Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Kooperatív akció-kalandjáték lesz a Sanctua
gp A premier kicsit még odébb van, jövő év közepén érkezik a PC-s verzió.
-
Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
ma A múlt héten még csak jelezték, hogy színvariáció(k) várhatók, a legfrissebb előzetes viszont már informatívabb.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
De én erre reagáltam: "hozzáteszem csendben én igazán nem látom a miértjét annak, hogy más a fogyi ha 2 vagy 4 kerék van hajtva"
Nyilván kevesebb energiát emészt fel 2 kerék hajtása mint 4-é. A variálhatóságra hoztam a haldexes rendszert példának.Subarunál nincs varia, ott fixen állandóan megy a hajtás előre-hátra is csak a százalékos leoszlás változik a két tengely között (és a tnegely két vége között is). Alap esetben 50-50 a két tengely között amit leoszt 25-25-25-25-re kerekekenként.
Maradva a márkánál, a Subi awd rendszere nem fixen egy rendszert takar. Más megoldás van pl a cvt/automata váltó esetén és más a manuálisban. Illetve típusonként is vannak eltérések, mert ezt a rendszert is fejlesztgetik.
Az enyémben pl 3 difi van, az első és a hátsó részlegesen önzáró míg középen egy telljesen önzáró viscokupplungos megodás van.
"A kézi váltós Impreza alapesetben 50-50%-ban oszt nyomatékot az első és a hátsó tengelyre. A központi differenciálművet viszkókuplungos differenciálzárral egészítették ki, így csúszós kanyarokban stabilabb marad az autó. A négyfokozatú automatával szerelt Imprezában a nyomatékot elektronikus vezérlés osztja előre-hátra."
[link][ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
lapa
veterán
"Nyilván kevesebb energiát emészt fel 2 kerék hajtása mint 4-é."
szerintem továbbra sem, ha a hajtáslánc mindkét esetben ott van (és pörög).
(de lásd #82948, ott is azt írod a kardán nem pörgetése miatt eszik kevesebbet a haldexes, ami szerintem továbbra sem áll sose)
a többit a subaru kapcsán értem.
de nem téma, csak szerettem volna kicsit összerakni a miérteket. a 4 kereket hajtani képes kocsi mindenképp többet eszik és akkor legyen most ennyi a tanulság.
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
HI!
me porogne alapbol hajt az elso tengejj es akkor hajt ra ahacsora amikor fordszam elteres van ez a "alap"elkepzeles mod: kivitel pl visco kuplung
udv
neduddki
mod: ja hogy arr agondolsz tesek bee egy szabdonfuto ami a visszhajtas t5nem engedi meg:- )
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
lapa
veterán
válasz neduddki #82958 üzenetére
és? a hátsó kerék nem pörgeti a difin keresztül a hátsó kardánt? dehogynem. minden mindig mozog, csak annyi a különbség melyik irányból kapja az erőt.
mod: igen a szabadonfutó esetén más. mondjuk értelmét továbbra sem látom nagyon, mert köbö a kardán pörgése az, amit ezzel nyersz, attól még difi, tengely mind ugyanúgy megy. de én személy szerint nem nagyon tudok ilyen rendszerről terepjáróknál (ami semmit nem jelent). vagy ezek azok, amiknél még a keréknél kell kapcsoltatni valamit?
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
De nem pörög, ez a haldex rendszer lényege. Csak akkor van kapcsolat a haldexkuplung utáni hajtási résszekkel ha arra szükség van. Ezért eszik kevesebbet mint a fix/állandó összkerekes rendszerek.
"Akkor válik aktívvá, amikor az első és a hátsó kerekek között egy bizonyos értéknél nagyobb fordulatszám-különbség alakul ki. Úgy építik be a gépkocsiba, hogy a másik, eredetileg nem hajtott futóműhöz viszi át a nyomatékot."
[link]AMúgy itt egy jó cikk a különböző rendszerekről: [link]
#nincsbennetarcsi
-
neduddki
nagyúr
-
runner 125
nagyúr
Qru leírta a miértjét.
Sőt, a kapcsolható 4 kerekes autóknál még 3 féle mód arra is van, h 2WD esetén az első lehajtás két féltengelye le legyen kapcsolva az első kerékagyakról - az-az ne legyen felesleges visszahajtás.
Van olyan ahol ki kell toltani, van amit kézzel tudsz kapcsolni és a legkényelmesebb, legújabb természetesen az amikor pneumatika kapcsolja le őket. (Jimny, 1. gen GrandVitara is ilyen)Famalac
Freelander igaz angol. Jól néz ki, de megbízhatatlan, olyat biztos nem.
A Pajero Pinin 3 ajtósában a nagy Pajero-ból is ismert SuperSelect hajtás van - az-az alapból hátsó kerekes és kapcsolható az eleje, sőt még diffizár és felező is van. Kedvezőbb a fogyija viszont a 3 ajtós kaszni nagyon picike, az 5 ajtós meg már ismét állandó 4 kerékhajtású, így ott erősen emelkedik a fogyi.
Subaru-ból nincs igazán takarékos emelt. Max 1.5-ös Impreza, de ott még talán 4WD sincs, vagy ha van, szintúgy alulmotorizált.
#82934 lapa
Jahm, időközben ránéztem én is az X-Trail-re, egyetlen egy dologgal nem vagyok kibékülve, az a középre helyezett műszerfal. Miéééért???
A 2.2-es motornak viszont még nem néztem utána, de formára tetszik."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Richard!
addikt
válasz runner 125 #82967 üzenetére
Bocs,hogy belevau Pathfinder?
[ Szerkesztve ]
Ma kezdődik életed hátralevő része!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz runner 125 #82967 üzenetére
1,5-ös Imprezát felejtsd el. Még a 2 literesbe se véletlenül széria a felező... Amitől már korrektül megy cserébe 14-15 litert bekap.
Arról nem is beszélve, hogy nagyon alacsony a szabad hasmagassága, terepre egyáltalán nem való.#nincsbennetarcsi
-
runner 125
nagyúr
válasz Richard! #82968 üzenetére
Tetszik, de ez már a felsőkategória.
Drágább, illetve a 2.5-ös diesel a 2,3 tonnás autó mellett simán beszlopál 10 litert, vagy még többet. Ha, már diesel, akkor max. 1,5 tonnás 2.2-es.
Kategóriát (méretet) tekintve nagyon max az X-Trail / RAV4 / G Vitara, nagyobbat nem szeretnék.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Nem3sys
tag
Mivel gondolom fogalmad sincs se a típusról, se a motorról jobban tetted volna ha csendben maradsz.
Én is ibizát vettem, pontosabban 140.000-ért osztrák papirokkal, betoltam a vas gerebenbe és 2nap múlva rendszám volt rajta (cakkpakk 220ba állt meg a papír). Cseréltem olajat, szűrőket, vezérlést és a futóműben 2 szilentet mert szar volt.
Másik haver 190ért vette külföldi papírral még októberben. Ment vele 27ezret azóta, leginkább országúton, reggeltől estig munkára használja, 4.2-t eszik neki 100-nál. Neki klíma is van benne. Semmi rozsda stb.
Én mióta megvettem csak 8ezer km-t 2hónap alatt és semmi baja nincs Leginkább pest, reggel este 10-10km, így 5,5-t eszik. Néha becsúszik egy vidék. Vehettem volna benzinest is ami 1,5x ennyit eszik, cserébe menni se megy ás ugyan akkora lutri lehet.
Seat Ibiza 1.9TDi 200+++
-
tomiii.
aktív tag
en 130 ert vettem 2 literes szivo benzinest,(szervo, abs, elektromos ablakok, elektromos napfenyteto, konyoklo elol hatul, kodlampak, meg tudja msr a joisten mi, szoval nem fapad) 1 evig csak a kormanymuvet kellett cserelni, mert csepegett, aztan meg egyre tobbet tortem meg az erdon es koptak a dolgok aztan havsrom is vett egy ilyet 190ért, nála fél evig volt, olajcsere volt csak, fel evutan mondjuk otalkarra torte, de semmi baja nem volt elotte, vett ausztriabol 50ért egyet, jatszosnak, 1 evig gyilkolta aztan elkelt dragabban, kipakolva, en is vettem 50 ért egy jatszosat, itt mar kellett a fekkel, meg a kuplungal is szorakozni, mar nincs rajta épp elem, de motor birja,
ez eddig 4., de egy tipus, azonos motor
szomszed munkas escortja 200e volt, nem tudom miota hajtja,es nem kolt ra, de birja, muszakilag rendben, ezt mar regebben leirtam
masik haverom az e30-at 180 ert vette, fel utan a motornak volt valami kinja, 30 ezer, lakatolas 40 ezer, mar 2 eve nala van, ja es rugo tores, 2 csoki
az elso 4 auto hatsokerekes, 4 ezer alatt még hidegen se mentek, bár mondjuk én épp a gépműhelyre várok, de 3 évig bírta, külföldre is jartam vele, tipus mindegy, csak ez a 300 alatt inkabb bicikli hulyeseg, ha valakinek muszaj az auto, van rá esély, hogy talál
vagy soroljak még?
[ Szerkesztve ]
-
Typhoon47
őstag
Pedig fogalmatlan vagy, nem érted a tuti biznisz lényegét.. veszel egy ibizát 100ért ausztriában, ráköltesz egy olajcserét, vezérlést kicseréled meg esetleg ha beszart két szilent a futóműben még kicseréled és kész. Utána mész vele 8e km-et és szépen beírod ide, hogy bizony egy hibátlan autót sikerült venned ennyiért. Victory.
"Education is important but big biceps are importanter"
-
GLOCK34
aktív tag
Sziasztok!
Páromnak szeretnénk venni egy kis városi szaladgálós gépet. Árban 800k körül gondolkozunk+ költségek.
Smmi extra igény nincs,csak megbízható,alacsony fogyasztású legyen.
Eddig a Ford Fusion,Fiesta ami szóba került. (Tdci) Ebben a kategóriában mit érdemes még keresni?Köszi!
-
nagyúr
a sógorom használ egyet 6 éve, most lesz benne 300e km
220e-250e km nél volt kuplung és váltócsere
motorháztető és első lökhárító többször fújva, cserélve őzek miatt
az egyik hátsó lámpa mostanában elkezdett párásodni
különben csak kopó alkatrészek voltak cserélve az olajon és szűrőn kívül
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
lapa
veterán
az xtr-es bringára rossz viccnek: "hol parkol?"
@runner 125: a lekapcsolható az okés, bár különösebb értelmét még annak se látom. régről úgy tanultam, hogy nagyságrendileg 10% a teljes hajtáslánc vesztesége (sima 2wd kocsinál), ebből akkor nyersz egy difit meg egy kardánpörgetést (szerintem elhanyagolható, tán 2-3%-ra saccolnám), cserébe buksz egy ilyen szétcsatoló valamit a hajtáslánc egyik legjobban terhelt részébe. és persze a 2-3% az nem ennyi fogyasztáskülönbség.
egy szó mint száz, szerintem ne ez alapján válassz, ahol ezek fogyasztást befolyásolnak ott már valami nagyon nem jó. ha meg azok a kardánok, amik ezekben vannak annyira zajosak hogy különbség van le/felkapcsolt közt, az szintén menekülős.
(hozzáteszem az elektronikus részhez, hogy az új szériás g-n is elektromos diffzár van a régi olajos munkahenger + rugó helyett, volt is több eset, hogy kontakthiba miatt bezárt, és mivel automatánál meg 400 cdi-nél annyira nem érzed, hogy összezárt diffel mész autópályán vagy aszfalton, a kocsi menet közben megsemmisítette a saját hátsó hídját, gumit, stb.)
na megyek adok a gépnek két frissen tekert saválló szilenthüvelyt.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
középiskola: random biciklis srác; nem tudom milyen vagány járgánya volt, többen állítják volt benne 200k+ pénze (poénkodtunk is, hogy mások kocsija teli tankkal ér ennyit); bement suliba, biciklitároló, nem zárta le, elvitték. sajnáltam, de röhögtem is rajta azért: egyrészt minek, de ha már van, akkor biztos rendesen lelakatolom..
"... and I hope you have a great day!"
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen