- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Radeon Anti-Lag 2 néven tér vissza az Anti-Lag+
- Asztrofotózás
- iPad topik
- ASUS notebook topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Kooperatív akció-kalandjáték lesz a Sanctua
gp A premier kicsit még odébb van, jövő év közepén érkezik a PC-s verzió.
-
Zimbabwébe ment a Starlink
it Immáron Zimbabwe területén is hivatalosan működik a SpaceX Starlink műholdas internetszolgáltatása.
-
Oukitel WP35 - az 5G-s faék
ma Kedvező árú, 5G strapamobil bukkant fel szerkesztőségünkben.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Pist@bácsi #191647 üzenetére
dj79:
Hsd téma: nagyban befolyásolja a matekot, hogy az aurisban mennyi a km. 180e km körül inverter vízpumpa csere esélyes egy százasért. Évente érdemes ránézni az egr szelepre is. Ezen felül nincs velük nagy rumli, 15 ezrenként olajcsere, 90 ezrenként gyertya és váltóolajcsere. Fékbetét és tárcsa nagyon sokat bír. Akkupakk javítás megoldott, de 250-300e futott km futásig nem kell vele foglalkozni a tapasztalatok alapján. Ezekben már nincs gond az inverterrel sem, ha a vízpumpájuk rendben van, szóval ez a rész sem lesz valószínűleg egy pénztárcaszaggató történet.
A Hsd kevésbé érzékeny a rövid utakra, a technika megoldja a bemelegés kérdését, a nagyakku töltöttségétől függetlenül csak akkor állítja le a benzinmotort, ha a hűtőfolyadék elérte a 40 fokot, addig viszont nem is engedi nagy fordulaton pörgetni a motort, ezért nem kell gyakran hozzányúlni a motorhoz.
Egy dolog még kimaradt a matekból, az pedig az értékvesztés, ebben a műsorszámban a Toyota hibridjei nagyon jól állnak (mondjuk a jazz sem rossz).Én úgy számoltam, hogy 500.000-el többet kérnek érte, mint a sima szívó benzinesért, és azt üzemanyagban nekem csak éppen visszahozná, így megérhette volna a HSD Yaris, ha kisebb a javítási igénye, fenntartása. Ha valaki nem 130.000-et akar menni vele, hanem jóval többet, akkor lehet, hogy behozza a javítását is. Kérdéses, hogy a használt példányok elfutnak-e még annyit, hogy megérje, mert a legtöbb sokat futott, vagy valamiért nem tekerik őket annyira.
Saját részre számoltam 18 évre és 130.000km-re Focus-t és Swift-et, úgy, hogy két használt Focus 18 év alatt vs. egy új Swift:
2,2 millió a két Focus értékvesztése, a Swift-é 4,5 millió.
A Focus-ba 4 millióért kell benzin, a Swift-be 2,2 millióért.
(persze almát a körtével, mert nem egy méret a kettő. Két használt Swift-et kellene nézni, úgy, hogy a 2. használt 2020-as.)
150.000km körül talán egyenlőre jönne ki. Mindegy, hogy 4 millió rohad és 2 milliót éget el, vagy 2 millió rohad és 4 milliót éget el. Ha a javításait és egyebeit előre ismernénk, azt is bele lehetne számolni.
Ellenben a javítás nyilván a legkiszámíthatatlanabb, egy komolyabb 0,5-1 milliós javítás helyett kijön 1300-2600 liter benzin, vagy épp fordítva. -
Pist@bácsi
őstag
válasz [CS]Blade2 #191651 üzenetére
Ezek szerint rövid utakon nem lehet annyit spórolni a hybriddel. Vezetni azért feltétlenül kényelmesebb.
Persze a rövid utak vs. autópálya kérdést is lehetne taglalni hosszan, csak itt elég off.
Mondjuk munkába járok minden nap. A hidegen megtett út (és az ebből eredő kopás) ugyanannyi akkor is ha 15 percet megyek és akkor is ha egy órát. Utóbbi esetben jóval több az össz. km és így a kopás is (a rövid utat megtevő akkor már áll, kvázi nulla kopás).
Ha azonos futás mellett nézzük, akkor valóban több hidegindítás és kopás jut a rövid utakra, de ez nem tudom mennyire életszerű. 5x 10 km helyett megyek 1x 50-et? És a maradék négy napban nem használom?
A rövid utak főleg a kondenzvíz miatt az olaj és a kipufogórendszer élettartamára hatnak negatívan.
A fentebb említett swift többnyire rövid utakat tett meg, 15 év alatt 95 ezer km-t. Még a gyári rozsdamentes kipufogó van fent. Az olajfogyasztás pedig nem mérhető. De csak mint érdekességet említem, nem akarok mellette érvelni. -
diegho
nagyúr
Megnéztem egy rakás Tipo tesztet, használói véleményt. Inkább a T-jet felé akarnak terelni sokan, az olyan 5,5M lenne névre írva, téli gumival. Az nagyjából 600k felár a szívóhoz képest. Igazából majd tesztvezetés után dől el a dolog, addig viszont azt számolom, hogy 5 esetleg 10 évre mivel jövök ki jobban. Olcsóbb új autó pl Tipo, vagy a feléből egy használt, amit teljesen rendbe rakok. Új autó igazából már csak kettő jöhet szóba, Tipo és Astra. Használt pedig VW konszern (ezek tetszenek, jó bennük ülni, jó vezetni) abból is inkább a Golf6 és a Jetta, mondjuk 1.2 TSI-vel, teljes vezérlés csere, pucolás, aztán újabb nagyjából 100k km-re rendben van. 10 évre az új biztosan jobb, de 5 évre már nem hiszem. Mit gondoltok?
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Pist@bácsi #191653 üzenetére
Érdekességnek akkor bedobnám ide hozzá, hogy 62.000-el vett Focus1-es 13 év alatt +90.000km, és meredeken romlik az állapota kb. 2-3 éve. 130.000-nél még nekem sem volt mérhető olajfogyasztás. Az előző csere előtt 9000km-en már rá töltöttem 3 litert. Jelen állás szerint a következő eddig 5 liter 10.000km-re nézne ki. (700km után töltöttem rá 3,5dl-t.) Végig Castrol 5W30-as volt benne 7-9ezrenként cserélve.
Gyakorlatilag a hideg tartással és a várossal kopott annyit és be lett indítva annyiszor, mintha 250-300.000-et futott volna.
A kopasz szerint amikor már meleg a víz, középen van, onnan még 25 km, hogy meleg legyen az olaj és teljesen egy hőmérsékletre átmelegedjen a motortömb, és onnantól akár végig lehet menni tiltáson, nem lesz számottevő kopás.Szóval a szívó hybrid sem jó erre. A full elektromos lenne rá jó papíron. Gyakorlatban még erről sincs olyan sok tapasztalat, mert kevesen vettek elektromost csupa nagyon rövid utakra. A vételára miatt már eleve óriási hendikepp van.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz diegho #191654 üzenetére
Ha neked bejön a Tipo, én azt venném.
Ha nem nagyon variáltak a t-jet motoron az évek alatt, akkor az egy legendásan megbízható motor, és haladni is lehet vele. De neked szempont volt a fogyasztás, és pont az a gyengéje: Apámnál minden autó keveset fogyaszt (vidék, nem nyúzza az autót), de a Bravot nem tudja 6.5 alá vinni. Neked kell eldönteni, hogy melyik a fontosabb, a fogyasztás vagy az erő. Én a t-jetet venném, 10 év múlva érték lesz az a motor. :)
Az Astra nekem is bejön (az első Astra, amire ezt tudom mondani), de 3 hengerrel nem venném.
A VAG szerintem nem ér annyit, mint amennyire túl van árazva. De ez az én hibám, hogy soha nem igazán értettem ezt a vw-mániát Magyarországon. Ha neked szimpatikus, akkor szimpatikus. Talán ergonómiában meg minőségérzetben jobbak (de inkább érzetben) az átlagnál...
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz diegho #191658 üzenetére
Megszokás kérdése. Ha elég sok német autót vezettél, akkor igen. :) Nekem a lámpakapcsolót szokni kellett a Seatban, meg azt, hogy semmilyen visszajelző nincs a műszerfalon a tompítottról. (Csak a kapcsoló állása ad infót.) Az Alteát például jó vezetni, meg masszív hatást kelt (nem véletlenül majdnem 1,5 tonna), a váltó szuper, a buszgázpedált is szeretem, de a jó üléspozíciót nehéz megtalálni: A váltó alacsonyan van egyterűhöz, a kuplung nagyon mélyen van a többi pedálhoz képest, a kerékdob meg nagyon előrenyomakszik.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz diegho #191660 üzenetére
Meg a Seatnak azért más a célcsoportja. Nem érvelni akartam bármi mellett, csak szívesen beszélek az autómról, azt hiszem. :D Max annyit, hogy nálam a kézreállás nem annyira hangsúlyos kérdés, egy csomó minden megszokás kérdése: Nekem a rückwärts helye is tök szokatlan volt (és bár értem a logikáját, nem tartom praktikusnak, mert könnyebben rakható egyesbe véletlenül). Egy nap alatt megszoktam kábé...
[ Szerkesztve ]
-
alázógyík
őstag
válasz diegho #191665 üzenetére
Egyelőre nagyon. Na jó, 600km-t mentem még csak vele.
Csendes, halk és komfortos. Felét eszi városban, minta Bravo evett nekem benyából.
3,5-ért vettem, 2016-os. Ez jó nagy adag szerencsével, mert Magyar, garos karcmentes, szuper állapotú.
Amilyen EUR árfolyam van, lassan lehetettlen 4 alatt ilyet megkapni, sőt..
Az a durva, hogy a Bravo igen jó autó, és magasra tette a lécet. Mind megbízhatóságban, mind motorilag. Rengeteg autót megnéztem, hogy mi legyen után, Giulietta, Tipo, i30, Ceed, Golf, Astra, Focus, de mind elhasalt valamin.
Rengeteg rossz konstrukciós motor( 3 henger, kokszolódás, gyenge teljesítmény, szíj/lánc gondok, Ecoboost agyrém, kettős tömegű, részecskeszűrő, ...), méret gondok, drága szervíz/alkatrészek, elb@szott belső,..
S ezek után találj normális előéletű, nyomonkövethető lehetőleg Magyar gépet. Nehéz... -
válasz diegho #191654 üzenetére
A t-jet is smpi, azaz nem kokszolódik,mert nem közvetlen befecskendezéses, de emiatt többet is fogyaszt, országúton azért azzal is el lehet közlekedni relatíve takarékosan, viszont van benne erő a sima 1,4 szívóhoz képest
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
MunezXBK
nagyúr
válasz BigBlackDog #191666 üzenetére
Én meg szeretem, de a 6-os DSG-m van.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #191666 üzenetére
Nálunk az olajos 6-os sokszor nem tudta, hogy hova is váltson ha hirtelen menni kellett (előzéskor kötelező volt az S), most a 7-es olajossal nincs ilyen gond.
#nincsbennetarcsi
-
diegho
nagyúr
A cégnél van 6-os olajos és 7-es száraz is. Egyikkel sincs gond. Én szeretem őket, mert kényelmes vezetni, általában jól is váltanak.
-
dj79
senior tag
válasz Pist@bácsi #191653 üzenetére
De, pont, hogy lehet spórolni a hibriddel, még rövid utakon is. Megane 2 1.4 16v városi óvodajárat 8,3-8,5 liter, a prius ezt megcsinálja 6 liter alatt.
-
WasabiTrsr
csendes tag
Sziasztok,
Ez mennyire szamit eros rozsdanak egy 11 eves autonal? Ahogy gugleztem ez kb normalis, csak felszini problema es kis csiszolassal meg lehet oldani.Illetve azt meg tudjatok mondani, hogy ez konnyu fem felni-e? Szerintem leszedtek errol a focusrol az eredeti kereket es lecsereltek valami masra, ami elegge rozsdal, gondolom azok ertek valamit kulon Nagy problema ennyi rozsda?
Koszi
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz WasabiTrsr #191680 üzenetére
Ez teljesen normális látvány a kocsi alján ennyi idősen. A felni pedig acél felni dísztárcsával, azzal azért már kellene foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
Somatom
veterán
válasz WasabiTrsr #191680 üzenetére
Könnyűfém felni = alu, magnézium, karbon. Egyik sem rozsdásodik. Ha rozsdát látsz, akkor az nem könnyűfém felni, mert qrva nehéz róla eltávolítani a rozsdát.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
WasabiTrsr
csendes tag
Okes, koszi mindkettotoknek.
ilyenkor mindig kicsit felhuzom magam, hogy a hirdetesben konnyufem felni van meg vezetett szervizkonyv. A szervizkonyv persze vezetett 2012-ig... lehet en varok tul sokat a kereskedoktol. -
BigBlackDog
veterán
válasz WasabiTrsr #191683 üzenetére
A hirdetésben, a képeken is alufelni volt?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz WasabiTrsr #191680 üzenetére
1. Ennyiből nem látszik, sárvédőket kéne nézni inkább alulról és belülről alul a vastag, nem színre fújt dolgokban van bőven anyag, ott nem gáz némi felületi rozsda.
2. Acél felni, a szürke dísztárcsa levehető amúgy, de a perem is elárulja például, stb. Ford esetén vékony szokott lenni rajta a festés, a naptól hamar kifakul, de szintén felületi rozsda, 10-20 éven belül nem jelent számottevő problémát, de lefesteni sem nagy ügy akár házilagEnnyiért vezetett szervizkönyv necces (márkakerbe hordott autó meg még ritkább), egy helyszíni átvizsgálás által kiderítettem állapot alapján meg merném venni. A kereskedő is hozott anyagból dolgozik, garancia után már sokan független helyre viszik az autójukat szerintem, vagy marad a házi karbantartás, stb :/
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
Autót beáraztatni esetleg itt lehetséges?
-
BigBlackDog
veterán
válasz Chereiose #191686 üzenetére
Szerintem dobd be a konkrét kérdést. Ha gyakori az adott autó, akkor kiindulásnak jó lehet véleményem szerint, ha felütöd a HaHut/Jóautókat és beírod a márkát, a típus, a motort és +- egy évet az évjárathoz, +-20%-ot a futáshoz. Aztán az állapot alapján nagyjából már be lehet lőni, hogy a találatok ársávjában merrefelé helyezkedik el.
-
Chereiose
addikt
válasz BigBlackDog #191687 üzenetére
Hát oké Röviden akkor vázolnám, esetleg majd képeket is linkelek később. A szóban forgó autó szerintetek mennyit érhet az alábbiak szerint?
-2006 Vw Golf Plus 1.9 pd tdi (105 Le, BKY motorkód, ezüst metál szín)
-Perfekt felszereltség (tempomat, bőrkormány, 2 zónás digitklíma, sötétített üvegek hátul, 16-os gyári alufelnik, 4 elektromos ablak, váltózár, vonóhorog)
-valós 116e km, magyarországi, végig a mi családunk tulajdonában volt (idős rokontól örökölt)
-Normálisan szervizelve, vezérműszíj cserélve kb 30e km-rel ezelőtt, motorikus/váltó hibája nincs, gyári turbóval
-friss műszaki, 2 éves négyévszakos jó állapotú gumik
-Hibák: sajnos a volt időskori tulaj miatt számos húzás van rajta, 1-2 apróbb (tényleg pici) horpadás, felniken is pár helyen, hátul egy rosszul sikerült tolatás miatt a bal hátulján nagyobb horzsolások (+ a lámpa széle kitört, amit bontóból pótlok nem sokára), valamint újabban a tempomat nem működik, lehet ezt is célszerű javíttatni eladás előtt, valamint a beltérben 1-2 kapcsoló le van kopva, első fényszórók eléggé be vannak mattulva (talán egy polír segítene)Szóval a km kevés, motorikusan hibátlan állapot, kívül kissé lelakott állapot tükrében kéne valami árat belőni
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
A Hahus hírdetéseknél látom az árat Euróban is. Ez mennyire jelent kötelezettséget az eladónak, ha én Euróban szeretnék fizetni?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
válasz Chereiose #191688 üzenetére
Jó nagy szórás van az árakban, ahogy ránéztem 1M Ft-tól 1,6M Ft-ig állapottól és futástól függően, 1,5-1,6M Ft első körben, ha nem sürgős és, ha nincs érdeklődés, akkor kb havonta csökkenteni az árat
Ismeretségi körben és FB-on is érdemes lehet első körben feldobni, mert jobban szeretnek az emberek ismerőstől autót venni. A külső sérülések azért le tudják törni az árat[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz Somatom #191689 üzenetére
meg lehet egyezni euróban is (eladó függő), de nem kötelezi semmire, amúgy ha forintban akarod megvenni, az sem kötelezi az eladót, hogy neked adja el, még irányáron sem
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Chereiose
addikt
válasz kisza25 #191691 üzenetére
Igen sajnos a külső sérülések tuti levonnak az értékéből vagy 300k-t, de megcsináltatni meg több lenne és nem biztos, hogy előbb akadna vevő rá. Viszont a tempomattol eltekintve műszakilag hibátlan, feszes az egész ennyi km-rel benne. FB hirdetés sem rossz ötlet, csak vigyázni kell bizonyos emberekkel
-
creedszl
aktív tag
Sziasztok!
Segítsetek kérlek a döntésben.Van 1,5 millió forintom egy autóra.Rengeteget böngésztem, olvastam hogy mi lenne a számomra ideális döntés.A következő szempontok fontosak nálam:
-inkább költenék mechanikus hibákra mint a rozsdára mert ha a rozsda egyszer beindul nem lehet kiíratni vagy baromi költséges.Sajnos garázs az nincs szóval szabadtéren állna az autó.
-ha van is mechanikus vagy motorikus hiba, lehetőleg költséghatékonyan lehessen javítani.Én úgy gondolom ezt a legkönnyebben úgy lehet elérni hogy nagy példányszámban futó(népautó) autót választok, de nem feltétlen ez a legjobb döntés.Ha megbízható az autó de elromlik akkor teszem azt 200e forint a javítás viszont 5 év alatt ezt egyszer vagy kétszer játssza el az ugyan az nálam mintha csak 40-50 ezer a javítás viszont évente elvisz ennyit(plusz az időt és energiát ami vele jár).És itt most nem a kopó alkatrészekről van szó
-rövid távokon használnám elsősorban ami napi max 20km, hetente egyszer 50 vagy kicsit több szóval benzines.Elég vegyesen városon belül és főúton,autópályán.
-kell a csomagtér, jelenleg egy egyes Focus-om van,5 ajtós, annak 340 liter a csomagtartója és kezd kevés lenni.
-1.6-os motor alá nem mennék, illetve nem is ez a lényeg hanem hogy a lóerő/súly arány legalább olyan legyen mint a Focus-é.Értsétek úgy hogy lendületesen lehessen mozogni adott autóval
-5-6 évre tervezem az autót minimum és én a gondos gazdák közé tartozom, számomra értéket képvisel az autó, igyekszem megőrizni a jó állapotot hogy tartsa az értékét amennyire lehet és bizony az értéktartás sajnos jellemzően márkafüggő is(pl.: francia vs japán)
Amit szóba jöttek:
Astra H
Focus 2
Toyota Corolla
Honda Civic (7gen mert a 8.-ból 1,5 millióért nem hiszem hogy kapnék tisztességes darabot)
Illetve Honda Jazz de nála aggaszt hogy max 83 lóerő, ugyanakkor nincs egy tonna.Nem tudom mennyire használható lendületesen...
Nem tudom mi jöhetne még szóba....Előre is köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
Hulligaaan
-
molnarpeter
nagyúr
-
ngaba
aktív tag
válasz creedszl #191697 üzenetére
Szerintem teljesen jófelé tapogatózol. Bár nem derült ki, hogy elég-e az ötajtós, vagy inkább kombi kellene.
Ha értéktartást akarsz, akkor VAG vagy japán.
Bár a VAG nem tudom, milyen motorral legyen: Az 1.6 szívó nagyon megbízható, de lomha és cserébe sokat fogyaszt. Más meg nem nagyon van.
Japánok közül szerintem a Honda a legrozsdaállóbb, de max majd kijavítanak itt a többiek, ha hülyeséget mondok. (A Jazz-hypeot gondolom nem kell bemutatni, a Civicről már nem annyira egyértelmű az összkép.)
És hogy ne mindig csak a bejáratott tippek legyenek, végre elsüthetem régi favoritom, ami tulajdonképpen meg sem felel a kritériumaidnak.
Mitsubishi Lancer:
Még japánban készülő minimalista japán autó: Ritka; nincs minden sarkon; szép; tartja az árát, mint a fene (lehet, hogy a keretbe se fér bele); nem romlik el. A tulajok ódákat zengenek róla. Rozsda szempontból passzolom, azért arra valószínűleg figyelni kell. Az 1.8-as motor sokat eszik, az 1.5 lehet, hogy kevés lesz. Gyenge hangszigetelés, puritán belső, keményebb rugózás, tipikus japán. Az alkatrész drága, de remélhetőleg ritkán kell.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs