- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Riasztó topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen TV-t vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Steam Deck
Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
soldi3r
veterán
válasz Citroware #174148 üzenetére
Egy 2 literes benzinestol szerintem korrekt. Az elotte levo Avensisom is hasonloan evett. Az A3 milyen motoru? 1.6CR? Azt lehet 5 liter alatt tartani. Legalabbis a Golf 7-ben. De 4.5 ala mar csak hatszellel megy.
A4-bol 2008-2016 kozott egy tipus volt, a B8. Ha a TFSI motorokat nezzuk, akkor en nem a fogyasztas miatt aggodnek A 2 literes dieselek jok, de az is inkabb 5-6 liter kozott eszik.[ Szerkesztve ]
E30 (oo=[][]=oo)
-
válasz Citroware #174151 üzenetére
Városban egy 1.4 is tud 10 liter enni. Körülmények és láb függő. Ha sok a 7liter akkor ne német technikát nézz vagy ne használtat- a dízelek között a cr tudja de ott lesznek kopó alkatrészek amik 6 számjegyűek és nem egyessel kezdődik.
Azt csak halkan jegyzem meg h a 7 literes fogyasztást csak az gondolja soknak akinek nem való autó üzemeltetés.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
Core2duo6600
veterán
-
lorcsi
veterán
nem is merem az illetőt, csak szembejött a hirdetése
szerintem tökéletes első autónak
én anno hasonlót vettem elsőnek..és nagyon nem bántam meg -
addikt
válasz bitpork #174153 üzenetére
Csak abból indulok ki, hogy ha két autó között van 2 liter fogyasztásbeli különbség, az évi 20.000 km esetén durván évi 160.000Ft különbséget jelent a fenntartásban, az egy 10 évre vett autónál 1.6M és ebben még nincs benne, hogy az üzemanyag drágulni fog. Kérdés persze az egyéb költségek, amiket az autóra kell költeni ez idő alatt, és azokban van-e ennyi különbség, bár nincs nagy rálátásom, de szerintem jó esetben ennyit összesen nem kellene költeni rá, meghibásodások esetén. De nem vagyok túl jártas a témában, ez tény.
-
vzsryl
nagyúr
válasz Citroware #174160 üzenetére
"de szerintem jó esetben ennyit összesen nem kellene költeni rá, meghibásodások esetén"
Új autónál értelemszerű, hogy a kisebb fogyasztású jobban megéri, ezért drágább is. Pl. egy dízeles új autó mindig feláras a benzineshez képest (természetesen azonos típusnál), de aztán az értéktartása sokkal rosszabb is, így végül ha eladásra kerül a sor, akkor nagyjából egálban jönnek ki, feltéve ha nem 10 év után akarja valaki eladni, mert akkor már a dízelesnél rég nincs garancia és a kopó alkatrészei nagyrészt sokkal drágábbak.
Ha használt autóban gondolkodik az ember, akkor a 20k km-es futásteljesítmény egy évben borzasztó kevés, és az üzemanyagban található különbségnél valószínűleg sokkal nagyobb a kopó alkatrészek cseréjének összege.
Ilyenkor jöhet képbe a hibrid vagy akár elektromos autó megvételének kérdése, de azoknak meg akkora felára van, hogy végül szinte mindig a benzines lesz az arany középút. Viszont ha talál az ember egy korrekt áron eladó hibridet, ami korrekt állapotban is van, akkor gazdaságilag akár "tökéletes" is lehet.Btw. 10 év alatt egy használt dízeles autóra sokkal többet kell költeni, mint 1.6M Ft, de a mai modern euro6d-s benzinesekre is rá lehet ezt már sütni, mert részecskeszűrő, turbó, kettőstömegű már szinte minden új benzines autóban megtalálható.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Core2duo6600
veterán
válasz vzsryl #174161 üzenetére
Régen is úgy volt, hogy csak annak érte meg a diesel aki sokat megy, és akkor a gázolaj még olcsóbb is volt a benzinhez képest, akár jelentősen is
Ma már drágább vagy egy árban van.
Így ma szinte biztos, hogy nem éri meg a diesel új autó esetében, figyelembe véve, hogy a diesel motor karbantartása legtöbbször többe kerül a benzineshez képest.Ha valaki ennyit számol mint a kollega, akkor neki az elektromos való, ha tudja otthon tölteni.
Arany középút lehet a hybrid, ha nem taxizták vele körbe többször a földet, hybridből én Yarist választanék, olyan taxit még nem láttam.Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
-
addikt
válasz kisza25 #174166 üzenetére
Második lenne.
Most egy Polo IV van, azt nyüstölöm még 1-2 évig, aztán amikor már nem leszek közveszélyes - bár eddig semmi baleset nem volt másfél év alatt - utána már meg merek venni majd egy fiatalabb A3-ast. De most még csak a fontolgatás szakaszban vagyok.
De mindenképpen VW konszernnél akarok maradni, eddig is azok tetszettek, a munkahelyem is oda tartozik, kedvezményeim is vannak az ilyen autókra emiatt.
-
tboldi
nagyúr
válasz diegho #174159 üzenetére
Nekem szerencsére nincs ilyen gondom, pedig egy korábbi, súlyos motorbalesetből fakadóan a bal lábam jóval vastagabb, mint a jobb.
Annyit változtatnék csak, hogy tengelyirányban 2-3 centivel közelebb húznám a kormányt, de ezt az én 2006-osom még nem tudja, csak a következő generációtól van erre lehetőség. Mindegy, igazából nem zavar, sőt, kinyújtott karral pont így van a csuklómnál a kormány teteje.
-
8th
addikt
válasz máyköl #174169 üzenetére
Azt egy húsz éves Fabia SDI is tudja link az újabb modernebb kis ccm turbódízelek még kevesebbet is akár normális használat mellett, nem finomkodva.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
soldi3r
veterán
válasz Core2duo6600 #174164 üzenetére
Ha nezel pl egy Golf 7-et, mondjuk Comfortline felszereltsegben, akkor az 1.5 TSI es az 1.6 CR kozott 200 ezer Ft a kulonbseg. Fogyasztasban pedig 1-1.5 liter. Szoval azert uj autonal, van letjogosultsaga a dieselnek.
E30 (oo=[][]=oo)
-
veterán
Sziasztok!
Tudnátok mondani néhány rettenetesen olcsón fenntartható olcsó autót mondani?
Mindenképpen 1 millió alatt, de ha 600 alatt az még jobb, nyilván nem 200-ért keresek hibátlan autót.
Csak és kizárólag olyan típusok érdekelnek, amikből még 20 évesen sem látott senki rozsdásat csak ha tört.
Olyan is érdekel ami azért olcsón fenntartható, mert olcsók bele a gyári (minőségű) alkatrészek.(VAG 1.9TDI? de azért azok tudnak rozsdálni nem?)
Olyan is érdekel ami azért olcsón fenntartható, mert annyira jó konstrukció, hogy szinte sose kell cserélni semmit.(japánok? de azok kiporladnak alólad)
Olyan is érdekel, ami azért olcsón fenntartható, mert 4-5 litert eszik és olyan egyszerű üzemanyagrendszere van, hogy használt sütőolajjal is elmegy (Saxo/106 1.5D, Zöldséges merci, soröt kamrás Audi/Volvo?).
Tudnátok példát mondani mindegyikre?
Úgy is mondhatnám, hogy jelenlegi viszonylag nagy, erős és modern, de rozsdásodó autómat cserélném a kort, teljesítményt és méretet beáldozva egy olyanra aminek az üzemeltetési költségei elhanyagolhatóak, de inkább maradjunk az eredeti kérdésnél.https://tinyurl.com/rasoapro
-
vzsryl
nagyúr
válasz rasotamas #174177 üzenetére
Esetleg Isuzu motoros G Astra. Csak akkor rozsdál, ha törve volt, keveset fogyaszt, az 1.7-es Isuzu dízel van olyan megbízható, mint az 1.9TDI, a legtöbb alkatrész gombokért kiváltható az autósboltokban.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
válasz rasotamas #174181 üzenetére
Nekünk van golf 4 csillaggarázsos 2003-as és most kezdett el rozsdásodni az első küszöb, ezt amúgy meg lehetett volna előzni.
Többi részén kevesebb a rozsda, mint egy 3-4 éves új autón (amiket mostanában láttam alulról).
Nekünk 1,6 16v van ami nálunk hibátlan, de 8-9- et megeszi (csak helyben sok hidegjárattal)Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
veterán
Akkor eddig felmerült:
- VAG, mert nem rozsdásodik, kivéve pár modell.
- Azon belül 4-es golf, ilyet 1.9 TDI-vel vennék, bár szerintem bármilyen VAG-ot, szerintem már nehéz olyat találni amiben emberileg emészthető km van (valós 400 alatt)
- Audi A2, hát igen az alukasztni elég jó pont, 1.4 TDI-vel vennék ilyet, egyszer vezettem, nekem a fékpedál jobb széle és a középkonzol közötti hely ahol el kéne férnie a gázon a jobb lábamnak ott szélesebb volt a lábam ennél
- Astra Isuzu dízellel, ezzel nem lenne gond, nem különösebben kedvelem a típust, mert nekem nagyon konzervdoboz érzésű autó, de ha nem rozsdásodna olyan huncut mód amilyeneket szoktam látni és mint ahogy kirohadt kolegám alól, még szóba is jöhetne.Mire gondolok még:
- Valami kis gyösz autó, aminél a súlya miatt kicsi a fogyasztás, mint a régi swift, Maruti, 106/Saxo, ezeknél szerintem életveszélyről beszélhetünk.
- Octavia 1.9 TDI
- Valami Volvo? 2.4-es soröt audi dízel? Vagy drága fenntartani? Rozsdával mi itt a helyzet?Sajnos azt kell mondjam amilyen finom műszerek a japán autók úgy rágcsálja őket kivétel nélkül az idő vasfoga. A családban van 2001-es Corolla 1.6 110 ló, nagyon jó kis autó, de az is rozsdál, bár kevésbé mint a 2004-es 6-os Mazdám.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Viszonyítás képpen a mostani mazda 6-osom:
- 6.3 litert eszik százon, legyen 25Ft/km
- kb 12Ft volt a kilométerenként ráköltött pénz
- ami nem lenne baj ha nem csökkent volna szűk 5 év bő 100 ezer km alatt 1.2M-ről 600-ra az értéke és műszakilag hibátlan állapotban lenne. De sajnos van rozsda, hátsó gátlók, motortartó bakok, jobb első ablakemelő, bal tükörfűtés, nem talált okkal egr hibakód 12 celsius felett...
Tehát nem a 40 forintos kmköltséget sokallom, csak ebbe férjen bele az állagmegóvás, nem a folyamatos romlás.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
őstag
válasz rasotamas #174194 üzenetére
akinek nem fér bele havi 10 ezer ft értékvesztés az járjon busszal szvsz
rozsda, hátsó gátlók, motortartó bakok, jobb első ablakemelő, bal tükörfűtés, nem talált okkal egr hibakód 12 celsius felett...
ez egy 600 ezres autónál nem komoly hibalista
gátló, motortartó kopóalkatrész, nem is hiba
tükörfűtéshiba ...LOL
egr hibakód ha nem állandó, akkor örülj neki, vagy ha nagyon zavar vidd el egy bosch szervizbe, de ha nem lehet reprodukálni a hibát, akkor feleslegesegyedül a rozsda ami említésre métló a listádból, azt meg kell nézni, ki kell számolni mit lehet vele kezdeni
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Core2duo6600
veterán
válasz rasotamas #174187 üzenetére
Mutass már egy autót ami közelítve a 20 éves kórhoz, olyan, mint amikor kihoztad a szalonból.
Ne legyenek irreális elvárásaid.Amiket meglehet venni 1 mill (de lehet többet kéne ideírni) alatt lényegében bontószökevények,
tisztelet az igen kevés kivételnek, de azok meg nem eladóak.Egyik gyártó sem tudja a fizikát kikerülni.
Ha egy kocsi nehéz, mert van benne anyag, ergo akkoriban a biztonságosabbak közé tartozott, az bizony sokat fog fogyasztani.
Ha könnyá, lásd első swift, akkor keveset eszik, de cserélbe papír kocsi.Lehet választani, hogy mit szeretnél,
de az, hogy tökéletes legyen és olcsó, és biztosnágos, és ne kelljen rá költeni, ez így nem megy.Mire lenne használva a kocsi ?
Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
veterán
válasz Core2duo6600 #174196 üzenetére
Igen úgy látom elszabadultak a használt árak. Ha egy kocsi nem kerül másfélbe, akkor lesz mire rendberakod. 3-4 éve 1 millióért még autót lehetett venni. De szerintem pl egy 110 lovas rozsdamentes 1.9 tdi 4-es golfnak ki kell jönni 1 millióból, sőt.
Az a baj hogy a rozsdával egy autó fél lábbal a roncstelepen van, 2-300ért megcsináltatod és kibír még 3 évet kb. Ha viszont "csak" műszaki baja van és olcsó hozzá az alkatrész az talán kellemesebb.
Mióta megvan a feleségem autója meg meghaltak mamámék és nem járunk hozzájuk 200km-re azóta évi 27-ről lement 17-re a használat, ebből havi 1000 a munkábajárás 23km-re (bár ha váltanék és Gödöllő helyett Pestre kéne járnom rögtön a duplája lenne), a többi 400 meg ilyen bevásárlás, wellnesezni menés, csavargásokból jön össze, ezek is minimum 20 de inkább több km távolságok, max 150.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Core2duo6600
veterán
válasz rasotamas #174197 üzenetére
Hugom tavaly vett egy kereskedésben egy automata Ford Fiestat 2 éves nagyságrendileg 30 000 km - el 3 millért, benzinest talán 1.0 sat, a felszereltségi szintet nem tudom mi volt.
Na ha most akarok egy 2 éves Ford Fiestat keresni, akkor 5 mill felé vannak, tehát igen, elszálltak az árak.
De ha ennyit rá akarnék költeni egy kocsira, akkor nagyon meggondolnám, hogy elektromosat választok.
Hisz naponta megyek 30 km-t kb, és mivel fizetni kell a cégnél a parkolásért, így lényegében csak az elektromos jöhet szóba.Van ugyan egy "külső parkolónak " nevezett parkoló, ahova lehetne bejutást kapni, de az messzebb van mint a buszmegálló, úgy kb 15 perc séta....
Szóval ez nem játszik.Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
őstag
válasz Core2duo6600 #174198 üzenetére
Na ha most akarok egy 2 éves Ford Fiestat keresni, akkor 5 mill felé vannak, tehát igen, elszálltak az árak.
mi ez a hülyeség? 3 milláért nagyon szép 2 éves automata fiesta van most is, 30-40e km el
cryptot minden termékemért elfogadom
-
8th
addikt
válasz Core2duo6600 #174196 üzenetére
Amiket meglehet venni 1 mill (de lehet többet kéne ideírni) alatt lényegében bontószökevények,
Ott a Fiat Grande Punto aminek semmi ára nincs. 2005-2006-2007 évjáratú 1.9 JTD-t is kapsz belőle 1misiért, a benzinesek még olcsóbbak. Akinek német kell Golf 4-et is vehet a már nem rohadó évjáratokból annyiért, benzinest dízel egyaránt. Vagy H Astrát. Vagy Focus II-t. Vagy 7gen Civicet ha valakinek megbízhatóság kell. Bőven lehet normális állapotú törésmentes autókat találni 1misi alatt is.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Arena Breakout: Infinite
- Formula-1
- Escape from Tarkov
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Politika
- Energiaital topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Tudományos Pandémia Klub
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- További aktív témák...
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest