- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Hobby elektronika
- Mini-ITX
- Azonnali fotós kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
New York visszafogná a közösségi média algoritmusait
it A fiatalokat védenék azzal, hogy megtiltanák a tartalmak algoritmikus vezérlését a fiataloknál, szülői hozzájárulás hiányában.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
gp A DLC alig két hét múlva végre elérhető lesz PC-n és konzolokon is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
aleister
veterán
válasz Uyuarasy #3779 üzenetére
Nekem tán 5.2 az egy utas (kb 250 km) rekordom.
4.9 volt, de a DPF regen felvitte 5.7-re, majd az út végén végül 5.2-ön állt meg.
Fel is tettem a Mazdás FB csoportban, hogy van-e egyáltalán így értelme a részecskeszűrőnek, mert oké, hogy a kormot elvileg kiviszi a városból (ami ráadásul nem is igaz), de cserébe megemeli decikkel a fogyasztás, ami hosszú távon minden más szennyezőanyagból nagyobb kibocsátást von maga után.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
válasz Uyuarasy #3781 üzenetére
Ez alap.
Környezetvédő vagyok.
Egyébként a mai, modern dízelek már-már tisztábbak, mint egy benyás.
A legnagyobb probléma a vízi közlekedés. Ott semmilyen környezetvédelmi norma nincs. A lehető legrosszabb minőségű üzemanyagokkal mennek ezek a monstrumok, mindenféle utókezelést végző kütyü nélkül.
Szörnyű!Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
nagyúr
válasz Uyuarasy #3779 üzenetére
Nekem 120000 km után 6 liter az átlagom, csak városban 7 körül. GY Facelift 2.0 dízel.
Hétfőn voltam vele Pesten, autópályán most nem hajtottam, ráértem, tempomattal óra szerint 130 (122 gps szerint), 5,5-öt mutatott, de kicsit túlmér...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Topikgazda
válasz Uyuarasy #3804 üzenetére
Jól látom ez egy 4 éves autó?
Nekem mikor 10 évesen 183 ezerrel megvettem a dízelt kb 5-6 deci fogyott tízezrenként, szép fokozatosan növögettett, most 16 évesen 300 ezer fölött kicsivel már kb 7-8 ezrenként fogy le minimumra, eleve szoktam venni plusz egy litert a csomagtartóba aztán ha az is elfogy cserélni.https://tinyurl.com/rasoapro
-
VANESSZA1
őstag
válasz Uyuarasy #3818 üzenetére
Megmondom őszintén nem egészen világos mit is kell csinálni és hogyan ezzel az MZD AIO-val.
Már az se tiszta, hogy hol találom, hogy melyik verzióm van, és támogatott-e...Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
aleister
veterán
válasz Uyuarasy #3865 üzenetére
A GL dízelt sem kell egy órát járatni. Szerintem hamarabb üzemmeleg a dízelem, mint bárom benyása.
Ez erősen konkrét típus kérdése. Az Isuzu G Astrámnál jó 7-8 km kellett, hogy egyáltalán megmozduljon a hőfokmérő. Érezhetően meleget kb 20 km után fújt. Télen ott nem is számoltam azzal, hogy meleg lesz az autóban.
A Mazda meg amint elhagytam a falut már meleg.
A DPF kivágásban igazad van.Ebből is látszik, hogy milyen sokan használják nem rendeltetésszerűen a dízelt. És pont EBBŐL adódik, hogy van nem kevés gallyra ment példány, és ezekből az esetekből a külső szemlélőnek az jön le, hogy a dízelek problémásak. De, ha valóban aktívan követed a csoportot, akkor azt is tudod, hogy minden ilyen szálban feltűnik 2-3 cartárs is, aki leírja, hogy százezreket tett már a kocsiba a legkisebb probléma nélkül, és a titkuk csak annyi, hogy mindig engedik végbemenni a regenerációt. Lásd a lenti screenshotot is.(#3864) nyepi
Volt már Marcinak ugyanilyen véleménye az új típusokat érintően is.
Sajnos a Skyactive X-ről én egyetlen user, egyetlen elejtett kommentjével találkoztam, ami elektronikai problémát említett ezekkel a motorokkal kapcsolatban. Nem fejtette ki, így nem tudom mennyire érdemes rá adni. Egy jó 5 évet én mindenképp várnék még, hogy biztosan kijöjjenek az esetleges konstrukciós hibák. Végül is a világon egyedüliként és elsőként jött ki a Mazda ezzel a megoldással. Bármi kiderülhet még.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
snorbi82
senior tag
válasz Uyuarasy #3868 üzenetére
Igen felhígítja, mivel nem tudja kiégetni (lehet amúgy is hígítja nem tudom). A másik, hogy 12000 km után (max 15.000 km) ki kell cserélni azt az olajat. Értem én, hogy elmegy 30.000et ha hosszú távon használod, akkor kiírja, hogy még 40.000 km, de naaa.
A Cegléd - Budapest az évi kb 35.000 km azért arra már talán érdemes Dieselt venni.IPhone 15 Pro Max, Iphone 13
-
aleister
veterán
válasz Uyuarasy #3868 üzenetére
"aztan kiderult, hogy ha nem palyaznak az autoval eleget"
Ennek semmi köze a pályázáshoz. Ha a részecskeszűrő regenerációja nem megy megfelelően végbe, akkor juthat üzemanyag a motorolajba. Akár városon belül is lehet DPF-et regenerálni, de tovább tart, és nem optimális. Ráadásul automata váltóval lehetetlen. Ha valakinek ilyen van, akkor át kell kapcsolni manuálisra. Az ideális a 2000+ fordulaton való vezetés. Egyesek a 2500 körülire esküsznek. Akkor állítólag hamarabb végbemegy a folyamat. Nekem a szerelőm azt mondta, hogy nem kell ezzel variálni. Stabilan menjek 2000 fölött valamivel, amíg a regeneráció be nem fejeződik, és soha nem lesz gondom az autóval.
Igazából nem is az évi össz megtett km a fontos, hanem, hogy egy huzamban, állandó tempóval egy jó 30 km-t autózzon rendszeresen az ember. Ennyi alatt végbemegy a DPF regen. Nem kell ehhez autópálya. Elég városon kívül bármi, amin lehet megállás nélkül haladni. Szóval, ha valaki a 30-40 km-re lévő munkahelyére jár be napi szinten, akkor nem kell emiatt már aggódnia. És ez éves szinten még csak nem is 30.000+ km.
Az is tévhit, hogy a városon belüli pár km-es utak megölik a dízelt, ezért erre benzinest kell használni. Ez a használat megöli ugyanúgy a benzinest is. A különbség, hogy a DPF miatt ez a modern dízeleket jobban érinti. Ha majd lesz a benyásokban is részecskeszűrő, akkor náluk is hatványozottabban elő fog jönni a probléma. Minden gépnek, motornak az állandó körülmények közötti hosszas, statikus terhelés az optimális.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
-
Topikgazda
válasz Uyuarasy #3953 üzenetére
"vettem gyari festeket, aztan a muanyag elemeken kis csiszolas meg 2-3 fujas (majd lakk) es eltunik az a par potty"
Most rendes fényezett elemekről beszélünk? Te próbáltál már fényezni? Én igen és kurva ronda lett flakonból legalábbis. Ha ennek így nekiállsz lesz egy tákolt ronda elemed. Szerintem vidd el fényezőhöz.
Ha csak fekete akkor meg milyen festék?https://tinyurl.com/rasoapro
-
#21346560
törölt tag
válasz Uyuarasy #4015 üzenetére
Értem, köszönöm!
Mondjuk alaposabban megnézve, ez az autó biztos, hogy Attraction felszereltségű?"Az Attraction szint, ami adaptív Bi-Xenon fényszórókkal, LED-es menetfénnyel, tolatóradarral, fűthető első ülésekkel, RVM holttérfigyelővel, LDWS sávváltásra figyelmeztetéssel és automata reflektorkapcsolással rendelkezik."
Abban amit linkeltem, ezek közül egyik sincs!
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Uyuarasy #4046 üzenetére
De jó, ezek szerint az újakon már van csatlakozó.
A régieket még csavarozni kell.Én is megszoktam már, hogy nyomkodom a gombot, viszont éjszaka minimum fényerő mellett zavar a világító narancssárga.
Szeretem a sötétet, az előző kocsimban még a rádió gombjainak a háttérvilágítását is kimaszkoltam, úgyis tudtam, hol kell nyomni, és a kijelzőt is elsötétítettem 3 réteg lámpafóliával. -
aleister
veterán
válasz Uyuarasy #4121 üzenetére
Igen ám, de az erre szakosodott műhelyek ezt úgy csinálják, mint a vesedialízist. Nem szimplán leengedik az olajat, hanem átmossák az egész rendszert.
"Mi haromszor csereltuk aknaban, harmadiknal a szurot is"
Hááát, akkor effektíve jó, ha egyszer cseréltétek csak valójában.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
-
aleister
veterán
válasz Uyuarasy #4128 üzenetére
Sajna nem találtam meg. Rengeteg találat született Pesten, de egyik sem az, amit kerestem.
Egy dolog jutott még eszembe. A szerelőm tanácsolta, hogy tudjam meg, hogy pontosan milyen típusú váltó van a Mazdában, és csak olyan műhelybe menjek, ahol ismerik jól azt a konstrukciót. Sajnos manapság mondhat bárki bármit, ezért valóban alaposan körbe kell járni a témát.
Nekem is aktuális már 150e km-hez közeledve az olajcsere, így egy ideje halogatom már, mert nem találtam még megnyugtató opciót.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Moleman
addikt
válasz Uyuarasy #4190 üzenetére
Benzinesnél is kéne üzemanyagszűrőt cserélni? Eddig sose cseréltem, az előző kocsimon se, mert csak komplett szivattyúval együtt adták volna soktízezerért, most 210 ezer van abban.
Nagy kockázatot nem érzek benne, mindig jó helyen tankolok (az utóbbi időben csak 100-ast, mert 3-4 hónapig kitart egy tank), és ritkán apasztom le teljesen a tankot. -
tag
válasz Uyuarasy #4192 üzenetére
Nem tudok mar szerkeszteni, egyben tudod kivenni az uzemanyagpumpat, es szet kell szerelni, de nem veszes. Inspiracionak ezeket a videokat talaltam: [1], [2], [3]
Vasarolni az Amayama-rol vagy PartSouq-rol szoktam, csak celszeru osszevarni tobb tetelt, mert a postan felul adot is fizetni kell. Uj, gyari alkatreszek, es meg igy is megeri, most keszulok venni par dolgot es itthoni markaszerviz 45 ezres ajanlatot adott, mindennel egyutt 30 lesz online...
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Uyuarasy #4630 üzenetére
Nekem ez a fajta van mindkét autóban, a régebbi már 3 éves, bevált. Bár épp most váltottam nagyobb/nehezebb telefonra, ez alatt már zörög kicsit, de még mindig stabil.
-
Moleman
addikt
válasz Uyuarasy #4643 üzenetére
Á, értem. Lemérem, hogy mennyire áll ki, ha legközelebb a kocsi felé járok.
Itt legalább van valamennyi hely, emlékszem, anno a II-es Focusnál mindig hozzáértem a klímapanelhez, mikor hármasba váltottam.
A csendes/nem csendes témához: a Mazdákat nem tartják csendesnek, egyrészt valóban lehetne jobb a szélzajszigetelés, másrészt jobban beengedik a motorhangot, mert a japánok szerint az jó zaj. Valahol egyet is tudok érteni, engem nem zavar, főleg hogy lassan 10 éve a kategória leghosszabb váltói vannak minden Mazdában, csak akkor hallod a motort, ha szándékosan forgatod (a CX-5-ben 150 fölött kezdem el hallani a motort, az 3400 rpm, alatta teljesen elnyomja a szélzaj).
A szélzajhoz keményen hozzájárul a szép nagy külső tükör is, de inkább hallgatom a szelet, minthogy kevesebbet lássak hátrafelé.
A dynamat szerintem nem segít ebben az esetben, az a kasztni és a futómű zajait tudná csillapítani, de az amúgy sem hangos. -
Topikgazda
válasz Uyuarasy #4839 üzenetére
Nekem ilyen van: Youtube
Ez nem vakít és jól is látok vele, nagyon szépen szemlélteti a működését 1:40-től 2:10-ig ahogy a szemből jövőt középen kitakarja, majd követi az autót a kitakart sáv, és amikor már közel van a bal oldalt le is kapcsolja.
Viszont látható 0:53-nál, hogy rávillognak, mert van egy pici reakcióideje.https://tinyurl.com/rasoapro
-
shifty!
senior tag
válasz Uyuarasy #4937 üzenetére
Vannak közös pontok, ezért merek hozzászólni, én egy 2014-es 3-as sedan-t hajtok 2.0 120 LE verzióval.
Jó tanács, ha stabil és jól működő AndroidAutot szeretnél, és CarPlay-t úgy egyáltalán, mindenképp modulcserével.
Én is még a szoftveres megoldással élek, egy rakás szívás, instabil, belassul, modulcserével pedig gyári, nyáron én is megrendelem és nekiesek, elvileg egy türelmes délután alatt megvan."Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
SzaboZE
addikt
válasz Uyuarasy #5193 üzenetére
Német előélettel méginkább tennék rá alvázvédelmet. "ezek mar nem a 10-20 evvel ezelotti modellek" - netán akkor nem acélból készült a karosszéria? Vannak dolgok, amik sokat nem változtak. Sőt, a nagy szilárdságú acélszerkezetek esetlegesen vékonyabbak is, még inkább fontos lehet a védelme. Én 7 évesen vettem a hatosomat, azonnal ment alváz és üregvédelemre. Nincs is gond vele, pedig ez még első széria. A mélygarázs jó, ha a páratartalom nem magas, de érdemes elgondolkozni rajta, feltéve hogy hosszútávon tervezel az autóval.
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
Palesztin994
aktív tag
válasz Uyuarasy #5278 üzenetére
Tegnap megint sotetben jottem. Hát en total felreertelmeztem az adaptiv ledet... Most jottem rá, hogy neha, pl lakott teruleten teljesen lekapcsolja, es olyankor a kek jelzofeny sem vilagit, de amugy meg csak az a resze nem vilagit, ami az elotted levore, vagy a szembejovore menne. Mégis jól működik, tetszik!
[ Szerkesztve ]
-
mmdms
addikt
válasz Uyuarasy #5360 üzenetére
Gondolom csak karpit leszedesevel lehet hozzaferni a hangszorokhoz. Mert akkor bizony marad igy, ne nyoszogjon nekem a fel auto.
Tegnap az elso 100 koruli kanyaromnal nagyon meglepedt h a kormanyszognel indokolatlanul nagyobbat fordult az auto, egeszen estig azt gondoltam h at kell nezetnem es beallittatnom a futomuvet, aztan este megneztem a bazso tesztjet errol a kocsirol, es o emliti ezt a gvectoring marhasagot. Ha kilovom az ESP-t ezt a funkciot is kikapcsolja? Vagy kilehet csak ezt kapcsolni?
Lehet en vagyok rosszul osszerakva de marhara zavar es total nem bizok igy a kocsiba, azt erzem h nem is arra megy amerre terelem.[ Szerkesztve ]
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
ZeroX92P
tag
-
nyepi
tag
válasz Uyuarasy #5459 üzenetére
Távol áll tőlem, hogy a dieselt védjem (benzines párti vagyok, bár a hatosom diesel, mert szeretem a motor karakterisztikáját), de azért lesz csodálkozás néhány pl. Skyactive X tulajnál a gyertya csere összegénél. Főleg, hogy a csereperiódus 60.000 km. És gyanítom, hogy a többi márkánál sem sokkal jobb a helyzet.
-
Moleman
addikt
válasz Uyuarasy #5461 üzenetére
Igen, a Skyactiv-X-től én is tartok emiatt, nagyon ki kéne már próbálnom.
Mindig oda lyukadok ki, hogy az lenne a logikus következő választás, de félek, hogy túl gyenge lenne. A mostani 165 lóerő általában bőven elég, de mikor kevés, olyankor sokkal erősebb kéne, hogy legyen. Pl mikor valaki feltart, de aztán rágyorsít, mikor végre meg tudnám előzni.
Viszont minden más autó, ami szóba jöhet, közel másfélszer annyit fogyaszt.#5460 nyepi
Mire cserélni kell, ahhoz is biztos lesz utángyártott gyertya. Én a 4 db Bosch gyertyát (ugyanolyan iridiumos) olcsóbban vettem, mint amiért 1 db gyárit adott volna a márkaszerviz. Plusz áfa. -
nyepi
tag
válasz Uyuarasy #5461 üzenetére
Az angolom nem túl erős, nem vágom, hogy itt miről van szó.
Viszont a saját tapasztalat eddig nagyon jó a Skyactive X-ről. Eddig nem futottunk bele semmi motorikus hibába. 1-2 injektor hibáról tudok, viszont azt tudni kell, hogy ez a motor nagyon kényes a jó minőségű benzinre. És ugye Magyarországon vagyunk.Persze, az érződött a fórumtárs hsz-én, hogy nem hozzáértő. Pont ebben az esetben nem lehet összehasonlítani a két motort.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Napelem
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- E-roller topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Politika
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen