- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen notebookot vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Steam Deck
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
it Elon Musk tervei szerint egy szuperszámítógéppel szolgálják majd ki az xAI Grok chatbotjának következő verzióját.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Minden előzetest megerősít a TENAA a Razr 50-nel kapcsolatban
ma Az előzetes információknak megfelelő formában és specifikációval regisztrált a Motorola következő kagylója a TENAA adatbázisában.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
golya32
aktív tag
válasz MPowerPH #2450 üzenetére
Nagyon tetszik, szívesen vennék ilyen nagy autót pénz is lenne rá, de a javítási költségektől nagyon tartok.
Sajnos a camryvel is sokat szívtam, ezért a család nem nagyon akar másik autót helyette, meg már eladni sem lehetne..
Ahogy nézem még jó darabig csak álom lesz, egy ilyen autóVélemény olyan mint a segglyuk mindenkinek van, de senki nem kiváncsi a másikéra.
-
MPowerPH
félisten
válasz golya32 #2452 üzenetére
Javítási költségek terén nem a motorral lesz probléma. Az majdnem elpusztíthatatlan, a kötelező szervizen kívül semmi pluszt nem igényel. A V8 miatt a nagyobb szervizeknél kicsit költségesebb lesz minden. Elektronikailag lehetnek gondok, öreg autók, bonyolult megoldások.
Tessék, ez jó kombó. 28-as motor, dual Vanos, csak az automata váltó problémás. Az +2l. Ha ilyet találsz manuállal, akkor 9l alatt is eljárhatsz vele. Csak a 1998.08 utániak a jók, előtte csak sima M52-es mocik vannak. Ha nem félsz nagy költségekbe verni magad, akkor 730D. Az városban is 10l alatt eszik.
zoo8800: Jah, hát az ilyen 7-es BMW-ket, és nagyobb motoros autókat arra veszi az ember, hogy városban furikázzon vele. Sarki zöldséges és vissza... LOL....
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Qru
MODERÁTOR
válasz zoo8800 #2451 üzenetére
Ismerős vett egy régebbi (OT-s) 3 lityós Bömbit (3 fokzatú automata), az is benyeli a 15 litert simán még akkor is ha nem kergeted. Viszont gyönyörű cápa orros...
Ma a lakótelepen láttam egy Lancer RallyArt-ot full feketében, fekete felnivel... Nekem az is nagyon bejön. Kár, hogy 10 milla körü van az ára...
#nincsbennetarcsi
-
Szplöttyy
senior tag
Nekem,egy 95' E38 750iA-val van elég sok tapasztalat, hát, elég sokat kapott, olyat is, amit soha nem gondolna az ember, egy 7-es BMW-ről, de a motorja óra szerinti 350e km után, is hibátlan volt, az automata(nem steptronic, csak D van vagy Fix 2-3-4) is hibátlan, is kibírt mindent, egyedül a hátramenet, amit meghalt benne. Viszont, elég költséges egy autó, futóműre iszonyat sok pénzt lehet költeni, meg az elektromos bajokra(cd tár, xenon, hátsó roló, elektromos ablak, központi zár, csomagtérszervó, stb) azok meg tudnak halni. Én személy szerint, E38ból, 740, vagy 750, esetleg egy faceliftes 30D.
Átlagfogyasztás(a nagy átlag) dinamikus közlekedéssel, relatív sok várossal 18.6l/100km, városban, a legkisebb fogyasztás 13.3l/100km volt, de normálisan közlekedve is tartható a 14.5-15.0l/100km. Autópályán, nagy tempónál(160felett) 11-12l/100km. Ha ki van használva, a 326ló, és az 500NM, meg a hátsókerék hajtás előnyei, akkor viszont 35l/100km az átlagos
Végül is az én véleményem, hogy az E38 nagyon jó autó, de csak annak ajánlom, aki nem riad vissza attól, hogy néha elég zsebbenyúlós, de cserébe kap kényelmet, luxust, és erőt. Presztizst annyira nem, inkább gengszternek, vagy lakótelepi dílernek nézik vele az embert.[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
-
hobizoli
nagyúr
válasz MPowerPH #2453 üzenetére
Ez az elpusztithatatlan bmw motor dolgot szerintem hagyjuk. Haverarcnak van egy E30 318iS-e, 1.8 16v 140lojje, azoknak akik nem tudnak
Kitorott a motor elejen a vezermulancfeszito fogaskerekize az alu ontvenybol, elmaszott egybol a vezerelese. Ebben a modulban van az olajszivattyu is persze. Vmi harmincvalamennyi hozza csak az az alubigyo, az olajszivattyuhazzal, na meg a tomitesek, aztan plusz lanc is cseres lenne, de az meg 16k lett volna, meg munkadij, meg olaj, meg fagyallo, szoval kb 75-80k-nal tart. De vmi nem lett jo vele mert egyreszt este elhozta, es reggelre szo szerint a kocsi ele(!) kifolyt az szivargo olaj, vhonnan csepeg, de nem kicsit, mert ehhez hatra kellett folynia a kartelvedon a valtoig, hogy onnan elore kijojjon a tocsa lokharito ele...mindezt hosszmotornal, tobb mint egy meteres olajfolt, na meg ha jar a motor kajakra dizel hangja van
Erre ajanlottak neki egy masik motort valtoval szereny 120k-ert. El is gondolkodott rajta, hogy haaat lehet jobb lenne az, aztan megsugtak neki raadasul nem_bmw-s korokbol, hogy azt a motort felejtse el, mert tudja kie es miert nem azzal meg az autoja annak, es az gyurutorott, azert is aruljak mar jo fel eve. Ilyen cartarsak melle nem is kell ellenseg, de azert ahhoz is kell egy pofa, hogy igy aruljak ennyiert, meg ahhoz is hogy a bmw isten szerelo igy csinaljon meg egy autot, hogy fogyoolajzasu, mint az RX8.80k-ert ketto komplett zsir motort veszek a puttoba papirral, 6k rajta a vezerlescsere kompletten
Mondtam is neki megcsinaljatok vhogy, es keresel erre vmi madarat. Hahu-rol veszel egy rendes x1/9-t, hatulhajt -neki ez a fontos-, kozepmotor, jo sulyeloszlas, garantaltan 2 havonta latsz csak vmi masikat, 4 tarcsafek, ra a Dallara bodykit, ala peremes szeles felnijeied, aztan hello, 15k bele egy komplett motor, ha berogyna, es 6k azon is a vezerles csere. Erre mit mond? Jaj de az olasz elektronika.... elektronika abban? A vilagitas baszki.
több drón kell ;P
-
MPowerPH
félisten
válasz hobizoli #2459 üzenetére
Az elpusztithatatlan szot nem a 4 hengeres eroforrasokra ertettem... Nem is nagyon ismerem egyiket sem, hogy oszinte legyek. Amit tudok, a sor 6, V8, V12 -es motorok nagyon tartosak, kimennek a vilagbol. Gyengejuk, ha elmarad az olajcsere, felforr a viz. Ha ilyen nem esik meg, es a szerviz intervallum is be van tartva, akkor nem lehet veluk problema. Akinek eszi az olajat a sor 6 vagy V8, annak mar oda van a motor. Mert vagy keson cserelte az olajat, vagy nem oda valot ontott bele.
Don't Tread On Me
-
hobizoli
nagyúr
válasz MPowerPH #2461 üzenetére
Ja igen. Majd vegyem mar mindenki 2.5 meg 4-5 literes V8-12-s benzintemetoket 400Ft-s benzinarnal, aminel csak 1x kelljen hozza nyulni a 6, 8 meg 12 hengerhez azonnal leszoptad magad keresztbe. Meg bontott motor 120k? Es annyiert meg szar is?
Há' hüjevagyok, nem?
Ehhez a sima "csak" 4 hengereshez is mar olyan veszett arakat mondanak neki % csokkal is a Bardi-ban, hogy csak pillog, akkor valszeg az ehhez kepest feher hollo V8 meg V12-khez majd minden occsobbab lesz. Aha. Es mijen tok jo, hogy alig eszik 20 alatt varosban, azaz telen mar eszik is annyit... a hujenek is megeri. Azert nincs ezeknek "semmi" baja, mert ha meg tolod is neki maris nem 20-t eszik, hanem 30-t, a gatyadat is otthagyod vele a kuton.Meg ennek az iS-nek volt meg egy masik olyan tipusbetegsege is, hogy huto kiegyenelito a huto oldalan van egybol es szeret elrepedni a muanyag ott az illesztesnel, aztan akkor hopp viz szia, mocc meg megfozve. Meg hogy volt vkinek egy ugyanijen, mindent kicsereltek mar a vezerlesenel, de annak akkoris zajos csorgos lancos dizeles hangja volt.
Meg mondott ket masik tipusbetegseget is multkor, mar-mar azon gondolkodtam, hogy ehhez kepest bazzeg egy PGT egy mernoki remekmu, egy kesz svacji zsebora...En adtam neki szerszamokat, de olyanokat, hogy 2-3 eve megvettem hatha kell 1x majd..., de nekem meg 1x se kellettek, o avatta fel oket az uberjurgen bimmerrel
több drón kell ;P
-
Rick4
félisten
válasz MPowerPH #2461 üzenetére
Akinek eszi az olajat a sor 6 vagy V8, annak mar oda van a motor. Mert vagy keson cserelte az olajat, vagy nem oda valot ontott bele.
És az itthoni kínálat 90%-a, ami már 3-4 kölcsönadós szerződédes, üzembentartós, át nem iratós tulajon túl van, biztosan ilyen.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
megema
őstag
válasz hobizoli #2462 üzenetére
A feljebb említett vezérléscsere árak elég kellemesek... Mázlid van.
Szüleim 8 éves 2.5 V6 TDI Passatján most volt vezérlés (vezérműszíj, görgők, vízpumpa, ... ennyi?) és hosszbordás szíj (és tartozékai) csere gyári alkatrészekből, a hosszbordás szíj elszakadása miatt. Mondjuk a vezérlésnek nem lett baja, de már időszerű volt a cseréje.
Ismerős márkaszervizében (más márka) baráti kedvezménnyel (mind alkatrész, mind munkadíj terén) 295 ezerben állt meg (ennek egyik fele a vezérlés, a másik fele pedig a hosszbordás szíj és a munkadíj). Utánakavartunk és a gyári alkatrészek listaára 280 ezer lett volna nagykerből...
Eddig nem kellett hozzányúlni abszolút a megszokott kopó alkatrészeken kívül... Na jó, egy éve meghalt a valószínűleg még gyári akku, meg a futómű környékén kell néha cserélni sűrűn kopó dolgokat 10-20 ezres összegben.
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
Ez a baj ezekkel a modern autokkla hogy ez a vezerles dolog egy agyhalal, aztan dizel leven ott vannak meg a dizelinjektorok, turbo, lendkerek stb dolgok raadaskeppen szinten elore beepitve szopni, meg fizetni. Megveszed es onkent beallsz vele egy penzszivattyunak.
több drón kell ;P
-
megema
őstag
válasz hobizoli #2466 üzenetére
Na igen... Mondjuk még egy ideig nem kéne, hogy gond legyen az említett dolgokkal, mert csak 143 ezer km van benne. Mivel Tiptronic váltós, így a kettős tömegű lendkereket megússzuk, viszont cserében ugyanúgy oda kell figyelni. Szóltak is, hogy kéne már olajat cserélni a váltóban, de ők nem tudták megoldani.
Tényleg, tud valaki megbízható automata váltó specialistát BP-n?
#2468: Az igaz. Mondjuk már fordulatszám alapján megtanultam pár értéket. 60 - 1600, 70 - 2000 5. fokozatban.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
Sajnos ez igy van. Azert kell vasarlas elott utanajarni par dolgnak. Ha ismert, szamon tartott autot veszel, akkor nem lehet gond. BMW eseten pedig duplan figyelni kell, mivel a vasarlokozonsege leginkabb sportos vezetest kedveli. Ez igy meg nem is lenne problema, ha a kesobbiekben nem olyan sportember venne meg, akinek szervizre nem jutott mar penze az auto melle. En pl. Kereskedohoz csak megnezni mennek, vasarolni biztosan nem.
Egyebkent nem jellemzo, hogy a motorhoz kell nyulni, ezt klubos szinten tudom. Ott majdnem csak sor 6, es v8 van. Kivetel a diesel eroforrasok, azokra a gatyad is ramehet, ha bemondja az unalmast. Marpedig ezeknel gyakori.
Don't Tread On Me
-
-
Szplöttyy
senior tag
válasz hobizoli #2458 üzenetére
Hát, "mindenhol keresztbe" ahol lehetett. Sperr hiányzott, így nem mindig állt keresztbe. Húzott is sokmindent, de az nem túl megterhelő. De földúton is mentünk vele 100km/h felett, bőven, meg jó magyar utakon is, igen nagy tempókkal. Fekvőrendőr(felmész-mészrajta-lejösz kategória) 60-70el, meg ilyesmik. Szét is hullott, nem arról van szó, de kapott eleget, és menni mindig ment, csak a végére 0%os gátlók elöl, meg csörömpölt az egész eleje. De most nem erről volt szó
Viszont amit még imádtam benne, hogy 1nap állás után, -10fokba, beindítástól számított 3-4percen belül, üzem meleg. Iszonyat sok hőt termel.
Smoke & Torque
-
soldi3r
veterán
a legdrágább motor ilyen téren, az annyira nem rossz ár, itt 260 körül mozog, mert érdemes mindent cserélni a környéken, ugyanis szopás kategóriájú meló
(#2462) hobizoli, el kell keserítselek, nekem is volt ugyanarra a blokkra épülő motorom, és piszokjó, persze nem a legolcsóbbat kell megvenni
a hűtőtartálynál egyébként egy 30ft-os tömítés szokot elmenni, de ez egy 15-20 éves hűtőnek nem igazán róható fel (az enyém 21 évesen még eredeti hűtővel ment)
m40-re pl 30ból vízpumpával együtt megvolt az skf-gates komplett vezérlésem
400.000km-t kényelmesen elmennek azok a motorok, 1 generállal (az kb 200-250k)
én 300.000-nél nem töltöttem utána olajat, pedig gázzal ment, úgyhogy abba nem került benya
V8-ról annyit, hogy (garantált) 300.000+-nál még olajfolyás sem volt az e39 540i alatt
de volt m54 sorhat is, e39 525i, talán az volt a legjobb autó
ebből tudok arra következtetni, hogy nem mindegy milyen állapotú autót vesz az ember(#2467) megema, valami 6000 körül van literje és talán 3 liter váltótól függetlenül, vezérléshez képest nem tétel
E30 (oo=[][]=oo)
-
golya32
aktív tag
Az áfa az nem olyan lényeges, inkább a pakolhatóság és az eü hozzájárulás, mert ha nem tgk akkor cégautó adó van amit most 40%al emeltek...
Na ki szavazott a fideszre??? (Ez nem volt komoly kérdés nem kell válaszolni)
Vélemény olyan mint a segglyuk mindenkinek van, de senki nem kiváncsi a másikéra.
-
őstag
válasz golya32 #2486 üzenetére
sajnos ez megy évtizedek óta, a valós megoldások helyett egyfolytában csak adót emelnek, szigorítanak
egyébként van egy olyan kiskapu, hogy felveszed az autókereskedelmet is tevékenységnek, és áruként tartod a nevén az autót
nyilván így az üzemanyagköltségeket csak nagyon korlátozottan tudod elszámolni (esetleg akkor ha van másik autója is a cégnek), viszont nem kel cégautóadót fizetni
ha az autókereskedelmet fel tudod venni főtevékenységnek, akkor pedig illeték és eredetvizsga nélkül is névre tudod iratnicryptot minden termékemért elfogadom
-
-
megema
őstag
válasz soldi3r #2474 üzenetére
Nem is az ár a probléma egy ilyen kiadás után, hanem hogy ki vállalja be. Mert se ez az ismerős (másik márka) márkaszerviz, se egy ismerős szerelő (akihez a 406-ot hordom) nem vállalta be. A szerviznek nem volt leírása az eljárásról ennél a váltótípusnál valami összesített, vagyont érő szervizkönyvben, a 406-omat szerelő srác szerint meg csak automata váltó szerviz tudja szakszerűen lecserélni. Azt mondta, hogy egy átlag szerelő csak 3-at tudna leszívni a 9 literből, de szétkapás nélkül a váltó szerviz is csak 7-et. Nem tudom mennyire valós számok ezek, lehet inkább csak az arányra akart példát hozni.
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
Rick4
félisten
Na ez jó nagy hablaty, majdnem igaz minden sor..
Az autókereskedelmet felveheted bármikor, de ha nem főtevékenységnek veszed fel akkor sehol se vagy, egy évben ebből kell hogy származzon a bevétel 50-%-a, és akkor majd következő év elején lehet igényelni a P rendszámot.
Ha a cég megvesz egy autót, amivel kereskedni akar, tehát áruként teszi, akkor az ocsmányiroda 1500Ft-ért a cég nevére írja, de ekkor nincsen rajta biztosítás, (egy árura minek is?) és a törzskönyvet is pasziválják. Magyarán mondva egy métert se mehetsz vele, az üzemanyagköltségeket pedig ha már nem pontosan fogalmaztál, annyira korlátozottan lehet elszámolni, hogy egészen pontosan semennyire. Ha használni akarod, akkor meg cégautóadót fizetsz, biztosítást kötsz és mehetsz. De ez vagy- vagy összefüggés, nem pedig és- és...
Nem úgy megy ez, hogy Vérpisi kigondolja hogy ő majd holnaptól P-vel fog járni.....Egyébként nem baj, ha nem vagy képben a dologgal, csak írd a mondatok végére hogy talán, meg szerintem, meg esetleg, aztán hosszabb hozzászólásnál ezeket variálhatod is. Kár szétbaxni ezt a topicot fals infókkal...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz dízelracer #2497 üzenetére
Kb a feléből hoztam volna a komplett szíjat- feszítőt, vezetőt dayco- gates márkákból, ráadásul a pontos szerelési leírással. Úgy látszik, barátokat kellene a srácnak cserélni.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
őstag
barátom autókereskedő cégem van több ezer kocsit adtam vettem, szedd már össze magad
már egyszer megmondtam hogy te egy hozzá nem értő nagyokos vagy, de utána rádhagytam a dolgot"Az autókereskedelmet felveheted bármikor, de ha nem főtevékenységnek veszed fel akkor sehol se vagy, egy évben ebből kell hogy származzon a bevétel 50-%-a, és akkor majd következő év elején lehet igényelni a P rendszámot."p rendszámhoz nem kell autókereskedelem főtevékenység, olyannyira nem, hogy pl autószervíz is igényelheti, meg bárki aki megindokolja hogy miért akar forgalombahelyezés nélküli kocsit mozgatni közúton.
amit te írtál feltételt az arra vonatkozik, hogyha illetékmentességet igényelsz vállalnod kell hogy tevékenységed fele autókereskedelemből származik, és ha később kiderül hogy nem akkor megbüntetnekelső gondolatod tehát hibás
Ha a cég megvesz egy autót, amivel kereskedni akar, tehát áruként teszi, akkor az ocsmányiroda 1500Ft-ért a cég nevére írja, de ekkor nincsen rajta biztosítás, (egy árura minek is?) és a törzskönyvet is pasziválják. Magyarán mondva egy métert se mehetsz vele, az üzemanyagköltségeket pedig ha már nem pontosan fogalmaztál, annyira korlátozottan lehet elszámolni, hogy egészen pontosan semennyire. Ha használni akarod, akkor meg cégautóadót fizetsz, biztosítást kötsz és mehetsz. De ez vagy- vagy összefüggés, nem pedig és- és...
Nem úgy megy ez, hogy Vérpisi kigondolja hogy ő majd holnaptól P-vel fog járni.....Attól hogy csak beír az okmányiroda tulajdonosnak és nincs törzskönyved nyugodtan köthetsz bizosítást, sőt biztos lehetsz benne, hogy autókereskedők is leírják a próbautakhoz tankolt benzint
második gondolatod tehát hibás
Egyébként nem baj, ha nem vagy képben a dologgal, csak írd a mondatok végére hogy talán, meg szerintem, meg esetleg, aztán hosszabb hozzászólásnál ezeket variálhatod is. Kár szétbaxni ezt a topicot fals infókkal...A fals infókat te osztod, mert egy NAGYOKOS vagy, de ezt már korábban is letárgyaltuk
cryptot minden termékemért elfogadom
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs