Hirdetés
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
47,5 milliárd dollárt költ chipekre Kína, várja a Samsungot is
it Kína egy 47,5 milliárd dolláros alappal pörgetné fel a saját félvezetőszektorát, a miniszterelnök pedig további befektetésekre bátorítja a Samsungot.
-
Élőszereplős trailer érkezik a Call of Duty: Black Ops 6-hoz
gp Az Öbölháború időszakában visz el minket a sorozat legújabb része, amelyben úgy tűnik hogy egy hirhedt ellenséggel szállunk majd szembe.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
No, lecsattogtam megnézni, hogy mit adtak hozzá - többször nem bízunk meg a eladóban, hanem megnézzük a manuált és úgy kérünk olajat-, 10W40 van benne, a gyári előírás pedig 15W40. Jól sejtem, hogy a hígabb olaj miatt fogyhat az elvárhatónál jobban?
-
TaaT
veterán
válasz rbalint88 #109052 üzenetére
A 2 olaj melegen kb egyformán híg, gondolom az olajfogyást nagy részt melegen szenvedi el az autód.
Nem tudom mikori az autód, de az az olaj és olaj szabvány amit most használok az enyémbe még nem is létezett amikor az autómat gyártották, tehát ha a gyári előírásról beszélünk akkor a frissítéseket is érdemes figyelembe venni.
Az enyémbe pl bele lehet önteni a 0W30, 0W40, 5W30*, 5W40, 10W40**, 15W40, és papíron a 20W40 olajat is.
*ezt használom most
**valószínűleg ezzel jött ki a gyárbólGive them hell Ukraine!
-
válasz Criton #108993 üzenetére
Atrakhatod S-be menet kozben is persze. Ugyanebben a helyzetben persze nem fogod tudni berakni R-be vagy P-be ne aggodj. ESP, igen jelezheti azt, de azt is hogy nem mukodik (ez kevesbe valoszinu). Feket nyomni kell N es Pbol D-be, uresbe rakaskor nem. Legalabbis az uj ZF igy mukodik, DSG-t meg nem vezettem.
Ja meg kicsit lemaradtam, na nembaj.
Grat hozza!
[ Szerkesztve ]
-
mycso
veterán
válasz rbalint88 #109054 üzenetére
Hali, a történet annó nálam is így kezdődött, hogy 1 majd 2l olaj 10k km-enként.
Próbálkoztam 5w helyett 10w-vel, de semmi. (280-300k km)
Aztán mostanra eljutottunk oda, hogy 4-5l/10k km. (348k km)Büdös is volt, füstölt is, turbóm tengelye (gyári) a szélrózsa minden irányába 0,5cm-t mozgott, eddig úgy fest, hogy itt ment el az olaj.
Tehát a turbó csere megoldotta úgy tűnik egyelőre, végül is azt leellenőriztetheted, hogy milyen állapotban van.
Nem toyota, de diesel 1.5dci.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Morris
veterán
Helyesbítek:
A 10W-40 szinte kivétel nélkül félszintetikus olaj.
Az 5W-40 pedig teljesen szintetikus és félszintetikus technológiával is készül.
A 15W-40 és az efölötti hideg oldallal rendelkező olaj már mind ásványi!TaaT: Alapszabály, hogy ásványi olajat nem öntünk hidrotőkés motorba. Ha épp olajválság van és csak 15W-t kapni, akkor nagy szájhúzás közepette menjen, de amúgy semmi képpen se!
Az olajfogyásnak 3 oka lehet: Gyűrű, szelepszár-szimering és turbo. (talán még meg lehet említeni az olajleeresztő csavar tömítését, de ezt könnyű kiszúrni) + nagy mennyiségű kartergáz, ami szintén kopott motorra utal.
Az olajfogyás lehet olajspecifikáció okozta gond is. Pl Golf IV 1.4 16V Castrol 10W-40-es olajjal megkínálva elég jól csipegeti azt (10k km alatt max szintről min szint alá csökken). Míg Valvoline Maxlife 10W-40 esetében az olajfogyás gyakorlatilag nulla.
***
Valaki írta hogy pályázik az 1.6 Audival és zabálja az olajat. Mivel 4000-es fordulat környékén küzd a motor órákig, így emiatt jelentkezik érezhetően az olajfogyasztása.
Én adnék egy lehetőséget mondjuk a 10W60-nak. A második szám az olaj nagyobb viszkozitását jelzi, ami "sűrűbb" állapotot eredményez ugyanazon hőmérsékleten és teljesítményszinten mint az XW-40-es társa.
Versenycélokra, ahol a motor gyakorlatilag folyamatosan 4-5-6 ezres fordulaton megy, ilyen olajat szoktak használni. Ezzel gyakorlatilag megszűnik az olajfogyasztás is.
Ha azonban visszatér a normál hétköznapi használatra, akkor nem javasolt a fenti olaj alkalmazása.[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz AMD Power #109061 üzenetére
Érdemes a hideg oldali szintet (xW)lejjebb vinni, egészen addig míg nagymérvű olajfogyasztást nem tapasztalsz! 5W-40, majd 0W-40. Ha melegen nem igazán hajtod Értsd: nem kínozod órákat 4-5ezres fordulaton ergo nem pályázol, akkor mehet 5W-30 esetleg 0W-30.
Mivel a motorkopás hidegindításnál a legnagyobb mértékű, így erősen javasolt, hogy minél hígabb legyen az olaj ebben a pillanatban. Minél gyorsabban eljut az olaj a kívánt helyekre, annál jobb, annál jobban csökkenti a kopást.[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz rbalint88 #109049 üzenetére
Nekem ha ilyen problémám lenne akkor elsőre ránéznék az ide vonatkozó topikra ahol nem biztos meglesz a megoldás de legalább Magyar. [link]
Ha ez nem jön be akkor motorkod oil consumption szavakra csinálnék egy google keresést.
Ha szerencséd van kutakodtál 2-3ht de avval rengeteg szivást megsporoltál és tudod hol mehet el az olaj, ha nem akkor buktál 2-3ht.
szerk:
4l/10000km olajfogyit sürübb olajjal már nem fogsz megfogni amúgy is ilyenkor nem a hideg hanem a melegoldalin szoktak emelni. A 15W-40 gyári előírás Toyotanal nekem baromi gyanus.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Morris
veterán
Valvoline MAxlife-ból csak az 5W40 ami teljesen szintetikus.
Még a Maxlife FE 5W30 sem teljesen szintetikus."A Valvoline MaxLife FE SAE 5W30 kiváló minőségű, félszintetikus motorolaj, amely a legfejlettebb technológiával és korszerű adalékcsomag felhasználásával készült. Kiváló kenést és maximális üzemanyag-takarékosságot biztosít személy- és kis-haszongépjárművek számára. " - forrás
A kettő között azért van egy kis különbség. Vannak full szintetikus illetve szintetikus technológiával készült olajok. Az utóbbiak nem teljesen szintetikusak. A név megtévesztő.
Pl: Maxlife 10W-40 A dobozon az van hogy Synthetic Blend, ez pedig nem azt jelenti, hogy teljesen szintetikus.[link]
[ Szerkesztve ]
-
#03969024
törölt tag
Kicsit félreértettél. Tegyük most félre azt, hogy a motor dízel, vagy benzines, van-e rajta turbo, vagy sem. A 15W-s ellen azt szokták felhozni, hogy hidegen nagyobb kopás lép fel. Kérdem én, hogy vajon mennyivel? Mint írtam, az én motorom már igazán sokat futott, s ha tényleg annyira rossz a 15W, akkor már nagy valószínűséggel kidobhattam volna. Ennek ellenére van olajnyomás, jól indul, s nem eszi az olajat, én ebből arra következtetnék, hogy a motor mechanikailag rendben van. Úgy gondolom, a motor elhasználódásában sokkal inkább szerepet játszik az, hogy megbízható gyártótól származzon az olaj, megfelelő időben történjen a csere, s az, hogy a vezető hogyan bánik hidegen az autóval.
Azt be kell látnunk, hogy a viszkozitás az olajoknak csak egyetlen, s nem a legfontosabb tulajdonsága.
Sokáig dolgoztam Detroit Diesel kétütemű dízelmotorokkal. A gyári előírás egyfokozatú, adalékolatlan 40-es olaj. Ezzel mentek télen is, stabil, max. fordulathoz közeli fordulatszámmal. (Jó, mielőtt belém kötnétek, igen, a max ford. 2100 1/min.) Sok tízezer üzemórát bírtak.
A másik, a Bogár motorja, ami megfelelő használat mellett vígan elfutott 300k kilométert is úgy, hogy még olajszűrője sincs! Igaz, egy mai szemmel gyengécske motor...
Szóval, még mindig úgy gondolom, hogy az olajtémában azért ott van a nem mindig őszinte marketing is... -
Morris
veterán
válasz #03969024 #109070 üzenetére
"A 15W-s ellen azt szokták felhozni, hogy hidegen nagyobb kopás lép fel." - Ez így van! Hidegen sűrű, nehezen jut el a kenési pontokhoz, mint a 10W, 5W, 0W.
Az, hogy mennyit futott a motorod, ebből a szempontból pont nem ide tartozik. Lehet, hogy Te sokat mész vele, ellenben ritkán van beindítva.
Vegyük pl az én autómat, amit naponta legalább 3-szor beindítok. Városi autó. Évi 20k km-el. Sok a hidegindítás, ezért szeretném, ha a hidegindítás a lehető legkevesebb kopással járjon.A 15W olaj nem rossz. Csak a hidrotőkés autókba nem ajánlott. Ugyanis míg az olaj el nem éri a hidrotőkéket, addig kerepelni fog. Azaz csattog. És ez nem élettartam növelő jelenség.
"Ennek ellenére van olajnyomás" - Persze, hogy van olajnyomás. Minél sűrűbb az olaj, annál nagyobb az olajnyomás. DE ez abszolut nem jelenti azt, hogy kenés is van!!!
"Úgy gondolom, a motor elhasználódásában sokkal inkább szerepet játszik az, hogy megbízható gyártótól származzon az olaj, megfelelő időben történjen a csere, s az, hogy a vezető hogyan bánik hidegen az autóval." - Ezzel egyetértek. Hidegen nem szabad tiporni. Óvatosan kell bánni a gázpedállal.
"Azt be kell látnunk, hogy a viszkozitás az olajoknak csak egyetlen, s nem a legfontosabb tulajdonsága." - Az olaj összes tulajdonsága nagyon fontos.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #03969024 #109070 üzenetére
Mért veszed egy kalap alá szívódizelt/kétütemű dízelmotor az újtipusú CR dizelekkel?
Totálisan mást igényelnek.És felhívnám a figyelmed, hogy ezekbe használt sütő olajat se lehet önteni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
DeFranco
nagyúr
úgy látom megint megalakult a tribológusszakkör de rég vót' má
-
TaaT
veterán
válasz Morris #109060 üzenetére
"Alapszabály, hogy ásványi olajat nem öntünk hidrotőkés motorba. Ha épp olajválság van és csak 15W-t kapni, akkor nagy szájhúzás közepette menjen, de amúgy semmi képpen se!"
Pedig benne van a könyvben [link] Sőt ott a VW 500 00 szabvány, amihez már nem is írnak viszkozitást sem.
"Én adnék egy lehetőséget mondjuk a 10W60-nak"
A meleg oldalon sem jó a túl sűrű olaj
Give them hell Ukraine!
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Criton #108993 üzenetére
Menet közben is áthúzhatod S-be. És D-be is visszatolhatod bármikor. Én nem használom igazából mert sztem D-ben is tökéletes ez a váltó (S előnye még , hogy vmivel gyorsabban vált mint D-ben nem csak tovább pörgeti).
A váltó tanulékony, tehát a vezetési stílusodhoz igazítja. Nálam ilyen 1200-es fordulaton tartja a motort és 60--70-nél már bőven hatodikban gurítja az autót, nem állatkodok vele. Erre akkor jöttem rá, mikor most akksit cseréltettem benne. Ilyen 3000-ek környékén váltogatott fel. Mondom ezzel mi van?! Hívom a szervíze4s csókát, mondom te figyej a váltó furán viselkedik. Azt mondja no para mikor az akksit levettük vissza állt a gyári alap szoftver. Pár km és megtanulja a stílusod. És tényleg. Mire hazaértem vele újból ilyen 2000 környékén elváltogatott ahogy előtte.Arra figyelj, hogy van egy kapcsoló (kickdown) a gázpedál alatt. Ha tényleg ki akarsz lőni, akkor ha tövig nyomod a pedált valójában az még nem a vég, van még ott pedálút. Nyomd tovább és érzed hogy benyomod a kapcsolót a lábaddal. Na akkor ad le mindent a gép amit tud.
Ha van még kérdés csak bátran, van tapasztalat bőven.
(B)mod(/B):
Igen, ha sárágán világít akkor van csak kikapcsolva. De sztem inkább maradjon bekapcsolva.
Jah és ha kikapcsolod és leállítod a motort akkor újraindítás után megint bekapcsolt állapotba lesz. Ugyan ez vonatkozik az auto-hold-ra is (már ha a tiédben van).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
TaaT
veterán
válasz #03969024 #109070 üzenetére
Felsoroltál pár motor fajtát, az nem lehet hogy ezek a konstrukciók a te szívóD mociddal karöltve valami 40-50évesek? Azoknak tényleg nem igénye a "spéci" olaj.
"Azt be kell látnunk, hogy a viszkozitás az olajoknak csak egyetlen, s nem a legfontosabb tulajdonsága."
Teljesen igazad van, az első és legfontosabb az olaj specifikáció. Ami a valóságban kizárja az ilyen 15W-s olajok alkalmazását a 2000 utáni motorokban. Persze a gyári kiskönyv néha tud vicces dolgokat is írni. [link]
"Szóval, még mindig úgy gondolom, hogy az olajtémában azért ott van a nem mindig őszinte marketing is..."
Lehet hogy van aki túlspilázza ezt az olajtémát, lehet hogy az enyém is elketyegne 10W40-el.
Aztán vannak sokan akik autójába nem az az olaj kerül bele ami kellene és amikor megkotlik a technika jön a szar a vw stb duma.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Criton #109080 üzenetére
Egyértelműen érzed, ahogy kapcsol (vigyázz, addikciót okoz!!! ).
Mikor úgy érzed a padlón van a pedál nyomdd tovább.DSG meg jó váltó (bár igazából többféle konstrukciójú van belőle). Ezekben még a rendes olajban fürdős technika van, azok azért elég tartósak ha időben cseréled a váltóolajat.
Akkor kezd el tömni a malac perselyt, amikor már dobja az egyest.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #03969024 #109076 üzenetére
"Főtengely, csapágyak, dugattyúk, gyűrűk, vezérműtengely, szelepszárak felől nézve miért is lennének mások?"
Ezt is megtudtuk, hogy az elmúlt 100+évben efelől semmi sem változott... és ha így van mért kéne bele más.
Részemről továbbra is az a vélemény, hogy akik tervezték/tesztelték/gyárottták a motort tán jobban értenek hozzá, mint a kokler aki beledönti a 15Wt, amiben teljesen más a diszpergensek... aránya mint aminek kéne merthá szivó is bírta meg a kétütemű dizel is...
ahogy a pancsolt dizelt, sütőolajat is beleöntötték anno aztán csodálkoztak mert há a szivó bírta.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
A sok uncsi olajozás helyett inkább egy jó kis német vs japán flém?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
#03969024
törölt tag
válasz Dare2Live #109086 üzenetére
"Ezt is megtudtuk, hogy az elmúlt 100+évben efelől semmi sem változott... és ha így van mért kéne bele más."
Világosíts fel, légy szíves!
Abban ugye egyetérthetünk, hogy az autógyárak és a vásárlók érdekei azért igencsak eltérőek mostanában. Ma már nem cél sokáig tartó, olcsón fenntartható autót gyártani, erre millió példát lehet látni. -
#16514048
törölt tag
válasz parandroid #109087 üzenetére
Inkább német párti vagyok, de a két példány közül egyértelműen a "lekszász" (de idegesítő ez a kiejtés) a jobb, szerintem nem nagyon lehet vitatkozni vele.
-
TaaT
veterán
válasz #16514048 #109089 üzenetére
A japán lekszászozik, az amerikai meg lekszuszozik, minálunk utóbbi terjedt el, hiába erőlködik a palóc pista.
Give them hell Ukraine!
-
rbalint88
addikt
Pistánál az "Lekszäsz"
Vettem olajat, 5W30 oem Toyota spec szerinti, meg a srác ajánlott hozzá egy kis cuccot, ami sokaknál segített az olajfogyás problémán. Holnap megyek reggel olajcserére, meg ha már, akkor az összes többi szűrőére is. Hétvégén Bp-Békéscsaba-Bp, úgyhogy lesz miből jósolni.
-
feka007
nagyúr
Ki akarja felhívni, hogy tényleg 43k-ért árulja-e a Fokát, vagy csak elírás?
-
DeFranco
nagyúr
válasz Bati0501 #109092 üzenetére
tudtommal van ismeretsége arra felé (is), de ezek csak ilyen viccelődések szoktak lenni. amíg bitpork is ide járt, addig egymást oltották állandóan, hogy ki a nagyobb tégla.
btw. vagy olvassák a topicot, amin nem lepődnék meg, vagy valaki beszállít nekik, amin szintén nem, mert elég sokszor volt már olyan, hogy itt felmerült valami és két nap múlva cikk lett belőle ott.
persze ez lehet optikai csalódás is, de nekem már feltűnt.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz parandroid #109087 üzenetére
Részemről a Lexus, bár szívesen odaállítottam volna a Volvo-t is. Évjáratban, méretben is azonos kategória.
Hm, tényleg, egy használt tesztre odaadnám nekik.DeFranco
A párhuzam sokszor feltűnt már nekem is, biztos vagyok benne h sok cikk indítója az itteni topik. Elvégre ugyanaz a hobbysta közösség vagyunk csak kicsiben, mint akik a TC-t olvassák.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Morris
veterán
Ez a 16 milliós gyorshajtási bünti is kemény...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs