- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Milyen SSD-t vegyek?
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
neduddki
nagyúr
-
Pitu
aktív tag
válasz !Overdose! #11600 üzenetére
Jó lenne az ABS, de nekem ez nem kizáró ok, ebben az árszegmensben.
Nem tudom utólag mennyire problémás beszerelni. Egy ideje nézegetem a Punto-kat, de nem könnyű olyan példányt találni ahol minden stimmel... továbbá megfelelő rutinnal valamilyen szinten kiváltható, szerintem. -
Pitu
aktív tag
válasz !Overdose! #11603 üzenetére
Azt tudod esetleg, hogy mennyire problémás az utólagos beszerelés? (Ha egyáltalán lehet.)
-
-
válasz LuckyL #11606 üzenetére
Ez bezony így van. mert ha utána mék a bíróságra hogy rejtett hiba meg miegyás, akkor van vmi a kezemben. És pohu-nál az átvizsgálás nem csak a hibakód tároló kiolvasása volt, hanem leszedték a burkolatokat, kerekeket, kompressziót mértek stb-stb. Volt olyan h egy a6 avant tulaja, megkapta a vizsgálati eredményt és nekem már nem is mutatta meg a kocsit hanem az aknáról elhajtott ekkor örültem h csak a vizsgálatot fizettem ki
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
A legutolsó hely a pohu volt ahol jártam ilyen ügyben. 2-3 órát volt a szervizben a motorkocsi. Olyan 28-29k volt a vizsgálat. Le akarták zavarni 1 óra alatt, de megmondtam nekik h kell a pecsétjük meg a diagnosztikából nyomtatott papír is, és ekkor hogy-hogy nem megdrágult és tovább tartott. Gondolom sejtették hogy nem viccből kérem.
Elég sokba fájt hogy sok kocsit megnéztem. Viszont Lujzi minden vizsgán csont nélkül ment át eddig( na jó egyszer egy barom megtörte a tükröt és beírták h a következőre már cserélnem kell).Jah és adtak rögtön kalkulációt az alkatrész árakra is.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Rick4
félisten
válasz !Overdose! #11600 üzenetére
Én ABS mentes kocsit kerestem, és azt is vettem, nem vagyok meggyőződve róla, hogy az egy jó dolog, melléteszem, úgy néz ki, tudok vezetni, és nem sikítok becsukott szemmel ha valami elém ugrik....
Feltettem a 195/50-es gumikat, és minden megcsúszás problémám megoldódott ami a gyári 165-ösökkel valahogy állandóan gond volt. Ha a gyári méretű gumid van fent (és most csak a nyárról beszéljünk) akkor az ABS-szel semmire se mész, mert megcsúszik, a tapadás oda, az abs meg elveszi a fékerőt.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Balupapa
senior tag
bármikor nézhetünk egy féktesztet egy keskenyebb gumis DE abs-es kocsival
legyen a tét 1 üveg sör és az eredmény meg jutyubra
sőt, úgy izgalmasabb lenne ha féktáv közepén ki kellene kerülni mondjuk 1 bóját
az hogy 50el átmesz a körforgalmon az csak azt jelenti hogy az odlalirányú tapadása (a szélessége miatt) jobb, egyenesbe bukod.
[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
-
Balupapa
senior tag
válasz ati012 #11614 üzenetére
Polo-Punto 1 méret.
szerk: egyébként YT-n van már pár iylen videó. érdemes megnézni mennyivel RÖVIDEBB a fékút abs esetében PLUSZ közben kormányozható marad az autó! sajnos egyszer már szükség volt rá nekem 1 vészfékezés közben és leesett az állam, hogy milyen jol ment.
az abs akkor bukik nagyot érzésem szerint ha hepe hupás dobálós az út...akkor vmiért mintha nem engedné fékezni a kerekeket.
[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
-
Rick4
félisten
válasz Balupapa #11613 üzenetére
Okés, akkor csináljuk úgy, hogy felénk vagy egy frankó s kanyaros lehajtó a pályán, beülsz mellém, lemegyünk a pályáról ezen a lehajtón 130-szal úgy, hogy a gumi meg se nyikkan, csak lent a körforgalomnál fékezek, (pelust tegyél fel, én meg majd csak kacagok közben) utána én már nem ülök melléd, de megnézlek, hogy csinálod meg ugyanezt szintén guminyikkanás nélkül..
És legyen a tét 10 rekesz sör. Nos, mit szólsz? De mérhetünk tőlem egy körforgalmas leggyorsabb sebességes mókát is, a verseny addig megy, míg megszólal a gumi. erre is mehet a 10 rekesz sör.Kifelejtesz valamit a dologból. Az ABS-nek az égvilágon semmi értelme nincsen addig, míg a gumi meg nem csúszik. És neked hiába lesz ABS-es kocsid, ha a gumid csúszik, akkor max kormányozni tudsz, lassulni annyira nem.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Balupapa
senior tag
Mondtam hogy nemkörforgalom meg grand canyon!
egyenes szakasz
mondjuk 50-ről 0-raazt hoyg körforgalomban kanyargós úton jobban betapadsz elhiszem és nem vonom kétségbe. ameddig nem blokkolnak a kerekek persze hogy jobb a szélesebb gumi abs nélkül. mivel nincs szó fékezésről, ahol kijön az abs előnye
[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
-
-
#10726912
törölt tag
Kifelejtesz valamit a dologból. Az ABS-nek az égvilágon semmi értelme nincsen addig, míg a gumi meg nem csúszik.
Ha besatuzok és blokkol a fék, elkezd csúszni a gumi. Ilyenkor van értelme az ABS-nek, nem? És emiatt előnyös, ha van, ha jól tudom...
Nem tapasztalat és nem megállapítás, hanem kérdés. Kb mindenkitől. -
A legjobb a bio ABS: előtted blokkolnak, beleállsz a fékbe és az idegtől remeg a lábad
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Balupapa
senior tag
válasz #10726912 #11620 üzenetére
De, ilyenkor. autotól fügően másodpercenként pár tucatszor oldja a fékeket megcsúszás esetén
0:30tól nézzétek meg! ABS: ON / OFF!
aki megnézi látni fogja miért is jó az abs..hajra lehet kenni a 195ös gumit.
[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
-
Rick4
félisten
De ki mondta, hogy csak úgy lehet fékezni, hogy két lábbal taposod a pedált? Olyan nincsen, hogy a gumi éppen csak hogy nem blokkol, és mégis rövidebb a fékút? Persze nem árt ha érzed, mikor tart ott a kerék, hogy blokkolna, de ez egy ilyen dolog. Onnantól az ABS csak gond, és hibaforrás. Pont ezt hozzák fel az abs ellenzői is, hogy az a fajta fékezés rendszerint hosszabb fékutat jelent, aztán ezt gondold át arra az esetre is, ha nincsen hova menni. Van mikor 10-20 centin 100-ezres összegek múlnak...
Egy link: [link] és egy idézet:
Disadvantages of ABS
While many people believe stopping distances are shorter with ABS, studies have shown there is no significant decrease in most cases. The exceptions are loose gravel and snow, where conventional brakes stop slightly better due to the loose material wedging in front of the tires.
Szóval minél rosszabbak a körülmények, annál inkább hosszabb a fékút? És itt az nem lesz hatásosabb, ha erre még jobban taposod a féket.. Ez akkor mégis mire jó, ha egyébként érzed az autót?
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
VR6-Fan
veterán
válasz Balupapa #11617 üzenetére
szvsz jobb tapadással nyer, nem az akinek ABS-e van.
nekem volt pár olyan szitu, ahol abs-el nem sokra mentem volna, vagy de, ez elöttem lévőbe
ennek ellenére tényleg hasznos dolog és jó ha van jó rendszerű abs.
meg nem tudom ki hogy van vele én kanyarba nem nagyon szoktam a fék közelébe se menni, vagy max nagyon finoman, ha meg kijönnek elém, helyzetől fűggöen ,de inkább elrántom és letaposom a gázt
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Én hirtelen fékezéskor a kéziféket izgatom először.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
giigz
veterán
Bírom ezeket az időnként kialakuló ABS vitákat.
-
m3tr0
senior tag
Csak azt nem nagyon lehet érezni,hogy hol tapad még a kerék, amikor vész fékezel vizes úton. Én múltkor egy lápánál fékeztem egyet, mert sárgára váltott és mondom inkább megállok. Esett az eső, fasza fehér aszfalt volt, lámpa vált én taposom a féket kerék blokkol csúszok...felengedem a féket autó lefullad és megállok simán.
Nem volt igazi vészhelyzet, ahogy rárúgtam a pedálra egyből blokkolt a vizes út miatt és akkorát lassultam,hogy lefulladt a kocsi(mert a kuplungot nem nyomtam be).
Rick és Vr6: hát ja, ebben is van valami...mondjuk így is megálltam ABS nélkül...csak csúsztam kicsit...ABS-szel is megálltam volna..kérdés,hogy hol.
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz Balupapa #11622 üzenetére
Pont az ilyen antitalentumok miatt van létjogosultsága az ABS-nek. Rajtuk csak ez segít. Azért érdemes elgondolkodni, hogy az autók gyári kerékmérete miért is az? Mert azzal a legjobb a tapadás? Nem. Mert azzal a legbiztonságosabb? Ez sem. Hát persze, hogy azért, mert azzal könnyen lehet hozni egy jó fogyasztást, és persze minden kocsira 4 db kell, ha a gyártó csak 1000Ft-tal olcsóbban vesz egy gumit, 200 ezer db autónál már szép pénz marad a zsebében. A nagyobb gumival ott meg se csúszol, ahol a gyári méretű gumi már dolgoztatja az ABS-t, és nem tudsz megállni annyi idő alatt, hiszen az ABS lényege, pont az, hogy a megcsúszó keréktől elveszi a fékerőt, még ha csak tizedmásodpercre is, de 100-as tempónál 27m-t teszel megy 1 sec alatt, kiszámolhatod, hogy 5 másodperc alatt 100 fékelvétel csak 1-1 centivel növeli a fékutadat, (mert ugye azt sehol se állítja senki, hogy ez csökkentené) máris buktál 1 métert. És lehet ebből az 1 méterből odalesz a kocsi eleje.
Na de mindegy, mindenki azt vesz amit akar, meg amiben hisz.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
-
#10726912
törölt tag
-
plömplöm
őstag
"mikor tart ott a kerék, hogy blokkolna"
melyik kerék? mert van ugyebár négy darab. nincs olyan helyzet, hogy pont ugyanakkora a tapadás-határa a négy keréknek. pld a balelsőt még fékezhetnéd jobban, de a jobboldaliak csúsznak az út szélén lévő vizes faleveleken. na az abs pont ezt kombinálja ki, mindegyik kereket függetlenül a többitől tapadás-határon tartja.
tényleg érdekes, hogy ez a téma hogyan kerül időről időre elő...
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
neduddki
nagyúr
válasz plömplöm #11635 üzenetére
HI!
ha 4 csatornas a abs-ed. de tratok tole, hogy kisoto kategoriban inkabb 3 van, a 2 csatornasak /pl. fiat/ mar kikoptak
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
őstag
az abs nyilvánvalóan jó dolog mert irányítható marad a kocsi fékezés közben
ráadásul ha voltál már vezetéstechnikai centrumban jól tudod hogy a te abs nélküli kocsid a menetirányt megtartva pörögve fog csúszni 50-es sebességről fékezésnél csúszós útfelületen
ez azt jelenti hogy adott esetben nem csak az irányíthatóságot veszted el, hanem a kocsi oldalával fogsz az útmenti fába csapódni
amennyiben ezt nem tudtad, akkor tessék itt egy youtube video, én ugyanezt élőben is kipróbáltam abs nélküli kocsival az allianz tesztpályán
[link]
az meg hogy te a lábaddal fogod szimulálni az abs működését az azt fogja eredményezni hogy háromszor akkora fékutad lesz hogy meg tudd tartani az irányíthatóságot
csúszós útfelületen pedig felrakhatsz te háromszor olyan széles gumit, akkor is ugyanez leszlehet hogy te nem szereted az abs-t, de egy nyilvánvalóan szükséges és hasznos biztonsági extráról megmagyarázni hogy nem előnyös....teljesen értelmetlen
[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Rick4
félisten
válasz LuckyL #11638 üzenetére
Olvastad a linket, ugye? Ott is ugyanezt mondták, én nem magyaráztam bele semmit. Ami neked megy egyenesen tartja a kocsidat, az az ESP, de nem az ABS...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
plömplöm
őstag
válasz neduddki #11637 üzenetére
"kisoto kategoriban" a mai napig jellemző a hátsó dobfék, ami amúgysem a pontos adagolhatóságáról vagy a reakcióidejéről híres, tehát ha csak háromcsatornás is az az abs, akkor pont kettővel több, mint maga a fékpedál, igaz?
kerestem most listát, hogy melyik abs-rendszer milyen tudású, nem találtam, Neked van ilyened? pld a 8.0 és a 8.1 milyenek? abból ér kiindulni, hogy az abs-egységből egy-egy külön fékvezeték jön ki a kerekekhez? mert ettől még lehet a hátsóknak közös vezérlése, vagy nem?
#11639: szted van abs nélkül esp?
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Balupapa
senior tag
válasz LuckyL #11641 üzenetére
hagyjad, nem tanult fizikát, zerinte a tapadás mértéke a felülét méretén múlik
tegyen 235ös gumikat a punto alá és legyen abban a hitben, hogy időben megfog állni.
azt ha vmi beugrik féktávon belűlre EGYENESEN telibe fogja csapni, hiába ráncigálja a kormányt meg adagolja a féket lol,
teli van a yt abs on/off videokkal, egyértémű hogy az abs RÖVIDÍTI a fékutat.mikozben az auto irányitható marad. HA nem igy lenne, nem lenne KÖTELEZŐ minden uj autoban az unioban[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
-
őstag
válasz Balupapa #11642 üzenetére
én inkább továbbra is az irányíthatóság megtartását és a megpördülés elkerülését hangsúlyoznám mint vitathatatlan előnyöket
aki teheti csakis abs-el és esp vel felszerelt kocsit vegyen
ezek nélkül csak versenyautót versenypályára, ahol tapasztalt versenyzőt ezek tényleg csak hátráltatnak
egyébként amit Rick mond a gumikról, ott elképzelhetőnek tartom hogy ő 4 darab kopottas gagyi gumit cserélt le szélesebb márkás újakra és ezért tapasztalt ekkora különbséget
a szélesebb gumi tény hogy javítja a kanyarstabilitást jó úton, de a magyar, gyakran nyomvályús utakon gyakran megvezetik az úthibák és több kára lesz mint haszna
főleg egy gyenge kisautón, amivel elmondása szerint ő közlekedik a hétköznapokbancryptot minden termékemért elfogadom
-
Balupapa
senior tag
válasz LuckyL #11643 üzenetére
msot télen volt 1 érdekes szituációm
kor reggel 3-4 fok lehetett, téli gumik stb.
kereszteződés. megyek egyenesen elsőbbségem van.
jobbrol mamika kitolja a swiftet pont előttem
kuplung + SATU fék
de mivel párás nyírkos volt az út, a lassulás mértéke nem volt túl nagy, még volt annyi időm hogy eltudjam rántani balra a kormányt.
felcsúsztam a 2bal kerékkel a járda melletti füves részre ahol következett 1 oszlop de előtte fél méterrel még eltidtam rántani a kormányt jobbra
majd lejöttem a padkárol és megállt az autó.
a kuplung is hasznos volt, mert ha közben lefulladok kitudja, hogy mozog a kormány..az abs (és a reflexem) megmentette az autó elejét. meg engem egy airbag pofontol
[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
-
tomcsi23
veterán
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
t1
addikt
Vannak korrektek is: 555.000km
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- E-roller topik
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen