Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kalapacsolok
senior tag
Sziasztok! Egy ismerőstől venném a kocsit (testvérem feleségének apjától). A kérdésem, hogy az különböző illetékek, adók szempontjából mindegy, milyen összeg szerepel az adásvételi szerződésen?
Jól láttam, hogy ettől nem függ semmi, egyéb paraméterek (évjárat, teljesítmény stb) alapján számolják?
Ilyen családi kapcsolat esetén lehet valahogy megoldani, hogy ne kelljen annyi illetéket fizetni? Vagy csak egyenes ágon működik, nincs reményem? köszi!
Ami még nem világos: mi van az ő kötelező biztosításával, ha még érvényes - nekem akkor is újat kell kötnöm, az övét meg érvénytelenítik?
[ Szerkesztve ]
-
Vgabor92
tag
válasz kalapacsolok #138151 üzenetére
csak egyenes ágon működik.
az adásvétel napján megkell kötnöd a kötelezőt, övé megszűnik, és a befizetett pénzt visszakapja időarányosan. -
barnam_
nagyúr
válasz kalapacsolok #138151 üzenetére
Független attól, hogy kitől veszed a kocsit, az évjárat és teljesítmény számít.
Ha nem akarsz fizetni, úgy tudod kikerülni, hogy üzembentartói szerződést köttök. Viszont akkor nem te leszel a tulajdonosa az autónak. Egy hátránya, hogy bármikor eladhatja az autót.
Amikor te megkötöd a szerződést, utána kötnöd kell kötelező biztosítást is. Neki, ha jól tudom, visszautalják az évből hátramaradó összeget.
-
B-L-A-C-K
titán
-
Kornel
veterán
válasz Integrale #138146 üzenetére
Az enyém potkrrekes verzió 😉
A ritkábbak egyike.
Így akkor a 400 liter körül a reális, de egyébként a kalptarto felé se lenne nehéz pakolni.Integrale: a sedané látványosan kisebb, nézegettem azt is még a swift sport előtt, így ossze tudom hasonlítani.
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
OFF:
szerintetek 116le szívóbenzin H Astra mit szólna "nagy" kerékhez? 17" mondjuk? Jelenleg 15" enzo alu van, 17" -es gyári vajon milyen lehet? Súlyban hasonló, nem?
Illetve 195 helyett 225 széles gumival mi a helyzet?
Az, ha vigyzáni kell a kátyúkra belefér, konkrétan csak az érdekel, hogy teljesítményt nagyon vesztenék-e vajon? -
-
lenko
aktív tag
válasz Kornel #138158 üzenetére
Ilyen kategóriájú autónál én a 225/45 17-et 205/50-re cserélném. Munkatársamnak is az van a civic sporton, és így is jó.
(#138157) haddent Mivel erősebb gumik ezek, így nehezebbek is, tehát vesztenél+nagy sebességnél nagyobb a légellenállása. Kormányt nehezebb tekerni+nyomvájú jobban elviszi az autót.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz Kornel #138162 üzenetére
Majd hazafelé menet délután lövök az övéről céges parkolóban.
Én speciel nem vágyom széles kerékre, ha netán találok BBS RC-t 17-be az enyémre, ami csak 7.8kg/db, a gyári 16-os pedig 8.8kg, ez is fog hozni minimális teljesítmény/fékerő javulást.
Vagy 205/50, nagyon max. 215/45 gumival.(Ezzel csak 3mm-el lenne alacsonyabb az auto)[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
B-L-A-C-K
titán
válasz lenko #138164 üzenetére
Lehet nem jól látom, de szerintem ilyenkor nem a súly az elsődleges szempont, hanem a futófelület nagysága, azaz, azért is eszik egy nagyobb felnin kicsivel többet a kocsi, illetve megy gyengébben valamivel, mivel nagyobb felületre kell átvinni az erőt. Azaz a keréknek a súlya csak másodlagos szempont. Vagy hülyén gondolom?
-
runner 125
nagyúr
válasz haddent #138157 üzenetére
A fogyasztást 1 literrel lazán meg fogja emelni, s az amúgy sem erőgép motor még jobban fog szenvedni. Értelmetlennek tartom.
kornelka
A Volvo-n ugyan 7,5" széles a 17"-os Tucana szett, de én is 205/50-es gumit vettem rá. Szerintem jól néz ki rajta. Van aki 215-ös, 225-ös gumikkal használja, rendben van h úthenger lesz tőle, de iszonyúan puffad úgy a gumifal. Így pedig tökéletesen feszes az oldala, már már picit negatívba dől. Emellett a gördülési ellenállás is kisebb, így kedvező hatással van a fogyira is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
lenko
aktív tag
válasz B-L-A-C-K #138166 üzenetére
A felület másodlagos főleg alacsony sebességnél, felraktam az 1.6 passatra 205/55 16 után a 18 225/40-et alap BBS felnin. Utólag láttam a felni 11kg/db. A gumikat nemtudom, de az is nehéz volt.
2 hetet volt fent. Köszönöm többet nem kérek ilyen kerékből, erősebb autóra sem.
Fogyasztás megnőtt 1 literrel, az auto nem ment, az amúgy jó fékek alig fogtak valamit, ha már picit jobban kellett fékezni tövig kellett nyomni, előtte meg max félig. Útbordákon pedig nyeglett össze-vissza a futómű.Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz Kornel #138173 üzenetére
Szerintem csak úgy akarta érteni, hogy amennyivel szélesebb annyival alacsonyabb magasságra.
Lemértem kiváncsiságból egy erősített Dunlop gumit egy alap good year-el, ugynaz a méret ugyanolyan felnin, és kb 200gr. volt a különbség.(Dunlop javára) Ez még nem olyan számottevő, viszont szerintem egy szélesebb sport gumi eltérhet 300-400gr.-al is hiába váltóméret. Persze ilyen sportgumikat ahol célszerű használni, ott semmit nem jelent ez a többlet, csak azoknál 1.4-es autókkal rendelkező vérpistáknak, akik 18-al tolják csak azért is.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Szada85
aktív tag
válasz lenko #138170 üzenetére
Azért egy /40-es guminál gondolom számítottál rá Te is, hogy romlani fog a komfort, jobban fog nyekleni a futómü a keskenyebb oldalfal révén.
Én is kipróbáltam az OPC-re a 18"-os felnit 215/35-tel, és kint még lehet használni, de az otthoni utakra botrány ( nyilván nem ért meglepetésként a dolog ), illetve sérülékenyebb is a gumi, így most én is visszaálltam a 17"-ra, a mindennapos használatra gazdaságosabb/ a látvány meg max találkozókon fontos/eladáskor, így akkor majd visszakerülnek a malomkerekek.
1.6-ra a 225 pedig nem csodálom, hogy megette a dinamikát, azért 100 Le körülhöz picit talán sok az a szélesség.
-
BlacKSouL
addikt
válasz Kornel #138168 üzenetére
Annyiban kicsit vitatkoznék, hogy a haladás, vagy menetdinamika szempontjából mindegy, hogy rugózott, vagy rugózatlan tömeggel növeled az össztömeget. Ha mondjuk aránytalanul felnagyítjuk, és egy 500 kg-os autónak a kerekeit növeljük meg +40 kg-al, az pontosan annyival fog szarabbul menni, mintha a tetőcsomagtartójára tennél +40 kg-ot. A rugózatlan tömeg növekedése a komfortra, vagyis a rugózás minőségére lesz hatással főleg. De.
Az viszont tény, hogy egy járműnek ha megnöveled a kerekeinek a tömegét, akkor nagyobb nyomaték/erő/több energia kell, hogy megforgassa a nagyobb tömeget, akár egy emelőre feltett autó esetén is, ahol ugye a motor és a kerekek mindentől függetlenül önmagukban vizsgálhatók. Itt nem lenne mindegy, hogy egy 20 kg/db, vagy egy 100 kg/db tömegű kereket kell mozgásba hoznia a motornak (lendület/perdület témakör). Amennyiben viszont a földön haladva a tömeg növekedése elhanyagolható az autó összetömegéhez képest, (márpedig a jellemző +3-5 kg/db kerék az az lesz az 1200 kg-hoz képest) úgy ez a tömegkülönbség minimális hatással lesz a menetdinamikára. Mindazonáltal valamennyire nehezíti a gyorsítást, de ennyivel nehezíti a lassítást is, vagyis hosszabban gurul ki (1-2 centivel vagy méterrel). Ez szerintem logikus. De arányaiban mindkettő elhanyagolhatóan kicsi lesz a teljes tömeg fényében.És megvizsgálva a jármű mozgásegyenletét vízszintes úton, a légellenállás és a gördülési ellenállás lesz a két legjelentősebb összetevő. Azonosnak tekinthető össztömeg esetén tehát, és a légellenállást is azonosnak véve(bár a szélesebb kerék légellenállása nagyobb lesz valamivel) a két autó közül az lesz a kevésbé dinamikus, amelynek a gördülési ellenállása nagyobb. Itt meg meg kéne vizsgálni a gördülési felületet, annak megcsúszó és nem megcsúszó részterületeit, de ebbe most nem mennék bele
mod: Csak esetleg annyit tennék még hozzá, hogy nem véletlen, hogy a sebességre, fogyasztásra gyúró járműmozgások (rekorder járművek, országúti kerékpárok, stb.) a lehető legkeskenyebb, és ezzel párhuzamosan a lehető legkeményebb(-re fújt) megoldást választják...[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Szada85
aktív tag
válasz lenko #138181 üzenetére
Gondolom, hogy számít, föleg az újabb, állítható karakterisztikájú csoda dolgoknál, plusz a 235/40-nek is picit magasabb az oldalfala is, biztos nem lehet rossz.
Nekem a KW V1 gewindével plusz a /35-tel eszelöseket lehetett kanyarodni még a kombival is, cserébe persze az úthibákat nem szeresse ez az összeállítás, de valamit valamiért.
Még szerencse, hogy Németországban minden út babapopsi az ösi legendák szerint ugye ( nem )
-
Kornel
veterán
válasz BlacKSouL #138184 üzenetére
Ha egyenletesen haladsz, tényleg ez a helyzet.
Elindulásnal viszont sokat számít, ha a kerekek súlyát növeled.
Előbb írták, hogy ugye a nagyobb tömeg miatt és a felfogatashoz képest kintebb kerülő tomegkozeppont miatt nagyobb nyomaték szükséges ahhoz, hogy ugyanannyira megmozgasd a kereket.
Ha gondolod levezetem, ha előveszem a rég használt emlékeimet 😉 -
lenko
aktív tag
válasz hobizoli #138186 üzenetére
Ez se rossz. Porsche_speedline_5x130_magnesium_verseny_felni 18-as, és 7,1kg/db.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
SzlobiG
félisten
[link] Az az ülés hogy néz ki? Biztos valós lehet ebbe is a km.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell notebook topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Call of Duty: Mobile
- Milyen autót vegyek?
- Xbox Series X|S
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest