- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #48747 üzenetére
Ahham... :S Hát ezt még átgondolom.
Csak ugye családi tapasztalatból indulok ki. És azért az ennek az összegnek a töredéke. Azért akarok valami kevésbé ősrégi autót venni majd, hogy ne kelljen 2 havonta szervizbe vinni. Ha ilyen nincs ennyiért akkor megb...hatják maradok az Omegánál mert ez 2 év alatt talán 2x látott szervizest.
Ugye apám Mondeoja is kb 3-4x a 7 év alatt!!!négy!.
Egyedül a 90-es évek közepén vásárolt Audi 100-as dízel volt az, amelyiket apám elég gyakran 2-3 havonta vitt szervizbe. Biztos k.va nagy mákunk van,de egyik másik autót se kellett ilyen gyakran az egész családban (mindkét családban). (persze az alap szükségletek és kopóalkatrészek nincsenek benne, ez csak a konkrét meghibásodásra értendő) -
DeFranco
nagyúr
válasz Dany007 #48751 üzenetére
Levezettem itt már egy párszor, kb. 200-300 között elmegy kapásból simán (átírás, biztosítás, apró dolgok, meg az első szervíz ami ha szíjas, akkor vezérléscserét is magában foglal), a maradék meg tartalék, ha valamit véletlenül nem vettél észre és csinálni kell.
Nem kell meghibásodás miatt ehhez szervízbe vinni, nekem eddig 29k értékben volt javítani való az autón összesen, ami nem sok (3k valami kopóalkatrész, 18k egy kipufogó rugalmas tag, és 8k egy alapjárat állítás + féktisztítás), és így ment el rá az első három hónapban 320 a vételáron felül.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #48752 üzenetére
Ja jó, már megijedtem. Ezeket beleszámoltam én is. (nagyjából)
Azért 1,5m a plafon, mert abból még nyilván lehet alkudni pár %-ot. (ugye épeszű ember úgy tesz fel bármit is hirdetni, hogy számít arra, hogy alkudnak. Ergo van rajta kis tartalék. Nem akarnék pofátlanul alkudni, max pont annyit, hogy az átírást meg az első szervizest kilehessen fizetni belőle)
Plusz akkor az Omegát is eladnám beadnám bontóba valamennyit csak adnak érte. Tehát ebből két tételből gondoltam az ilyen plusz költségeket fedezni mint amit írtál. Persze nem fél milla a tervezett...Egyébként biztosítással mi van? Nem lehet csakúgy átvinni egyik autóról a másikra?
"Nem kell meghibásodás miatt ehhez szervízbe vinni, nekem eddig 29k értékben volt javítani való az autón összesen, ami nem sok (3k valami kopóalkatrész, 18k egy kipufogó rugalmas tag, és 8k egy alapjárat állítás + féktisztítás),"
Na jó, de nekem ezt mind ingyen megcsinálják apósom szervizes kapcsolatai... Ilyeneket azért nem számolok bele... Max 2 sörbe vagy anyagárba meg egy köszönömbe kerül az ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
válasz Dany007 #48751 üzenetére
Tulajdonképpen ez a normális, és nem az, ha valaki a vásárlás után teljeskörű autó renoválásba kezd. Ha valaki új kocsit akar, az vagyen újat vagy újszerűt vagy alig használtat, különben a saját pénztárcájának legelszántabb ellensége lesz.
rip and tear, until it is done
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dany007 #48754 üzenetére
Azt mondtam, hogy legyen meg fél millió, nem azt, hogy el is kell költeni az utolsó fillérig
El kell mondani, mert sokan úgy jönnek, hogy 300-ból akarnak 500-as autót venni, a maradékot majd kispórolják a cigipénzből, és nehogymá' még a vételáron felül is lapátoljanak bele. Hát ők JÓ autót vesznek úgy is...
A biztit nem tudom, hogy lehet átvinni, meg hogy van-e garázsotok, akarsz-e casco-t, vagy valami custom riasztó/indításgátló cuccost, stb.
Ha a haverok megcsinálják, jó Főleg ha rendesen is dolgoznak, és nem munka előtt isszák meg a 2 sört Elméletben persze ordít a fejemben a paranoid android, hogy össze lesz b*szva, meg ismerőssel csináltatni sose' jó, mert utána mindig szívsz és még reklamálni sem lehet, de ha az én apósomnak lennének ilyen kapcsolatai, lehet én sem vinném máshova, a racionalitás nagy úr.
@MunezXBK: nem vagyok autoszexuális, nem érzem
@zoo8800: beszótá, baze? tudod hogy én sem renoválok, semmi szükségtelent nem csináltattam meg.
[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
válasz DeFranco #48756 üzenetére
Beszótam vazzee
Ebben a témában nem fogunk egyetérteni. Konkrét, és gyakori típusokat említettem Neked, amikre nem lehet a vásárlást követően annyi pénzt ellocsolni. Vagy ha igen, akkor elég rendesen belenyúlt az ember a szarba. (Pl aki nemrég Golf4-est hozott Németországból, és generálozni kell). Kell a tartalék, ebben egyetértünk, de annak nem látom értelmét, hogy kapásból és mérlegelés nélkül a fél autót kicserélje valaki a vásárlást követően.
Persze olyan típus is van, ahol a vásárlást követően fél milla csak a kezdetrip and tear, until it is done
-
DeFranco
nagyúr
válasz zoo8800 #48757 üzenetére
Sorry, de nem emlékszem, milyen konkrét típusokat emlegettél, esetleg beidéznéd?
de annak nem látom értelmét, hogy kapásból és mérlegelés nélkül a fél autót kicserélje valaki a vásárlást követően.
ez rám egyáltalán nem igaz, és te is tudod
A fóka tudtommal egy kifejezetten tartós, megbízható, olcsón fenntartható autó, kiemelt szempont volt ez a vásárláskor.
Persze simán lehet, hogy én csinálok valamit rosszul, nyeretlen kezdő vagyok, de éppen ezért sokat is kérdezek, mert szeretnék minél többet tanulni. Megmondanád, hogy azok közül, amit megcsináltattam, mi volt ami felesleges volt, és nyakló nélkül rálocsolásnak számít?
Segítségképp lista: kicseréltettem a vezérlést, a szűrőket, olajokat, állíttattam az alapjáraton, kitakaríttattam a hátsó féket, kicseréltettem a rugalmas tagot, átirattam, kötöttem rá biztosítást meg casco-t, meg vettem némi autófelszerelést. Ja, meg lemostam kétszer. Ennyi.
Na, ebből melyik volt a szükségtelen renoválás?
Le fogom még cserélni a négyévszakos debica gumikat, kijavíttatok a karosszérián két rohadást meg egy görbülést, meg esetleg a karcot kijavíttatom a szélvédőn. Ennyi a terv.
Ne állíts már be úgy, mintha basznám el a pénzt az autóra, mert ez nem igaz. Marhára minimálban nyomom, semmi olyanra nem költök, ami nem szükségszerű. Ha egyetértesz ezzel, ha nem. Köztünk annyi a különbség, hogy te egy 4 éves autót 40k futással, többször annyiért, mint én vettem vagy Dany007 akart venni, ami dícséretes és szuper dolog, őszintén mondom, hogy semmi irigység nincs bennem emiatt, csak neked "az" a lét kicsit máshogy határozza meg a tudatot, mint nekünk "ez" a lét, aki 8-10 évesekkel nyomulnak. Azt persze, hogy csak tankolni kell.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #48756 üzenetére
Persze persze. Így már értem mire gondolsz. Én is valahogy így gondoltam. Meg nyilván szereznék valami hozzáértőt akivel együtt mennénk majd el vásárolni... Esetleg azt a 15-20k-s átvizsgáltatási díjat se sajnálnám tőle. Aztán ha minden frankó akkor már csak nem lehet olyan nagyot bukni.
-
amargo
addikt
válasz szőröscica #48720 üzenetére
Tavaly horvátoknál egy 1.7 dízel astra kombival voltam. Amíg nem értünk el az 1500-öt azt hittem megőszülök. Kérdés, hogy lehet egy ilyennel emelkedőn elindulni? Mert, hogy 1-be kitaposom a belét, semmit nem jelentett..
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
FerNandor
őstag
válasz szőröscica #48737 üzenetére
értem.
hát én nem szoktam így még csorogni se, max motorfékkel megy oda a fordulat, vagy ha 2-ben megyek a tizesek között. mondjuk most nem tudom, milyen autóról, motorról beszélünk, de emelkedön 1200-1300-as fordulaton sebességet tartani szerintem azért elég meredek dolog. De az is lehet, hogy valami 3 literes a8-as dízelröl beszélünk, ami úgy emlékszem a 2000-et már elég magas tempónál haladja mega kerregést meg a kulturálatlanságot a fordulat leesésénél mondod vagy úgy általában?
(#48739) bitpork nem vezettem automatát, miért az 1200-nál nem vált le mondjuk 4-böl 3-ba? és ez is milyen motor?
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
válasz FerNandor #48765 üzenetére
Az ótómata jó szokása h manuális és verseny program nélkül a lehető legalacsonyabban tartja a fordulatot. Nekem az ólródban, hidegen 2-2,5 ig engedi pörögni a motrot h melegedjen, de itt szoftveresen van limitálva ami akkor is elkapcsolja ha nem kell: és lőn visszaesik 1200-1300 a fordulat. Melegen meg 1800-ál elvált h mielőbb visszaessen.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Dany007
veterán
válasz MunezXBK #48762 üzenetére
Ja igen, majd elfelejtettem. Csak közben dolgozok is... bocs.
Szóval ja, Vp-i vagyok! Hova is ugorjak át? Amúgy nekem elég a Ti beszámolótok, innen már eltudom képzelni milyen lehet. Meg most úgy kb meg is értettem miből adódik különbség és miért.
De persze a saját tapasztalat sem utolsó.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Mármint az Audit? Vagy az én Omegámat?
@MunezXBK: Uh, most voltunk egy hete "bevásárolni" ami elég sikertelen volt. Legalább lett volna valami értelme felmennem Fehérvárra.
Jövő kedden megyünk Pestre, de gyerekkel meg mindenestül...
Azért köszönöm, észben tartom! Ha úgy leszek egyszer idővel meg mindennel akkor 1-2 gázadásig tényleg kipróbálnám milyen.[ Szerkesztve ]
-
JanR
addikt
válasz Dany007 #48770 üzenetére
Nekem is Omegam van, igaz szerény 250k km-rel (amibe az utóbbi 75k-t én tettem bele majdnem 3 év alatt).
MunezXBK: Milyen évjárat az az Audi? Mert az A4 kombival is szemezgetek, de volt egy ilyen statisztika, hogy az Audi diesel motorja a 2., vagy a 3. legmegbízhatatlanabb európában
[ Szerkesztve ]
-
-
-v-
addikt
Valaki el tudja magyarázni nekem miért csak hidegen nem emel ki a kuplungom rendesen?
(Már megrendeltem az újat szóval cserélve lesz mert ráfér már, csak kíváncsi vagyok..)
Mi ennek a fizikája, hogy hidegen nem oké, melegen meg igen? -
-
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #48772 üzenetére
Nem nem nem... A pontos adatokat nem tudom, csak kb a sebességet, ami olyan 30-40. Városban, piros után, emelkedőn.
Az a gond, hogy a 2. már kevés. Hallom a motoron. De ha a 3.-ba kapcsolok, akkor meg nem hajlandó húzni, belassul, kb pont nulla gyorsulás és maradok 30-40km/h-nál. Inkább 30-nál. Tehát 50-re se tudok felgyorsulni.
Nem tragédia, csak mondom ha már autóvásárlásra adnám a fejem, akkor ilyen ne legyen... -
-v-
addikt
válasz bitpork #48776 üzenetére
Passz, majd megnézetem ezt is ha cserélik. Elvileg az nemolyan marha rég lett cserélve, szóval annak nem kéne, hogy baja legyen.
DeFranco: igen. Először csak rükvercet, aztán egyest kezdte el nehezen venni, aztán meg is moccant már az autó először rükvercbe rakásnál, aztán egyesnél is, most pedig sajna már néha meg is reccsennek a fokozatok váltásnál, szóval biztosan nem emel ki rendesen. Melegen még elmegy, de a váltási érzet is romlik.
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #48779 üzenetére
Ejha. Nekem olyan van a váltóval, hogy kb mindegyik sebességben ha gázt adok akkor megrándul a sebváltó. Apám meg is ijedt a múltkor nehogy kiugorjon sebességből. De nem teszi. Csak rángatózik...
De azért ilyet nem csinál, hogy nehezen lehet sebességbe rakni, vagy szarakodni kelljen vele mindegyiket simán veszi.
(csak azért vagyok ilyen rosszmájú mert írtad, hogy 9 éves autód van ) -
DeFranco
nagyúr
válasz Dany007 #48780 üzenetére
Majd mindjárt jön neduddki aztán elmagyarázza az aszinkront, vagy mit, én sem fogtam fel még teljesen, utánaolvasni meg lusta vagyok, a lényeg, hogy annyit már leszűrtem, hogy ha bármiből ki rükvercbe be egy kuplungoláson belül nem jön össze 100%-ban, hanem esetleg duplán kell kuplungolni egyes esetekben, az nem probléma.
Ez meg nem recseg, nem kecseg, csak nem járja végig az utat a rúd minden esetben elsőre. Hiba, tény, de nem egyedi eset. Ilyet viszont, hogy rángatózik a sebváltó, nem hallottam még, főleg nem éreztem.
A corsa és a vectra után őszintén meg voltam lepődve, hogy lehet hármasból, sőt négyesből kettesbe váltani úgy, hogy nem érzem úgy, hogy most törtem el a váltórudat Főleg a corsa után, az valami bitangpusztulat.
Meg az is lehet, hogy szar autót vettem, yugo-t kellett volna választani.
(Azért abba a hibába ne ess bele, ha komolyra fordul a vételi szándék, hogy minden autóról azt feltételezed, hogy gondos kezek alatt volt. A Ti autótok halmozottan kivételes helyzetben van, mert szakember alatt futott, bizonyára megkapta a maximális és szakszerű törődést, amire a használtpiacon az esélyed a nullához konvergál, beszélj pár olyan emberrel a topicból, aki mostanában vett autót a nyílt piacról, hogy mik a tapasztalatai, 99% egy lefingott fosch, a jelenlegi helyzetben egy jó és megbízható autót ritkán adnak el, mert nincs hova felfelé lépni. Újra nincs pénz, ezért az 5 éveset nem adják el, a 10 évesből meg nem talál magának 5 éveset. Lehet találni, persze, de ritka ami jó és eladó.)
[ Szerkesztve ]
-
whitezo88
nagyúr
válasz Dany007 #48780 üzenetére
természetes pedig mivel a váltókar és a hajtáslánc kapcsolatban van ugyebár, ha ráteszed a kezd és gázt adsz még kevésbé lötyögőnél is lehet érezni a dolgokat. bár szerintem nem ártana a fenti esetben kicsit generálozni. nem kell sok, drága alkatrészt cserélni csak pár dolgot ami a mozgástól kilazul.
-
tomcsi23
veterán
válasz Dany007 #48777 üzenetére
Ja, értem. Majd megnézem már, nálam hogy van ez, de ha valamiért nem tolna eléggé akkor 40-50-től simán jó a 2-es is. Mondjuk ez benzines.
Anno az oktatóm erőltette, 0-10 -> 1., 10-20 -> 2., 20-30 ->3., 30-40 ->4., és amikor már nagyon-nagyon meglódultunk - 40 felett, ott kellett tolni az 5-öst.
1,3-as stift vót.whitezo88: semmi ilyen rázkódás nincs nálam.
Ellenben pözsó 308cc, na az újkora óta "lötyögteti" a váltókart, gázadásra, motorfékre egyaránt.[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
DeFranco
nagyúr
szarrenault neked is yugo-t kellett volna venni
néha én is meg tudnám recsegtetni, de azt érzem már berakás előtt, és akkor jön a duplakuplung de ez ritka, leginkább attól van, mert még nem áll tökéletesen az autó, vagy nem nyugodott meg a fordulat alapjárat köré az előző sebességből
-
neduddki
nagyúr
HI!
elvtarsak eki tnyelg egy jo es korrekt allapotu otot akar c 4ajtosabn: Civic ES6 /par horpadas a teton es csoamgtarton rophato fel neki/
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
mephi666
nagyúr
válasz DeFranco #48787 üzenetére
fokozatból-rükvercbe esetén van ez az akadás/recsegés? oktató (is) magyarázta, hogy opelnél elég szépen recseg, ha túl gyors akar lenni az ember és 1/2-ből teszi rükvercbe... érdemes kicsit lassabban csinálni: kihúzni üresbe, várni minimálisat és úgy rükverc... akkor nem reccsen ...nekem eddig a minimális rutinommal nem sikerült még recsegtetni az f astrát, de ez szerintem betudható annak, hogy lassabban/megfontoltabban gépészkedek
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
DeFranco
nagyúr
válasz mephi666 #48790 üzenetére
recsegés nincs, hogy nem veszi be elsőre, az leginkább fokozatból
(teszem hozzá két hónapja van nálam az autó, tehát lehet hogy még én nem tudok rendesen hátramenetet kapcsolni, amit az is alátámaszt, hogy asszonykának 50%-os a találati aránya, nekem 80%, szóval lehet csak szokás kérdése... persze 9 éves autónál nem lepődnék meg, ha műszaki oka lenne, de tudod mit? ennyi legyen a legnagyobb baja.)
@giigz: add el
@tresh: szerintem és ezt a környezetemben élőkre alapozom, a tulajdonosok bő 80%-a nem is hallott még róla, hogy a vezérműszíjat cserélni is kellene. Az előző tulajnak sem mondták, anyunak sem mondta senki, a haveromékat is én tájékoztattam a 9 éves Astrájuknál, stb. stb. Egyszerűen nem is tudnak róla.
szerk: ja, nem arra írtad mindegy, bent hagyom, mert attól még tény, azt nem tudom, hogy mit kell karbantartani egy váltón. Lehet olajat cseréltetek majd benne, de nem hiszem, hogy ez lenne az oka.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Egyébként... Most jut eszembe! Tudod írtam, hogy a váltó néha nem akarja az egyest, meg nagyon ritkán a kettest, most pedig az jutott eszembe, hogy lehet nem is a váltó lesz a ludas, hanem a kuplung De az az érdekes, hogy most nyáron nincs gond a váltásokkal, csak télen volt ilyen, ebből meg arra tudok következtetni, hogy olajcsere kellene, és nem a kuplung a ludas...
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #48781 üzenetére
"Azért abba a hibába ne ess bele, ha komolyra fordul a vételi szándék"
Nem, természetesen nem. De igyekszem ennek a kockázatát a minimálisra csökkenteni.
Meg persze előtte majd kikérem az itteniek véleményét is ha már konkrét jelöltek lesznek. Mást nagyon nem tudok tenni. Minimum ~ 10 évre tervezek autót venni ha veszek is. Nem vagyok az a cserélgetős fajta semmilyen téren, úgyhogy muszáj lenne kifogni egy jót.
Ahogy a gyerek egyre növekszik, egyre több helyre kell vinni, meg egyéb okokból is több km-t kell majd megtennem.Ez az Omega se lesz örök életű. Főleg, mikor tegnap csekkoltam az olajszintet feltűnt, hogy a motorblokk oldalán csúnya sárgás-feketés réteg van. Olyan olajos víz keveréke, nem tudom. De mikor még a Rover-ba voltam szerelmes, na ott írták, hogy ez hamarosan bekövetkező motorhibára utal. De azért még kibírhatná egy kicsit.
És ugye azt meg megbeszéltük otthon, hogy 70-100k-t vagy többet - ha esetleg motorcsere lenne vagy hasonló - biztos nem fogunk rákölteni erre az autóra.@whitezo88: elvileg most műszaki előtt átnézték. Bár lehet ennyire nem mélyedtek bele.
@tomcsi23: Na, nekem ez így nincs meg. Mindig érzésre váltok. Alacsonyabb fokozatoknál nem nézek se sebességet se fordulatot. Annyi szent ha 50 környékén teszem 5.-be akkor az még éppenhogy nem dadog le, 40-nél már biztos 4.-et kell kapcsolni. Persze ez nem 1,3-as.
@JanR: Remélem, elsőre furcsa volt. De aztán megszoktam.
-
zolikaDB
veterán
Sose gondoltam volna, h idáig jutok... Ilyen tesztek után böngészek: Toyota Prius HSD - HYBRID
És egy autókupec videó: [link][ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Xbox Series X|S
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen