- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vismajor01
addikt
Erről valakinek vélemény? 7 uleses 3.0 dízel x5. Mennyire hülye ötlet?
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
veterán
válasz molnarpeter #207800 üzenetére
nem rossz, abból bármi?
Ami még a dizel ellen van az a szmogriadó, eddig csak M0-ig járt be dolgozni, mostmár beljebb.
Megmondom őszintén kifejezetten számítottam a te válaszodra.
Tudsz még pár titkos tippet mondani?https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Tothgera30 #207801 üzenetére
Igen csak nem tudhatod biztosan mit tettek bele.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
tboldi
nagyúr
válasz Vismajor01 #207802 üzenetére
Ezt inkább támogatnám, mint azt a Lexust.
-
veterán
válasz imyourfriend #207806 üzenetére
Hát alapvetően ez a szabály, de azért függ az előélettől.
Ha mondjuk pont egy olyan szerelőtől veszed a kocsit aki hibásan megvette és vezérléscsere után árulja, vagy márkaszerviz visszaigazolja, hogy igen, most cserélt vezérlést, akkor fölösleges.
Persze olyan eladó is kell hozzá akiben megbízol, okod is van megbízni. Ismerős, kolléga. Vagy az is jó ha a szerelőt ismered akihez jártak vele.
108 ezerrel vettem, 80-nál szervizkönyvpecsét vezérléscseréről.
Ezen kívül minden szerviz márkaszervizben történt.
Felhivtam a pecséten szereplő szervizt, adna-e nekem egy számlamásolatot, mondta hogy persze ugorjak be. Kikereste, ideadta, megkérdeztem hogy csak szíj vagy készlet lett-e cserélve, monda, hogy mindig készletet cserél, ez az alkatrészáron is látszik a számlán, nézzem meg.https://tinyurl.com/rasoapro
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Vismajor01 #207802 üzenetére
2010-ig volt belőle a jó dízel (M57). Szívósor csappantyúkat érdemes kiiktatni-ledugózni. Ha letérdel az összkerék, a 6-os váltóval legalább megy az xdelete, előző generáció létezett is gyárilag sDrive-ként... Panoráma tetőnek nem vagyok rajongója beázási szempontból, de lehet garázsban jobban elvan. Amúgy youtube, "E70 common problems" aztán ledoktorálsz fél óra alatt a típusból
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rasotamas #207803 üzenetére
SDI jellemzően euro 3 lesz, szóval érintett lenne, de statisztikailag ez nem tűnik sok napnak nekem, arra a pár napra kb bérelni olcsóbb, mint venni és fenntartani bonyolultabbat. Nameg az eddig benyújtott tiltási javaslat is 2024-re szól és csak egy meghatározott belvárosi területre vonatkozik, külső kerületekkel talán nem lesz gond. Adagoló, egytömegű, nincs turbó, nincs DPF, szóval azért elég sokat elgurul hozzányúlás nélkül, plusz minden sarki műhelyben láttak már ilyet. Bármelyik VAG termékben vállalható szvsz, de ebben a korban megérheti pl olasz példányt vadászni rozsda miatt (küszöb eleje/első sárvédők alja gyűjti a komposztot, esetleg csomiajtók szoktak karfiolosodni). Lupo/Arosa kapta EU-ban az 1.7-es változatot, 1.9-ből 64 (euro 2) és 68 (euro 3) futott ha jól rémlik, kb Polo/Ibiza-Cordoba/Fabia és Golf-Bora/Leon-Toledo/Octavia, és persze Caddy bódéban. Benzinesre nem nagyon van tippem, meg ha nem vigyáztak mindenre, beugorhat egy gyűrűzés, stb, dízelekben általánosságban robusztusabbak-tartósabbak a mozgó részek. A végén úgyis az ár és állapot lesz meghatározó, ismerősi körben sem ártana érdeklődni, hátha valaki épp garázst ürít, piacra kevesebb jó vétel jut ki, típushibákat meg utólag le tudja informálni az ember és megelőzésképp szervizelni. Euro 4 Octavia mk1 "Tour" jutott még eszembe közben, a második generációval párhuzamosan futott, mint az Astra "Classic", faék technikát kapsz fiatalabb gyártással, persze a PD már nem szívó Dénes, de van belőle kevés méterrel, nameg VAG-ra van több jó szerviz (de szemellenzős vagyok erre is meg dízelre is).
Ha már GAstra, ismerek egy félmillió km-es extaxit, ahhoz képest egész tűrhetően bírja az igénybevételt, bár egy Meriva bontós meg nem is vesz ilyen blokkal autót a nyűgjei miatt (lánc, szívósor, olajnyomás, stb) T25-ből meg két példány is van a közelben az 1CD motorral szintén 500k körül, egyik most kért egy turbót, pl rozsda szempontból tartósnak tűnnek, műszerfal repedhet, kombi hátsó híd rohadás előfordul, digit klíma állítómotorok felújítása kellhet, kb ezt szűrtem le. Ja, és hibás+donor 500-ért viszem -
molnarpeter
nagyúr
válasz tboldi #207809 üzenetére
Nissan YD25DDTI-nél láttam megoldásokat, hogy a common rail motorra gyárilag szerelt egy soros láncot (lefogyasztásoptimalizálták ) minimális módosítással le lehet cserélni a régebbi adagolós kétsoros szettjére, kb egy lánckerék kell egyedi gyártásból, vagy asszem át lehet alakítani régi fajtára a hajtott vákuumszivattyút alternatívaként.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz imyourfriend #207806 üzenetére
Attol is fugg, hogy szijas vagy lancos-e a vezerlese. Ha elobbi akkor kb kotelezo, mert ha elszakad akkor nagyon nagy kart tud okozni.
#nincsbennetarcsi
-
Vismajor01
addikt
válasz molnarpeter #207808 üzenetére
Ennyi meg nem rossz de bmw topikban nem sok jóval kecsegtettek.
Esetleg ez mennyivel jozanabb választás?
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Pfiucska
aktív tag
válasz Vismajor01 #207813 üzenetére
Semmit nem tudok a tipusrol de en olyat meg nem hallottam, hogy “oreg” nemet premium = jozan valasztas
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
nagyúr
válasz Vismajor01 #207813 üzenetére
Fu. Errol szerintem Anti csinalt videot TC-nel. Valami tesztet. Amiben egy metert sem ment az autoval, mert a tesztauto ugy ledoglott
-
hobizoli
nagyúr
válasz imyourfriend #207806 üzenetére
tul sokan nyaltak mar be ezt a most volt cserelve a vezerles dolgot, aztan meg ja megse
ugysem lehet behajtani az elozo tulajon a kart...
csak ezt nem szeretik maga csinaltatni, mert draga, igy sporol vele, hogy olyat vesz amin allitolag ez meg volt csinalva...aztan meg jon a feketeleves
ez meg volt annyival olcsobb, hogy belefert, masok a sima 1.6-t aruljak ennel tobbert, LPG meg ilyen felszereltseg nelkul is, a vezereles meg tobbi meg ahhoz is pont ennyi
a kiegyensulyozo tengely az a 1.6-ban nincs, csak a 2.0-ban, de annak a szija frutti
LPG-t egyebkent 3 eve raktak bele, szoval eleg uj benne az is
volt egy masik is 1.05M-ert akkor, de az 3 ajtos volt es fekete...
fekete autot meg nem veszunk, mert 2-3 naponta lehet mosatni
LPG amugy nem volt szempont, csak benne volt
sot, nem is volt benne hirdteesben sem, hogy LPG-s, csak ott neztem, hogy dikk ezmiez
kerdezte tolem a szerelo is, hogy es mennyit fogyaszt igy LPG-vel?
annyit mondtam neki erre, hogy amig nem csinalod meg rajta a vezerlescseret, en nem megyek vele sehova
annyit mentem addig vele, hogy hazavittem a szomszed keruletbol, a szerelo meg gyalog 8-10perc, kocsival 2perc tolem
a vizpumpat ennel a motornal a vezerles hajtja, nem kulon segeduzemi szij van ra, mindenkeppen cseres, mert ha megall a vizpumpa leszaggatja/megzabalja a vezermuszijat
a Pratola Serra motoroknal az osszesnel igy van, ilyen a JTD is [link]
de ez igy is van rendjen szerintem
Punto-nal vezerles az csak a vezerles volt, a generator, vizpumpa, szervo az egy masik szij volt kulon, a klima meg egy harmadik
de ott is vezerlessel egyutt cseres a vizpumpa is
lehet sporolni vele, de duplan szerelni meg tok hulyeseg
ugysem megy el ket vezerlesi ciklust a vizpumpa se
60k ennel a vezerlescsere periodusa, 182k km van az autoban
ugyhogy ez pont cseres is volttöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
1.3JTD-kben 300ezer km felett kibirt
nyomateka annak is van annyi, mint a TSI-knek
de igazabol nem is a motor fotengelyi nyomateka baszkuralja ezt, hanem a vezermu meghajtasanak a nyomatekigenye
mondjuk fura, hogy ez mellett megis a kis occso dizel digo retekben birta tovabb, pedig ott tuti erosebbek a szeleprugok is, meg a nagynyomasu szivattyuja sem csak 200bar-t kell, hogy eloallitson....több drón kell ;P
-
Qru
MODERÁTOR
válasz hobizoli #207820 üzenetére
Amúgy visszatérve én anno csak a szíjat cseréltettem mikor megvettem a kocsit. Kevés km-es volt igazolhatóan de nem bíztam a szíjban, mert mi van ha... És kitudja hogy volt használva. Elég sokat állt egy helyben az autó plusz tengerpartot is látott eleget. A vízpumpa meg gyári volt. De ez egy spéci eset, amúgy érdemes mindent cserélni alapesetben (pumpát is) ahogy írod.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz hobizoli #207820 üzenetére
Ha már itt vagy... Eredetileg privátban akartam, de talán másnak is hasznos lehet a későbbiekben.
843-as Lancia Ypsilon 1.3 Multijet, 199A3.000, 90 ló, DPF nincs.
Nem minden alkalommal, de hidegindításkor időnként benyögi, hogy insufficient oil pressure, akkor is csak sok-sok óra állás után, menet közben vagy egy helyben állva járó motorral még soha, illetve viszonylag melegen indítva sem. Hangja makkegészséges, semmi rendellenes nincs olyankor. Olaj Selenia WR 5W40, szűrő gyári, egyéb tömítetlenség nincs. Cseréltem kapcsolót "óccsó, miért ne" alapon, nem jött be, aztán néztem nyomást is hidegindításkor, (tudom, melegen kéne, de) stabil 3,2 bar, nem ingadozik a mutató egyáltalán, viszont a beröffenés után csak ~3 mp-cel később indult felfelé a skálán. Szétszedve jobban még nem volt, a pumpa, a szívókosár és a nyomásszabályzó még nem lett megvizslatva, de az olajos topikban már elkönyveltük, hogy ez valszeg ilyen, mert a kapcsoló a hengerfejben van, és idő kell neki, mire felnyomja oda az olajat, és egyszerűen csak hamarabb kezd el hisztizni.
Vélemény?
[ Szerkesztve ]
-
tag
Sziasztok,
Az alábbi kettő közül melyik az ajánlottabb, megbízhatósági és fenntartási szempontból? (fogyasztásuk szinte teljesen hasonló)
2017 FOCUS kombi 1.5 TDCI 120LE
2017 Opel ASTRA K Sports Tourer 1.6 CDTI 110LE
Köszi!Improvise, Adapt and Overcome! "Ne beszélj, ha nem javítod vele a csendet!"
-
tag
válasz pilóta #207827 üzenetére
Mivel az általad írt dolog egy ismeretlen tényező, inkább az ismertekre gondoltam mint pl. általános karbantartási költség, szervízelhetőség, az adott motorok esetleg ismert nyűgjei, esetleges tapasztalatok az érintett konkrét típusokkal stb.
Improvise, Adapt and Overcome! "Ne beszélj, ha nem javítod vele a csendet!"
-
Vismajor01
addikt
Nah, tanácsokat kérnék
Van egy 2008as x5 e70, 134 ezer kilométerrel...
A rendszáma LOV-999, és JSZP szerint 2010ben volt az első bejegyzés 25 ezer kilométerrel, és azóta steady emelkedik. Gyanithatok valami simlisséget a háttérben? Az auntó ennek megfelelően van árazva természetesen, szal nem "gyanúsan" olcsó...Szekszárdon nincs BMW, Pakson meg pláne, ha nem márka-szervizbe betolom vaj ott is kitudják olvasni a szervizmúltat?
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
dj79
senior tag
válasz Vismajor01 #207829 üzenetére
MIntha úgy rémlene, hogy bmw-hez egyedi szoft/kábel kell, de valszeg alap dolgokat meg tudnak nézni.
-
Pfiucska
aktív tag
válasz Vismajor01 #207829 üzenetére
Nekem az elso 4 ev gyanus, a tobbi hiheto.
Vett valaki egy meregdraga autot azert hogy ne hasznalja, majd eladtak 1 evesen (eredetiseg vizsga) Ja es ezt kovetoen megint alig volt hasznalva..iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #207829 üzenetére
Elso 4 evben csak 27k km? Nem eletszeru, valoszinuleg tekert oras. Ettol meg lehet jo vetel csak ebben tobb a meter sztem.
#nincsbennetarcsi
-
Vismajor01
addikt
Valoszinu, de mivel az első 4 év a "kérdéses" ezért nem aggódom annyira, hát életszerű az lenne ha 60 ezret tett volna meg 4 év alatt, nem? Esetleg 80at, és akkor az levonva 50, hozzáadom a mostanihoz még mindig teljesen ok, nem?
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #207834 üzenetére
Igen, egy evi 15-20 ezerrel lehet szamolni siman. Nyilvan egy hobbi autonal mas de ott is azert egy evi 8-10k km belemegy altalaban.
Meg kell nezetni, ettol meg lehet jo vetel.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Pfiucska
aktív tag
válasz Vismajor01 #207834 üzenetére
Persze csak ilyenkor a kerdes, hogy hobbi auto volt es evi 15k-t ment, vagy elsodleges-sokat hasznalt auto evi 40-60k km-mel.
Lehet ettol meg jo auto persze, kerdes ki hogyan kezeli ezt a “kockazatot”.iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
Vismajor01
addikt
Ezt mondom, ha 15-öt tett meg egy évben akkor 60 ezer tett bele, visszatekerte 27 ezerre, onnantól meg rendesen számolódik, és akkor most nem 134 van benne hanem 184, az még mindig nem túl sok, legtöbb autó ilyen 300+ kilométerrel szaladgál.
Néztem egyet 194 ezer kilométerrel de annak semmi szerviztörténete nem volt, és annyira fapados volt hogy még tolatókamera se volt benne. Persze az "csak"4 misi volt,e z meg 5.5-re van tartva.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
szabonagyur
félisten
válasz Vismajor01 #207838 üzenetére
Tuti nem adnek 14+ eves premiumert 5,5-t…
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
Vismajor01
addikt
válasz szabonagyur #207839 üzenetére
Én se, de ha egyszer ennyibe kerül? 4millióért van ami 380 ezret futott, akkor ez kiadja hogy 5.5 ráadásul tényleg mekafull
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #207838 üzenetére
Igen csak nem mindegy hogy neked kell kerekcsapagyat cserelned vagy majd a kovetkezo tulajnak...
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz mikloss #207826 üzenetére
Nálam egyértelmű Focus, nagyon jól sikerült a motor euro 6 viszonylatban, talán vezérlés kerék törés fordult elő, de arra rémlik visszahívás. Olcsó szíjas vezérlés, korrekt Bosch befecskendező rendszer, nem lesz nagy dráma, hátsó futómű kicsit komplikáltabb a szokásosnál (de azért viszonylag tartós így is).
Astra esetén a váltó oldalon elhelyezkedő, bizonytalan élettartamú vezérműlánc ront a tervezhető költségeket illetően (nagyon drága a csere, és messze nem örökös). -
őstag
az Astra annyival szebb autó formára kívül-belül, hogy nem is gondolkoznék
ebben a színben meg főleg szebb, mint a területi képviselő szürke Focus
a világos huzat meg csak hab a tortán“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Vismajor01
addikt
válasz Vismajor01 #207829 üzenetére
Na megnéztem. Hát ebben nem 135k volt az biztos Cserébe a szervizkönyv vezetett, de olajcserén kivül nincs benne más
Amit eltudsz benne képzelni és műanyag, az nyikorgott. Mikor egy szarabb úton megfordultam azt hittem hátul műanyagócskás borult fel. Ez az igazi műanyag a műanyagon nyiszogás-nyikorgás.Jobb első sárvédő lehúzva, balelső szintén. Jobb hátsó saroknál a lökháritó megütve, elrepesztve. Felnik mindegyik padka sérült, a gumin már egy mm hézag annyi se volt. A softclose a jobbelső ajtón nem működik, az elektromos csomagtérajtó mindig nyilik de csak akkor csukódik ha kedve is úgy tartja. Mindezt 5.5m
Elengedtem gyorsan...még megnézek pár X5-t de mind hasonló lesz akkor vegyen ilyet akinek csak a presztizs számit, mert azt én pont leszarom
Viszont ez az ülésszellőztetés ez nagykirály dolog
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
HUTCHDB
nagyúr
Tudom, hogy ez nem gazdasági/jövőbe látó/jósló topik, de kiváncsi lennek a véleményetekre.
Szerintetek hogyan fognak alakulni a használt és új autó árak?
Erdemes most eladni, vagy inkább venni kellene?
Haboru, rezsi, gazdasági recesszió … kontra, így sincs használt auto a piacon, és a későbbiekben meg drágább lesz az új, stb.[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
imyourfriend
őstag
Köszönöm az Uraknak a vezérlés cserével kapcsolatos válaszokat.
-
DJGABI
addikt
válasz HUTCHDB #207848 üzenetére
Nem írtam meg a hszt, pár kommentel fentebbire akartam választ írni: hétvégén voltunk kereskedésben 1-1.5Mig nézelődtem, kereskedő azt mondta sok sikert hozzá, most ez a kategória pörög a legjobban, nála nem is volt ilyen autó, azt mondta előző nap adta el az utolsót. Amiket találtunk ebben a kategóriában kereskedésben kb mind hulladék volt.
Én is ezen gondolkozok, érdemes-e várni. Apósjelölt azt mondja a rezsistop meg a benzinárstop miatt sokan le fogják tenni a kocsit, olcsóbbak lesznek. Én inkább azt látom hogy minden csak drágul. A nepperek euróban veszik a gépeket az pedig csak romlott, én a drágulásra szavazok: frissen meghirdetett 14 éves Yaris, átlag km futással 1.8M, bőven a többi felett rakták fel. 2 Coltot mentem el megnézni, nepper azt mondta több hónap hirdetgetés után a héten csaptak le rájuk.
De ja ez is h Covid miatt csúsznak az új autók aztán az meg felhúzta a használtak árát... VGA-knál már normalizálódik a helyzet, itt is vissza állhatnának az árak
[ Szerkesztve ]
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
Új hozzászólás Aktív témák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest