- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- Computex 2024: extravagáns üveg-alumínium házköltemény az In Wintől
- Computex 2024: asgardi ASUS ROG UPS játékosoknak
- Computex 2024: MagSafe külső SSD és Apple Lokátoros burkolat az MSI-től
- Computex 2024: színes e-papírral tenné egyedivé a laptopok megjelenését az ASUS
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen egeret válasszak?
- GoPro Topic
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
Hirdetés
-
Szupervékony külsővel jöhet a Mix Fold 4
ma A Xiaomi viszont nem ezt, hanem a Mix Flipet hozhatja a nemzetközi piacra.
-
A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
it Az energiaéhes adatközpontok és a big tech egyre növekvő igényei miatt elindultak a megbeszélések az USA kormánya és a tech szektor között: klímabarát áramtermelést akarnak.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
troland26
őstag
Sziasztok
Ti benzines 2.0 mazdába milyen olajat raktok ? ( 2016 os év 120le) -
sutszi
veterán
-
VANESSZA1
őstag
válasz Moleman #3857 üzenetére
Ez egy total Quarz 9000-es olaj amúgy, mert a Total gyártja a Mazdának
Total Quartz 9000 Future GF5 0W-20[ Szerkesztve ]
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
aleister
veterán
Ez épp most jött szembe a Mazda 6 FB csoportban. Bár nem volt szándékom többet írni a korábbi dízel vs benzin vitához, de ez egy remek lezárása lesz részemről és úgy szerintem en bloc a témának.
Az adatvédelem miatt a neveket kitakartam, de a lényegi hozzászólást (a 3.-at) az a K.M. írta, aki az Alsónémediben lévő, Mazda 6-ra specializálódott szervizet viszi, és jelenleg a legjobb, legnagyobb Mazda tudor. A szakszervizeket úgy általában magasan veri.
Remélem, ha más nem, legalább egy hozzáértő véleménye elfogadott végszó, és kilúgozza végre a buta előítélet a többség fejéből, meghagyva a motorválasztásnál az egyetlen komoly érvet, miszerint hosszú táv dízel, rövid benzin.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
nyepi
tag
válasz aleister #3862 üzenetére
Az biztos, hogy Marci szavára lehet adni, de itt még mindig nem mindegy, hogy mit hasonlítunk össze mivel.
Azt írtam én is, hogy az öregebb, lásd GG/GY, GH Mazdáknál se a benzines, se a dízel motor nem a legjobb, mindkettőnek vannak problémái. De a jelenlegi motoroknál egyértelműen kimondható, hogy a benzines megbízhatóbb! (kivéve az X motort, azzal még nem igazán van tapasztalat)
SZ.V.SZ. -
tag
+1
Tovabbra sem vilagos, hogy a megbizhatosagot es a koltseghatekonysagot hogy lehet igy leegyszerusiteni. Igazabol a "hosszú táv dízel, rövid benzin" kijelentes azt jelenti, hogy rovid tavokat vezetve a dizeles Mazdak nagyobb valoszinuseggel fognak tonkremenni, mint hosszabb utakon; a benzinesekkel viszont el lehet ugrani a szomszedba is, nem kell egy orat jaratni, hogy elerjuk az uzemi hofokot.
Viszonylag aktivan kovetem az idezett csoportot, elvetve talalni harmadik generacios (GJ-) szervizes tortenetet, a posztok szerint szinte mindenki DPF "okoskositasra" meg motorgeneralra viszi hozzajuk az elso/masodik generacios autojat... -
aleister
veterán
válasz Uyuarasy #3865 üzenetére
A GL dízelt sem kell egy órát járatni. Szerintem hamarabb üzemmeleg a dízelem, mint bárom benyása.
Ez erősen konkrét típus kérdése. Az Isuzu G Astrámnál jó 7-8 km kellett, hogy egyáltalán megmozduljon a hőfokmérő. Érezhetően meleget kb 20 km után fújt. Télen ott nem is számoltam azzal, hogy meleg lesz az autóban.
A Mazda meg amint elhagytam a falut már meleg.
A DPF kivágásban igazad van.Ebből is látszik, hogy milyen sokan használják nem rendeltetésszerűen a dízelt. És pont EBBŐL adódik, hogy van nem kevés gallyra ment példány, és ezekből az esetekből a külső szemlélőnek az jön le, hogy a dízelek problémásak. De, ha valóban aktívan követed a csoportot, akkor azt is tudod, hogy minden ilyen szálban feltűnik 2-3 cartárs is, aki leírja, hogy százezreket tett már a kocsiba a legkisebb probléma nélkül, és a titkuk csak annyi, hogy mindig engedik végbemenni a regenerációt. Lásd a lenti screenshotot is.(#3864) nyepi
Volt már Marcinak ugyanilyen véleménye az új típusokat érintően is.
Sajnos a Skyactive X-ről én egyetlen user, egyetlen elejtett kommentjével találkoztam, ami elektronikai problémát említett ezekkel a motorokkal kapcsolatban. Nem fejtette ki, így nem tudom mennyire érdemes rá adni. Egy jó 5 évet én mindenképp várnék még, hogy biztosan kijöjjenek az esetleges konstrukciós hibák. Végül is a világon egyedüliként és elsőként jött ki a Mazda ezzel a megoldással. Bármi kiderülhet még.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
tag
válasz aleister #3866 üzenetére
Nem akartam valaszolni, mert nem igazan jutunk elorebb, elhiszem, hogy neked es mas gondos tulajoknak is minden rendben van az autojaval, de ma szembejott par uj poszt, ami szerintem megint csak az eredeti allitasod ellen szol.
A Skyactiv-D motorok nivojan a max. szint felett nem ertettem miert van egy X jeloles, aztan kiderult, hogy ha nem palyaznak az autoval eleget, akkor a DPF felhigitja a motorolajat gazolajjal. Ezt elvileg a GL-ben mar javitottak, ennek ellenere az itthoni es kulfoldi csoportokban is visszatero tema, hogy 2-3 eves autoknal is ugyanugy szervizeltetni kell (gondolom sima olaj- es szurocsere hibakodkiutessel) 4000 kilometerenkent, ami szerintem nem feltetlen user error.
Marmint valahova le van irva, hogy mit jelent a hosszu tav a felhasznalas modjanal? Ha valaki Erd-Budapest ingazi, az maradjon a benzinnel, de Cegled-Budapest tavnal mar elvarhato, hogy normalisan mukodjon az auto? -
snorbi82
senior tag
válasz Uyuarasy #3868 üzenetére
Igen felhígítja, mivel nem tudja kiégetni (lehet amúgy is hígítja nem tudom). A másik, hogy 12000 km után (max 15.000 km) ki kell cserélni azt az olajat. Értem én, hogy elmegy 30.000et ha hosszú távon használod, akkor kiírja, hogy még 40.000 km, de naaa.
A Cegléd - Budapest az évi kb 35.000 km azért arra már talán érdemes Dieselt venni.IPhone 15 Pro Max, Iphone 13
-
aleister
veterán
válasz Uyuarasy #3868 üzenetére
"aztan kiderult, hogy ha nem palyaznak az autoval eleget"
Ennek semmi köze a pályázáshoz. Ha a részecskeszűrő regenerációja nem megy megfelelően végbe, akkor juthat üzemanyag a motorolajba. Akár városon belül is lehet DPF-et regenerálni, de tovább tart, és nem optimális. Ráadásul automata váltóval lehetetlen. Ha valakinek ilyen van, akkor át kell kapcsolni manuálisra. Az ideális a 2000+ fordulaton való vezetés. Egyesek a 2500 körülire esküsznek. Akkor állítólag hamarabb végbemegy a folyamat. Nekem a szerelőm azt mondta, hogy nem kell ezzel variálni. Stabilan menjek 2000 fölött valamivel, amíg a regeneráció be nem fejeződik, és soha nem lesz gondom az autóval.
Igazából nem is az évi össz megtett km a fontos, hanem, hogy egy huzamban, állandó tempóval egy jó 30 km-t autózzon rendszeresen az ember. Ennyi alatt végbemegy a DPF regen. Nem kell ehhez autópálya. Elég városon kívül bármi, amin lehet megállás nélkül haladni. Szóval, ha valaki a 30-40 km-re lévő munkahelyére jár be napi szinten, akkor nem kell emiatt már aggódnia. És ez éves szinten még csak nem is 30.000+ km.
Az is tévhit, hogy a városon belüli pár km-es utak megölik a dízelt, ezért erre benzinest kell használni. Ez a használat megöli ugyanúgy a benzinest is. A különbség, hogy a DPF miatt ez a modern dízeleket jobban érinti. Ha majd lesz a benyásokban is részecskeszűrő, akkor náluk is hatványozottabban elő fog jönni a probléma. Minden gépnek, motornak az állandó körülmények közötti hosszas, statikus terhelés az optimális.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
tag
Kosz a valaszokat, kezditek arnyalni a nezopontomat ebben a kerdesben. Kicsit meg nehez elkepzelnem, hogy ilyen merteku visszahivas kizarolag user-error miatt lenne, de lehet tevedek.
-
-
nyepi
tag
válasz aleister #3870 üzenetére
Részecskeszűrő már van sok új benzinesben is!
A regenerációnál akkor is hígítja az olajat, ha végbe megy a regenerálás. Ezt természetes és az összes dízelnél így van. Azért van az "X" a nivópálcán, hogy ha azt eléri, akkor ki kell cserélni. De az autó látja az olajhígulást és benne van a flexibilis olajcsere is!
Nem kell 4000-nél olajat cserélni, de biztos, hogy érdemes 10000-ként megcsinálni.
Azzal egyetértek én is, hogy a dizel nem az éves futásteljesítménytől függően éri meg (bár nyilván, úgy hamarabb megtérül az ára), hanem attól, hogy arányaiban hogyan oszlik meg a megtett km.
Én is azért vettem magamnak dízelt, mert kb. 80 %-ban hosszú távokra használom, de az éves futásteljesítmény nem túl nagy. És nagyon szeretem a karakterisztikáját a motornak. -
aleister
veterán
Igen, tudom. A szigorodó környezetvédelmi normákat hamarosan a benzinesek is csak DPF-fel fogják tudni megoldani.
Igazad van az olaj hígulás kapcsán. Pongyolán fogalmaztam.
Az a baj a nem végbemenő regenerációnál, hogy következő alkalommal az autó megpróbálja ismét, majd, ha az sem sikerül, akkor megint és így tovább, míg egyszer le nem fut a teljesen. Míg ideális esetben ez 500 km alatt egyszer történik meg, addig félbeszakadt regen esetén 2-3-szor. 4000 km alatt nem mindegy, hogy ez 8 alkalmat jelent, vagy mondjuk 24-et.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Charx
senior tag
Sziasztok!
Tesóm használt 6-osa 2.0 D nem igazán gyorsul, dombon alig akar felmenni. M1-es pálya Tatabánya körüli dombokon lassul, még a tempomat is kikapcsol mert nem tudja tartani a sebességet. Sok km van már benne 280ezer és 2006-os évjárat, bírnia kéne vagy már csak ennyit tudhat? -
Topikgazda
Az enyém valós 309 ezer, 2004-es, rengeteg problémája van, gyűltek szép lassan és a rozsda miatt elengedtem, nem foglalkoztam vele mert temető, de a motor ereje még pont nem, az aszfaltot is feltépi olyan akarat van benne. Ha tuti ennyi van benne akkor valami vákuum, dpf, turbó gond lesz (ezeknek kéne azért check engine-t gyujtania, lehet valami turpisság van, belenyultak hogy ne jelezzen)
Mondjuk kopognak szépen az injektorok, füstöl is már kicsit, az olajat is csipegeti, nem elég már egy liter 10000km-enként, mégis megy mint a mozdony.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
lemmy71
őstag
válasz rasotamas #3880 üzenetére
GH - nál nem minden esetben jelez a check engine a vákuum problémáknál, lehet az egy szakadt lesett cső, vagy elektromos vákuumszelep hiba
A múltkorában a nejem hatosával mentem a boltba (évente egyszer ha beleülök) a műszerfalon semmi hiba jelzés, de az autó erőtlen volt. A hengerfej tetején az a zöld bizbasz műanyag szelep csöve volt letörve, kidobtam a francba azt vackot és tettem helyette egy fémcsövet, azóta megy mint állat Most van benne 220 ezer, olajat nem eszi egészségesen feketén fűstől, mint egy jó ifa -
Charx
senior tag
Köszi a tanácsokat, legjobb lesz ha megnézetjük, mert akkor itt tényleg valami gond lehet, ha ennyire lomha szegény.
-
Charx
senior tag
Tud valaki ajánlani magyar nyelvű szervíz manuált GG/GY-hoz?
-
lemmy71
őstag
2003 -as gg dízel folyamatosan kiveri a balos tompított izzót. Az olcsó benzinkutas és bóvli török izzókat heti szinten cseréltem a nejem autójában, fél éve vettem bele méregdrága eredeti osramot mára azt is kiverte, de lassan nálam is kiveri a biztosítékot ez a hulladék. Napi szinten cirka 120 km megy vele a nejem a jó kis magyar utakon. A másik autóban A6 2.5TDI 5 - 6 éve egyetlen egy izzót sem kellett cserélnem. Valaki tud ere értelmes magyarázatot adni
-
aleister
veterán
válasz lemmy71 #3884 üzenetére
Nem lehet, hogy a bal ágban van valahol egy kontakt hiba? Megfáradt egy forrasztás, kilazult egy kötés, korrodált a foglalat, stb. Emiatt napi szinten rengetegszer áthúz, amit csak egy ideig tudnak tolerálni az izzók.
Szerintem keress egy lelkes autóvillamosságit. Ő biztos pontosabbat tud mondani.
Az a baj, hogy ez tipikusan olyan hiba, ami kis semmiség, mégis nagyon szöszölős felderíteni. Sok munkaóra, magas munkadíj.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Topikgazda
válasz lemmy71 #3884 üzenetére
Engem a párhavonta izzócsere is baromira irritált. Mikor vettem volt benne egy utólagos xenon kit, én persze törvénykövetően visszacseréltem halogénre. Míg rá nem jöttem mennyit kell turkálni a kezemet felsérteni stb. Kb 2 év után elszórakoztam led-del kisebbik rossz alapon, majd vissza halogénre. Látni semmivel nem láttam, a foncsorok úgy égnek szét ezekben mint a bőröm a tűző napon. Rendeltem kínából projektort 6 ezerért (csak xenonnal és leddel használható mert a halogén hőjét nem birja) szétszedtem a lámpát hőlégfúvóval, fúrtam faragtam, beraktam az új projektorokat, 2 új h1 xenon égő a Bárdiból (2700/db), trafó ugye volt, most úgy látok hogy fel se kapcsolom a távolságit. A burát is felpoliroztam. Nem vakít senkit semennyire erre nagyon figyeltem. Szabályos? Nem. Jobb lenne ha sz*rt nem látnék és elütnék valakit? Nagyon nem. Újrafoncsorozás 6000 plusz áfa per darab, lehet elviszem majd.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
lemmy71
őstag
válasz aleister #3885 üzenetére
Azon már túl vagyok, egy egész napot és jó pár doboz sört rászántam a vezetékezésre és minden csatlakozóra A gg hatosnak az egyik gyenge pontja a vázon lévő testcsatlakozás, hihetetlen de az sem volt szétrohadva, de ha már ott voltam lecseréltem egy vízhatlan full réz csatlakozóra, az a hibaforrás örökre megoldva A lámpák makulátlanok, minden saru feszesen tart, olyan mint az új, a relé csatlakozások is tökéletesek.
(#3886) rosatamas
A xenon itt békés megyében nem játszik, a másik autómba raktam egyszer egy gyári hella xenon szettet lámpával együtt, de három nappal később berángattak rendkívüli műszaki vizsgára mert nem volt lámpa mosom. Ledes izzót már egyszer tettem a motoromba de annyira nem voltam elájulva tőle. Azon filózóm hogy ha minden kötél szakad akkor veszek egy komplett xenon szettet, automatikával és mosóval, kismillió bontottat árulnak. Ha van mosó és automata állítás akkor nem szarakodnak vele műszakin sem.
Emlékszem a régi lámpa átalakításodra, egy két épet is tettél fel, nekem jók a lámpáim, nincsenek megégve és a búra is tökéletes, pedig még gyári mind kettő 16 éves Amúgy az Osram Night Braker H1 nem olyan rossz Esetleg az osram ledet megpróbálnám, de abból nincs H1 csak H7 azt meg hirtelen nem tudom hogy van e valami átalakító megoldás hogy be passzoljon a lámpába.
A philipsnek van h1 ledje de több mint ötvenezer az ára egy pár lednek
Alis meg ebay -s hulladékot már nem veszek, van már egy szatyorral, szóval van bőven tapasztalatom azokkal a termékekkel -
aleister
veterán
válasz lemmy71 #3888 üzenetére
Nem semmi munka lehetett. Grats!
Egy dolgot próbálj még ki. Ne a testpontról vedd a negatívot, hanem próbának húz ki közvetlenül az akksitól egy kábelt közvetlenül a foglalathoz. Ha így is csinálja akkor az én tudásom itt véget ért.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
lemmy71
őstag
válasz aleister #3889 üzenetére
A testpontokat is átnéztem és egy kettőt le is cseréltem vízmentes réz sorcsatlakozóra. Mindenütt tökéletes a testelés, ráadásul kaptam az egyik villanyász barátomtól valami rézpasztához hasonló anyagot amit a váz és a sorcsatlakozó közé kentem, így nem oxidálódik. Feszültség ingadozás sincs, mert a többi "körte" jól bírja az egyik park izzó még gyári Van egy gyanúm hogy a főtengely ékszíjtárcsa okoz némi rezonanciát és azért nem bírja a tompított H1 izzó. A park és egyéb izzóknál nincs az a nagy hő azok jobban elviselik talán a rezonanciát. Tavaly már leszedtem a tárcsát, de csak amikor satuba fogtam és alaposan megrángattam akkor volt érezhető egy halvány "kottyanás" akkor sajnáltam érte kiadni 130 ezer forintot Elméletileg az intercars is forgalmaz lengyel gyártmányú tárcsát, bruttó 30 ezerért csak azt ahogy nézem egy picit módosítani kel egy esztergályossal
-
addikt
Gyári Mitsuba ablaktörlőt 6 év(!) után idén cserélnem kell (R.I.P.), mit ajánlotok?
Bosch Aerotwin - állítólag ez a top, de zajos?
Valeo Silencio - légterelős, mint a gyári, de nem 100% töröl
Más légterelős? -
sutszi
veterán
Most fogom kidobni 2 év után az Aerowin-eket...úgy vettem, hogy na ez biztos jó lesz... Aha. Ugrál, nem töröl rendesen...nyikorog a hátsó...stb. Kalap..sz.r
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
-
sutszi
veterán
válasz Moleman #3894 üzenetére
Én szabad ég alatt vagyok, szóval lehet a garázs ennyit javít az élethosszon.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
aleister
veterán
Való igaz, hogy az UV nagyon alattomos egy dolog. Viszont, ha azt nézem, hogy nap közben ugye melóhelyen van a kocsi -feltehetően- a szabad ég alatt, és amikor az ember hazamegy, és garázsba kerül, abból egy komoly részt az este teszi ki, ezért szerintem ez nem számottevő. Főleg az őszi évszakban.
Szerintem simán kínai hamisítványt kaptál.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
sutszi
veterán
válasz aleister #3896 üzenetére
Unix-tól? Bár lehet... Viszont az biztos, hogy cserélnem kell. Viszont újra nem szívesen próbálnám meg...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Topikgazda
válasz Moleman #3894 üzenetére
5-6 év Évente 2-szer biztos cserélem. Modjuk az 1000 forint alatti Bosoco-ról beszélünk és szabadtéri parkolásról, talán nem is csak az uv hanem ahogy megáll a por a kocsin szabad téren. A Bosoco-t egyébként nagyon ajánlom.Olajszigetnél szoktam venni.
https://tinyurl.com/rasoapro
Új hozzászólás Aktív témák
- Aliexpress tapasztalatok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Politika
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- Kerékpárosok, bringások ide!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GTA V
- Gyúrósok ide!
- Ukrajnai háború
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs