- Mini-ITX
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Asztrofotózás
- Vezetékes FEJhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- TCL LCD és LED TV-k
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Hirdetés
-
Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
ma A múlt héten még csak jelezték, hogy színvariáció(k) várhatók, a legfrissebb előzetes viszont már informatívabb.
-
Premier előzetesen a Rocket Rumble teljes kiadása
gp A végső verzió PC mellett konzolokon is elérhet lett a napokban.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hdman
őstag
-
-
harry
veterán
Berakod a kocsit hátramenetbe, majd bezárod ebbe a pozícióba, pl. mi esetünkben egy rudat kell betolni a váltóba oldalról, és a rúd végén van a zár. Kicsit macerás, mert az egész cölöpöt ki kell venni, vannak olyanok, ahol csak egy "zárnyelvet" fordít, mint tetszőleges ajtó esetében, ez talán kényelmesebb.
Így, ha sikerült is beindítani a kocsit, legfeljebb hátramenetben lehet vele menni. Tehát el lehet vele menni, de azért macerás.
Ugyanakkor felhívták rá a filgyemem, hogy ha a motortérhez hozzáférnek, vagy szétszedik a váltót valahogy (passz, nem értek hozzá), fixen be tudják rakni pl. 2-be, amivel már el lehet vinni a kocsit (mert tudsz indulni / haladni ebben a fokozatban). Nem tudom, ez mekkora gányolást / tudást igényel, egyáltalán, hogy minden kocsi esetén meg lehet-e oldani.
Meg nyilván ott van, hogy trélerre rakják / vontatják, de szerintem ez már az a kategória ami ellen nincs értelme védekezni.
Nem tudom mennyit szánsz védelemre, ha 100-150k között, akkor én pajzsot vennék. Az alatt esetleg valamilyen immos riasztót rablásvédelemmel és szirénával. Minden esetben érdemes megfontolni a motortérzárat, különben hozzáférhető a cucc, és sokkal könnyebb hatástalanítani (ha az utastérben van, akkor meg főleg).Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
őstag
válasz Bull Boss #51350 üzenetére
Szia!
Semmi további nélkül átfestheted, mivel semmilyen nyilvántartás nincs az 50-es robogókról, ezért nem is érdekli semelyik hatóságot milyen színe van
amiből baj lehet az a teljesítmény növelő átalakítások, nagyobb henger pl.
vagy sokan használják a 125-öst 50-esként papírok nélkül, azzal ha megfognak jól megbüntetnek.szerkesztés: esetleg annyit megtennék, hogyha van kötelező biztosítás rajta, hogy a biztosítónak bejelenteném a színváltozást, mivel ők nyilvántartják
[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
killer1203
senior tag
Sziasztok
Nemtudjátok lehet valahol venni műszerfalba való mutatókat ?
Xsara 1.6 16v | Motorola Defy
-
Kornel
veterán
nem tudom hogy kaptatok jogsit...
1.2-es varrógéppel simán használom a motorféket, 1500-ig, utána pakolgatom vissza, ha kell. -
neduddki
nagyúr
válasz DeFranco #51369 üzenetére
HI!
Ojjan vagyok hozzad mint anja a hujje fijjahoiz, elmpodtam am parszor hozza suthalat /marha ois jo lesz, de nem Te:- )))) bocsika/ oszt gyakorlunk egy kicsit sebvaltot
udv
neduddki
p.s. a pajot is hozhatod naaaaa
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Xero
nagyúr
válasz DeFranco #51373 üzenetére
Teljesen jó motorféke van. Meg kell tanulni rendesen visszapakolni és rúgdosni azt a gázt fékezés közben, ha kímélni akarod a hajtásláncot.
Marhaság, hogy nem ér semmit. Métereket lehet nyerni féktávon motorfékkel. Egy 1000-es sport motoron olyan a motorfék, hogy elkapod a gázt és csap egy piszok nagyot. Ezért (sem) szabad bemászni a motor seggébe.
Egy kis video azoknak, akik inkább vizuálisak: [link]
A másik nagy előnye ennek, hogy a motor mindig normális ponton van a nyomaték görbéjén, így ha valamiért hirtelen ki kell lőni, akkor nincs gond.
szerk: Régebbi hegyezett turbós versenygépeknél pedig egyszerűen kötelező volt folyamatosan masszírozni a gázt, hogy ne essenek bele a turbó lyukba.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Nekem a gáz lentebb van, mint a fék, tehát kb. esélytelen lenne, hogy fékezéskor ilyet csináljak... De egyébként köszi, így a videóval nagyon látványos
Szerk: Mondjuk fékezés közben lehet, hogy csak összejönne... De gondolom ez nem a benzintakarékos üzemmód, gázt adni a motorfékhez...
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Nekem is lentebb van mégis megoldom. Érdemes akkor sarokkal vagy lábujjal próbálkozni. Csak a normálisabb pedál elrendezésnél működik a lábél.
Természetesen visszaváltásnál nem kötelező (én is csak megszokásból csinálom már), de ártani nem árt.
Amúgy vannak már olyan manuális váltós autók (370Z pl: [link]), amik automatikusan adják a gázfröccsöt ahogy húzod vissza egyet.
-
Revolit
senior tag
Én meg azt nem értem, hogy versenyautóknál (utcai autóknál ez nem igazán kérdéses) a fékhatás ugye mindenképp a gumin/kerekeken keresztül érvényesül, és az a lényeg, hogy ne blokkoljanak a kerekek. Tehát nem szabad satuzni, pontosan tudni kell hol a határ. De akkor miért ilyen fontos a motorfék? Hogy ne melegedjen túl a fék? (Kevésbé kell "fékkel fékezni" mert motorfék is besegít?) Vagy valami más oka (is) van?
-
nagyúr
válasz Revolit #51379 üzenetére
hegyről lefelé csak motorfékkel szabad lejönni, mert a fék nem bírja. Sok baleset volt belőle, a tanfolyamon oktatják, csak nem figyelnek az oktatóra.
Volt ilyen busztragédia 15-20 éve, amikor a kiránduló osztály Ausztriában belement a szakadékba, mert az alföldi sofőr nem tudott a motorfékről.
Meg is van a WIKI cikk
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Xero
nagyúr
válasz Revolit #51379 üzenetére
Versenyben a plusz fékerő és a nyomatékon tartás a cél. Nyilván jobb kilőni 2-esből 5000-es fordulaton mint 4-esből 2500-ról. A gázfröccsel pedig pontosan a kerekek blokkolását előzik meg. Így a motor már azon a fordulaton fog járni a kuplung ráengedése előtt, mint ahol a ráengedés után a kisebb áttételből fakadóan járna.
[ Szerkesztve ]
-
-
EQMontoya
veterán
válasz Dluinet #51380 üzenetére
Jaja, hosszabb lejtőn simán elmelegszik a fékolaj, elkezd buborékosodni, majd beesik a fék.
Amúgy nevezzük már nevén: heel-toe braking. az IS-ben is elég macerás, nekem csak úgy sikerül, ha sarokkal lépek a fékre, és lábujjal nyomom a gázt. Ennek a hátránya, hogy sarokkal nehezebb adagolni a fékerőt, illetve hogy elég lassú.
Same rules apply!
-
Heel and toe-ra van egy jó csatorna, ahol a srác egy Mini Cooperen mutat be mindent. Kezdve az elinduláson, a kuplung nélküli le-fel váltásokon át a gázfröccsig, elég jól elmagyarázza. [link]
-
Xero
nagyúr
Arra azért nem gondoltam, hogy ennyire részletesre van szüksége a publikumnak. Feltételeztem némi "előtanulmányt".
Azt is érdemes egyébként megnézni, hogy bizonyos automata (legyen az bármilyen típusú) váltók is így játszanak. Talán a GT-R-ben van olyan funkció (erre most nem esküszöm meg), hogy fékezésnél elég húzni a bal flepnit, állni a féken, ő pedig szépen kipakolja visszafelé a fokozatokat nyilván gázfröccsel, aztán ahogy átállunk a gázra, egyből tudunk lőni a nyomaték görbe jó pozíciójából.
szerk: Lehet, hogy a 458 az. Most megkeveredtek a fejemben a dolgok.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz didros #51390 üzenetére
Azért mert nincs befecskendezés.
Egészen konkrétan nem fogyaszt ilyenkor semmit, míg üresben fenn kell tartania az alapjáratot. Motorféknél egyszerűen a levegőt sűríti, és ez a kompresszió hozza létre a motorféket. Minden relatív modern befecskendezős motor elveszi az üzemanyagot ahogy leszállsz a gázról.
[ Szerkesztve ]
-
whitezo88
nagyúr
golfot valaki? [link]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
- Politika
- Mini-ITX
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- magmakocka: PSX/PS2 CD/DVD tokhoz jó minőségű borító elkészítése
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Autós topik
- Sweet.tv - internetes TV
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen