- Computex 2024: extravagáns üveg-alumínium házköltemény az In Wintől
- Computex 2024: asgardi ASUS ROG UPS játékosoknak
- Computex 2024: MagSafe külső SSD és Apple Lokátoros burkolat az MSI-től
- Computex 2024: színes e-papírral tenné egyedivé a laptopok megjelenését az ASUS
- (Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
- 3D nyomtatás
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- TCL LCD és LED TV-k
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Egér probléma
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Projektor topic
Hirdetés
-
Egyedi megoldást kínál majd a CMF első készüléke
ma Az első előzetesben látott, csavarszerű képződmény a Nothing Lock, amivel különféle kiegészítőket lehet majd a készülékre applikálni.
-
Computex 2024: asgardi ASUS ROG UPS játékosoknak
ph A bel- és kültéren egyaránt bevethető megoldás a vállalat szerint egy órán át működtethet egy NVIDIA GeForce RTX 4080 VGA-val szerelt számítógépet.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
VANESSZA1
őstag
válasz rasotamas #3752 üzenetére
Köszönöm szépen. A gh 2.2 dízel 129le-s volt, a gl pedig 2.0 benzin 165le-s, és meglepően keveset fogyaszt 6,7 liter most a bejáratás alatt. 1 euró alatti benzinnel hát már nagyon nem éri meg a dízelmotor. Még akkor sem ha sokat jársz.
Bár a gh is végig hibamentes volt nálam, de mindent összeadva, a várható kiadásokat kalkulálva még akkor is a benzines van előnyben, ha dízelt csak addig tart az ember ameddig nincs nagy kiadás.
Mondjuk érezhetően a dízel jobban húz, de ez és az 5.6-os fogyasztás nem billenti már át a mérleget.Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
VANESSZA1
őstag
-
Topikgazda
válasz VANESSZA1 #3753 üzenetére
És ha visszakapcsolsz akkor is erősebbnek érződik a dízel? Én is lomhának érzem a szívóbenzines autókat, de nem is vezetem őket annyit hogy átálljon az agyam visszagangolásos üzemre. Illetve csal a feleségemét az meg cvt automata, abból mindent le lehet vonni csak következtetést nem. Ha véletlen leadna nyomatékot szerintem megcsúszna a lánc :D
https://tinyurl.com/rasoapro
-
VANESSZA1
őstag
válasz rasotamas #3755 üzenetére
Nem. Nem kell aggódni ezzel sem. Igazából a megszokást kell elfelejteni. A dízel a turbó miatt már alulról húz. Mivel ez egy klasszikus benzines így nincs turbó és pörgetni kell. Nem szabad azt elvárni, hogy 2000-es fordulatnál ez is úgy húz mint a dízel. Ilyenkor egyet vagy kettőt visszakapcsolsz és azért ott van az a 165 paci, és szégyenkezni sem kell.
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
Topikgazda
Nem igazán értem. A kilométeróra a pillanatnyilag leadott lóerővel arányosan kúszik fölfele. Hiába nyomatékos elvileg a dízel, ha maximálisat akarsz gyorsulni ott 3000-res fordulatra teszed és 4000-nél elváltasz. Benzinesnél meg följebb, és mivel az erősebb jobban fog gyorsulni nem? Vagy a nyomaték mit határoz még meg? 2000 fordulaton 300nm ugyan olyan olyan érzés mint 3000-ren 200nm vagy nem?
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
-
nyepi
tag
válasz rasotamas #3758 üzenetére
P=m*n. A benzines azért erősebb, mert nagyobb fordulaton adja le a nyomatékot.
Viszont, ami gyorsuláskor (főleg előzéskor) igazán fontos, az a nyomaték.
Lásd a villanyautók, ahol 0-ról gyakorlatilag a nyomaték majdnem 100 %-a megvan.
Pl. az MX-30 iszonyatosat gyorsul álló helyzetből és végig nagyon lineáris.
A gerendádat pedig mindenképpen lakatoltads ki, még menthetőnek tűnik! -
Moleman
addikt
A szerelők eléggé szidják, olasz elektronika, konstrukciós hibák tömkelege, alkatrészellátás nincs, a szalonban álló autókból szerelik ki az alkatrészeket, ami éppen kell.
Én inkább a 2.5 turbót várom, vagy még inkább a leendő hathengerest, ha egyáltalán jön bármelyik is Európába. Ha nem jönnek, akkor már csak az MX-5-re tartok igényt.
-
VANESSZA1
őstag
Azzal jobb megvárni még a tapasztalatokat, és talán célszerűbb ha egy modellváltás megtörtént. Addigra kiforrja magát a technika, és talán látható lesz, hogy megéri-e beruházni ismét egy bonyolultabb rendszerű motorra ami több hibaforrás melegágya is lehet.
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
#TOTTI
őstag
válasz rasotamas #3758 üzenetére
Ez nem ennyire papírforma, én igazán a CX-3-ról tudok nyilatkozni, 150 lóerő körüli dízel kombikat, látványosan el lehet kerülni, csak ismerni kell a motor erőleadását, valamint van 1-200kg súlyelőnyöd is.
Ezt tudta gyorsulásban: mérésekA CX-30 pedig simán megfutja sík úton a 205öt alig megy 4100 fölé a fordulat, pedig papíron 186 a vége.
-
nyepi
tag
válasz VANESSZA1 #3763 üzenetére
Én simán vennék, ha anyagi lehetőségeim engednék. Gari van rá, nagy baj nem lehet.
Vezettem már és olyan irreális pillanatnyi fogyasztási adatokat írt, hogy az hihetetlen.
Az alkatrész ellátás pedig egy ennyire új típusnál biztos, hogy nem tökéletes, de szerintem ez várható volt. A Mazdákhoz amúgy is alig van alkatrész.
Típushibája egyelőre én úgy látom (a visszahívásokból főleg), hogy nincs több, mint a 2.2 SH-nak vagy az új 3-asnak, CX-30-nak. -
aleister
veterán
válasz VANESSZA1 #3753 üzenetére
Itthoni árakkal számolva, évi 30.000 km-nél, ami még nem is sok, kb évi 110-120.000 a megtakarítás a dízellel. Ilyen futással szalonból valóban nem éri meg a dízel, de jó állapotú, használt példányok nagyon is.
Főleg, ha veszed, az általad is említett dinamikusabb vezetési élményt.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
Volt szerencsém mindegyik motorizációt vezetni. Azonos kategóriában (150 vs 165 LE, valamint 175 vs 192 LE) a dízel sokkal dinamikusabb volt, ami főleg az álló helyzetből való elindulást (lámpáknál való indulás), illetve a gyors sávváltások miatti kiugrásokat jelenti városon belül.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
#TOTTI
őstag
válasz aleister #3768 üzenetére
Egyet értek, én is dízelt vezetek többet, igaz városban alig, inkább hosszabb utakon, rugalmasabbnak is érzem. Viszont a Mazda szívó motorok karaktere sokkal jobban bejön és ha taposom érzetre nem, de a mutatók alapján jobban teljesít egy hasonló lóerő kategóriájú dízelnél, persze nem vagyunk egyformák, elfogadom a véleményed.
-
aleister
veterán
Igen, a motor karaktere valóban ízlés kérdése. Én túlnyomórészt benzines autókat vezettem. Kb 6 éve tértem át dízelre, ami első látásra szerelem volt. Most úgy néz ki, hogy sajnos vissza kell mennem benyára, és ettől tartok is kicsit.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
-
aleister
veterán
válasz VANESSZA1 #3771 üzenetére
Ha 100 km-en 1 liter a fogyasztáskülönbség a dízel javára, akkor 30.000 km alatt ez 300-szor mutatkozik meg. Az elmúlt 1 év 360-420 forintos üzemanyag árait figyelembe véve ez kb 110-120e Ft.
Nekem 2 év alatt bekerült 137.000 km a kocsiba. Ez már fél millió fölötti megtakarítás.
Szóval ez a nem éri meg a dízel dolog nagyon nagy butaság. Futásteljesítmény kérdése az egész. Ráadásul a sok km feltételezi, hogy nagy eséllyel nem városon belül jön ez össze, ami még előnyös is a dízel élettartamát figyelembe véve, mert ez a DPF, kettős tömegű, és a váltó számára is kímélő üzemmód.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Moleman
addikt
Szerintem az túlzás, példának okáért az első generációs CX-5-öt néztem meg Spritmonitoron, 300+ db, szerintem reprezentatívnak tekinthető, 0.7-0.8 liter eltérés van a dízel és benzines között átlagban és móduszban is.
Más márkánál lehet van akkora különbség, de a Mazdánál pont túl jók a benzinesek.
-
nagyúr
válasz Moleman #3774 üzenetére
Lehet, hogy a legújabbak már szuperhiperek.
De szerintem ez erősen függ a vezetési stílustól is. Konkrétan én még egyetlen benzines aztómat sem tudtam városban 12, vegyesen 9 liter alá vinni, a dízelt meg akár hogy taposom, 6,5-nél megáll...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
-
aleister
veterán
Igen, de úgy voltam vele, hogy ő 1.1 liter különbséget írt a saját mérése alapján. Az egyszerűség kedvéért veszek 1-et. Szóval abszolút alulról van ez becsülve direkt a meg nem támadhatóság miatt.
Az én 175 lovas automatám 5.9 fogyaszt átlagban. A benzines megfelelője 8.02-öt átlagban.
Szóval, ha a Top felszereltségben gondolkozik az ember, akkor ez a különbség valóban inkább 2 liter, kvázi már 1 misit spóroltam.[ Szerkesztve ]
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
válasz Uyuarasy #3779 üzenetére
Nekem tán 5.2 az egy utas (kb 250 km) rekordom.
4.9 volt, de a DPF regen felvitte 5.7-re, majd az út végén végül 5.2-ön állt meg.
Fel is tettem a Mazdás FB csoportban, hogy van-e egyáltalán így értelme a részecskeszűrőnek, mert oké, hogy a kormot elvileg kiviszi a városból (ami ráadásul nem is igaz), de cserébe megemeli decikkel a fogyasztás, ami hosszú távon minden más szennyezőanyagból nagyobb kibocsátást von maga után.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
válasz Uyuarasy #3781 üzenetére
Ez alap.
Környezetvédő vagyok.
Egyébként a mai, modern dízelek már-már tisztábbak, mint egy benyás.
A legnagyobb probléma a vízi közlekedés. Ott semmilyen környezetvédelmi norma nincs. A lehető legrosszabb minőségű üzemanyagokkal mennek ezek a monstrumok, mindenféle utókezelést végző kütyü nélkül.
Szörnyű!Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
tag
válasz aleister #3782 üzenetére
Szuper. Bennem meg lehet sok a prekoncepcio, de legtobbszor a koruti "smoke&charm" rajongok es a DPF-es problemakat okosba' megoldok jutnak eszembe ha dizelrol van szo...
Igen, meg a normakkal is baj van, a jogalkotoknak tobbet kellene beszelgetni kozlekedesmernokokkel es az autoipar egyeb szereploivel, aztan nem csak a nagy konszernek maradnanak eletben az irrealis elvarasok miatt -
nagyúr
válasz Uyuarasy #3779 üzenetére
Nekem 120000 km után 6 liter az átlagom, csak városban 7 körül. GY Facelift 2.0 dízel.
Hétfőn voltam vele Pesten, autópályán most nem hajtottam, ráértem, tempomattal óra szerint 130 (122 gps szerint), 5,5-öt mutatott, de kicsit túlmér...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
NY_A
őstag
válasz aleister #3780 üzenetére
Nekem teljes tankra levetítve 5.27 volt a legalacsonyabb fogyasztás a járvány idején. 150 lovas kézi váltóval. Dunakesziről járok Csepelre dolgozni. Két regeneráció között a legalacsonyabb érték 4.6 volt ugyan ezen feltételek mellett. Most, hogy már van forgalom 5.8-6 liter az átlagom teljes tankra levetítve. Az szerintem nem rossz. Előző autóm szintén dízel volt csak Insignia, az pont 2 literrel fogyasztott többet.
Durva különbség. -
aleister
veterán
Igen, az tényleg durva.
Nekem az előző egy japán, Isuzu motoros G Astra volt. 1.7 -es, turbós, dízel motorral. Na annak 3.97 volt a csúcsa.
Az átlag 4.3 körül. Az ideálisnak mondható 110-es autóúton mentem vele javarészt.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Moleman
addikt
válasz aleister #3786 üzenetére
Nekem a 2.0 benzin 165 lóval átlagban 6.8-at evett eddig, városban és autópályán 7.2 körül, városon kívül 6-6.5 liter, az indokoltnál dinamikusabban. Külföldön, hegyekben, jó benzinnel néha beesik 5.5 liter alá is.
Teletankolás alapján számolom, a saját számlálója kicsit optimista, néha pontos, de néha 4 decit is téved. -
UberMutant
őstag
az enyém pedig 8.3 , 6 év alatt , 70% autópálya a többi város
m3 g165 -
VANESSZA1
őstag
válasz aleister #3772 üzenetére
Érdekes.
Már csak azért is mert számold hozzá (ugyebár használtról beszélünk), hogy a dízel 100e km-es szervize mibe fáj, és ugyanez egy ugyanilyen benzinesbe mennyi.
Ne csak az érem feléd lévő szebbik oldalát nézzük.
Nem azt mondom, hogy a benzines a tuti, de ha 0-200e kmig mindent számolsz már árnyaltabb a kép amit eddig lefestettél.
Igen, ki lehet fogni használtan..
Igen, jó időben jót olcsón kell venni, és jó időben eladni.
De mi egy mazda-ról beszélünk amihez minden alkatrész rohadt drága.
Továbbá már egy mazda sem tökéletes.
Pl. most amikor eladtam a dízelt első körben be akartam számítani.
A kereskedőt nem is az érdekelte, hogy milyen állapotban van, szervizek stb. hanem a motorkód.
És miért, mert van egy széria amin ha egy bizonyos karbantartás nem lett elvégezve akkor ca 500e Ft mínusz.
Így azért egy egy élethelyzethez megállapitható, hogy jobb a dízel, de 150 fölött ki kell szállni belőle, és egy bizonyos élethelyzethez pedig jobban passzol a benzines.
Mindenkinek más a cél egy autóval, és ahhoz a célhoz kell eszközt venni.Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
#TOTTI
őstag
Ma a dízel céges autóm, bedobott egy hibát, rángatott előtte is pár napja, de nem tudtak vele mit kezdeni. Ma egyértelműen beírta, hogy 1-es henger, porlasztó csere, kicsit több mint egy éves autó, 37e kilométerrel, az hagyján, hogy ez idő alatt háromszor kért olajcserét, hígult olaj miatt. FORD, 1.5 PSA dízellel.
-
lemmy71
őstag
Akkor az a henger már hónapok óta csak roki üzemben jár, meg az autó is Egy dolog hogy aki hajtja az autót annak nem tűnik fel hogy valami nem kerek, de a szerviz helyében nem dicsekednék hogy csak most vették észre a hibát A gázolajtól elhígult jót tett az amúgy is gyenge csapágyaknak.
[ Szerkesztve ]
-
aleister
veterán
válasz VANESSZA1 #3789 üzenetére
Nem kell misztifikálni ezt a dízel szerviz dolgot. Kettőstömegű meg DPF. Ez utóbbi rendeltetésszerű használat mellett nem téma. Az előbbi meg mire tönkremegy, már sokszorosan visszahozta az autó az üzemanyag megtakarításban az árát.
Persze lehet még probléma a porlasztócsúcsokkal vagy épp a nagynyomású szivattyúval, de a benzinesben is ott van az injektorok vagy épp az AC pumpa.
Ráadásul mindkét előbbi alkatrészt beszerelik már az új benyásokba is. Kíváncsi vagyok akkor mire fognak mutogatni a bigott dízel ellenesek.Amit nálad említett a kereskedő, az biztos az olajpumpa lánc szakadás volt. Ez GJ szériahiba, amit minden normális országban ingyen orvosolnak. Nálunk tán féláron.
"Így azért egy egy élethelyzethez megállapitható, hogy jobb a dízel, ... bizonyos élethelyzethez pedig jobban passzol a benzines."
Erről van szó. Azért csak finomodott a korábbi "nem éri meg a dízel" álláspontod.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
#TOTTI
őstag
válasz lemmy71 #3791 üzenetére
Nem járt roki üzemben, egy hete kezdett tünete lenni és tegnap dobott hiba kódot, amit a következő start után törölt is, de cserélik, a higulás jelzést másik ugyanilyen autó is csinálta, de visszahívással javították ezen 15 ezernél. Azért jó, hogy látatlanban az elő és az utó életét is jobban ismered mint bárki.
-
Blue@X
senior tag
Sziasztok,
Kicsit megkésve írok, eddig többnyire olvasó módban voltam köztetek. Most viszont elérkezett az idő hogy megosszam az eddigi tapasztalataimat egy 2019 októberében, újonnan vásárolt Mazda CX-5 2.5 Revolution modellről. Az autót augusztusban rendeltem a veszprémi Mazdanál és október utolsó napjára érkezett meg. Első 3 ezer kilométer után az ajánlott olajcserén (ami 45k volt) derült ki hogy a nyest szépen megkezdte a motorháztető szigetelést. Ezt cserélték kb 10 ezer kilométernél (35k), így az már tökéletes újra. Az első 5 ezer kilométer után sajnos kopogást véltem hallani az első futómű felől, ami többnyire fekvőrendőrön való áthajtáskor és 90 fokos álló helyzetből való kanyarodáskor lehetett hallani. Ezt első körben megpróbálták egy teljes első futómű szétszedéssel és újra összerakással orvosolni. Sajnos ez nem segített, így második körön a stabilizátort tartották valószínűnek, de toronycsapágy cserét javasoltak. Ezt harmadik körben cserélték is, aminek hatására már halkabb a kopogás, de továbbra is hallható, így gondolkozom egy másik szervíz felkeresésével, mivel szerintük ezt már nem fogja a Mazda gariban intézni (ezt magam sem értem). Azóta a bal első visszapillantó tükör is hajlamos mosás vagy párás idő után csak félig vissza hajlani. Ezt sajnos csak akkor cserélik (bár elismerték hogy ismert hiba) ha náluk tudom produkálni és erről felvételt tudnak készíteni. Mivel random hiba, így várok vele. Tudja valaki hogy az első 3 év garancia csak fő alkatrésze vonatkozik vagy futóműre is? Azt gondolom hogy kopó alkatrészek cseréje, mint egy fékbetét az nincs benne. A festés az machine grey, ami elég könnyen karcolódik sajnos, ami hatására már csak nagynyomásúval mosom az autót.
Fórumtárs javaslatára egy ő ilyen navigációt vettem, a gyári szoftverrel frissíthető: [link] 3 év map update, 60 nap online szervizek, működik minden hóba nélkül.Az első nagy szervízem most volt 18 ezer km-nél, ami 97 ezer forint volt.
Az autóval elégedett vagyok, bár azért zavaró ez a sok szervíz... -
Moleman
addikt
válasz aleister #3792 üzenetére
Az angol CX-5 fórumban nagyon gyakori az olajhígulás, turbóhiba, szívócsőkokszosodás is, sokakat az út szélén hagyott. Ezek után nekem inkább a megbízhatósággal lennének fenntartásaim a dízelnél.
Bár a szívócső tisztításán a benzinesnél is gondolkodom, csak lusta vagyok szétszedni, nem tudom, mennyire lehet elzáródva 153 ezer km után.(#3794) Blue@X
A magyar szervizekről nem nagyon hallottam semmi jót, többen javasolták már Ausztriát, biztos drágább, de sokkal jobb a szolgáltatás. Kérdés, hogy a garanciális javításokat elvégzik-e ott magyar autóra is. -
lemmy71
őstag
-
lemmy71
őstag
válasz rasotamas #3759 üzenetére
Ott már a taposólemez is elvan ájulva ahogy nézem, de egy ügyes kasznis kilakatolja. Nekem is pont az a rész volt ilyen, de a padlólemezbe nem kellett belenyúlni azon csak felületi rozsda volt. Érdekes a jobb oldalon az a rész nem rohad
Lámpaállító motort javítottál már, érdemes vele molyolni, vagy hagyjam a francba? -
aleister
veterán
válasz Moleman #3795 üzenetére
A szívócsőkokszosodás szerintem összefüggésben van a pillangószelep koszolódással, amire van visszahívás a 6-osoknál. A tisztítás után szoftveresen pár perc alatt javítják.
Az olaj hígulás valószínűleg a sok nem befejeződő DPF regeneráció miatt van. Ilyenkor üzemanyag jut a motorolajba. Ezért nem árt néha ránézni az olajszintre, ha valaki kis távokon használja. A turbót meg ugye ez keni, szóval borítékolható, hogy előbb-utóbb lesz vele valami.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
VANESSZA1
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- 3D nyomtatás
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs