érezni a hátulját, a nagy tengelytáv miatt szűkebb parkolókban meg lehet vele szenvedni. Télen a meleg viszonylag későn érkezik meg, rövidtávú használatoknál ez nem túl szerencsés, kell úgy 10km, mire érezhetően nyomja a meleget. Mivel fiatal az autó, hosszútávú tapasztalatot sajnos nem tudok mondani a megbízhatóságról, de maga a konstrukció szerintem olyan, hogy nem igazán lehet belekötni. Én szeretem, mert van egy kis romboló érzet benne. Egyedül akkor nem ajánlanám, ha inkább városban használnád.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz fenergie84 #40501 üzenetére
Nos, a Mondeóval térkínálat szempontjából biztosan elégedett leszel, nálunk egy 2007-es kombi Focust váltott, és főleg a hátsó traktus az, ami érezhetően tágasabb. A méretéhez hozzá lehet szokni, pl. Focus után viszonylag könnyen kezelhető (pl. imádom a tükreit), de anyám mind a mai napig utálja, ha a Twingoból kell átülnie a Modeóba.
Maga a konstrukció amúgy jó, próbáld ki a kocsit, szerintem a méretéből és dízelségből adódó egy-két negatív tulajdonságon kívül nem nagyon fogsz olyan pontot találni, ami miatt ne tetszene. Onnantól meg "csak" ki kell fogni azt a darabot, amit nem pusztítottak le.[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz fenergie84 #40504 üzenetére
Szvsz. minimum kell bele a 2 literes 130-140 lovas dízel. A menetkész tömege 1.5 tonna (oké, a benzines egy százassal kevesebb), azt azért meg kell valahogy mozdítani... Ja, EQMontoya hozzászólásához: ezt a Mondeót már nem szerelték TDDi-vel.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
-
ABE
őstag
válasz DeFranco #40514 üzenetére
No, no. Cimbi egy bevallottan céges Focus 2-t vett lassan 3 éve kereskedésből, és teljesen rendben van az autó, nem volt rejtett hiba, a futott km reális volt. Az apám által használtakat is bármikor megvenném ismeretlenül is, mert láthatóan nem lettek legyalázva. Az viszont tény, hogy az ilyenekből ki kell fogni azt, amit a tulaj sajátjaként szeretett, és akkor is ott van a kérdőjel, hogy a szerviz sumákolt-e valamit. No de tudjuk, hogy a használtautó vásárlással megkapod a szelvényedet a szaroskenyér nyereményjátékba.
Mondjuk a kereskedésben látott Focusok... Hát hogy a francba lehet úgy autókat leharcolni?[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz DeFranco #40677 üzenetére
Amorf a tested.
Amúgy háttámlát milyenre állítottad? Fekvő, karótnyelő, vagy valami normálisra?
Én mindig max. magasságra állítottam az ülést, kormány kb. középmagasan volt teljesen betolva, háttámla csak enyhén döntve, ülés pedig annyira hátul, hogy még kényelmesen, kicsit lábat hajlítva tudtam kinyomni kuplungot. Talán az 1-es Focust volt ilyen szempontból a legjobb vezetni (meg egyébként is).
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
És most akciósan van a króm antenna. Persze a tunung-verseny szekcióban is lehetne divatos holmikat találni egy Focusra.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz DeFranco #40773 üzenetére
Prevent? Videoton hangfalat nem akarsz a kalaptartóra?
Idejövök? Válasz? Az nincsen. Szekálás, aaaaz van. Sonax a francba, az van!
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz Melack #41028 üzenetére
Ez így sok, írd be a feltételeket HAHU-n. Ha mondjuk 2003 és 2005-ös közötti autót keresel, magyar okmányokkal, normál állapotban 500e forintig, akkor 157 találatot ad ki, amihez van konkrét ár. Ezek nagy többsége Suzuki, Thalia, vagy egyéb kisautó.
Szerk: pontosítottam, én még beletettem a keresésbe, hogy 1100 és 1600 köbcenti közötti legyen, így dob ki 157-et.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz Melack #41046 üzenetére
Szerintem kérdezd meg DeFrancot, hogy az átlagon felüli állapotú 2004-es Focusára mennyit kellett még rákölteni vásárlás után, hogy meglepetés mentesen használhassa. Utána érdemes újra matekozni és átgondolni a lehetőségeket.
Szerk: néddmá', milyen aranyfiú, magától is megírta. És azt hozzá kell tenni, hogy a Focus nem 500e Ft körüli volt, hanem úgy a duplája...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- E-roller topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen