- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz rbalint88 #158100 üzenetére
Néztem vételnél, meg egy hete is. Egyelőre úgy tűnik, hogy nem csökken a szint, max. környékén van. Inkább olyan a hang, illetve a kormányon is úgy érzem, mintha valami gumi alkatrész húzódna, ami már nem eléggé rugalmas. De előző tulaj is említette ezt, elmondása szerint a márkaszerviz véleménye alapján rendben van. De lassan megyek szerelőhöz úgyis, aztán erre is rálesünk.
Mondjuk a zörgés pont nem annyira zavaró és a futóművét is eddig elég jónak találom. Mondom ezt úgy, hogy prémiumban nem nagyon ültem és vezetni egyáltalán nem is vezettem még olyat, csak Opel, Honda téren van tapasztalatom. Mondjuk a V60-ról, 2gen S60-ról pont az gondoltam, hogy jobb lett ilyen téren is.
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Jakab66[hun] #158084 üzenetére
Az egyik baratom (osztrak) par honapja vette leon ST-t FR csomaggal meg egy par extraval 22.300-ert.
Az auto listaara 28.400 volt(szoval eleg jol lehet alkudni). 20e euroert en biztos nem egy hasznalt skodat(bar nekem kivul-belul nem jon be) vennek.Ujkent megneznem meg a K Astrat AGR ulesekkel vagy akar a Leont is.(bar a DSGt ott passzolnam)
Alig hasznaltan viszont kapsz Peugeot 508-at is, ami egy nagyon kiraly auto es sokkal jobb az automataja is mint a DSGk.[ Szerkesztve ]
-
válasz BigBlackDog #158101 üzenetére
Nekem is megvan ez a nyoszorgo hang Teddy kormanyan. Es csak belul hallik. Szerelo is aszonta h ez nem olaj. Csak nincs ideje megbontani a muanyagokat es korulnezni. ☺
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
Elsősorban a gyakorlati tapasztalatokra lennék kíváncsi, hogy 25km-es bejárásra (+25km vissza) mennyire érdemes dieselt venni? Itt első sorban azzal vannak kétségeim, hogy bemelegszik-e, mert hidegen az is sz.rul fogyaszt. Első sorban fenntarthatóság, fogyasztás lenne a szempont.
Jelenleg egy 1.4 benzinessel járunk be,az ilyen 7 körül van el, de jobb lenne valami kedvezőbb.
Így elsőre egy Megane 1.5 dci -t tudnék elképzelni, csak egyetlen kétségem ez a melegedés. Szerintem már letolnánk az út felét, mire bemelegedne és jól fogyasztana, főleg télen. Így kétséges, hogy megérné-e.
Ilyen 1.5millió körül vennénk majd valamit, abban a kategóriában. A márkabuziságot kinőttem,így nagyjából mindent meggondolnék.
Amúgy szerintem Prius lenne a legjobb, csak az árba nem nagyon fér bele.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz V.Stryker #158112 üzenetére
Nagy hidegben valóban kell akár 5-8 km is mire bemelegszik de 25 km-re már sztem vállalható lenne emiatt.
A kérdés inkább az, hogy kiautózod-e a többletfenntartási költséget vagy sem... Úgy mint turbó/részecskeszűrő/kettőstömegű lendkerék/egr/magasnyomású rendszer befecskendezői stb.
#nincsbennetarcsi
-
szőröscica
addikt
válasz molnarpeter #158116 üzenetére
Vagy barmelyik kis dizel. 1.4 tdci, 1.5 dci, 1.6 tdci. Hegyekben all hozzajuk minden, el kene mar felejteni az adagolos kovuleteket lassan. Barmelyik takarekosabb naluk.
-
Morris
veterán
No, meghirdettem a passatot. Még mindig a golf plusnál maradva, van ennél jobb alternatíva vagy belevághatok nyugodt szívvel? (1.6 szívó)
-
BigBlackDog
veterán
Nálam tegnap, 1 fokos külső hőmérséklet mellett kellett a 2.4-es dízlinek 8 kilométer haladós városi szakasz, míg beállt pont az üzemi hőfokra. Mindezt úgy, hogy a belső légbefújás 1-esre volt téve, hogy azért ne párásodjon belül a szélvédő. Ha automatán hagyom, akkor kell neki 10-15 kilométer is. Mínusz 5 foknál rosszabb volt a helyzet, akkor automata belső fűtéssel 20 km alatt állt be nagyjából.
-
Xero
nagyúr
válasz BigBlackDog #158119 üzenetére
Nekem 0 fok és a fölött 4-5km elég. hogy beálljon a mutató, bár addig dolgozik a fűtés rásegítés. Erősebb minuszban 8-10km mire jó lesz.
Meleget már 1km után elkezd fújni. 2 liter.
-
Jakab66[hun]
senior tag
válasz szőröscica #158072 üzenetére
Ugyan így vagyok én is, ráadásul e61 525d vel. Hiába lapátolom bele a pénzt, mindig hallom, hogy valami kattan, zörren, hangosabb mint szokott, kottyan stb. (És ennek eskü a felét csak be beszéltem magamnak)
Ilyen egy 14 éves autóval járni napi szinten.
Gipsz Jakab
-
lacos001
senior tag
Hi
Kérdés, amit ezerszer feltesznek következik most is.
Napjainkban ha az asszony új autóra vágyik, akkor mit érdemes neki venni?
Nézegeti a seat leon st-ket, renault megane grand tourt, renault talismant, honda civic, i30-i40...ezeket, meg még ki tudja mit...
Megunta az 5 ajtós coltját.Na most én, aki úgy vesz autót, hogy mi tetszik rajta-benne, tehát kűlcsiny, és a feleség meg pláne igy vesz autót, akkor mi a helyzet?
Semmivel sem vagyunk tisztában, milyen motor, lóerő, ez a váltó jobb vagy amaz....a lényeg, kombit szeretne...és a napokban, úgyhogy gyorsan le kell zongorázzuk.Keret 20-25K€ ez a max...természetesen nem vagyok ellene, ha olcsóbb...
Az sem baj, ha max pár tizezer kilóméteres az autó, de a 0 km a cél.Látom rengeteg a kedvezmény sok márkánál. Akár lizing is bejátszhat...Németországban élünk
Nyilván ő választ, én bólintok vagy húzom a számat...
Napi rutin, ovi-meló-bolt bermuda háromszög naponta, évente max 2szer Magyarország, 2szer európa valahol a megszokott utazgatásunk...na és persze itt országon belül sokszor, akár hétvégente 2-3-4K km.
Évi 20K km biztosan megvan.Köszöntem
irtam, mert fogalmam sincsen a márkákon belüli tipusokról...
-
athomi
veterán
válasz szőröscica #158117 üzenetére
Hát az 1.6 TDCI se olcsó mulatság ha bármi baja van...
-
lacos001
senior tag
válasz MunezXBK #158126 üzenetére
Nem, isten ments...de ki tudja mit hoz a jövő.
Szeretne nagy csomagteret, ez a mindene. Persze szép is legyen és a megszabott keretembe férjen bele.
Ovi- meló-ovi- bolt- haza, neki ez a napi 25km minimum.Beugrik kis hétvégézés vhol, ez szűkös 7K km évente.
Én mondtam neki, maga után cipelni a nagy csomagtartót annyira felesleges.. azért meg pláne,hogy évente3-4 alkalommal beletesz 2-3 bőröndöt...de ez van.
"Nagy" kombi lesz, kész. mert neki a kombi, az nagy kombi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz athomi #158124 üzenetére
Amíg 25-ért van bontott adagoló és pár ezres a csúcs, amik még elmennek másik negyedmillió km-t, továbbra is olcsóbbnak tartom. Egyre olcsóbb a CR, de 2-3x szorzó van még mindig legalább. TDI aprópénz (és mindenhol meg tudják tákolni), CR nem drága, de kicsit felszereltebb műhely nem árt.
[ Szerkesztve ]
-
lacos001
senior tag
válasz molnarpeter #158130 üzenetére
Kösz a tippet, megnézzük.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #158119 üzenetére
Nekem most Kb 4 km kell a városban de fűtés off csak az ülésfűtés megy (2.0 TDI). Bár csalóka mert ugye VAG-nál 75-110 között végig 90 fokot mutat a mutató. Szóval reálisan rászámolnék még egy 2 km-t lazán erre a 4 km-re...
#nincsbennetarcsi
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #158128 üzenetére
azert ebben nem lennek biztos
egyre dragabb a regi technikát javitgatni, miközben tiz evvel ujabb bontott CR technika is van mar fruttiert25-30k-ert siman lehet venni CR pumpat, es kisebb a valoszinuszege, hogy a felujitasaval kell kezdeni, mivel valoszinuleg sokkal kevesebbet is futott addig
több drón kell ;P
-
footy
addikt
válasz Jakab66[hun] #158122 üzenetére
En nem erzem szukosnek, de nem tudom te mekkora darab vagy, az biztos hogy akkora nem lesz mint az E61.
Megbizhatosag ugyanaz a szint mint a VW-nek. -
Szajo
őstag
Mitől ennyire jó ez a jazz? Vissza olvasgatva annyiszor ajanlottatok.
Nem szarkazmus csak tényleg érdekelne. Ennyire megbízható vagy könnyen fenntartható? -
V.Stryker
nagyúr
válasz Szajo #158136 üzenetére
Mert a hondabuzi becsületesnepper boldog boldogtalan számára azt ajánlja és itt is átvették.
Amúgy meg méretéhez képest belül nagy, jól variálható, kényelmes és nem romlik el. Tehát azért mégsem hiába.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #158119 üzenetére
Reggel +1 és -0,5 fok között mért a BC befelé, 7 km volt mire beállt 90-re a mutató (ezt 20 perc alatt tettem meg). Fűtés végig off (csak az ülésfűtés ment), de amikor bekapcsoltam akkor elindult a vízhőfok mutató szépen visszafelé.
mod:
Szajo: Nem, drága fenntartani. Takarékos benzin motorok és belül nagyon nagy hely van benne. A hátsó ülések hajtogathatóak így nagyon jól variálható/pakolható az amúgy sem kicsit csomagtér mellett.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
Hmmm... Volvónál nem tudom, hogy mennyire pontos (egy osztás hány fokot jelent) a vízhőfokmutató, de véleményem szerint nem működik a kiegészítő fűtésem, azért melegszik ilyen rohadt lassan. Nálam automatán ment a fűtés (első 1-2 kilométeren kb. semmit nem fúj, utána kezd langyosat tolni) és 20 perc alatt majdnem beállt pont középre (bár én 20 km-t tekertem bele ennyi idő alatt).
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #158141 üzenetére
Kormiban van sztem egy elektromos kieg. fűtés, mert mínuszban is fúj egy kis langyos szellőt.
#nincsbennetarcsi
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #158119 üzenetére
Na ja, én ezért ültem vissza a szülőktől kölcsönkapott 1.5 dCi Clio-ból a jó öreg F Astrába. 11 km a munkába a kora reggeli 0 körüli (néha alatti) hőmérsékletben.
A Clio-val maxon kellett tolni a hideg levegőt az első 1-2 km-en, hogy egyáltalán a pára le tudjon menni az üvegről, aztán úgy 6-7 km körül kezdett lassan jönni a meleg levegő, hogy a kezeim ne fagyjanak a kormányhoz. Persze azt csak 1-2-es fokozaton szabad járatni, mert azonnal visszahűl
Megjegyzem, álomba illően csodálatos városi zöldhullámot kell elképzelni erre a 11 km-re (20, dugóba érve max 30 perc). A motor kellemes szürke füsttel jelezte minden gyorsításnál, hogy ő sincs oda a használati módért.Aztán vissza a csacsi öreg Astrába, amiben a második lámpánál már van meleg és mire a Clio-ban elkezdett leolvadni a kezem, itt már 85-90 fokon volt a víz.
Persze ilyen rövid "ingázás" semmilyen autónak nem tesz jót, de szvsz ekkora távon egyszerűen hülyeség dízelt venni.
Valaki elmagyarázná nekem, hogy a magyar autóvásárlók (akár használt akár új) miért vannak annyira oda a dízelekért? Megbűvöli őket a mesébe illő fogyasztás? Nem fogják fel, hogy a pénz nem az üzemanyagon, hanem a szervizen megy el?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
athomi
veterán
válasz molnarpeter #158128 üzenetére
Hol van pár ezresért csúcs, ami még elmegy negyed millió km-t? A csúcsot nem 4-essével illik cserélni? Turbóval is szoktak lenni gondok az 1.6 TDCI-nél, bár mostanában azt olvastam, hogy az olajozócső előtti szita tömődése okozza a hibát. Csak azt nem tudom mitől tömődik az el.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Johnny_vT #158143 üzenetére
Csak a fogyit nézik de már fordulóban a trend ahogy nézem az eladási statisztikákat. Kezdenek rájönni, hogy a sok behozott romdízelre a gatyáját is ráköltheti és ha nem újként veszi soha nem autózza ki a többletfenntartási költségeit egy ilyen autónak.
#nincsbennetarcsi
-
Johnny_vT
senior tag
A trendet szerintem jobban formálja a többszöri dízelbotrány, a dráguló dízel és a többfelől (Németország, Franciaország) hallható dízel stop törvénytervezetek. Ezek eljutnak az egyszeri vásárlóig a saját információcsatornáin.
A meghibásodásokkal szerintem mindenki úgy van, hogy "áhh, velem ilyen biztos nem lesz, hiszen x százezer példányt gyártottak és a Jóskának se ment még tönkre semmi".
De az is lehet, hogy az elmúlt 10-20 év roncsimportja miatti féktelen szívás tényleg most kezd révbe érni.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
szőröscica
addikt
válasz BigBlackDog #158141 üzenetére
A termosztatod jo? Nincsenek azert akkora hidegek, hogy 20 km kelljen bemelegedeshez szerintem.
A 25i ilyen teren fasza. Kiallok az udvarrol, becsukom a kaput, 2 sarok mulva mar meleget fuj. de allofutesen igy is gondolkozom, jo lenne reggel meleg autoba ulni, plusz az ajtok se fagynanak be talan.
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen