- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Johnny_vT
senior tag
válasz tboy93 #163749 üzenetére
Adódik a kérdés: akkor mi a francért veszik ennyien? (Ezt feltehetnénk az összes többi, ismert módon gyengén sikerült autótípusnál is.)
A válasz tök triviális: aki újonnan veszi, annak az első X ezer km alatt nem sok gondja lesz vele, így elégedett lesz és legközelebb is olyat vesz.
Mire a kocsi eljut a káeurópai használtpiacra és felrakják kevés pénzért a hirdetős oldalakra, addigra meg olyan állapotba kerül, hogy szerelő helyett inkább papot vigyél megnézésre.Leegyszerűsítve: aki újonnan vásárol az biztonságot és garanciát vásárol. Aki használtan, az pedig változó méretű kockázatért cserébe igyekszik spórolni.
Előbbinél van egy jól becsülhető értékvesztés, ami mindenképp bekövetkezik, utóbbinál meg vagy tönkremegy a váltó a hazaúton a neppertől (akivel persze nincs közvetlen adásvételid) és kiperkálod a kocsi árának 30%-át a javításokra, vagy szerencséd van és jól döntöttél.Igazából én ezt most miért írtam le? Nem is kapcsolódik annyira ide. Legközelebb szóljatok már
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Mauzes #163754 üzenetére
3 éves használtautónál feltételezhetjük, hogy te lennél a második tulaj. De a lenti Golf és az említett példám is inkább a 3. vagy 4. tulajra vonatkozik, amikor az autó (akár futott sokat, akár nem) kifejezetten olcsón beszerezhető. Úgy azért mások az arányok.
Szerk.: tök fura az azonos képünk miatt, mintha magammal beszélgetnék
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
alázógyík
őstag
válasz szőröscica #163756 üzenetére
Tömör, velős, lényegretörő.
-
#94529552
törölt tag
válasz tboy93 #163745 üzenetére
Jól néz ki az autó, de akkor sem hinném el, hogy hiteles a km óraállás. 14 év alatt Németországban könnyen beleszaladhat akár 350-400k is, de ne legyen igazam. Mindenesetre vezérlés meg az ilyenkor szokásos azonnal cserélendő, csak is az a tuti biztos. Fékek jól bírják, cserébe nem fognak jól? Ez komoly?
Az viszont nem túl szimpi, hogy amit a németeknél általában hozzáadnak, a téli kerekekért extra zsetont kérne a nepper. Tudom, hogy ebből éldegél szegény, de akkor is.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Mauzes #163754 üzenetére
ezeknek az autóknak (többnyire) nem fizetik ki az új árát, hanem kedvező lízingre kibérlik (áfa-t, költségeket leírják),
belenyomnak 100-200 ezer km-t, a vevő meg vesz 60% os áron egy olyan autót, ami a tervezett (problémamentesen üzemeltethető) élettartamának 80% án (általában) túl van és nincs már rá garanciaígy is jó ár a 60%-os ár?
cryptot minden termékemért elfogadom
-
#94529552
törölt tag
válasz pècsimunkás #163760 üzenetére
Nem látok itt írva sehol évi 50000-et, hacsak nem a kamionokra gondoltál. Viszont a 20-25 simán belemehet.
-
#94529552
törölt tag
Nem ez volt a szándékom, de nem árt, ha résen vagy ezen a téren is. Totalcar és egyéb autós cikkeket nem olvastál még a témáról? A lényeg, hogy a vevőjelöltek a kevés futású autókat keresik, és nehéz eladni 200k feletti óra állással, vagy csak jóval olcsóbban mennek el. ezért útközben Mo. felé megfiatalodnak a kintről hozott autók. Ez az általános, Kivétel persze lehetséges elvileg. De már úgy hírlik, hogy kint is pörgetik az órákat. Nekem például rögtön gyanúra ad okot, ha kerek számot írnak be + a Járművek ugyanitt a hirdetés bal oldalán, ami azt jelzi, hogy profi kereskedővel van dolgunk. Mert miért ne lehetne a pontos adatot odaírni?! De pozitívumot is látok a hirdetésnél, a Leírás alatt végre nem kiabál a nepperünk, mint ahogy a többiek szoktak.
-
hobizoli
nagyúr
válasz pècsimunkás #163760 üzenetére
nalaunk a cégnél van olyan, aki 5km-rol jar be a cegautoval, mert csak annyira lakik
es hetvegente sem ugrik ki Bécsbe meg vissza unalmabantöbb drón kell ;P
-
Emu
őstag
Kicsit off, de kérem segítsetek: (PSA topikba is írtam, de itt ahogy látom nagyobb a forgalom)
Találtam feleségemnek egy 9HY motorkódú 1.6Hdi Citroen Xsara Picassot okmányok és állapot alapján valósnak tűnő 137e km-el. Az autó nagyon szép, a küszöb már volt javítva, alul nem láttam rozsdát. Holnap próbálom beprotezsálni egy átnézésre, mert holnap estig tartja nekem az ember az autót. DE ha nem sikerülne, két dolog volt ami zavart:
1. alapjáraton minimálisan ingadozott a fordulatszám (úgy néz ki elég sokat ment városban), illetve mintha induláskor valami fémesen nyikorgott volna. Nem a szervó volt, mert kormány tekergetésére néma volt, nem is a kuplung, mert üresben is pici gázadásra csinálta. Fordulaton (1100+) már semmi nem volt, ment mint a golyó. Eladó szerint csak az ékszíj, de ugye nem feltétlenül kell elhinni mindent, amit az autóról mondanak.
2. klíma nem működött, a fedélzeti egyből kiírta, hogy a gáz szint alacsony...van valami típushiba ami ki szokott lyukadni, szét szokott repedni, vagy bármi lehet?Szerintetek az első gond valami nagy gebasz lehet? (tudom, senki sem orákulum )
Előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
-
#94529552
törölt tag
válasz htomi85 #163769 üzenetére
Dealkillert senki nem mondott. Nem írták hogy használatban van, ezt sem tudom honnan vetted, tehát nincs indok kerekíteni.
csƵ Szerintem előbb egy komolyabb átvizsgálás, hosszabb próbaút, okmányok átnézése, stb. volna szükséges. De az árhoz viszonyításképp: például jófogáson 2 évvel fiatalabb, itthoni, 5 ajtós Focust kínálnak 849k-ért, és elvileg ezt magánszemély hirdeti. Vagy itt egy City, és még több más autó is, amit érdemes lehet megnézni.
[ Szerkesztve ]
-
Bad Pritt
nagyúr
Érdi Buggy Car kereskedéssel van valakinek tapasztalata? Van náluk sok Focus Mk 2, ami tetszik, de olcsónak tűnnek.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Mauzes
őstag
válasz LuckyL #163761 üzenetére
Ezt mindig csak több éves használat után, utólag látja az ember. De szerintem igen, a 60%-os ár valószínűleg megéri.
Egyrészt nem gondolom, hogy egy 3 éves, 150 ezer km-t futott autó már közel bontóérett. Nyilván kell majd rá költeni, és persze kockázatos, mert nem lehet előre tudni, hogy mennyit.
Viszont itt jön képbe a második gondolat, hogy kb. 5 millióért vehető meg egy olyan Passat használtan, ami most újként 10 milliós listaárú és mondjuk 9 millióért tudod elhozni magánszemélyként. Tehát 4 millió az árelőnyöd. Vajon mennyi idő alatt költesz el 4 millióval többet a használtra, mint amit egy újra költenél?
Azt amúgy nem keverném ide, hogy az első tulaj mennyiért meg hogyan vette meg, mert az a második vevő szempontjából nem releváns.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Mauzes #163780 üzenetére
Vagy nem érted, vagy egymás mellé beszélünk
Aki 5 millióért vesz 3 éves használt Passat-ot, annak nincs 4 milliója javításokra. Az bizony 5-5,5 millióból akar fasza, fiatal autóba ülni, mert ennyi a pénze.
Tehát tök felesleges azt bizonygatni, hogy egy 5 milliós autóra nem költesz még 4 milliót, ezért jobban megéri, mint újonnan 9 millióért. Akinek van 9 milliója autóra az hülye lenne 5 millióért használtat venni, aztán lutrizni, hogy mi fog tönkremenni.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
válasz Mauzes #163780 üzenetére
Az újabb autókban a technika könnyen megkarcolja a bankszámlát. Egy BiTD-nél pl sokan panaszkodnak nagy olajfogyásra amikor jó. Ha meg megfekszik és az újsága miatt nincs bontó meg utángyártott akkor marad a szaGszerviz -ami nem olcsó. Példa: egy Q7 klubtársnak van lánccsörgése, és futómű baja. A kettőre együtt kapott szaGszerviztől 1,5 milliós árat. Itthon. Németben ahol dolgozik, lefojt a papírról a sok számjegy.
Nos egy itthoni magánzó műhely aki audizik megcsinálja kb 600'000-ből. És ez egy lassan 10 éves autó amihez ha nem is hegyekben áll de könnyen fellelhető az OEM alkatrész akár logo nélkül is.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
8th
addikt
válasz Johnny_vT #163781 üzenetére
Én megértem azt aki három négy éves autót vesz új helyett. Az értékveszésük legfájdalmasabb része már valaki más zsebét húzza viszont ennyi idősen még mindig probléma mentes finom újszerű autók. Főnököm év elején vett egy százezret futott első gazdás, extrákkal rendesen megpakolt C300 dízel-hibrid mercit 9.5 millióért. A kocsi mint az új. Az előző tulaj 15.5 millióért hozta ki 3.5 éve a szalonból. És bár megtehetné, hogy újat vegyen az a 6millió forint neki is pénz.
Aki pedig tovább nyújtózik mint ameddig a takarója ér az mindegy, hogy egy százötvenezres Suzukit vagy egy ötmilliós Passatot vesz egyiket sem tudja majd tisztességesen fenntartani. A három és öt év közötti használt autó a lehető legjobb vétel.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
szőröscica
addikt
+1, most az Amperaval ugy erzem en is eltalaltam az iranyt. 3-4-5 eves, dokumentaltan keveset futott auto az marha jo dolog. Abban benne van meg 5 ev nyugodt autozas, ha vigyazol ra, de mar sokkal olcsobb, mint az uj, es nem fajnak annyira a karcok sem.
Mondhat barki barmit, egy 10+ eves, 200-at futott auto mar nem olyan, barmilyen jo karbantartast kapott. Itt-ott log valami, zorog ez-az, a kaszni sem annyira merev mar, stbstb. Es ott mar preventiv jelleggel allandoan bele kell nyulni, hogy az eloregedo dolgokat kicsereld.
De ez csak az en tapasztalatom, nagyon kis mintabol a csaladomban.
-
Mauzes
őstag
válasz Johnny_vT #163781 üzenetére
Valószínűleg tényleg másról beszélünk. Szerintem sehol nem volt arról szó, hogy kinek mire mennyi pénze van. És szerintem nem igaz az sem, hogy akinek van 9 milliója, az mindenképp 9 milliós új autót fog venni.
Én arra akartam utalni, hogy a kezdeti durva értékvesztés (pl. Passat) szerintem több, mint amennyit tényleg veszít a használati értékéből, vagy amennyivel többet kell majd rá költeni, mert már használt.
Legalább is én most pont ilyen helyzetben vagyok, és úgy döntöttem, hogy bár tök jó lenne az extrákat testreszabni meg milyen jó a garancia, de azért +4 milliót nem ér meg nekem. És majd 5 év múlva összeszámolom, mennyit kellett ténylegesen költeni a használtra, és akkor elválik, igazam volt-e.
-
-
őstag
válasz Mauzes #163780 üzenetére
vegyünk egy 10.5 milliós listaárú új passatot
tekintsünk el attól, hogy egy új autóra sokkal jobb a finanszírozás mint egy használtra, és ne számoljunk az áfa visszaigényléssel sem, tehát nézzük úgy mintha kp-ra venné valaki (még ha ez egyáltalán nem is jellemző ebben a kategóriában)ennek az autónak az ára 8.5 millió bruttó (az enyém ennyi volt 10.5-es listaár mellett, és nem flottát vettem, csak 1 db-ot)
3 év/150.000 km alatt elveszít 3.5 millió ft-ot az értékéből, de nincs váratlan meghibásodásból adódó kockázatmásodik vevő megveszi 5 millió ft-ért
nézzünk itt is 3 éves használatot
van kockázata, hogy meghibásodik pl a váltó vagy a motor, vagy a rengeteg elektronikából valami, továbbá a természetes elhasználódás miatt is jó eséllyel költeni kell még rá, én optimistán 500 ezer ft-ot számolok 3 év alatt váratlan költségekre (ennyiből egyébként se a váltó se a motor nagyjavítása nemigen jön ki, ha úgy alakul)
értékvesztésre számolok 3 év alatt 1.5 millió Ft-ot (úgy gondolom hogy ez reális)Tehát akkor az új autó 3.5 millió ft költséggel futott 3 év alatt, a használt pedig (optimális esetben) 2 millió ft-al.
És akkor ilyenket nem vettem számításba, mert (feltételezem hogy) szerencséje volt a második vevőnek:
külföldi lerobbanás, százezres trailer költségek, új téli és nyári gumiszett stb.na akkor most melyik érte meg jobban?
mindenki döntse el maga, de a premium kategóriát kivéve váleményem szerint hibás az a gondolatmenet, hogy az jár feltétlenül jobban, aki használtat veszcryptot minden termékemért elfogadom
-
von toth
tag
Én is így akartam beállítottam a keresőt egy max 25.000-et futott vitarára, három éves kor 4.4-ből biztos lett háromfél nagy lószart mama háromszázzal volt olcsóbb mint az új, akkor miről beszélünk? Más márkákat nem néztem, de faterom pl így járt.
-
pècsimunkás
addikt
válasz LuckyL #163788 üzenetére
Szerintem jó a gondolatmeneted . Én új Aurist vettem 4 év részletre . 2,5 év van vissza belőle , terveim szerint 8 éves koráig tartom meg az autót-legyen pár hitel mentes évem , és 8 évesen beszámíttatom egy újba majd , és talán lesz annyi kpm , hogy nem kell már részletet fizetnem . És itt jön , amit te is írtál : Asistance , új nyári gumik , új téli gumik , nem mindjárt vezérlés csere , stb , stb
Szóval -bár az Auris egyel kisebb kategória mint a Passat - , de azt hiszem maradok legközelebb is az új autónál .Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
őstag
válasz pècsimunkás #163790 üzenetére
igen, minél értékállóbb (benzines toyota nagyon erős ebből a szempontból), és minél alacsonyabb az újkori vételár, annál jobban megéri az új
valószínű hogy egy dízel renaultnál vagy egy brutál drága konnektoros hibridnél/elektromos autónál már jobban megéri a használt
illetve még az billentheti a mérleget a használt felé, ha kifog valaki egy keveset futottat jó áron, mert ott kisebb a kockázat jóval, illetve ha például 5 év gari van akkor még kisebbcryptot minden termékemért elfogadom
-
válasz LuckyL #163788 üzenetére
Mi az hogy nincs kockázata a hirtelen meghibásodásnak? Amit ember tervezett abban van. És nem mindent ismernek el gariban, ezt te is tudod. Az hogy kisebb a kockázata már nem vitatható, bár a németeknél azért nem csak a teljesítményt, környezetvédelmet szokták hullámzó minőségben prezentálni hanem az anyagminőséget is.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
von toth
tag
válasz bitpork #163792 üzenetére
Nem Murphy törvényeiből kell kiindulni, hanem abból, hogy ha valami garanciaidőn belül elszaródik, akkor kicserélik díjmentesen. Nyilván nem az utólag beépített tolatóradart vagy ha te letöröd parkolásnál a kipufogóvéget, hanem mondjuk a kollégám toyotájában a motort cserélték, amikor megmagyarázhatatlanul zabálni kezdte nagy erővel az olajat. Vagy a buzukinál, amikor a féltengely szétrohadt a kitűnő minőségű magyar beszállító miatt. Egy hatéves mittomén mondeóban, ha motort kell cserélni az pont szívás, Tehát mennyire is került akkor az autó?
Sokan vannak úgy mint az egyszeri népmesében , hogy öt év múlva minden a felébe kerül használtan, pedig közel sem. És ezek nem kgst autók hogy pistuka alámegy cigivel a szájában aztán kalapál valamit és jóvanazúgy. Egy légzsák cserére 150E-t saccolok és lehet hogy keveset mondtam. Szóval ennek fényében kell ezt megítélni.
-
válasz von toth #163793 üzenetére
Nem olvasol vissza, pedig új Autó topikosként érdemes lenne néha. A bimmer nem ismerte el a gyenge vezérlés láncot, egyik német sem ismerte el a befecskendezők gyengeségét, a vwnál a 0 kilométeresen felrobbanó hűtőventi által okozott kár sem garis de ne kelljen már folytatni megint a japánokkal, mert ott is van.
LuckyL esete meglehetősen egyedi minden szempontból, mert tudja magát képviselni egy per esetén de a többség nem ilyen szerencsés. Guess ki akar még sok-sok százezret elkölteni egy bizonytalan kimenetelű ügyre.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
pècsimunkás
addikt
válasz LuckyL #163791 üzenetére
Igen benzines . 1,2 turbó . 17500 euró volt téli -nyári kerék garnitúrával , névre írva . Körbe nézve - akár ma is a fiatal hasznát piacon - igen jó vétel volt . 8 évesen 8-10 k eurót fog érni kb .
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
őstag
válasz bitpork #163794 üzenetére
de amiket írsz, azokat garanciális időszakban javították (ha jól tudom)
csak garancia lejárta után nem ismerték el hogy gyári hiba
tehát ez pont hogy a második tulajnak gond (sajnos)a 0 kilométeresen felrobbanó vw ventillátorról nem hallottam, főleg arról nem hogy ne lenne garanciás
van erről esetleg linked, vagy hol keressem ezt?(#163796) proof88
lehet hogy tévedek, de szerintem az a colt nem volt 5 milla újonnan[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
nagyúr
válasz LuckyL #163798 üzenetére
Asszony mikor még a BMW-nél dolgozott volt náluk egy 6-os kupé aminek 100k km után szétment a motorja. Ha jól tudom az a blokk volt ami a TC-n is a 20 legrosszabb listában szerepelt. Na ott kicserélték a komplett motort de ez 7,2 M forintjába fájt az ügyfélnek mindennel együtt. Mondjuk az egy újkorában is elég drága járgány volt.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
von toth
tag
válasz Napfénysüti #163799 üzenetére
Kurvagáz. Finoman kifejezve magam.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest