- Hobby elektronika
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- Mini-ITX
- Azonnali fotós kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: Léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
New York visszafogná a közösségi média algoritmusait
it A fiatalokat védenék azzal, hogy megtiltanák a tartalmak algoritmikus vezérlését a fiataloknál, szülői hozzájárulás hiányában.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Saját műsort kap a Metaphor: ReFantazio
gp A Summer Game Fest után egy rövid show keretén belül tudhatunk meg újabb részleteket a játékról.
Új hozzászólás Aktív témák
-
expander
senior tag
Sziasztok,
napi ~100km ingazasra, havi ~1000km mas tevekenysegre (tehat osszessegeben min. evi 30k km) keresek megbizhato dizelt.
Facelift utani, tehat inkabb 2015-16 Mazda6 2.2D van jelenleg a porondon, viszont belefutottam egy nemregi TC videoba [link], ahol elegge aggaszto dolgokat mondanak.
Az alatta levo kommentekben viszont, sokan cafoljak a dolgokat, de vannak akik megerositik, ugyhogy most nemtudom miujsagMerjek belevagni a dologba, vagy mondjuk egy hasonlo koru 2.0TDI Octavia "biztonsagosabb" lehet?
Koszi!
-
Moleman
addikt
2008-2010 körüli Mazda 2-vel (DE) van valakinek közelebbi tapasztalata? Típushibákról nem találtam semmi infót, mit kéne alaposabban szemügyre venni?
Mindenképp 1.3-ast keresnék, mert jó hosszú a váltója, de nem tudom mi a különbség a 75 és a 84 lóerős verzió között.
Köszi!#4203 expander
Ha rendeltetésszerűen használod, ahogy írtad, hosszú utakon, szerintem nem kevésbé megbízható, mint bármilyen más dízel, persze közel sem annyira garantáltan problémamentes, mint egy benzines.[ Szerkesztve ]
-
eszgé100
őstag
Sziasztok!
2009-es Mazda3-ban a barátnőmnek sikerült működésképtelenné az i-stopot, a narancs ikon folyamatosan villog a műszerfalon, és persze nem funkcionál. Owners Manual szerint be kellene vinni márkaszervízbe, de jobban örülnék, ha csak valami gombkombinációval életre lehetne kelteni. Tudtok valami tanácsot adni, hogy merre kezdjem el keresni a megoldást?
"-Meddig tart a játék? -Amíg mindenkinek ki nem verik a fogát..."
-
nyepi
tag
válasz expander #4203 üzenetére
Szia!
A videó elég jól összefoglalja az autót.
A turbó gond, a láncnyúlás (a szakadás a gond, nem a motor besülése, az a kokszosodástól fordulhat elő, ha eltömődik a szívókosár), szívósor kokszosodás, az injektor kifújás, vezérműtengely kopás mind-mind valós probléma. De nem úgy kell elképzelni, hogy ez mind előfordul az összes 2.2 SH-nál.
Próbálom röviden összefoglalni:
- kb. 60 ezrenként (csak kb., nagyon függ a használattól) meg kell csinálni a szívósor takarítást. ˇHelytől függően kb. 100-120 k.
-mint a videóban is elhangzott, a láncnyúlást egyszer kell megcsináltatni, utána nem lesz gond. Érdemes olyat keresni, amin megcsinálták már.
-injektor kifújásra volt visszahívás, így az elvileg meg lett csinálva rajta. Azért ha én vennék ilyen autót, biztos, hogy levenném a szelepfedelet, olajteknőt leellenőrizni a dolgokat.
-turbóval valóban szokott gond lenni, de elég ritka. Szerintem attól nem kell annyira félni.
-a rozsdásodás és a futómű nem igaz (az jó, amikor összehasonlítja a GG és GJ 6-os futóművét. A GG kettős keresztlengőkaros ez pedig sima Mcpherson). A futóművel nem nagyon van gond, rozsdásodni nem szoktak különösebben.A vezetési élmény pedig szerintem tényleg nagyon jó, kellemes autó!
VW konszernnel nekem nem sok tapasztalatom van, de nem hiszem, hogy sokkal megbízhatóbb lenne. A volkswagenekről is elég sok rosszat hallani. -
eszgé100
őstag
válasz eszgé100 #4208 üzenetére
Hibakod olvasot raengedtuk, de nem talalt semmit, biztonsag kedveert azert nyomtunk egy resetet, es kovetkezo inditaskor kialudt a villogo i-stop ikon. Ezutan meg tudtam csinalni a akksicsere utani resetet, igy nem kellett megint egy honapot varni, mire lehetett ujra hasznalni.
"-Meddig tart a játék? -Amíg mindenkinek ki nem verik a fogát..."
-
Radnix
senior tag
Javasolnatok akksit skyactiv 2.2d-hez?
Kezikonyv azt irja, hogy T-110 akksi kell, na ilyet a google kereso nem ismer...
Most meg a gyari 80Ah-s akku van benne, de mar 2szer letiltotta a start-stopot es csak autopalyazas utan volt benne megint annyi kraft hogy engedje a start-stopot.
Nagyobb kapacitasu, nagyobb inditoaramit lehet rakni, ha a fizikai dimenzioi megfelelnek ugye?[ Szerkesztve ]
-
troland26
őstag
Elengedtem ezt a hátsó ajtóra szerelhető csomagtartót . Vonóhorgot nem rakatok fel ergo maradt a tetőcsomagtartó . Valakinek valami tipp milyet érdemes . Esetleg valakinek van használt amit át tudnék venni ?
-
eszgé100
őstag
válasz ZeroX92P #4206 üzenetére
Egy hétig bírta. Ma megint egy dugóban várakozás után úgy indult újra, hogy narancssárgán villogott. Normál akksi 11.9V-ról 10.4-re esett indításkor, járó motornál stabil 14.4V, az i-stop akksi 12.3v, és nem változik álló és járó motornál sem. Kiszedtem az i-stopos akksit és rádugtam töltőre, holnap meg adok egy kis delejt a nagynak is
"-Meddig tart a játék? -Amíg mindenkinek ki nem verik a fogát..."
-
eszgé100
őstag
válasz ZeroX92P #4213 üzenetére
Ezt pedig most találtam, mazda.jp szerint:
"If the battery voltage is less than 12.5 V or 12.7 V or more, the i-stop control may not operate normally"
Holnap reggel bedugom a normált akksit is, és estére talán többet tudok majd"-Meddig tart a játék? -Amíg mindenkinek ki nem verik a fogát..."
-
eszgé100
őstag
válasz ZeroX92P #4213 üzenetére
Rendeltem amazonrol egy bluetoothos hibakodolvasot, osszeparositottam Car Scanner appal, es kiirta a diagnosztikanal, hogy az akksi nem volt eleg eros. Feltoltottem mindkettot, kitoroltem a hibat es megint minden okes. Akksitoltom szerint az istop akksi eros meg, a masiknal mar nem jelezte ugyanezt, szoval ha megegyszer elofordul, akkor a normalt cserelnem kell
"-Meddig tart a játék? -Amíg mindenkinek ki nem verik a fogát..."
-
#37910784
törölt tag
Sziasztok!
Tervezgetek új autót venni 5M ft alatt (max 4 éves, 60.000 km alatti kocsit szeretnék, használat 70% autópálya, évi ~10.000km, gyerek nincs, nem kell sok hely). 2 autóra szűkítettem le a kört, amik tetszenek is. Seat Leon 1.4 TSI 125LE, Mazda 3 2.0 Skyactive-g 120 LE.
Ezért érdeklődnék a topikban, hogy a mazda 120le-s motorja mennyire megfelelő autópályázni? (160-as tempót bírja nagyobb nehézségek nélkül?) Illetve érdekelne a megízhatósága, valamint hogy mennyire kell agódni a rozsdásodástól?
-
UberMutant
őstag
válasz #37910784 #4217 üzenetére
hello, szerintem bírja. nekem ugyan a 160 lovas van, de a két motor ugyanaz, csak a váltó van hosszabbra véve és 4000 nél elveszi a nyomatékot a 120as. az enyém 2014es megbízható eddig. és nem rozsdásodik, más kérdés, hogy ez csak magyar utakat látott, szétsózott nyugatit nem.
a tükröt ne hajtogasd, mert a bal oldali megdöglik, nekem már a második vacakol, de már nem cseréltetem.
-
Moleman
addikt
válasz #37910784 #4217 üzenetére
+1, elég autópályázni, 160-nál kb 3200-at forog hatosban, és ahogy előttem is írták, 4000 fölött van csak butítva a nyomaték, hogy teljesítményfennsíkja legyen 120-nál.
Szerintem sokkal megbízhatóbb egy Mazda, mint bármilyen VAG autó. Az enyém 8 éves, a kasztnin semmi rozsda, a futóműelemek felszíni rozsdája meg nem zavar.
A tükörrel nálam nincs gond, de én kézzel hajtogatom.
-
jdaniel1993
újonc
Sziasztok!
Új autó vásásrlása előtt állok, szeretnék egy max. 3M forintig benzines Mazda 6-ot vásárolni.
- melyik a legmegbízhatóbb motor belőle?
- mikre kell figyelni/mik a típushibák?
- van itt a topickban mester, aki át tudná nézni az autót? -
snorbi82
senior tag
válasz jdaniel1993 #4221 üzenetére
Szia! Vagy 2.0 vagy 2.5. nem sokat találtam 2.8 és 3.1 között néz ( Hahun néztem szét). Hát nem nagy választék van. Ahogy elnezem a benzines árakat. Aztaa betyár. A GHnak talán csak a kormánymű kopogas illetve kormánymű hiba szokott lenni. Ha cserés az jó árban van. Légzsák visszahivas volt rá és vezetőules javításra is volt vissza hívás. Ami még talán a fék nyereg szeret beragadni. Felújítással javítható.
IPhone 15 Pro Max, Iphone 13
-
Moleman
addikt
válasz snorbi82 #4222 üzenetére
+1.
GH-ból én inkább csak a 2.5-ösöket nézegetném, a 2.0 motornál gyakran előforduló hiba az örvénycsappantyúk fáradása.
Vagy ha van rá lehetőség, érdemes lehet 4 millióig bővíteni a keretet, abba már beleférhet egy újabb fajta Skyactiv.
-
GangBAng^
tag
Sziasztok! Van egy 2007 es Mazda 6osom, 2000 benya. Megérett a dupla dob a csere, milyet javasoltok? Jo allapotu gyari bontott vagy uj utangyartott(milyen marka?)
Elore is köszi a segítséget! :)GangBAng^
-
#21346560
törölt tag
Szép estét Mazda tulajok!
Nézegetem a 6-os Mazdákat, és pici tanácsot/segítséget szeretnék kérni!
Mennyire megbízhatóak a 2.2 Dízeles (CD175 6 MT) motorral szereltek?
Én főleg a benzines járművekekkel szimpatizálok, de egy 93k-t futott manuális váltóssal mennyire lehet befürdeni?
Tudom hogy minden használt autó lutri, csak úgy általánosságban kérdezném!
Köszönöm szépen mindenkinek! -
#21346560
törölt tag
válasz UberMutant #4227 üzenetére
Nos, ennél nagyobbat nem is tévedhetnél!
Konkrétan sosem érdekeltek az autók (most se nagyon, de szükségem van rájuk), minden problémával azonnal szervízbe megyek, mert nem értek hozzá!
Ezért is kérdezek olyanokat, akik első kézből tudnak információhoz juttatni! -
snorbi82
senior tag
A Skyactive diesel problémás. Nem ajánlott vétel. Van akinek, soha nem jön elő a hiba, de inkább jellemző, hogy hibás lesz. Ha kifogsz olyan autót amiben 10-15e km után cseréltek olajat (nem jellemző), azoknál kevésbé jönn ki a hiba. Benzinest vegyél, igaz 1 millával drágább.
IPhone 15 Pro Max, Iphone 13
-
Topikgazda
Elment a Mazda6-osom, 2004 dízel, körbe rozsdás, és pár hétnyi egyre erősebb csúszás után elfogyott a kuplung. Ebben az állapotában vontatták el 200km-re, RENDBEHOZNI.
Mindössze 160 ezret fizettek érte, de számomra a tudat, hogy megcsinálják és nem elbontják NAGYON sokat jelent, az első kocsim, 6-6,5 évig hű társam volt, jót akartam neki is nem csak magamnak.
Ezzel a képpel búcsúzok, ami még fénykorában készült:
És ez a barna VW Passat Alltrack 2012 lett az utódja:
https://tinyurl.com/rasoapro
-
SzaboZE
addikt
válasz rasotamas #4233 üzenetére
Ha rendesen rendberakják, akkor még sokáig jó autó lehet belőle. Ha nem rendesen, akkor egy időzített bomba :). Reméljük az előbbi lesz és nem egy nepper vette meg.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
Moleman
addikt
válasz #21346560 #4225 üzenetére
93k még semmi ezeknek, ha nagyon meg akarsz előzni bármi lutrit, előre lehet hozni a 120 ezernél esedékes gyertyacserét (én 142-nél cseréltem, még szépek voltak), lecserélni a váltóolajat, a fékfolyadékot és legközelebb csak 11 évesen kell hűtőfolyadékot cserélned.
A fékfolyadék vicces dolog, nemrég lapoztam át az összes márkaszervizes munkalapom, kiderült, hogy a 8 éves autóban még a gyári fékfolyadék van... Ezek szerint nem szeretik cserélni. Ezzel elég rossz emlékeim vannak, az előző kocsimban szintén 8 évesen forrt el a fékfolyadék, 2200 méteren lefelé a Großglocknerről.
-
tag
-
lemmy71
őstag
válasz rasotamas #4233 üzenetére
Lehet ha szétbontod több is kijött volna belőle Ilyet felújítani anyagi öngyilkosság, még ha magad is csinálsz mindent akkor is alaphangon 1 misi (kettőstömegű - küszöb hátsó híd stb. és akkor még a motorról nem beszéltünk)
Sok márka és típus megfordult már a kezem alatt, mazdából ez volt a harmadik, de mind közül ez volt a leghitványabb pedig ezt zsír újonnan vettem 2003 -ban
Ez a hatos olyan mint egy botoxal és szilikonnal feltöltött nő, csak messziről jó[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz lemmy71 #4241 üzenetére
Hát szerinted miért nem fogtam neki? De békésbe vitték, ott kevesebbet ér az emberek ideje, alacsonyabbak a bérek. Autószerelö vitte, halomban állnak nála a bontottak, motor váltó jó, kéttömegü is csak lakat, fény, kuplungcsere.
Küldött képet, kiveszi a motort is kuplungoláshoz, a motorbölcsőt levédi rozsda ellen, összes olajat folyadékot leengedte mert kicseréli.
Reménykedem hogy tényleg jó lesz és valakit még évekig olyan hűségesen fog szolgálni mint minket.
Kíváncsi vagyok mennyit kért volna el ha megcsinálja nekem.https://tinyurl.com/rasoapro
-
lemmy71
őstag
válasz rasotamas #4242 üzenetére
Még a végén szembe találkozom vele
Meséltem hogy jártam, nem régen megcsináltam minden olaj és víz szivárgást, közben ha már úgy szét volt szedve lecseréltem a vezérlést is. 100 km -t ment vele a nejem és átugrott a vezérlés a vadi új japanpartos feszítő annyit bírt. A szerencsétlenségben annyi mákom volt hogy csak a szivattyún ugrott 4 fogat a szíj, így megúsztam egy rutin szereléssel. Mostanra szépen megcsináltam mindent, motor fék futómű kaszni fényezés minden ok, egyedül valamelyik injektor szarakodik néha. Érdekes hogy lecseréltem a főtengely ékszíjtárcsát és megszűnt a hajtókar csapágynak hit hang is. Jól jártam a rendkívüli helyzettel is, mert februárban lejárt a műszaki és szerintem még júliusig eltudom húzni
Amúgy itt sem aprópénzért dolgoznak az emberek, kivéve egy két kóklert bár már azoknál is elszállt az ár.[ Szerkesztve ]
-
lemmy71
őstag
válasz rasotamas #4233 üzenetére
Visszagondolva anno vételre, ha jól emlékszem 220 ezer volt csak a gyári alufelni felár, na nem is kértem hozzá Így a 160 ezres eladási ár eléggé karcsú,
Négy éve vettem hozzá 20 ezerért vadi új kupakokkal egy mocskosul leharcolt gyári garnitúrát, amit a garázsban újra fényeztem ilyen lett tokkal vonóval 30 -ban meg volt a 4 felni, és még egy két sör is belefért -
#21346560
törölt tag
Köszi mindenkinek, akkor ha dízel jön szembe velem, azt jó alaposan meggondolom...
-
Topikgazda
válasz lemmy71 #4244 üzenetére
Én is 300 környékére lőttem volna be, de mint mondtam az autó nem volt járóképes, a kuplungtárcsa elfogyott, teljesen megszűnt az összeköttetés a kerekek és a motor között. Ez azért jelentősen csökkenti az árat.
Amellett sok kis bizbasz baja volt, összes ajtó alja rozsdás, leverődések minenhol, bal küszöb behorpasztva, jobb hátsó emelési pont beszakadva és a küszöbüreg a hátsó dob irányába átlyukadva, szokásos EGR P0401 hiba, némi injektokopogás is volt már (utoljára 2017 áprilisban lett beméretve és akkor 2-t cseréltünk bontottra de azért azóta koptak) első ablakemelők és tükörfűtések nem működnek, hátsó futóműnek 2 éve olyan hangja van mint egy lovaskocsinak, lóg a hátulja, a gátlók szilentjei teljesen kiporladtak, de mindenki azt mondta hozzá ne nyúljak mert ki kell szedni a kasztniból a csavarokat (ami eleve trükkös) és mi van ha beleszakad. Ugyanezen okból az első futóműnek is voltak elhanyagolt alkatrészei. A jobb hátsó gumit konkrétan ette.
Igen odaadtam vele a jó felnim (RH Alurad MX Snowline 16) 5 millis gumikkal (Vredestein Sportrac 5 2018-as DOT) de nem is tudtam volna levenni, mivel az emelési pont be volt szakadva, elvinni meg gumishoz nem tudtam volna mivel járásképtelen volt. A 195/65 R15 téli gumim ráment a feleségem régi Honda HRV-jére, arról a másfél éves 4 évszakos ráment az "új" Prius3-masára, maradt 4 darab nem túl szép állapotú 15-ös acélfelnim, azzal kéne valamit kezdenem. Meg van egy rozsdamentes jobb hátsó ajtóm (hatchback sötétkék) meg egy Febest olajos job első motortartó bak, ezek soha enm kerültek beépítésre.https://tinyurl.com/rasoapro
-
lemmy71
őstag
válasz rasotamas #4246 üzenetére
Nekem is bekopog néha valamelyik injektor és volt hogy le is állt a kocsi P0093 hiba, van itthon delphi programom de az pontosan nem írja hogy melyik injektor is szarakszik. Az a baj hogy ritkán csinálja, tavaly elvittem én is beméretni mindet és akkor határon belül voltak, csak egy kis kopás nyom volt az alján. A használt lutri az új meg 130 körül van darabonként
A facen szoktak japán osztású acél felnit keresni, bár sokat ott sem kapsz értük.
Esetleg csinálhatsz belőlük egy pöpec grillt vagy egy kályhát -
flegga92
senior tag
Sziasztok!
A feleségemnek keresünk autót, szóba jött a Mazda 2 és 3 is, 2008-as évjárattól, csak benzines érdekel.
Inkább a rozsdától tartunk, ezekre mennyire jellemző? -
sutszi
veterán
válasz flegga92 #4248 üzenetére
Lehet rosszul emlékszem de 2009-nél van a generáció határ. BK-t, már szerintem kis eséllyel találsz olyat ami nem roszdás... BL-nél (2009 utáni) jobbak a kilátások.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby elektronika
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Filmvilág
- Már elérhető a Star Wars: Hunters
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Szupervékony külsővel jöhet a Mix Fold 4
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen