Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz dabadab #11204 üzenetére
Azt a szűklátókörű eget már!
Vártam h ezt a videót linkeled. Mivel itt effektív nincs 100 kg különbség, az irányított gyűrődés és tervezett zónák játszanak szerepet.a Bel Air és egy korabeli bogár tesztjét nézd meg. És éppen Te hoztad fel az anyag különbségeket. Meg jelezném, hogy 1-1,5 TONNA különbségről beszéltem. Gondolom arról sem hallottál hogy a nagyobb testnek nagyobb a mozgási energiája.
Fejezzük abba. Értelmetlen és szőrszálhasogató vitatkozás. Megkérem apósomat hogy a statikus igazságszakértői jogosítványát adja vissza, majd felszántás után behintem sóval a lakhelyét.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
dabadab
titán
válasz bitpork #11207 üzenetére
Bocs, de az, hogy az aposod micsoda, nem teszi sem igazabba, sem hamisabba az erveidet. Illetve nem tenne, ha lennenek, ugyanis eddig kb. annyit mondtal, hogy igazad van, mert azt mondod ill. meglebegtettel valami fizikai torvenyt, amit aztan elfelejtettel idezni, a konkret valosagot abrazolo torestesztekre meg azt mondtad, hogy az nem is ugy van.
Szoval itt leginkabb arrol van szo, hogy a vita meg el se kezdodott.DRM is theft
-
GabN73
addikt
válasz bitpork #11207 üzenetére
Bocsánat hogy beleszólok: de:
" 1xrű fizika: ami a kisebb súlyú, az sérül jobban "Attól függ hogy milyen sérülés, és mitől szenvedi a sérülést. Anyaghasználattól függ. Elég csak megnézni a Gorilla Glasst vs sima üveglapot. Az üveglap nehezebb, mégis sérülékenyebb.
Törésteszteket pedig felesleges hasonlítani ehhez a témához. Ahogy írtad, az irányított gyűrődés és tervezett zónák játszanak szerepet. BTW, az anyaghasználat itt is fontos szerepet tölt be, elég megnézni a szuperdream autókat.
-
Rick4
félisten
válasz 8nemesis8 #11206 üzenetére
Ja, ezt a 230Ft-os autógázból eszi meg Szeged- BP pályán, ott városozás (múlt héten 2x is voltam, mindkétszer kis dugózás, se az időbeosztásomnak nem hastnált, se a fogyinak) aztán irány haza megint pályán. 400km-t elmegyek simán 6500Ft-ból. Be kellene normálisan állítani a gázt, elég lenne neki 6.5 liter körül is, csak nincsen időm úgy összehozni egy pesti emberrel a reggeli 2- 2.5 órát hogy mindkettőnknek jó legyen. Fél literért meg annyira nem szükséges mozdulni. Ha óvatosan nyomom, akkor 6 liter gáz: 1400Ft/100km, ha városban nyomom 8 liter gáz: 1800Ft, ha végig ütöm vágom városban, max 10 liter gáz: 2300Ft. De akkor zöld lámpától a következő pirosig padló, utána fék, Szegeden nincsen zöldhullám.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Motion_Blur
félisten
Tegnap 415Ft-ért tankoltam a 95-ös benyát, valami napi akció volt, meg is lepődtem
Egyébként ilyen szokott lenni máskor is?
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #11211 üzenetére
LPG-t mindig 250-ért tudnál tankolni...
-
8th
addikt
válasz Motion_Blur #11211 üzenetére
Ja az Auchannál. Aztán ki kell hívni a rendőrséget forgalmat irányítani mert a körforgalomig álla a sor a kútra. A sok moly.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Motion_Blur
félisten
-
Kornel
veterán
Auchanos benzinből egyszer sikerült 7 liter feletti átlagot kihozni az ezres swiftből, pedig se előtte, se utána nem ment 6,5 felé se benziből, mindig tele tankra mérve a fogyasztást. Mondjuk utána nem is tankoltam ott...
(#11214) Motion_Blur: ilyen futásnál kell 1,5 év mire visszahozza az árát. LPG-re meg elvileg EU-s direktíva érvényes, ami szerint a tagállamok nem rakhatnak rá jövedéki adót(mivel környezetbarát üzemanyag), habár királyunktól minden kitelik, kitalál rá valami megoldást...
[ Szerkesztve ]
-
8nemesis8
veterán
-
Cheesy
őstag
Sziasztok!
Úgy tűnik idén végre elérkezik az idő (kb. decemberre teszem) hogy megvegyem első m.o.-i "hosszútávú" autómat. A jelenlegit (Swift '95 1.0) már szeretném nyugdíjba küldeni, itthon ez az első autóm. (6 éve voltam külföldön kicsivel kevesebb mint egy évig, ott a Mitsubishi Magna, Mitsubishi Mirage és a Nissan Sentra volt amit hosszabb-rövidebb ideig birtokoltam. Bár vehettem volna egy mitsubishi Diamante-t is, az nagyon ment, V6, automata, de lepukkant volt sajn.)
Hazudnék ha nem álmodoznék a lefújószelep hangjáról (ebbe tényleg szerelmes vagyok), de sajnos ez a pöcegödör nem az az ország ahol egy átlagembernek álmodozni lehet. Majd egyszer talán, szigorúan második autónak veszek egy élményautót, ha úgy hozza az élet, de napi használatra nem hiszem, hogy alkalmas lenne egy ilyen.
Viszont hogy bonyolultabb legyen a kép nem úgy akarok beleülni, mint egy használati tárgyba, szeretném élvezni is a benne eltöltött időt. A kényelem és a menés hiszem, hogy elérhető a luxusautókon kívül is. Nem 200-al akarok száguldozni, de legyen benne tartalék annyira, hogy ne kelljen rettegni egy előzésnél, hogy akkor elfogy-e az ereje (mint a mostaninak). 100-120 körüli az utazósebességem, szerintem ezt bármelyik mai autó tartani tudja 1.4 liter felett kényelmesen.
Sajnos nem vagyok egy motorbuherátor és autóbuzi, csak szeretek vezetni, ezért megbízható típus lenne amit keresek, viszont a típusokról max a TC-féle Népítéletből tudok mintát venni.Mennyit szánnék rá? Úgy kezdtem neki a keresésnek, hogy mennyi vagyok hajlandó havonta kipengetni érte. Ez úgy 40-50 ezer HUF tartományba esik. (Ha kevesebb, nem baj )
Így 2,5 millió HUF környékén nézegettem, egy olyat kényelmesen be tudnék vállalni 5 év részletre szerintem. 5 év hosszú idő, de mégse 8-10-12 év, vannak akik ilyen távra vesznek hitelre. Miért hitel? Mert nem akarok még évekig úgy gyűjtögetni, hogy lebeg a szemem előtt és közben a kis gyöszömben botladozok. Ennyit havonta rá tudnék szánni a fenntartási költségeken kívül.Ami jelenleg megtetszett, az a Honda Accord 2.2 CTDi Sport.
Szép a formája, a mai napig a kicsit szögletesebb autók tetszenek, borzalmas amit a Chris Bangle művelt a BMW-vel anno, hányinger ahogy azok kinéznek. A 2.2 literes dízel motorban szerintem van elég tartalék, hogy a fenti két követelményt ki tudja elégíteni. Állítólag alkatrész ellátottsága is jó, nincs olyan óriási úthenger sem alatta, hogy drága legyen a gumiszett.Viszont kíváncsi lennék a szakik és hozzáértők véleményére is, hogy a fenti összegIG (tehát lehet kevesebb is) milyen autó jöhet szóba ami teljesíti a feltételeket?
Válaszotokat előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
giigz
veterán
-
ati012
senior tag
Tegyük fel van egy ezüst színű autóm.
Bevonom fekete karbonmatricával az egészet.Forgalmiban az ezüst van feltüntetve, ilyenkor kell új forgalmi?
Milyen szabály van erre? -
SaNyEe
aktív tag
válasz bitpork #11207 üzenetére
#11150: nem igaz
#11153: nem igaz és ellentmondás az előző állítással
#11182: és milyen feltételek mellett? De akkor kéccáz felett mégse megy át az mindenen
#11185: héáó, akkor most már mégiscsak arról van szó, hogy méretbeli különbség ecetere ecetere, nemrég még sérthetetlen volt 200-nál nem? Amúgy pépessé kente volna magát is, ha 224-el elkap valamit hátulról, legyen az 40 tonnás vagy 1,5 tonnás, igaz a másik jármű se nézett volna ki túl fényesen
#11186: Osz mit érsz a kisebb sérüléssel, ha te magad is elhalálodzol a balesetben? Az lesz a sírfára írva, hogy a másikat legalább jobban kikentem? ugye ez most valami vicceskedés csak ...
#11207: A nagyobb mozgási energiából nem következik egyenes ágon az, hogy a nagyobb mozgási energiájú test ne szenvedve tartós, súlyos deformációt.Áááltalánosságban elmondható mondjuk, hogy egy mai NCAP 5*-os 2 tonnás és egy szintén NCAP 5*-os sub 1 tonnás autó karamboljánál a nagyobba lennék szívesebben, de azt is csak egy vagon feltétel mellett.
A szűklátókörűség azt hiszem itt csak Téged fenyeget.-- end of transmission --
-
válasz dabadab #11208 üzenetére
Apósom szokott szakértői véleményt csinálni a déli megye v régió v mifenének híják már ezt a területi egységet, statikai bírósági ügyeihez. Nem csak épületeknél. Gondolom az ő segítségével a Nemetschek-ben megrajzolt és a bíróság által elfogadott vizsgálati jegyzőkönyvek mind csupán egy mosolyért cserében volt elfogadható.
Mint írtam én kérek elnézést. És pont.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz SaNyEe #11223 üzenetére
A feltételek természetesen változó adatok. És ha te sem tudod elolvasni hogy nem egy adott és konkrét esetről van szó, akkor kérlek ne a szőrszálhasogatás és gúny legyen az összes amit rám olvasol.
Ismered drága anyanyelvedben a 'költői túlzás' fogalmát? Plusz ki beszélt arról, hogy a nagy tömegű jármű vezetője túléli?! Mert ha tudnál szöveget értelmezni, akkor könnyen rájöhetnél hogy én erről nem igazán írtam.
És egy utolsó dolog: olvass légy oly kedves vissza hol azt írtam hogy nem írtam azt h nem sérül, csak azt h kisebb rajta a sérülés. Mivel minden alól van kivétel, meghagyom neked az abba való kapaszkodást.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Cheesy
őstag
giigz & hobizoli
Köszönöm a válaszokat!
A Ford Focus-t meglepően sok embertől hallottam, mint ajánlott autót, bár nekem inkább a Mondeo jön be, kombiban, csak az szerintem már más árkategória...
A Fiat-ról nem tudok véleményt alkotni, mert nem ismerem, nincs a környéken senkinek Fiat-ja. A T-Jet az új "kisköbcenti + turbó" felfogás első generációja? Mennyire vannak határra méretezve ezek a motorok? A turbo miatt pörgősek, kis motortól nagy teljesítményt követelnek, akkor gyorsan elkopik nemde?
A "precizios dizel" alatt mit értesz?www.vakbelmutet.hu
-
Typhoon47
őstag
válasz Kornel #11138 üzenetére
barátnőm apja ilyennel autósoktat.
szerintem nem rossz kis gép. 1.5 dízellel kellemesen dinamikus.
belső méretei saját osztályához képest nem rosszak.
sajnos a belső kidolgozás, gondolok itt a műszarfalra elsősorban, eléggé prosztó lett. bár bézs belsővel szép(kategen belül), de az anyagok nem jók. kezelése fa egyszerű.
viszont maga az autó karosszériáját nem éreztem sosem egyben, a csomagtartó például szinte lemez vékonyságú a mechanikája pedig wartburgosan pléh. nem szívesen koccolnék benne...."Education is important but big biceps are importanter"
-
Rick4
félisten
válasz Kornel #11215 üzenetére
LPG-re meg elvileg EU-s direktíva érvényes, ami szerint a tagállamok nem rakhatnak rá jövedéki adót(mivel környezetbarát üzemanyag), habár királyunktól minden kitelik, kitalál rá valami megoldást...
Félinfót ne hints, nem igaz, sok éve van jövedéki adó rajta. Egészen pontosan 180EUR/tonna. Szlovákoknál, horvátoknál egyébként jelenlegi árfolyamon épp 200Ft alatt jön ki, Szerbeknél, 200Ft fölött picivel, Románoknál is 210 körül megy, nyugaton meg szintn 230 körül, szóval annyira emelni nem lehet csak az ország közepén.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
dabadab
titán
-
Rick4
félisten
válasz Cheesy #11226 üzenetére
A T-Jet az új "kisköbcenti + turbó" felfogás első generációja?
Az már sok éve megy ütős vágósnak pl a Punto GT-knél, 15 éve bizonyítanak nap mint nap.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
SaNyEe
aktív tag
válasz bitpork #11225 üzenetére
Amit eddig láttunk tőled az annyi volt, hogy a valakid valakicsoda és Te megmondod és úgy van.
A vita indító hozászólása egy konkrét eset volt, amúgy a válaszomban nem csak erről írtam ugye. Ha most személyeskedni akarnék veled kedves fórumtárs, akkor valami hasonló el sem tudod olvasni/értelmezni hadovával jönnék valószínűleg mint valami bitpork nevű.Amennyire nem életszerű a fa és autó ütközése (mármint nem amikor eléd ugrik), annyira nem életszerű az autóban a sofőr miközben az autó megy.
A lényeget igencsak elrejtetted egy mondatban, ott nyugodtan le is parkolhattál volna, mert úgy látszik, kezded megérteni miért is íródott a hszem.
Leírsz valamit ami egyértelműen nem igaz, aztán 23 másik kommentben körbemagyarázod...A sok okosság amit írtál (amik bizonyos keretek között igazak) elkerülhető lett volna.
-- end of transmission --
-
válasz dabadab #11229 üzenetére
dabadab,SaNyEe: a tekintélynek és a rokoni szálnak ehhez nincs köze. 80 éves, nem internet függő fajta. Mivel én csak informatikával és joggal foglalkozom, nem lett volna illő azt írni hogy én állítom. Viszont mivel a vélemények elkészítésében segítségére voltam, ha a mély fizikát, matematikát és statikát nem is tudom magaménak, az abban foglalt eredményekkel tisztában vagyok,és vonhatok le következtetéseket. Még ha az általam megfogalmazottak a praesumptio iuris alá esnek is, nem hiszem hogy a dabadab által hivatkozott tiszteletet félretéve kell megkérdőjelezni létező véleményeket és határozatokat. Természetesen soha sehol ne hangzott el tőlem, hogy más nem befolyásolja az autók töréstesztjét. Azt viszont még mindig tartom, hogy egy 2+ tonnás pickup vagy terepjáró könnyedén légypapírt csinál egy >1,5 tonnás járműből, ha túl gyorsan megy. Az meg igen is szőrszálhasogatás ha a kivételekre hivatkozva egy igazságügyi szakértő "kisinasát" és magát a véleményt kérdőjelezitek meg. Az már tényleg csak marginális, hogy -mint ahogy említettem volt- nem írtam sehol h a nagyobb autó nem sérül és a vezetője túléli-e.
Písz[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
hobizoli
nagyúr
válasz Cheesy #11226 üzenetére
hat ugy idestova 25 eve jelen vannak a piacon ijen autok, ez kicsit se zavarjon
Uno Turbo i.e. az ugyanez a tema volt, 1.3 8v 105LE, 1.4 8v 118LE
Vagy a Charade GTti, 993ccm, 12v, turbo, intercooler, 101LE, 1987
Erre jon pl a Ford is most, es feltalalja ujra spanyolviaszt a Focus-ba, 3 hengeres 1.0 turboval, nesze
Sokan nagy tevedesben vagytok, egy hasonlo teljesitmenyu porgos szivomotor sokkal nagyobb terhelesen van, mint egy turbomotor. Gondolj bele abba, hogy egy szivo motort meddig lehet "huzni"? 1.6-bol 200LE a csucs uccan, a junior WRC 1.6 szivo verseny autok 215-220LE-sek, de azokba mar annyiba kerul ez a motor, mint egy kisebb uj uccai auto ara.
Ennyit egy ennel kisebb ccm-s turbomotor is siman tud, pl PuntoGT-nel a SEB4.11-s setup az 224LE 1.4 8v motorral, es ez meg nem a csucsra kihegyezes, csak egy tomegchip uccara, gyari motorbol, semmi kovacsolt cucc
ezt probald meg ekkora szivobol kihozni
es motort meg sem bontottak hozza, a levego es benzin mennyisegi ellatasa van modositva "csak", meg a vezermutengelye is a gyari a szinten gyari hengerfejben
[link]F1-ben a 80-s evek kozepen 1500ccm-bol 1200-1300LE-t tudtak, az akkori anyagokbol, meg elektronikai vezerlesekkel, mostani F1 jelenkori urtechnikat felvonultatva, 1.5x akkora motorbol sincs meg ennek a 2/3-anal sem szivokent
A BMW ekkor a 60-s evekbeli utcai BMW1502-s motorjat hasznalta erre celra, amiket bontokbol kukaztak ossze.
pill. teljesitmeny = pill. nyomatek x pill. fordulat, es barmilyen furcsa, de eloszor a nyomatek limital, 125Nm per liternel szinte keptelenseg feljebb menni szivoban, igy nincs mas lehetoseg, mint a fordulatot novelni, de egy io mulva azt sem novelheted "ingyen", mert a fordulattal exponencialisan nonek a tomegerok, ehhez egyre konnyebb, de megis egyre erosebb intergritasu alkatreszek kelle(ne)nek, ami nagggyon draga
Sokkal egyszerubb es olcsobb a nyomatekot novelni turboval es maradni hetkoznapi fordulatszamokon, es proli motoralkatreszekkel is mukodik, es hiaba draga onmagaban egy turbo, a high-end motorbelso a szivoba sokkal tobbe kerul annal.
PuntoGT-ben is tokugyanolyan anyagu dugattyu van, mint ami a szivokban, a dugoteto magassaga mas a csapszeg felett a kisebb kompresszio vegnyomas miatt ami turbohoz kell, oszt csokolomNem mellesleg ha fordulatot noveled, egyre szukebb savban lesz hasznalhato ereje a motornak, ott mondjuk nagyon "jo" lesz, de azon kivul egy hulla.
Turboval meg ero is tobb lesz, meg az szelesebb savban van jelen, nem 6000-7500-g megy az auto, hanem 2000-tol 6000-g, baromira nem mind1 am. Szoval lehet a szivo vegre 5-10LE-vel tobb is, csak kozepen fordulaton meg hat nagyon nem az, ugy hagyod ott turbossal, mintha allnaPl a uj Ford Focus-ban a 150LE-s 1.6 turbo motor 1600-nal tud 240Nm-t, az 55LE mar ott, nezd mar meg pl a 2.0-s szivo Focus ott mennyi is....
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
zoo8800
veterán
válasz Cheesy #11226 üzenetére
A T-Jet, Tsi, stb. mostani kisköbcentis csigások már 2000 rpm alatt is jól mennek, nem kell forgatni őket. A max nyomaték jellemzően 2000 alatt megvan. Pályán 130-nál pedig 3000 körül, vagy alatt forognak. A teljesítménycsúcs pedig 5000 körül megvan, 6000-nél már kezdenek elfogyni.
T-Jet tulaj vagyok.rip and tear, until it is done
-
Cheesy
őstag
Rick4 & hobizoli & zoo8800
Hobizoli, ez jó írás volt, ezek szerint akkor nagyon el voltam tévedve... valamiért úgy emlékeztem, hogy az autógyáraknál a trend a kis köbcenti + turbó irányba tart, nem is egy cikkben olvastam róla. De lehet rosszul emlékeztem.
A Punto GT nagyon jól összerakott autó lehet, ha ennyire hozzá hasonlítotok
A T-Jet Bravo tetszik, bár hátul elég kicsi a hely. Érdekes, hogy alig 4 évest is lehet 2 millió alatt találni. Akkor úgy gondoljátok, hogy ez a típus elég megbízható, jó az alkatrész ellátottsága és nem szállnak el a fenntartási költségek? Mi a helyzet az M-Jet-tel?
Szívem szerint valami "nagyobb tömegű" (értsd: hosszúkombi, touring) autót választanék, bár mára a "kicsi" akkora lett, mint anno egy normál méret.
Volt főnökömnek egy 535d-je van, automata, nagyon jó motor, tol mint egy mozdony, 180-nál forog vagy 2000-t. Tudom, bolondság, de mégis ami legjobban tetszett abban az autóban az a széles kardánbox, a széles könyöklő és valahogy ezt a "kényelmi extrát" (ott persze a hátsókerékhajtás és a hosszú váltó miatt kellett akkora úgy tudom) keresem a kinézett autók belső terében, de olyan nagyon sehol se látok.[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
MPowerPH
félisten
Sziasztok!
Nem tud valaki olyan oldalt, ahol itthon, külföldi papíros, jobb kormányos autók között tudok nézelődni?
Don't Tread On Me
-
hobizoli
nagyúr
válasz ati012 #11235 üzenetére
Jah es meg vmi a fordulattal egyre no a veszteseg, egyreszt a surlodasok miatt, masreszt meg mert az eppen szivo utemben levo henger az fekezi a forgast, azaz egymas ellen dolgozik szivo es munkautemes
Nyilvan a munakutemes gyoz ebbol, mert a fordulat emelkedni fog, de abszolut ertekben nem lesz annyi a nyomatek, mintha masik nem vonna el ebbol semmitPl turbosban lehet is erezni a nyomasmero (ha van) hesszelese nelkul is, mikor porog mar annyira a csiga, hogy a legszallitasa kiegyenlitette a nyomast 0-ra rendszerben (szivo motor vakuumban megy), ekkor mar maskepp viselkedik a motor, mert eltunik ez a szivo utemu henger forgast fekezese dolog, es a munkautembol nem von el mar semmit erre az
Amikor meg nyomas van, akkor meg tolja is a dugattyut a legnyomas le maga elott. Es mindezt amibol ez eloall egy a szivomotornal amugy semmibe elveszo energia hasznositasa, amivel a rendszer hatasfoka igy nagyban noEzen kivul a toltescsere hatekonysaga is jobb a turbosban, szoval ezekbol osszesen annyi jon ki, hogyha ket azonos csucsteljesitmenyu motort nezunk es az egyik turbos masik szivo akkor a turbos mindig kevesebbet fog enni atlagban ha ugyanugy hasznalod oket, mikozben meg jobbna is megy.
Errol szol a downsizeing
De ha ugyanugy menot hasonlitasz ossze, akkor a turbos lehet kisebb csucsteljesitmenyu is, a nagyobb reszterhelesi ereje miatt, amivel amugy ugyanazt a dinamikat hozza utcan, es akkor megtobb lesz a fogyi diffi:
pl 120LE turbo vs 140-150LE szivo, ezek kb ugyanugy mennek utcan, csak nagyon nem ugyanugy esznek hozza.Vagy pl ha hegyekben jarsz akkor ahogy csokken legnyomas a szivo veszit az erejebol, a turbosnal meg a szenzor alapjan kiegyenliti a nyomast akkor is a "jo"-ra.
A 2. VH-ban is mar ezert (is) voltak feltoltottek a repulok is.Nem mellesleg egy rajabb emelkedon jol is jon a plusz nyomatek
emelkedo=nyomatektemeto
probald ki ugyanakkora csucsteljesitmenyu szivoval es turbossal, a turbos siman meg gyorsit is, aki dimbes-dombos helyen lakik, annak musthavetöbb drón kell ;P
-
-
aphra2
aktív tag
válasz ati012 #11235 üzenetére
Ja, ja tényleg jó hsz ,.. a nyomatékról jut eszembe, mindig a szokásos diesel mantra,
hogy a diesel nyomaték .
Ami egy nagy kamu , ha nincs rajta turbo, amit ha egy azonos köbcentis benzinesre is ráraknak akkor ott is megjön a nyomaték , ráadásul sokkal szélesebb tartományban.Probléma??Hát az meg micsoda?!!
-
MPowerPH
félisten
válasz aphra2 #11240 üzenetére
Annyi különbséggel, hogy egy diesel fele annyit eszik kb.
Szép és jók ezek a turbo -s motorok, de a tartósságra kíváncsi leszek. Mert találkoztam már utólag turbosított gépsárkánnyal, és bizony egy idő után igen megviseli a kicsikét. Ezek a mini motorok ekkora teljesítménnyel nem tudom megélik e a 300k km-et pl. Na meg a turbo beiktatásával egy nagyméretű hibaforrás maszlag is bejött a képbe. Ezekben már mindben divat a kéttömegű lendkerék(diesel-es kollégák tudják miről beszélek), és a turbo, és az ahhoz kapcsolódó egyéb dolgok. Itt már nem csak a motor eszi az olajat, hanem a turbo is szipákolja rendesen egy idő után, csúnya dolgokat hagyva ott maga után.(diesel-re is vonatkozik)
Míg egy szívó normális esetben maximum csak elkopik, nincs benne olyan alkatrész, ami közvetetten megadja magát. Olajcserére, és a hűtővízre kell figyelni, és kész.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
hobizoli
nagyúr
válasz Cheesy #11236 üzenetére
Annyira azert nincs jol osszerakva, csak nekem az van keznel 8 eve pl, ugyhogy szerintem van nemi tapasztalatom mar
Sok helyen amugy csak ugatjak a temat, mert nekik sosem volt, csak a vkinek a akarkijenek a szomszedjanak a ismerosenek a ex-osztalytarsanak... cimu tortenet alapjan, ami nagyban hajaz a népmesékre amugy, es mindeki hozzatesz vmit, meg modosit, aztan vegen mar az ellenkezoje az igaz, lasd a kozhiedelmes "a turbos motor tul van tehelve" cimu tortenet. Hat pont nem az van. Kicsit sem furcsa ekkor az ugyanennek, hogy mar mar az osszes dizel az turbos es baaazzz mennek.
Lehet vele szopni szepeket, mert ebbol legfiatalabb is mar 13 eves manapsag, alkatreszek oregednek, kaptak hideget-meleget, sufnitunigot, ijen-ojan gány csippelest, taknyolast, szoval aki ma ijenbe ul(ne) annak mindig azt szoktam mondani vedd meg a leglepukkantabbat, amiben KO a motor meg a turbo, azt ugyis occsoe odaadjak, hogy szabaduljanak tole, aztan rakd ossze ujra, akar csak gyarira is.
Akkor amire vegzel vele egyreszt fogod tudni mi mire van benne, meg tudod hogy mi van benne kicserelve meg megcsinalva.
Es nem lesz tobben, mint egy ojan, amit hahu-s kepeken jonak nez ki, aztan szet van a bele, es arra lapatolod ra ezt a 3-4-500k-t az aran felul
A GT forum(ok)rol es a netrol mindent meg lehet talalni es venni hozza...TJET is jo vetel amugy, nyilvan az ujabb technika mar, occcoe szervizelheto ellentetben pl a VW fele TSI-vel
pl nezd meg egy vezerlescsere moka hol mennyibe fajtöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz MPowerPH #11241 üzenetére
utolag turbositottnal az a baj, hogy sokszor nem cserelik a dugokat alacsonyabbra, mert nincs ra keret, meg ECU-t is kene tudni jol irni, ahhoz meg kene ember is
ketto egyutt nem szokott osszejonni, akkor meg vagy nyomas nem lehet emelni, mert ha fejre allsz is mar becsorog, de a turbo intercooler stb akkor is annyi ha 0.3bar-n megy meg ha 1.2-n, vagy menni nem fog sokaig a rossz beallitas miatt
utolagos csigasitas ha ezeket is cserelni kell 6-800k, annyiert meg inkabb kell venni egy gyarilag ojan autot vagy ez melle vagy eladva ez helyett, aztan csokolom
több drón kell ;P
-
-
zoo8800
veterán
válasz Cheesy #11236 üzenetére
De, jól emlékszel, az utóbbi pár évben hódítanak a kisköbcentis turbósok.
Hátul kicsi a hely a Bravoban, de 1 hete ültem egy Lexus CT-ben, abban kb. ugyanannyi hely volt. Anyám Corollájában sem lehet terpeszkedni. A vicc az, hogy pl. a kereklámpás Poloban több a hely a lábnak...
Apróbb szarságai vannak a Bravonak, ami bosszantó, de semmi komoly. Az árát részben magyarázza, hogy az egyik legolcsóbb kompakt. Újonnan is olcsó volt, emiatt a használt se drága. Az értékvesztése hasonló, mint a kategória többi modelljének.
Az M-Jet dízel, nem benzines.rip and tear, until it is done
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Filmvilág
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- RAM topik
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest