- Apple notebookok
- Computex 2024: masszív tervekkel ül fel az ARM az AI-vonatra
- A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Hobby elektronika
- Computex 2024: Új utakra lép a Fractal
- E-book olvasók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Logitech Z906
Hirdetés
-
Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
it Az 1,7 billió dollárt kezelő norvég állami vagyonalap jelezte: nem szavazzák meg Elon Musk 56 milliárd dolláros juttatási csomagját a Teslánál.
-
Kedvező árú Huawei tablet érkezett
ma Konkrét árcédula mondjuk még nincs a Huawei MatePad SE 11-hez.
-
Frissítve! Xbox Games Showcase 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A műsor kora este kezdődik, utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
Na, de ha már a harang lent van, onnan csak egy lépés a kuplung cseréje.
Sajnos a YT-on leginkább olyan szétszerelős videókat látni, ahol a kedvenc kínai fröccsöntött, lyuggatott papucsban rááll az ipse, és úgy szedik szét a kuplung szerkezetet.Nyílván nem ezt a szerelési metódust szeretném követni én sem. Nyomatékkulcsot elvileg van kitől kérnem.
-
runner 125
nagyúr
válasz FeniX- #86054 üzenetére
Fentebb írttad, h a hátsó kerék blokkolásával.. ezt ne erőltesd, ugyanis a kuplung mögött van az áttételház, tele kisebb fogaskerekekkel, rossz mozdulattól lazán el tudsz benne törni valamit.
Nincs előttem az SH dekli alatti része, de jellemzően a kuplungharangot egy nagy központi anya szoktak ráfogni a tengelyre. Ennek a kilazításához szoktak levegős kulcsot használni, ha ninincs harangmegfogó szerszám.
Esetleg ha van kéznél régi, szíj alapú olajszűrőleszedő, akkor ezzel lehet próbálkozni fixálni a harangot."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
FeniX-
aktív tag
válasz runner 125 #86057 üzenetére
Szuper, jó ötlet! Köszönöm, és megnézem a másik fórumot is.
-
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz tboldi #86038 üzenetére
Vagy inkabb a keThengeres alacsony csucsteljesitmenyet otvozi a haromhengeres kisulyozatlansagaval. igy lesz egy alulrazos, felul gyengebb motorunk egy sornegynel. De jo lesz a hangja
Egyebkent ugy nezem az egyik munkam hires lett. Annak idejen a bogdani uton lattam, es a szentendrei auchannal, aztan betert a muhelybe es forrasztanom kellett egy uszot neki.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
sajtee
senior tag
válasz horvathkrisz #86045 üzenetére
Több, mint valószínű, hogy nyáron leszek a közelben, csak kérdés, hogy mikor.
Egyelőre pénz és haver kérdése az olasz túra
Kereslek mindenképp, ha úgy alakul. -
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Geresics #86063 üzenetére
Alsó gombot kilazítod, utána a markolatot tekered jobbra-balra közben nézed a skálát hogy hány NM-re szeretnéd, majd az alsó gombot visszatekerve fixálod. Elkezded meghúzni a csavart és amikor érzed hogy kattan akkor nem húzod tovább. És ennyi amikor lekattan akkor a beállított nyomatékra meghúztad a csavart...
Párszor utána szoktam még kattogtatni, de a lényeg ha lekattan akkor utána nem húzod tovább mert elállítódik a nyomatékkulcs."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #86061 üzenetére
Majd meglatjuk.
Jovore (vagy 19-tol?) Triumph 675 blokk valtja a mostani cbr600-at a Moto2-ben. -
Topiccsendőr
addikt
nem azt mondom, hogy rossz, egyszeruen ilyen. Ettol nem rossz. A sornegy van a legjobban kisulyozva, illetve ennel mar csak a sorhat jobb. Egy sornegyet is meg tudsz csinalni alul nyomatekosra, ez gazcsere es tervezett fordulatszam kerdese. Ugyanugy fent el fog fogyni. Epp ezert nem tudsz osszegyurni hengerelrendezesbol adodo jo tulajdonsagokat, mert a hengerelrendezest az kisulyozas miatt talaltak ki, nem azert hogy az egyik nyomatekos, a masik meg porgos. Itt jopar dolog kozrejatszik, lokethossz, szelepek szama, hengerszam...
Versenymotorokat utcaihoz nem tudunk hasonlitani. mar 2003 ban volt 180 lovas v2 es, es nem 1200 kobcentibol, hanem 998 bol. hengerelrendezes ide, hengerszam oda.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
tboldi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #86061 üzenetére
és Ferdzsoo:
Mint írtam, sosem vezettem még 3 hengerest (MT-09-et sem), úgyhogy egyelőre csak abból tájékozódom, amit kompetens és kevésbé kompetens személyek írnak vagy mondanak az interneten.
Eddig ilyenekkel mentem:
- 1 henger (mind 2 ütemű): MZ ETZ 125, Puch Maxi S, Babetta 207, Simson S50B és egy valamilyen kínai robogó
- soros 2 henger: Kawasaki ER-5 és Honda CB500X
- boxer 2 henger: BMW R1200GS Adventure és R1200RS
- soros 4 henger: Honda CB600F Hornet
-------------------------
Az én exem is híres lett amúgy, bár nálam még gyári állapotban volt.[ Szerkesztve ]
-
Anulu79
addikt
Szerintetek 18-as gyertyakulcsot honnan tudnék venni?
-
vendingo
veterán
Motorkeresés közben elég sok ETV 1000-et (CAPONORD) látni. Tudtok valamit az adott típusról? Nekem gyanús, hogy elég sok eladó van belőle. Hozza az olasz minőséget?
Illetve belefutottam pár KTM adventure-be is. 950/990. Ezekről infó? Nekem régről valami olyasmi dereng, hogy elég sokat esznek (8-9 liter), illetve van valami nyűgjük.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz vendingo #86074 üzenetére
Sajnos az 50 ezres motorrad tesztnel az egyik szerelo a szelepallitasnal a szelephezagot kisebbre vette, igy kitamasztott, es vegig nyitva volt a szelep a hatso hengernel, ennek megfeleloen nagy hoterhelesnek voltak kiteve az alkatreszek.
Tovabbi infot markaforumokon keress, olvasd vegig. Legjobb lenne valamilyen kulfoldi forum, ott joval tobb motort adtak el, mint magyarorszagon.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Lomha 8V
addikt
válasz vendingo #86074 üzenetére
Két Capo van az ismerősi körben, elektromos problémák szórakoztatják őket a leggyakrabban. Mindkettőnek van egy olyan hibája, hogy néha gázadásra elkezd durrogni és hörögni, ilyenkor persze teljesítmény sincs. Ennek az okára még nem jöttek rá, mert természetesen sosem csinálja, mikor a szerelő próbálja előcsalni. Mondjuk azzal is mire menne, ha visszaengedi a gázt, rögtön elmúlik. Olyan diagnosztika kéne, ami menet közben rögzíti a dolgokat, de hol van ilyen. Amúgy amikor rendben vannak, akkor nagyon jó motorok, igazi olasz, ku*va jó futómű, kézen állós fék, masszív, kényelmes, nagy disznó és megy mint az ökör. Az egyik nálam volt egy napot, onnan tudom. És a küllős felni, tömlő nélküli gumival, az valami óriási királyság, azt mindenki imádja, aki látja.
-
Gaboman
nagyúr
Ma néztem élőben egy Ducati Hypermotard 1100 S-et, tyűha, nem semmi az a gép.
Meglepő benne hogy milyen filigrán és kicsike, kisebb méretre mint a mellette álló KTM EXC 125.
Ülésén csodálkoztam a legjobban, két személy kényelmesen elfér rajta és puhaságra hasonló mint nekem a Pegason.
Tele full minőségi alkatrészekkel, a tulaja 3000 Euro (+ átíratás) vette ami nagyon jó ár a magyar piacon lévő gépekhez képest, ja és 3600 km van benne.
Simán bevállalnék egyet.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Lomha 8V
addikt
válasz Topiccsendőr #86077 üzenetére
Azt hiszem az egyik többször is járt márkaszervizben és nem haladt előre a dolog. Most ráugrasztották a Kígyós Csabát, aki állítólag nagyon képben van a motorok villamos részével, meglátjuk mit hoz ki belőle.
-
-Mosquito-
őstag
-
Teasüti
nagyúr
Srácok!
Láncfeszességet hogy kell szakszerűen belőni? A slack mérését még megoldom, de azt nem írja a kézikönyv, hogy milyen erővel kell kihúzni a láncot.
Aztán vettem egy Chain Monkey feszességmérőt, de vhogy nagyon nem akarja kiadni táblázat szerint. Elvileg be kéne lőni rajta a szükséges slack-et felhelyezés után és addig állítani a láncon, míg zéró kilengése nem lesz az eszközzel rajta. Majd ekkor ha lelazítom az eszközt, akkor éppen jónak kéne lennie a slack-nek. Ezzel az a gondom (mármint a helytelen táblázaton túl), hogy a zéró slack az nekem nem elég egzakt. Milyen erővel kihúzva legyen zéró? Mert ha nagyon erős akarok lenni, akkor nemigen van olyan egészséges feszesség, ami mellett ne tudnám kihúzni egyáltalán a láncot.A lényegre térve, ha ropog a lánc, akkor az túl feszes?
Vagy normális jelenség, ha zajos lesz a lánc feszesség állítás után?
Mert visszalazítva csak akkor múlik el a ropogás teljes mértékben, ha túl laza lesz megint, mint állítás előtt.
Ez normális?[ Szerkesztve ]
-
Tarill
őstag
[link] ebbe van patent szem vagy azt külön kell megvenni?
-
runner 125
nagyúr
Hi, lánctisztításra kinek mi vált be?
Köszi!
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-Mosquito-
őstag
válasz runner 125 #86085 üzenetére
Petróleum
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
runner 125
nagyúr
válasz -Mosquito- #86086 üzenetére
Kösz. O gyűrűt nem cseszi szét?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-Mosquito-
őstag
válasz runner 125 #86087 üzenetére
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
emre
veterán
válasz Teasüti #86081 üzenetére
Ha ropog akkor a lánc már kuka, mivel valószínűleg szárazon kenés nélkül futott, és a ropogás a csapok, görgők kopásából adódó méretvesztés miatt van. Legalább is a mezőgazdasági görgős láncoknál ezt tapasztaltam. Ott mondjuk nem gond mellétenni a tartalékot, és ha megadja magát csere, mert kiszámíthatatlan mikor fog valamelyik beállni és elpattanni.
Ja a lánc feszesség állító műszerhez nem értek.
Olyan gondolom formán belövöm, aztán ráülök, és szólok az asszonynak, hogy nézze meg terhelés alatt mennyit játszik, ha megvan kb. 2 cm akkor úgy hagyom. Én inkább lazára szoktam állítani, mert ha beül a gép akkor úgy is feszülni fog, tehát a természetes nyúlástól eltekintve hosszabb nem lesz.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Teasüti
nagyúr
Nem kéne kukának lennie. Még van bőven állítási lehetőség rajta. Azt mondjuk nem tudom hol a határ. Hogy kell lemérni tolómérővel?
Az előéletét nem ismerem, de mióta nálam van automata láncolajozóval ment, igaz az elején kicsit hektikus volt a kenés, amíg belőttem a fűrészolaj viszkozitásához. -
emre
veterán
Ez talán még jobb cikk a témában.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
FIREBLADE78
addikt
Tudnátok videót ahol elmondja,megmutatja hogyan kell láncot feszíteni? Eddig nem mertem hozzányúlni,pedig havonta kéne ezt húzni.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
-Mike-
addikt
válasz runner 125 #86085 üzenetére
WD40.
-
XFishboneHUN
senior tag
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #86067 üzenetére
Meg kell nézni, kipróbálni, ez igaz.
Ha van egy kis szerencsém, akkor meg is teszem.
Yamahának vannak mostanában tesztnapjai (Yamaha-Abarth roadshow), megpróbálom meglesni, hogy milyen is az a sokat emlegetett Wartburg blokkPersze, tudom, messzemenő következtetést egy ilyen pár méteres guruálsból semmit sem lehet megtudni, csak azt, ha nagyonnagyonnemjönbe.
-
demars
addikt
válasz runner 125 #86087 üzenetére
Hali. Én is petróleumot használok. Nem bántja a gyűrűket és a gumi részeket. A lánckerekekről is jól leviszi a dzsuvát. Én vettem kínából tisztító kefe szettet, k.va jó!
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
vendingo
veterán
válasz runner 125 #86087 üzenetére
Fogkefe+ motul lánctisztító. Esetleg wd40.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
freelanced
addikt
Üdv !
A Suzuki GS500-nál mennyi a normális alapjárat?
Illetve (első motorom ne kövezzetek meg ), de mi a megfelelő egy motor indításnál ha hideg a motor? Mármint mi a procedúra és mi vall problémákra?
Köszönöm !
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz freelanced #86099 üzenetére
1200 +/-100 a gyári előírás, de szerintem nem baj ha 1400 körül ketyeg, én legalábbis úgy jobban szeretem, mert simábban jár.
Hidegen: szívató csutkáig kihúz (ha előtte a motor hetekig nem volt beindítva akkor benzincsap PRI állásba, egyébként mindig ON-ban legyen), gáz nélkül rögtön (egy-két főtengelyfordulatra) be kell indulnia. Szívató rögtön vissza kb. félállásba, hogy 3000 körül forogjon egy-két percig, aztán vissza is tolhatod, nem szabad leállnia. A fél-szívatóval már el tudsz indulni vele, csak ne felejtsd el vissza tolni.
Ha beindult, a benzincsapot rögtön vissza ON-ba, soha ne maradjon PRI állásban!
Ha az akku nincs tökéletesen feltöltve, akkor képes nehezen indulni, de ha jó az akku és a töltés, akkor mindig (hidegen-melegen) pöccre kell indulnia. Melegen pici gázzal, értelemszerűen szívató nélkül.A Weblapomról tudsz letölteni egy - ugyan régi fajt, de legalább magyar nyelvű - Használeti utasítást, és a legjobb (sajnos angol nyelvű) Service manualt. Katt a megfelelő linkekre, és már jön is pdf-ben.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen