- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
gp Lehetséges, hogy a következő játék az eddigiektől drasztikusan különböző helyszíneken és időszakban játszódik.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz Mágus2 #87700 üzenetére
Minden hsz-ben ott van, hogy szükségkerék
Amúgy én is tervezem lecserélni, ha majd veszek felnit, akkor ötöt fogok venni, és akkor kerül be egy teljes értékű pót. De az még nem most lesz.
@TaaT: ezért is javítottam a szinte mindet-et... nyilván nincs képem az összes típusról, ahol anno rákérdeztem (volt benne minden náció, japán-német-francia vegyesen) többségében szükségkerék volt. Én ebből tudom felmérni.
re:szerk: na hát a bbs pótkerékfelni, az már a burzsoáza egy olyan foka, amit én nem ismerek
[ Szerkesztve ]
-
TaaT
veterán
válasz DeFranco #87696 üzenetére
"Édesanyám C corsájában láttam utoljára teljes értékű pótkereket, ott is ki volt emelve extraként."
Négyesgolfban teljesértékű a pótkerék, 4motion-ban volt csak mankó.
"akkor kerül be egy teljes értékű pót."
Ezt én is terveztem, 30.000ft+ lett volna 1db [link]
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
8th
addikt
válasz EQMontoya #87655 üzenetére
Figyi. Nem kell folyton bizonygatnod a megbízhatóságát mivel tisztában vagyok vele és sosem állítottam az ellenkezőjét. De, a 233g-os CO2 kibocsátással szerinted nem környezetszennyező? Értem. Üvegházhatás meg smafu mi? Mindegy. Katalógus szerint 1430kg üresen porszáraz tankkal. Beül két átlagos 70kg-s ember némi csomaggal megtankolja mert anélkül nem megy és hoppá máris 1.6+ tonna. Ahhoz a súlyhoz még éppen elég annak a nyomatékszegény szívómotornak a teljesítménye. Az a nyomaték amit az a motor tud édeskevés egy akkora súlyú autóhoz. Ráadásul az a 195Nm is csak 4600-ig forgatva jön elő a 155ló meg csak 6200-nál van meg ergo szanaszéjjel kell forgatni, hogy produkáljon is valamit de ha ívet tapos az ember a padlólemezbe akkor sem fogja lefosni a bokáját a gyorsulástól. A fillérbaszó monitoron is versengenek az elvakult fanok, hogy kié eszik kevesebbet de még ott is 9,77 az átlagfogyasztás. Az mocskosul sok egy ekkora autótól de egye-bassza ha rendesen menne akkor még el is nézné neki az ember. De nem megy. Közel 10sec a 0-100 és valamivel kétszáz felett már véget is ér a móka. Sportkombi, hát persze. Amit haver vett pont egy éve az sportkombi ez nem. Manapság az 1.6 szívóbenzinesek is közel tudják ezt (egy Citroen C-Elysee 1.6 például). És ha már kombi: nevetséges méretű a csomagtér. Egy vacak Dacia Logan több cuccot elnyel pedig az nem kombi hanem egy egy mérettel kisebb filléres kis sedan. Ha már kombinak nevezik az IS SportCross-t meg kívülről hellyel közzel úgy is néz ki akkor legyen is az. Haver pont egy éve lett a tulajdonosa egy első generációs Subaru Impreza Wagon GT-nek annak is akkora a csomagtere mint egy alsó-középkategóriás csapott seggű 5ajtós akárminek vagy még talán akkora sem. Nevetséges. Vagy ott a Mazda 323 S-Wagon. Minek hívják ezeket kombinak? Japánban nem tudják mi az a kombi vagy mi? Egy Vectra vagy Mondeo kombi, az igen azokba lehet cuccolni de ezekbe szerintem még annyi sem fér be mint a sedan változatukba. És amilyen jól néz ki az IS sedan hátulról olyan ocsmány a kombi verzió. A C oszlopig unalmas és fantáziátlan mint a kilencvenes évek japán autói a seggétől meg egyenesen kiráz a hideg annyira ronda. Elképzelni nem tudom ki adott a SportCross-ért pénzt anno amikor ott volt a sokkal pofásabb sedan is.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
neduddki
nagyúr
válasz DeFranco #87701 üzenetére
IH!
na az pojen ha 5ot vennel:- ))) vadaszol egyet ocson. ha nagyon bugos akkor zinkphosfat majd lefujod oszt megvan
udv
neduddki
mod: nyilvanvalo hogy 4 kell, de most bezzeg nicns fenn egy db normalsi sem:- ( escort nem rossz de felmegy? amugy is 15osok az aluk
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
8th
addikt
Ebben biztos vagy? Megtankolva? Sofőrrel? Szerintem kizárt.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
giigz
veterán
Pedig elég nagy a motor, kegyetlenül zabál is, azt várná az ember, hogy jobban megy... Megbízható, megbízható, mert egy 1.6 16V nem megbízható? Viszont ami jó az IS200-ban, kevés járkál az utakon, viszonylag egyedi. Bár a múltkor is láttam egyet, és egy BMW 3-nak jobb a kiállása szerintem, viszont az IS sem néz ki rosszul, csak hát nem is megy nagyon, kicsi is, drága is, zabál is...
-
Tigi
őstag
válasz molnarpeter #87594 üzenetére
Én az erzsébeti Tesco Megaparknál tankolok mióta ott van a kút és eddig sose volt gond.
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
rbalint88
addikt
akinek menős, de ahhoz képest nem sokat evő autó kell, vegyen 535i-t. folyamatosan rúgva evett 13litert, de azzal nem is lehetett normálisan közlekedni, az a hang 3500 köbcenti, 60as rendszer egy üres dobbal. és az a jó benne, hogy nem az a buta paraszt ordítás, mint a herélt kipufogós stiftekben meg cicikekben, hanem szép, kiteljesedő AUTÓhang, alapjárat közelében a hangerő is egész mérsékelt volt.
-
Laraxior
titán
válasz rbalint88 #87715 üzenetére
Na ezért van nekem 3 literes V6-os autóm... mostanában becsúszott a fogyasztás 9 liter alá, de ha nagyon verem neki akkor 10ezer forintból nemigen megyek 200km-t de a hangja kárpótol
(#87716) Qru: Gondolom a V8-as motornak üres dobbal"még elviselhető" hangja van.... ordít mint a sakál
[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
-
hdman
őstag
Ezt mindíg elfelejtem: az unixnál párra van megadva a tárcsa és a betét ára is, igaz?
Sopron city :)
-
runner 125
nagyúr
válasz zsolt19900 #87669 üzenetére
Grat hozza, jópofa autó, es a felnik is jól mutatnak rajta.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
EQMontoya
veterán
Gyári CO2 kibocsátást hagyjuk már... Mai Price mocik se mennek el 8 alatt, csak ha országúton tötymörögsz 90-nel. De ott az IS is elmegy 8 alatt.
Igen, szerintem is szebb a sedan, de a kombit soha, senki nem a praktikusságáért veszi az ember. Viszont egy Vectra nem összehasonlítási alap, az egy fapados, csörgő-zörgő valami egy IS-hez képest, még akkor is, ha a nagyobb mocival esetleg jobban megy. Mondjuk arra az IS-ből is van 3 literes...A mai 1.6 szívókat meg hagyjuk. Euro5 szénné folytott, élhetetlen gázrekcióval megáldott valami az összes. 0-100-ban tudnak valamit, mert úgy vannak áttételezve, hogy szép legyen a katalógusadat meg a fogyasztás a mérési ciklusban, de amúgy katasztrófa.
Same rules apply!
-
Laraxior
titán
Ezt asszem bevallalnam.... Ha mondjuk tuti biztosan nem kell rakolteni,de 11 evesen biztos szet van hajtva
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Dany007
veterán
válasz Kornel #87623 üzenetére
+others
Akkor jó, mert pest felé 150-160-nál már 4 ezret pörög. Igaz az azért nincs meg 100km-en folyamatosan.
De most hogy így mondjátok, 1-1 ilyen után tényleg mintha fürgébb lenne kicsit.
Csak aztán visszajövö a városba és mintha visszalustulna...Egyébként nem a szó szerinti értelembe vett kímélésről van szó, mert aztán néha néha megszoktam küdni neki picit, akár városban is. De teszem azt nem fogok minden kanyarból csikorgó kerekekkel kijönni. Igaz volt már olyan is, mert az eddigi "autóimhoz" képest úgy érzem elég könnyen elpörögnek a kerekek. Persze lehet azért, mert a kuplung eléggé bent fog és ezt valamiért nem tudom megszokni.
Szóval csak annyira kímélés, hogy 2000 fölött, 2,5-nél már szinte mindig váltok. De persze helyzet függvénye. Néha szoktam harmadikban 4-5 ezerig huzatni 80-100km/h ig... Főleg ha felb...ák az agyamat.Más.
Rendőr vajon feltud jelenteni mert telefonáltam menet közben? Ma délután esett meg... Céges autóval mentem, céges ügyben telefonáltam... és annyira tele van az agyam a melóval, meg szétidegelnek az ügyfelek, hogy észre se vettem, amint az út szélén igazoltatnak valakit. Volt vagy 2-3 rendőrautó... kitelepülve. Én meg balkézben telefon pofázok mint az állat és bambulok a rendőrre! Még lassítottam is, mert mondom rendőrök hoppá... De az már nem jutott el a tudatomig, hogy épp beszélek mobilon mindeközben.
De ahogy láttam ketten az épp igazoltatottal voltak elfoglalva és csak a harmadikkal "néztünk farkasszemet".
Általában azért erre figyelni szoktam, de manapság a meló eléggé kikészít...
Szóval lehetséges az, hogy ő ott utána lefigyelte a rendszámot és feljelent mert ő látott telefonálni? -
giigz
veterán
válasz EQMontoya #87733 üzenetére
"Mai Price mocik se mennek el 8 alatt, csak ha országúton tötymörögsz 90-nel. De ott az IS is elmegy 8 alatt."
Megint kezdődik ez a minden motor ugyanannyit fogyaszt 1000-3000 ccm között?
8 alatt olyan simán elmennek a kisebb motorok, hogy az nem igaz. Kornelka 1.2-es Splash-je 5-5,5 körül van vegyesben ha jól tudom, Swift 1.3 6 liter körül vegyesben, az én 16 éves 1.4-es Megane-om vegyes használatban az elmúlt 10.000 km átlaga alapján 6,2-6,6 liter körül megy, úgy, hogy sok város van benne, rövidtávokkal is, az 1.6 Focus-unk pedig 6,5-6,9 literrel járt, legtöbbször 6,6-6,8 között, vegyesben. A te IS-ed az elmúlt mondjuk 10-20k km alatt mennyit evett vegyesben?
Megint úgy hasonlítjátok össze, hogy mondtok egy értéket, pl. az IS fogyaszt 8 alatt országúton, és mellé nem a szóban forgó rivális motor országúton ugyanolyan körülmények között elért adatát mondjátok, hanem egy lehetséges értéket, hogy pl. a mai motorok is tudnak 8 fölött enni... Tehát most akkor vagy mindkét motor esetében azt nézzük, hogy városozva a tied 10+, a mai kisebb motorok (nem egy Superb 1.8 TSI-re gondolok) pedig 8, vagy akkor legyen az, hogy országúton tied is 8 literrel eljár, a kisebbek meg 5-6-tal. A valós különbség a kisebb motorok, pl. Megane, Focus 1.4-1.6 és a tied között 1-2 liter biztos megvan szerintem.
Ez a kis motor utálat is ennek a fórumnak a sajátossága, itt az 1.6 úgy van beállítva, hogy nem élhető, fosgyenge, klímát be ne merje kapcsolni az ember... Elhiszem én, hogy jobb egy erősebb motor, előzgetni, stb., de hogy nekünk az 1.6-tal semmi bajunk nincs a Focusban, az biztos. Az előző Focus 1.6 100 LE volt, az is szuperül ment, most az új 1.6 125 LE, ezzel sincs semmi baj, szépen viszi az autót, autópályás tempó sem gond neki, előzni is lehet vele, sőt a klíma sem öli meg. A régebbi 1.4 16V 95 LE Megane-unk is bőven elég volt erőre, könnyen vitte a kasztnit... Amire már én is azt mondom, hogy jó lenne egy kicsit több erő, az az én 1.4 8V 75 LE-m, sokszor elférne egy kicsit több erő, de mivel nem pályázok, és ha országúton 80-nal megy előttem valaki, akkor sem esem kétségbe és akarok mindenáron előzni, ezért ezzel is gond nélkül közlekedem, majd a következő autómban nagyobb motor lesz. Viszont az 1.6 az már bőven tökéletes, csak közúti racereknek kevés.
-
EQMontoya
veterán
Te, a Prinz turbós, nem szívókról beszéltem! Én magam írtam le 1-2 oldallal visszább, hogy 1.4-1.6 szívók bő 1 literrel esznek kevesebbet az IS-nél (lehet több is, de azért 900kg-t ne hasonlítsunk 1350-nel), 1.2-1.3-ak akár még többel.
Viszont - amiért nem szimpi ez a mai turbós láz - hogy ezek csak papíron esznek kevesebbet, mint az azonos teljesítményű régi szívók. Mai Astra teszt totalcaron, közel 10 literes átlaggal? 170 lovas 1.6 turbó, de ennyit még az IS sem eszik ilyen körülmények között, amit a szerző leírt. Mondjuk egy literrel kevesebbet.
A kérdésedre válaszolva: IS átlagfogyasztás mondjuk 9.5 körül van vegyesben. Igaz, én Budapesten járok vele naponta, egyébként pedig zömmel autópályán (M3, M5). Nem kevés, de ezt a használatot egy 1.6 szívó sem oldaná meg 8.5-nél kevesebből ezzel az önsúllyal.
Közúti racer nem vagyok, de autópályán klímával, több személlyel, haladósan (140 körül) már az 1.6 is nagyon vékony.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Zewa
senior tag
Erő, fogyasztás ezek mind olyan relatív dolgok..
Egyedül városba és főútra az Alföldre egy egészen gyenge autó is bőven jó. (pl Punto II 1.2 80nyiha)
Normálisan vezetve a fenti jármű 5,5l kér 100km-enként, vegyesben.
Ellenben ha itt Pécsett furikázom vele, sok rövid távval, gyakran megmászva a Mecseket, 3-4 fővel, klímával akkor bizony elkezd szürcsölni (bő 7l) és idegesítően nem megy a bringa.155lovas IS ereje is csak nézőpont kérdése.. Ha minden hónapba az Alpokba járnék családdal együtt, felcuccolva nyaralgatni sovány lenne, de egyedül utazgatva, itthon bőven elég.
ps.: Persze az megint más kérdés hogy egy gyengébb autóba visszaülni mindig fájdalmas. Huzamosabb e46 20d után szánalmas sz@rnak tartom a Puntot, pedig előtte meg voltam vele elégedve.
[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
Kornel
veterán
amugy tenyleg egy vicc a topic, mindenkinek 2000 ccm feletti legalabb C, de inkabb D kell.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz DeFranco #87721 üzenetére
Lesodródtam az M3-ason az árokba. Előzni akartam már fordítottam a kormányon mikor a holtérből kilépett egy mazdás de ekkor már nyélgázon voltam. Annyi időm maradt hogy elvettem a gázt és visszahúztam a kormányt, hogy ne vágódjak neki a madzagnak de a tempókülönbség megvolt már és az előzendő golfos hátsó lökösét eltrafáltam mikor visszahúztam a kormányt ami megdobott. Nyomtam a féket de lesodródtam a padkára és onnan már nem tudtam összeszedni a gépet. A kövi kép, hogy a légzsák portá törölgetem az orcámról...
Szerencsére személyi sérülés nem volt de a gépből kb semmi sem maradt. Így a fényképeket visszanézve csoda hogy nem sérült meg senki...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs