- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Bluetooth hangszórók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Projektor topic
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- visszaállítani az adatokat PC
- Mini-ITX
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
2024 - Íme a 22. héten megjelenő játékok listája
gp Az elkövetkező napokban többek között megjelenik a MultiVersus és a The Rogue Prince of Persia.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
(#44502) qdak A tapadása rosszabb a bordázottsága miatt. Ha teljesen sima lanne akkor tapadna. Ezért szok csikorogni kövérgázra. De én nem vagyok az a hajtós fajta.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Melack
veterán
Helló! Elméleti kérdés: téli gumival ilyen hőmérsékleti viszonyok mellett mennyit lehet menni biztonságosan?
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
Melack
veterán
Ok, ez egy kicsit megnyugtat.
(44508) DeFranco és (#44507) tomcsi23: Még nem, most nézünk párat. Az itteni tapasztalatok/vélemények/tanácsok alapján változott a feltétel(rendszer), jelenleg Dacia Logan 1.4 Laureatet nézünk.
Tegnap megnéztük, felmértük. Ami nem látszik a fotókon: bal hátulján a műanyag elem húzott/repedt, de a használhatóságot nem befolyásolja. Motor jól és egyenletesen jár, korrózió nincs. A csomagtartó belsején a kárpit alatt a heggesztést nem csiszolták el, az mondjuk csúnya, de ez a legkevesebb. Az ablaktörlőt cserélni kell, de nem a lapátot,hanem magát a kart. Az csúnya, de ahogy néztem, szériabetegség. Folyások a motor/váltó alatt nincsnenek.
(#44509) Tiger.huhhhh: arra sose fogja futni, ennek is - remélem - tudunk majd örülni. De ez még a - nem túl távoli - jövő zenéje.
[ Szerkesztve ]
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
giigz
veterán
Nem ugy van, hogy ha teli gumival nyaron koccansz, akkor nem fizet a biztosito, mert nem az evszaknak megfelelo gumi volt rakta?
-
DeFranco
nagyúr
válasz Melack #44510 üzenetére
A bal oldalon az első ajtó illesztése mintha nem lenne rendben (vagy csak nincs becsukva), az első-hátsó ajtó két színű, a motorháztető mintha nem illeszkedne (innen úgy látom lóg, de nem tudom milyennek kell lenni egy daciatetőnek), bal hátsó lökös mintha lógna, de egyik sem egyértelmű, egyik fotón látszik, másikon nem.
Amúgy piszkosul patika kívül-belül, olyan, mint amivel törődtek. Kár, hogy nem látod a tulaját, mert ha egybecseng azzal, amit a kocsin látsz, akkor erre lehet vigyáztak.
-
Melack
veterán
válasz DeFranco #44511 üzenetére
Valóban olyan, mint a képeken. Plusz amit leírtam.
Amit mondatok, megfogadtam. A finanszírozáson nem tudtam változtatni, azt most intézzük/járunk utána. De a büdzsébe belefér, és a hirtelen kiadásokra is van keret (legalább 3-ből 2-t el tudtam érni). Tudom, mást javasoltál.
Szerelő van, párom keresztapja alapvetően szerelő, mostmár Skoda alkatrészekkel foglalkozik, de hozzá is mehetünk. A kereskedő (mert ő tényleg az) elmondta, hogy az Autóklub szervize onnan 2 utca, 5000 Ft-érttnézethetjük.
Szervízkönyv megvan az első tulajdonosig, a másodikról ilyen téren nem tudok sokat. A kereskedő megnézte, rendberakatta (elmondása szerint), de persze amit kell (4 nyári felni, após intézi, elviekben 40.000-ből megússzuk), azt meg kell venni hozzá (ablaktörlő kar pl, láthatósági mellény, defektjavító szett, WD40 )
(#44513) DeFranco: Békéscsabán vette az első tulaj, az ottani márkaszrervíz kezelte. Utána került fel Pestre. Ajtók síkban vannak, azt tegnap néztem. A lökös a húzás miatt épp jobb oldalon kicsit "insatbil", nem vészesen. Motorháztető ahogy néztem, normálisan áll (hazafelé másik Dacián megnéztem, ugyanígy állt - vagy mindkettő rosz, vagy ilyen a széria.... )
[ Szerkesztve ]
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
DeFranco
nagyúr
válasz Melack #44514 üzenetére
Szakszerelővel nézessétek meg, ne családtaggal. Ez komoly. Később nagyon nagy balhék lehetnek belőle, ha rokony, mert akármi van, arra fogtok gondolni, hogy ő nem vette észre, és nem tudjátok elküldeni melegebb éghajlatra. És nem is ismeri a típushibákat. Egy szakszerelő csukott szemmel odanyúl neked, ahol probléma van. Ezen ne spóroljatok. És ne a 2 utcára levő szervízbe vigyétek, mert az nem a te embered, hanem a kereskedőé. Hajts fel egy dacia szervízt (nem muszáj márkaszervíz legyen, de legyen valamennyire specialista) és oda vidd. Inkább most fizess ki 5k-val többet, és alkudj 50-et, mint hogy később kelljen kifizetni.
[ Szerkesztve ]
-
Melack
veterán
válasz DeFranco #44515 üzenetére
Jogos, köszönöm az észrevételt. Pontosítok: átnézetjük, és szerelést már ők megcsinálják nekünk. Annyit kértek, hogy alkatrészt vigyük.
Az alkudozás az majd csak most indul.
60.000 Ft rá az átírás (Vagyonszerzési illeték: 30.250 Ft, Új forgalmi engedély: 6.000 Ft, Törzskönyv: 6.000 Ft, Eredetvizsga: 17.000 Ft, Összesen fizetendő: 59.250 Ft ), ennak az árát mindenképpen be szeretném "építeni" az árba. Abroncsok 40.000Ft, lapátokat nem tudom. Benzinhez meg lesz MOL kártya - valamennyit az is hoz.
De hangsúlyozom, a kocsi még nem a miénk - egyelőre...(#44516) Szplöttyy: 10 évnél fiatalabb, jól felszerelt, megbízható, faék egyszerűségű, nagy csomagterű, családinak is jó kocsi, ami 5-6 évig biztonsággal használható. Nem p*nisznövelőt akarok, hanem használati tárgyat, amiben mindenki biztonságban van. Tömören ezért.
[ Szerkesztve ]
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
válasz Napfénysüti #44518 üzenetére
Mert nem egy repedt főtengelyes suzuki amit üveghangon kell járatni, hogy berakd kettesbe azért.
-
Melack
veterán
válasz DeFranco #44519 üzenetére
Én attól mondjuk hülyét is kapnék
A csomagtartó egyébként hatalmas, 6 sporttáskás. És magam mögött is elférek (191 cm magas vagyok). Nah ezt egy Suzukiban nem hozom össze
DeFranco: ezt a listát honnan szedted össze? Az "apróságokat" nem számoltam, köszönöm, hogy leírtad őket. Cascoval és kötelezővel számoltam, a szervízzel nem egyedül.
(#44522) DeFranco: 510 literes a csomagtartó, de nálunk táskába mérik - após szokása, nekik a Nubira 4 táskás A lista alapján 2 hónap alatt minden meglesz rá/rajta hozzá.[ Szerkesztve ]
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
DeFranco
nagyúr
válasz Melack #44517 üzenetére
Eredetvizsga 18 500 Ft
Kötelező biztosítás 13 076 Ft
Átírás illeték 33 300 Ft
Okmányok 12 000 Ft
Pénzfelvételi díj 6 219 Ft
Szervóolaj 1 990 Ft
Izzókészlet 1780 Ft
Casco 41 336 Ft
Poroltó 4 990 Ft
EÜ láda 1 890 Ft
Mellény 500 Ft
Ablakmosó 300 Ft
Szervíz 130 000 Ft (vezérműszíj, szűrők, folyadékok, csak ami ilyenkor kötelező, ebben a munkadíj kb. 25k a többi alkatrész)
Műszerfaltisztító 1 690 Ft
Kefe 650 Ft
Vonókábel 990 Ft
Zárolaj 300 Ft
Izzók 205 Ft
Kárpittisztító 1080 Ft
jégkaparó 389 Ft
Biztosíték 299 FtEz így indulónak, kb. ~270k ezzel számolj.
Hány literes a csomagtartó?
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Kukázni kellett. Nem volt javítható, így ment fel egy új pár ugyan abból sajnos. A párját pedig elkereszteltem téli csere keréknek (pótkereket nem használok évek óta ).
A Barum kb négy-öt éves volt és kb 30-40e km-t futott, szóval nem volt az a vénség, de már nem is volt fiatal. Egészen konkrétan ez lett volna egyébként is az utolsó idénye, egy hétre volt a téli váltástól és utána már újat kapott volna a felni.
A kátyú nincs kizárva, de a felnin semmi féle nyomot nem találtam. Pedig nem az a haj de komoly minőség (MiM - olasz ).
-
probizz
tag
Sportos vezetők:
Melyik gumit érdemes venni sportos használatra? Kemény oldalfal, nagyon jó száraz / vizes tapadás. Olyat írjatok, amivel van tapasztalatotok. Úgy tudom, hogy a Bridgestone és a Dunlop gyárt ilyet, de tényleg jó lenne konkrét infókat tudni erről, típus szinten. Köszi!
Másik:
A biztosító beleköt, ha nem a gyári méretű felni / gumi kombó van az autón? (Most gyári méret van.)
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
válasz DeFranco #44522 üzenetére
HI'
hayucc megm ondtam en ma hogz hayuccc!!!
udv
neduddki
p.s. :- )))
mod: nezzojjab kicsokka mert me megszerles elott allsz:- ))) ennnnnn ennnnnn???? kizaroalg cak 206ot me aszasztan a vilag legmeghizhaotbb otoja me soha semmi baja nincs....
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Szplöttyy
senior tag
válasz Melack #44517 üzenetére
Igy ertheto. Csak szmplan azert kerdeztem, mert en sokkal inkabb vennek egy MK2 Puntot, pl, de ha csaladi autonak kell, akkor nem szoltam, ekkora csomagtarto nem nagyon van ennyiert, ilyen fiatalban.
Napfenysuti: En a sajat nezopontombol neztem, csak ennyi.
Smoke & Torque
-
qdak
addikt
nekem van benne bar 1 manó kereknek jobban oorulnek, mit hurculjam foloslegesen
hat fene tudja, bosszanto lehet, az bizti, csak furalom h ketoldalt ugy elrepedt, meg nem lattam ilyent.
mim nek vannak szep felnijei, minoseget nem ismerem, lehet h tojas alakja lett csak?(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
DeFranco
nagyúr
Az alvázvédelemmel foglalkozó szakit hogy hívják?
Még az átnézetéskor rémlik valami, hogy a srácok mondtak valamit, hogy az alvázvédelemnél, kb. az első lábtér alatt valami textil szerű anyag lóg, de ez nem biztos, csak rémlik, hogy mintha lett volna valami. Lehet keverem a rugalmas taggal, amivel kipuffoshoz kell vinni. Egyszerűen nem emlékszem, hogy mit mondtak basszus (pedig nem volt sok hibája).
Ezért most még egyszer Gödre nem mennék ki, a kipufogós meg tudja ezt nekem mondani? Ha nem, akkor milyen szakihoz kell vinni, aki az alvázzal meg alvázvédelemmel foglalkozik?
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz neduddki #44531 üzenetére
Az alap gyári méret 185/55 R15. Lehet, hogy váltanék 195/50/15-re vagy 195/45/16-ra, de az attól is függ, hogy mi megy az autó alá (Az acélfelnim 5,5-ös (téli gumihoz), az alufelnim 5,5-6 körül van, ezért ebben az esetben felnit is vennem kellene minimum 6,5-ös méretben.) Szóval alapból a gyári méretben keresgélek, viszont érdekel a téma úgy általában is. Alapból a lehető legjobbat keresem (gondolom ez az UHP kategória).
Ha már itt tartunk, akkor milyen felnit érdemes venni (márka)?
Xero: Köszi a tippet, megnézem, hogy miket írnak róla.
-
Xero
nagyúr
Nekem van egy kúton vételezett fújós megoldás és pont. Anno egy durrdefekt után valamiért nem került vissza a pót és azóta sem akaródzik visszatenni. Azért az 1.4-nél minden kiló számít.
Utána vittem gumishoz, ott is megnézték, pörgették semmi baja a felninek. Azóta sem ráz és nem is üt, szóval nem hiszem, hogy deformálódott volna.
A minőségével ezek alapján nincsen gond, de azért csak nem egy BBS vagy OZ. Nekem amúgy ilyen van 16"-7" méretben: [link] -
Xero
nagyúr
3000Ft körül vettem pár éve.
Nekem is, azért is van rajta.
Itt még a Barumok voltak rajta, a lámpák is sötétek voltak a találkozóra, a segge is jobban ült a döglött hátsó híd miatt, és előtte pár nappal csaptak neki a hátsó ívnek egy bevásárlókocsit. Szóval csak szemléltetés. -
Melack
veterán
válasz Szplöttyy #44532 üzenetére
Úgy tűnik, ezzel a felszereltséggel és mérettel nekünk több évre is elegendő. Néztünk egy Fiat Pandát és Ford Fiestát is, azok ugyan jók voltak, de a csomagtartó kicsi - kuka:
(#44533) kalmanchris: kövezést vállalva leírom, hogy mi miként számoltunk:
Néztünk autófinanszírozást: Budapest Bank, majdnem dolgozói csomaggal, kedvező THMmel (28% körül), 140.000 FT önerővel, 555.000 Ft fennmaradó résszel, 36 hónapra, Cascóval 28.500 Ft, Casco nélkül 24.900 Ft. Visszafizetendő cca 850.000 Ft. Ezért cserébe a BB megnézi a kocsit, kapunk hivatlaos állapotfelmérést - a kocsi 36 hónapig a banké, én nekem is bankot kellene váltanom hozzá, hogy minden egyszerűbben menjen.
Az egyszerűség kedvéért 800.000 Ftra számoltattunk ki mindent.
Személyi kölcsön 1, szintén BB: 31,8% THM mellett, 1.230.000 Ft körüli visszafizetett összeggel havi 35.000 Ft lett volna.
Személyi kölcsön 2, Citi: 24% THM mellett 1.023.000 Ft visszafizetendp, havi 29.000 Ft törlesztő.
A Cascot is emiatt néztem rá, hogy legalább egy része visszajöjjön... Tudom, nem szerencsés, többen is mondtátok, de aktuális keretekbe belefér (hagytam rá "mozgásteret"), szervíz megoldható, arra is van zsé.
Jelen állás szerint a 800.000 tényleg csak plafon volt, nem kell annyit felvennünk. De ezzek számoltunk, ezért tudom ezt most leírni.Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
-
Melack
veterán
válasz bitpork #44544 üzenetére
Nem szemétség, ez is egy vélemény, amit elolvasok, és nem húzom fel rajta magam. Nagyon-nagyon sok lehetőséget megnéztünk, még mindig ez a legkevésbé fájdalmas - tudom, furán hangzik.
(#44546) qdak : egyet néztem 550.000 ezerért, az már jól nézett ki és nem volt agyon hajtva. A hirdetést már nem tudnám linkelni :s
[ Szerkesztve ]
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
qdak
addikt
az nem sok erte.
bar nem az en autom, de korektul nez ki, a futar csajnak volt meg 1 gyereknek a sulibol, mind 2 ette az izzokat, nalad ?
nem rossz az a fekete lampa, omin is sotetitettek vannak, mondjuk nem ennyireamugy pont tegnap nezegettunk havernak kocsit volt 300 ert kb 1 206 torott lokossel, de elso autonak megtenne neki.
tudsz irni nagyabol h mennyire penztemeto vagy nem ? tipus hibak?o is200 lexust szeretne, de 1 autonak lebeszeltuk rolla.
[ Szerkesztve ]
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Xero
nagyúr
Semmi gondom az izzókkal. Kb két éve cseréltem egyet hátul és talán 1-2 éve cseréltem az Osram NB-eket NB plus-ra. Szóval normális.
A fekete valóban nem rossz, nekem is így tetszik, de sokat elvesz a fényből, ami lássuk be közel sem biztonságos, másrészt a vizsgán sem szeretik.-Erősen motor függő. Ha benzines, és normálisan jár, akkor sok baja nem lehet. Ott jellemzően a vezérlés felőli 1-es befecsekendező pusztulhat el, vagy a trafó sor lehet gázos. Ha kicsit ingadozik az alapjárat, akkor a pillangószelep lehet elkoszolódva, ez kb fél órás pucolás után már jó is.
-A hűtő ventinél előfordulhat, hogy a második fokozat megadja magát. Ez zavaró, de minimális munkával 1-2 ezresből orvosolható.
-Elöl a stab pálcák szokták beadni a kulcsot, ha nagyon ütik-vágják, de ez is filléres tétel.
-Hátul a híd nagyon bajos darab. Ha ropog, kopog, vagy már be is dől a kerék, akkor tuti felújításra vár, mivel a tűgörgőkhöz bejut a por és a pára, majd szépen rommá kopnak. Ha sokat húzzák, akkor viszik magukkal a lengőkarokat is. Ez normálisan megcsinálva 60-80e Ft-os tétel. Az országban két helyet tudok, ahol tuti jól és tartósan megcsinálják.
-Vásárlásnál érdemes még megemelni a hátsó üléseket is. Itt hajlamos a beázásra, ha nincs rendesen visszatéve a szellőző sapka. Láttam már olyat, ahol állt a víz és penészes volt az egész ülés alja.
Szóval vannak olyan dolgok, amire érdemes odafigyelni, de a hátsó hídon kívül szinte minden filléres tétel.
Viszont annyi pénzért normálisat még nem fog venni, csak több sebből vérzőt.
[ Szerkesztve ]
-
qdak
addikt
tudom, de sztem logikusabb megvenni, 1 olcsobb kocsit, ennek konkretan az orra zuzott, es ha meghuzza nem a 2M lexust huzza meg, hanem gyakorol 1-2 evet ezzel aztan vesz csak.
ezek siman vallalhatok, akkor a dieselek lehetnek a betegesebbek?
koszi az infot[ Szerkesztve ]
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Melack
veterán
Tudtok egyébként Dacia specialistát itt a fórumon vagy Pesten?
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpársportok
- Renault, Dacia topik
- 47,5 milliárd dollárt költ chipekre Kína, várja a Samsungot is
- Hardcore café
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Toyota topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs