- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen egeret válasszak?
- Azonnali processzoros kérdések órája
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Formálisan megjelent a Microsoft felskálázó eljárása
- Milyen videókártyát?
- Mini-ITX
Hirdetés
-
Csillaghajó ihlette az AYANEO eGPU-ját
ph A GD01 talán az első megoldás, ami nagyon komolyan vette a külcsínt.
-
Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
ma A múlt héten még csak jelezték, hogy színvariáció(k) várhatók, a legfrissebb előzetes viszont már informatívabb.
-
47,5 milliárd dollárt költ chipekre Kína, várja a Samsungot is
it Kína egy 47,5 milliárd dolláros alappal pörgetné fel a saját félvezetőszektorát, a miniszterelnök pedig további befektetésekre bátorítja a Samsungot.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kalapacsolok
senior tag
Sziasztok!
Használtan szeretnék autót venni max 1,5 milláért. Napi 120 km-t tennék meg autópályán összesen, erre használnám főként. Fontos szempont, hogy biztonságos legyen, minél kevesebbet fogyasszon. Illetve még egy szempont: egy nagytestű, 50 kilós kutyát szeretnék vele szállítani néha, tehát valahogy férjen bele.
Akár a hátsó ülések helyére/lehajtva be lehessen rakni; vagy a csomagtartóba - bár attól tartok, ahhoz hatalmas autó kell, hogy a csomagtartóba beférjen egy ilyen nagy kutya...
Milyen típusokat, autókat javasolnátok első körben?
-
kalapacsolok
senior tag
válasz Kornel #49932 üzenetére
Köszi, tehát te kombit javasolsz. Gondolom ezeknek van olyan nagy csomagtartója, amibe belefér.
Cserébe jóval többet fogyaszt gondolom, és nehezebb vele parkolni, mint egy kisebb autóval, pl Honda Jazz - annak jól lehajthatók az ülései...Megnézem ezeket a típusokat alaposabban!
-
kalapacsolok
senior tag
Most olvasok egy tesztet ezekről az autókról: Citroën C3 Picasso - Honda Jazz - Nissan Note
Mindegyik jól lehajtható ülésekkel rendelkezik, kb. egy típusú autó, a kutya szépen be is férne így... Viszont félek, hogy ezek a magasabb felépítésű autók nem jók autópályán. És igen, írják is, hogy 100 km/h fölött iszonyatosan süvít a Honda. Én nem repesztek, de azért 130-al mennék...
A dízel-benzin kérdést még nem döntöttem el, most egyelőre az autó típusán gondolkodom. Félek, hogy egy nagy és nehéz kombi az autópályán sokat eszik.
-
kalapacsolok
senior tag
Tudtok valami olyan (külföldi is jó) oldalt, ahol megbízható tesztek vannak egyes autók fogyasztását illetően?
Engem az érdekelne, hogy autópályán egy benzines egyterű (Honda Jazz, mondjuk 1,4) és egy benzines kombi (1,6, focus pl) fogyasztása hogy áll... Városban nem kérdés, hogy többet fogyaszt egy kombi, viszont autópályán a kisebb légellenállás miatt már nem egyértelmű számomra a helyzet. Nagyon elgondolkoztam, hogy milyen típusú autót vegyek, napi összesen 120 km-t mennék, annak 90%-át autópályán...
A Honda Jazz egy jól kezelhető, kis autónak tűnik, de városi...
[ Szerkesztve ]
-
kalapacsolok
senior tag
válasz kalapacsolok #49980 üzenetére
(azért nem dízelt említettem kombi esetén, mert az már nehezen összehasonlítható. Kevesebbet fogyaszt a dízel, de sokkal drágább javítani, könnyebben elromolhat stb... Szóval most csak a 2 autótípust hasonlítanám ebből a szempontból össze. Ti melyiket vennétek?)
-
kalapacsolok
senior tag
Üdv!
Autópályán használnám az autót és fontos, hogy valahogy beférjen egy nagytestű kutya is. A kombin kívüli megoldásokon gondolkozom. A renault scenicnec kivehetők az ülései. Van valami laposabb, légvonalasabb autó, aminek szintén kivehetők az ülései? Toyota auris, Peugeot 307 stílusú autók közül kérdezem.
Vagy ha lehajthatók egy szintbe az ülések, az is jó, hogy a csomagtartóval együtt nagy hely van (Honda Jazz nem jó autópályára) -
kalapacsolok
senior tag
válasz Integra #50244 üzenetére
Hát egy magas felépítésű városi autó nem autópályára ideális, ez azt hiszem nem vita tárgya. Lehet ott is használni, persze, de nagyon sok tesztben kiemelték, ami előre sejthető is, hogy a Honda Jazz nagyon hangos 130-as tempónál és az oldalszelet sem szereti... Ezért gondolkozom laposabb, úton jobban fekvő autókon, pl toyota auris, peugeot 307, toyota corolla... Csak az a kérdés, van-e olyan közülük, amelyiknél kiszedhetők az ülések vagy lehajthatók egy síkba, az lenne nekem a tökéletes. A kombin kívüli megoldások érdekelnek, a kombi drága és nagy.
-
kalapacsolok
senior tag
válasz Integra #50249 üzenetére
Értem, de mondom kombin kívüli megoldások érdekelnek. Nem igaz, hogy a kombi az egyetlen megoldás, mert pl a legújabb Astra lapos, sportos, mégis egy szintbe hozható a lehajtható ülésekkel a csomagtér!
Csak egy a baj vele: max 1,5 millióm van rá, ennyiért azonban nem lehet kapni használtan... Tehát nekem régebbi autó kell, valami hasonló tudással. Csak marha nehéz erre rátalálni neten, mert a legtöbb tesztben erre nem térnek ki.
-
kalapacsolok
senior tag
válasz MunezXBK #50254 üzenetére
Kombi drágább, nagyobb, többet fogyaszt és én egyedül utazom. Kutyát csak néha szállítanám, a lényeg, hogy valahogy beférjen. Most nézem, talán a kishaszongépjármű lenne a legjobb nekem, ebben biztonságos a kutyát szállítani, és pl egy lapos felépítésű renault megane autópályára ideálisabb, mint egy honda jazz, nem?
-
kalapacsolok
senior tag
Adott egy Renault Megane II kishaszongépjármű. (2 ülés, hátul rakodótér)
[link]Van 78 kW-106 LE, meg 63 kW-86 LE. Sztetek autópályára melyiket érdemes venni, az erősebbet? A 86-os nagyon gyenge lenne? Sztetek jóval többet fogyaszt a 106-os? Valami olyat is hallottam régen, hogy nagyobb motorral (1,4 helyett 1,6) kevesebbet fogyaszt a benzines, mert nem kell annyira pörgetni és nyomatni, mint a gyengébb motornál..
[ Szerkesztve ]
-
kalapacsolok
senior tag
-
kalapacsolok
senior tag
Azt tudom, hogy rengeteg kiegészítőt lehet utólag rakatni az autóba. Mi a helyzet például a függönylégzsákkal? Ha egy Renault Megane II-be (amiben van légzsák elöl és oldalt) szeretnék utólag rakatni függönylégzsákot, az megoldható, megbízható lesz? Mennyibe kerülhet kb?
-
kalapacsolok
senior tag
Üdv! Eldőlt, 2 üléses, laposabb, "sportosabb" kishaszongépjárművet fogok venni az elszámolható okok miatt, ez fix. Max. 1,5 millióig jöhet szóba kocsi. 90%-ban autópályán használnám, napi 120 km-t.
Nincs nagy választék. Ti mit vennétek? Ezek vannak lényegében:
Ford Fiesta
Renault Megane II
Renault Clio (970 kiló, 68 lóerő) [link]
Peugeot 207; 307
Citroen C4Nincs nagy tapasztalatom autók terén. Érdeklődöm, tájékozódom, nekem egyelőre a Renault Megane II tűnik a legjobbnak, biztonságos, sok légzsákkal, és ezek közül van néhány, ami erősebb, 1,5-ös, 106 lóerős motorral és 6 fokozatos váltóval rendelkezik. A kishaszon autók többsége viszont 70-90 lóerős motorral működik... Pl ez a Peugeot 308 1,3 tonna, nehezebb, mint a Megane, és csak 90 lóerős, szóval autópályára nem a legjobb, gondolom...
Ti mit választanátok, mit javasoltok? Előre is köszönöm segítségeteket!
[ Szerkesztve ]
-
kalapacsolok
senior tag
Üdv!
Használt kombit venne egy ismerősöm. Peugeot, Renault, Skoda, Dacia kilőve, azt semmiképp nem akar. Max 2 millió forintja van rá. Mit javasolnátok?
KIA CEE'D SW-ről pl mi a véleményetek?
-
kalapacsolok
senior tag
Üdv!
Egy kb. egymilliót érő Renault Megane II (kacsaseggű) kishaszongépjárműbe (2 ülés és nagy csomagtartó) milyen védelmet javasoltok?
http://www.hondati.hu/autoriasztok.html - én ezt találtam, műholdas, SMS-sel vezérelhető, de 100 ezer ft-ba kerül, azaz az autó értékének 10%-a...
Totalcaron olvastam pár éve egy történetet, hogy vki úgy találta meg az autóját, hogy egy GSM-telefon volt elrejtve benne, állandóan töltve, a rendőrök be tudták háromszögelni - aztán a tulaj megtalálta az autóját, más rendszámmal arrafelé... Én arra gondoltam, hogy egy egyszerűbb okostelefont beépíttetek vhova az autóba, amin van GPS, van egy csomó program, amivel mobilnet/GSM (SMS) segítségével le lehet kérni a GPS-pozíciót. Ez jóval olcsóbb megoldás lenne, nem kerülne 100 ezerbe... Mi a véleményetek erről?
-
kalapacsolok
senior tag
Üdv! Anyagi okok miatt kishaszongépjárművet szeretnék venni. Pl Renault Megane II, erősebb, 106 lóerős motorral nagyon tetszetős - de elég lepusztultak, csak pár darab a választék...
Hogy van ez a vizsgáztatás, átminősítés? Ha veszek egy kétüléses megane-t (nem kabrió, ugyanolyan, mint amiket kishaszonként árulnak), ami szgk-nak van levizsgáztatva, át lehet minősíttetni kishaszongépjárművé? Mik ennek a költségei és módja? Így van esély, hogy kifogok egy megkíméltebb autót...
-
kalapacsolok
senior tag
válasz kalapacsolok #55657 üzenetére
Meg olyat is láttam Megane 2-ből, hogy 3 ajtós, 5 üléses - és kishaszongépjárműként van levizsgáztatva... Meg olyat is láttam, amiből csak ki volt szedve a hátsó üléssor, szintén kishaszon...
Ha kiveszem a hátsó üléssort az 5 üléses meganeból, akkor kishaszongépjárműként levizsgáztatják és 2 üléssel használhatom úgy?
-
kalapacsolok
senior tag
Sziasztok!
Kishaszongépjárműt vennék, ez 100%. Napi 130 km-t használnám autópályán. Szerintetek mennyire fontos az erős motor?
Pl egyik esélyes a kacsaseggű Megane II, 1.5 dCI motorral, ám ezek közül a többségük csak 82 lóerős, néhány darab van, ami 106 lóerős (ugyanúgy 1.5). Sokat számít ez a különbség? Ti melyiket vennétek? Sajnos 106 lóerősből alig van választék... Viszont a 106 lóerős 6 fokozatú váltóval rendelkezik, ami gondolom ezért kevesebbet fogyasztana nekem autópályán.
http://katalogus.hasznaltauto.hu/renault/megane_1.5_dci_dynamique-2131542#
A másik autó a Citroen C4 Enterprise, szintén kishaszon. 1560 köbcentis, 90 lóerős motor van bennük. Súlyban ugyanannyi, mint a megane, köbcentiben kicsit több, illetve ez csak 5 fokozatú váltós dízel. Fogyasztásban sztetek jóval többet enne a Megane-nál?
http://katalogus.hasznaltauto.hu/citroen/c4_entreprise_1.6_hdi-2133585
Ti melyiket választanátok? Motor és fogyasztás tekintetében melyik a jobb? Köszi ha segítetek dönteni
-
kalapacsolok
senior tag
Köszi. Mások véleménye is érdekelne!
Kishaszongépjárműt vennék, napi 130 km-t használnám autópályán. Melyiket választanátok?
1) Kacsaseggű Megane II 1.5 dCI motorral, van 82 lóerős meg 106 lóerős (ennek 6 fokozatú a váltója, ezért gondolom kevesebb a fogyasztása) De sajnos 106 lóerősből csak pár darab van a piacon, nem nagy a választék...
[link]2) Citroen C4 Enterprise, 1560 köbcentis, 90 lóerős motor van bennük. Súlyban ugyanannyi, mint a megane, köbcentiben kicsit több, illetve ez csak 5 fokozatú váltós dízel. Fogyasztásban sztetek jóval többet enne a Megane-nál?
Ti melyiket választanátok? Motor és fogyasztás tekintetében melyik a jobb? Mennyire fontos, hogy 5 helyett 6 fokozat legyen (pl.: autópályán)? Köszi ha segítetek dönteni
-
kalapacsolok
senior tag
Munkába járnék autópályán, szóval nagyon gyakran mennék autópályán napi 130 km-eket. Kb. 130-as tempó. Akkor megpróbálom megkeresni, vagy a szerviztől megtudni, hogy milyen lehet konkrétan az ötsebességes citroen és a hatsebességes renault áttétele.
Egyéb felszereltségben amúgy nincs különbség, nem tudom, melyik megbízhatóbb, a renault vagy a citroen... Mindkettő francia
-
kalapacsolok
senior tag
Sziasztok! Kinéztem egy Renault Megane kishaszongépjárművet (sajnos kereskedőtől...) Vétel előtt szeretném átvizsgáltatni. Hova érdemes vinni? Az autóklubhoz, ahol 6-10 ezer forintért megvizsgálják, vagy érdemes Renault szakszervizbe vinni, ahol jóval drágábban (és talán alaposabban) nézik át? Tudtok jó szerelőt Kecskemét környékén?
+1 kérdés: kishaszongépjármű esetén kell útinaplót vezetni? 2 üléses kis Megane-ról van szó, ugyanolyan, mint az 5 üléses személygépkocsi, csak nagyobb a csomagtartója...
köszi a segítséget!
-
kalapacsolok
senior tag
Sziasztok! Céges kishaszongépjárműhöz kötelező a menetlevél.
De mi van, ha nem töltöm ki? Milyenek a bírságok? A nav elkérheti a cégtől visszamenőleg a menetleveleket? Ha nincs semmi, amit be tudnék mutatni, akkor mi a büntetés?
Ford fiesta vagy Renault megane kishaszon úgy néz ki, mint egy személyautó, nem szúr szemet, és sok embertől hallom, hogy leszarják ilyen autókban, mármint hogy nem írnak menetlevelet, és sok év alatt még egyszer sem büntették meg őket... Nektek mi a tapasztalatotok?
(amúgy a rendőr kérdezheti, hogy magyarázzam meg, miért erre megyek, mit csinálok ott a cég nevében? :-)
[ Szerkesztve ]
-
kalapacsolok
senior tag
Sziasztok! Kishaszongépjármű (tehergépkocsi) vétele előtt állok, kis személygépkocsit vennék lényegében, ami át van alakítva és kishaszonnak van levizsgaztatva. A menetlevéllel kapcsolatban lenne kérdésem.
1) Aki Renault Megane, Ford Fiesta van vagy vmi hasonló kishaszont vezet: vki használ állandó menetlevelet? (pl Sokszor kell Kecskemétre mennem áru nélkül és onnan vissza, tehát csak utazom az autóval, meg lehet úszni vhogy a menetlevelesdit? ...)
Ezt találtam a neten: http://m.totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/2013/04/02/kell-e_kisteherautohoz_menetlevelet_vezetni/
Amennyiben az áruszállítást végző személy nem gazdálkodó szervezet, a közúti forgalomban való részvételhez menetlevélre nincs szükség.
...
Most akkor hogy is van ez? Ha a céges teherautót magáncélra használom, (mármint én, a sofőr nem vagyok vállalkozó), akkor nem kell menetlevelet vezetnem? Vagy itt csak arra gondolnak, milyen tulajdonban van az autó? (Ha magánszemély a tulaj, nem kell menetlevél, ha cégé a kocsi, kell...? )
2) Azt tudom, a rendőr mire bírságolhat. De azt tudja vki, hogy a nav milyen büntetést szabhat ki, ha nincsenek meg a menetlevelek egy adovizsgalat esetén?
Köszi előre is a segítséget! :-)
-
kalapacsolok
senior tag
válasz bitpork #56611 üzenetére
Ezt hogy érted? Magánszemély a tulaja a kishaszonnak, aki bérbe adja az autót a cégnek, aki így el tudja számolni?
Lucky: a szabályozás zavaros, amit írtam, továbbra sem értem: "Amennyiben az áruszállítást végző személy nem gazdálkodó szervezet, a közúti forgalomban való részvételhez menetlevélre nincs szükség" Ezt hülyén fogalmazták meg és inkább áruszállítást végző személy helyett az autó tulajdonosa kifejezés értendő? Bár a kettő nem ugyanaz...
[ Szerkesztve ]
-
kalapacsolok
senior tag
http://www.hasznaltauto.hu/auto/citroen/c4/citroen_c4_coupe_1.6_hdi_vtr_plus_nevre_irva-7093037
Erről mi a véleményetek? Még 2 ilyen Coupe van hasonló tudással és árban. Napi 110 km-t használnám 95%-ban autópályán, egyedül, 130-as tempóval kb. A másik ami szóba jön, az a 6 sebességes Renault Megane II. Árban kb. ugyanannyi, nem tudom, melyiknek jobb hírű a motorja? Nézegettem adac és bild statisztikákat, de sok helyen teljesen ellentmondók...
Renault Megane-ban nincs ESP, tolatóradar, automatikusan sötétedő tükrök, EBV/EBD stb, ami a Citroenben igen, szóval a Citroen sokkal felszereltebb, csak hát 5 fokozatú.
-
kalapacsolok
senior tag
Anno utánaolvastam, bár konkrét értéket nem találtam az áttételt illetően, de egy fórumtárs is utána olvasott, és abban a 6. fokozat az "plusz 1 fokozat", tehát autópályára ideális.
Igen, a francia autók jöttek szóba. A szempontjaim: legyen biztonságos (függönylégzsák is), jó felszereltség (tempomat mindenképp), dízel - jó legyen a fogyasztása, de azért erős legyen a motor (1,4-1,6 között, 100-110 lóerő). Illetve a csomagtartóba, a hátsú üléseket akár végleg kiszedve beférjen a nagytestű kutyám, aki gyakran cipelnék ide-oda
Renault Megane II, Citroen C4 coupe, illetve most ezt találtam: http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/clio/renault_clio_1.5_dci_monaco-7109470
Mazda 3-at néztem még, de a spritmonitor szerint fogyasztásban az rosszabb ezeknél.
-
kalapacsolok
senior tag
válasz FerNandor #56843 üzenetére
Köszi szépen, tesztelek majd egyet!
Amúgy ezt találtam:
5 sebességes Citroen C4:
top gear ratio: 0.74:1
final drive ratio: 4.93:16 sebességes Renault Clio:
top gear ratio: 0.77:1
final drive ratio: 3.93:1Ebből akkor mit lehet kiolvasni? Igaz, az én általam nézett Renault Clio 1.5-ös motorral volt, aminél meg láttam most az arányokat, az 2.0-ás motor... De hát csak nem különbözik az 1.5-ös 6 sebességes váltója a 2.0-ás 6 sebességes váltójától!
-
kalapacsolok
senior tag
Sziasztok!
Van a spritmonitor-hoz hasonló oldal, ahol valós adatokat tudhatok meg az autók fogyasztásáról?
Citroen C4 Coupe 1.5 (109 lóerős) és Renault Clio 1,5 106 lóerős (6 sebességes) dízel változata érdekelne - hogy milyen a fogyasztásuk.
-
kalapacsolok
senior tag
Sziasztok!
Ezt írják a Citroen c4-ről: "A vezetőt tesztautónkban alapáron támogatta a menetstabilizáló rendszer, ami kikapcsolható, de 50 felett automatikusan bekapcsol. Sajnos."
http://totalcar.hu/tesztek/citroenc420h/2/
Hogy érthette ezt, ez rossz?
-
kalapacsolok
senior tag
Használtautó vásárlásánál honnan tudhatom, hogy az illető hanyadik tulajdonos? Van ennek valami 100%-os, biztos nyoma valahol, ha pl ő a harmadik tulaj?
-
kalapacsolok
senior tag
válasz MunezXBK #57175 üzenetére
Nincs semmilyen dokumentum? Mi bizonyítja, hogy ő vette az autót, ő az első tulaj?
Mert ha nem lehet megmondani, miért olyan hülyék az emberek, hogy az autók többségéhez odaírják, hogy sokadik tulajtól eladó? Ha nem ellenőrizhető ez, akkor mindenki azt írná, első tulajtól eladó...
-
kalapacsolok
senior tag
válasz bitpork #57179 üzenetére
Értem. "Régen a forgalmiban benne volt" - ez mit jelent, mennyire régen? Mert most beszéltem egy eladóval, rákérdeztem, és azt mondta, a forgalmijában benne van... 2005-ös az autó, állítólag ő vette, első tulaj. Igaz lehet? Ha igen, mi és hol van benne a forgalmiban, mit keressek/nézzek?
köszi a segítséget!
-
kalapacsolok
senior tag
Ausztriába járt dolgozni a fickó vele, de magyarországon lett forgalomba helyezve az autó (elvileg)... Lehet, hogy mégis osztrák forgalmija van?
MunezXBK: tehát 2005-ös forgalomba helyezés esetén nem lehet ilyen forgalmi, ugye? (ez már eu-csatlakozásunk után volt, akkor váltottak forgalmitípust?)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo Switch
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- Suzuki topik
- Motoros topic
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Milyen légkondit a lakásba?
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest