- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Gaming notebook topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- SONY LCD és LED TV-k
- Apple notebookok
- Mini-ITX
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
A soknál is több pénzzel gyorsítaná fel a hazai chipszektort Kína
ph A China Integrated Circuit Industry nevű befektetési alap elsődlegesen a chipgyártáshoz szükséges berendezésekre fókuszálhat.
-
Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
it 2,9 literes fogyasztást és több mint 2100 kilométeres hatótávot ígérnek a BYD új hibrid technológiájához, de a Toyota (és a Subaru, Mazda) is a hibrid motorokra koncentrál épp.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gorbep
senior tag
Nem értelek benneteket ezzel a szappanoperázással... Pont olyan mintha a High End 192K HD audio felvételeket szidnátok, mert az autentikus CD 44.1 Khz-el van mintavételezve.... minél jobban megközelíti a valóságot, annál jobb.... ez minden audiovizuális technológia lényege.... Az hogy nektek fáj, hogy a valódi élő kép nem vibrál, stutterezik 23.97 fps-el, ezt fel nem foghatom.... és ne mondjátok hogy a rendező így álmodta meg, meg hogy a moziban is.... elavult régi őskövület technológia csökevény, amihez itt ragaszkodtok... a technológia ezen korlátát már a PAL SD TV rendszer is rég lelépte anno... ideje végre száműzni ezt a rettenetet... nem is értem az új szabványok miért engednek egyáltalán 48 fps alatti üzemmódot...
Pont olyan, mintha szidnátok a kontrasztot, hogy a mozi sem tud olyat....
De tudom, kinek a pap, kinek a papné...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Dorian
félisten
válasz gorbep #80702 üzenetére
Rossz a hasonlatod. A szappanoperás hatást inkább az eredetileg 16/44.1-es, majd lejátszáskor felkonvertált hanghoz lehetne hasonlítani (akkor már, ha ilyesmihez).
A filmnézők nem a valóságot akarják látni, hanem filmet akarnak nézni. Két különböző dologról beszélünk. A filmhez pedig a kezdetek óta hozzá tartozik a 24p megjelenés (többek közt).
Te inkább kiszíneznéd Fellinitől a fekete-fehér Édes életet, mert az valósághűbb...Ja és tévedsz: nem 23.97 FPS-ről van szó, ugyanis a képkockákat a tévék sokszorozzák, normálisabbak egész számban.
Ugyanakkor azokkal sem értek egyet, akik szerint az IFC az ördögtől való. Ha nem "filmről" van szó, hanem pl. dokumentumfilmről, ahol tényleg csak egy ablak szerepét tölti be a képernyő, ott én is közepes fokozaton használom (ha néznék bármi sportot, akkor azt is), nemfilm-tévéműsoroknál pedig alacsonyon.
[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
balisz
senior tag
Nekem nem a képkockaszám adja meg a film-élményt, hanem a színészi alakítások, operatőri munka, történet, karakterek, stb..., de persze ez nem ugyanaz mindenkinél. Én nem éreztem szappanopera hatásúnak a 48 FPS-es Hobbitot sem, szerintem nem olyan volt mint a maxra tolt mozgás interpoláció, de tudom hogy sokaknak nem tetszett, nem is próbálok senkit meggyőzni. Viszont sokan úgy alkotnak véleményt hogy nem is látták, már csak azért sem néznek úgy filmet vagy esélyt sem adnak arra hogy megszokják. Szerintem ez a nagy szappanopera-effekt ellenesség leginkább "rossz" beidegződés eredménye, nem ehhez vannak szokva az emberek.
Lehet hogy vannak olyan műfajok amiknek nem tesz rosszat az alacsony képkockaszám, viszont talán a Transformers is kevésbé tűnne értelmezhetetlen CGI kavalkádnak ha tisztábbak lennének az akciójelenetek. Persze nem mintha ezért remélném a formátum elterjedését. Talán a 3D-nek is egy fokkal több értelme lenne így.(#80703) Dorian:
Nem mintha azért lenne a 24 FPS a standard mert olyan jól néz ki, szimplán azért lett az mert drága volt a fim. Viszont most hogy a legtöbb film digitális formában forog oly mindegy hogy kétszer akkora lesz a fájl. Nem véletlenül vannak akik megpróbálkoznak vele. Nem is az kell hogy legyilkolják a stúdiók a 24 FPS-t, szimplán jó lenne ha lehetne legalább választani, az igazán nem ártana senkinek.
[ Szerkesztve ]
-
M_AND_Ms
addikt
válasz balisz #80704 üzenetére
"Nekem nem a képkockaszám adja meg a film-élményt, hanem a színészi alakítások, operatőri munka, történet, karakterek, stb..., de persze ez nem ugyanaz mindenkinél."
Azért egy festménynél is "elvárt" dolog, hogy láthatóak legyenek az ecsetvonások, amik - valljuk be! - rontják a kép valósághoz való hűségét, akármilyen fotó-realisztikusan dolgozik is a mester. Ha nincsenek ott az ecset által keltett felületi egyenetlenségek, akkor tulajdonképp nem a festményt hanem egy arról készült sima felületű fotót látunk.
De egy zenénél is ezért más az, amikor a sima, normál hanglánccal, vagy egy igencsak részletező rendszerrel hallgatni a zenészeket. Ez utóbbi esetben megjelennek az előadásmód technika részletei (csúszik az új a húron, zörög a zongora mechanika, levegőt vesz az énekes, esetleg dobog as lábával a trombitás, stb.), amik hozzá tartoznak az eredeti élő előadáshoz. Igazi high-end anyagoknál ezeket meg sem próbálják utólag eldugni. Ott a helyük a felvételen.Pont ugyanígy az eredetiség vész el, amikor egy filmnél elvész az eredeti kadencia. A színészi alakítások, operatőri munka, történet, karakterek is fontosak, de ne hagyjuk már el a film anyagi megnyilvánulását (itt nem a pénzre gondolok) - és ez az, amiben a plazma messze az lcd fölé nő. Egyszerűen az lcd -számoma- nem képes nyugodt természetes képet adni, Hiába vibrál a plazma, még az sem rontja el a természetességét, szembe az lcd műanyag képével
[ Szerkesztve ]
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
balisz
senior tag
válasz M_AND_Ms #80705 üzenetére
Festményből is rengeteg fajta készülhet, hiba lenne ennyire leszűkíteni a fogalmát. A zenés hasonlat meg szerintem pont alátámasztja a magasabb képkockaszám szükségét.
És miért is veszne el az eredeti kadencia? Hiszen akkor már alapvetően magasabb képkockaszámmal forgatják a filmet, így az is ugyanúgy eredeti. És persze félre értés ne essék, véletlenül sem azt mondom hogy a már leforgatott filmeket nézzük mesterségesen interpolálva, hanem azt hogy az újakat forgassak alapvetően 48 FPS-el. Abban meg szerintem mindenki egyetért (legalábbis itt) hogy a plazma képe sokkal filmszerűbb.[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
A 48 FPS-es filmeknél sokan felhozzák, hogy annyira valóságos mintha nem a filmet néznéd, hanem a forgatást.
Switch Tax
-
Pazolini
senior tag
válasz MasterMark #80707 üzenetére
Talán éppen ez a baj velük: nem hozzák eléggé a filmhatást.
-
DM-Fan
Topikgazda
válasz balisz #80704 üzenetére
"Nekem nem a képkockaszám adja meg a film-élményt, hanem a színészi alakítások, operatőri munka, történet, karakterek, stb..., de persze ez nem ugyanaz mindenkinél."
A (mozi)filmnek viszont ugyanolyan elválaszthatatlan tartozéka a 24p, mint egy klasszikus festménynek a vászon. Mindig is megvolt és nem is akar kihalni, attól lesz ugyanis filmszerű. Festeni is lehet papírra is, csak teljesen más lesz a hatása és a műről alkotott összkép. Természetfilmnél, vagy szappanoperánál meg pont a 24p hiánya a természetes, ezért is sütjük rögtön rá a kadenciahelytelen lejátszásra, hogy olyan, mintha nem mozifilmet, hanem szappanoperát néznénk.
"Én nem éreztem szappanopera hatásúnak a 48 FPS-es Hobbitot sem, szerintem nem olyan volt mint a maxra tolt mozgás interpoláció, de tudom hogy sokaknak nem tetszett, nem is próbálok senkit meggyőzni."
Nem-e? Akkor mi nem egy filmet néztünk! Én mindhárom filmet 48p-ben néztem moziban és nemhogy erős szappanopera-hatású, de egyenesen művi volt mindhárom film. Nagyon-nagyon sokszor nevetséges volt a mozgás, mint a régi filmekben, amikor úgy akarták mozgalmassá tenni a történést, hogy kétszeres sebességre gyorsították a filmet. Semmi különbség nem volt ahhoz képest, mint amikor itthon a 24p anyagra ráengedem maximummal az IFC-t. Nagyon kevés volt az olyan jelenet, aminek tényleg jót tett, nem tudom volt-e ilyen nettó 5-10 perc mindhárom filmben. Nem véletlenül nem erőlteti ezt senki mai napig se.
"Szerintem ez a nagy szappanopera-effekt ellenesség leginkább "rossz" beidegződés eredménye, nem ehhez vannak szokva az emberek."
Szerintem meg totál természetellenes, nekem a hideg futkos tőle a hátamon. Az a baj ezen interpolációs algoritmuoskkal, hogy nem működnek jól és amellett, hogy még artifaktos is lesz tőlük a kép, még a mozgás sebessége is sokszor irreális, természetellenes, nem harmonikus.
"talán a Transformers is kevésbé tűnne értelmezhetetlen CGI kavalkádnak ha tisztábbak lennének az akciójelenetek"
Szerintem azzal legkevésbé sem ez a probléma, az egyik legdurvább eye-candy (pláne az IMAX-kamerákkal rögzített jelenetek vernek oda nagyon). Ott a filmekkel van komoly gond, tartalmilag, történetileg, dramaturgiailag, színészileg.
"Nem mintha azért lenne a 24 FPS a standard mert olyan jól néz ki, szimplán azért lett az mert drága volt a fim."
Egyáltalán nem a drága nyersanyag volt az oka.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
Ijk
nagyúr
válasz balisz #80704 üzenetére
"Nekem nem a képkockaszám adja meg a film-élményt, hanem a színészi alakítások, operatőri munka, történet, karakterek, stb."
Nekem sem, így elég a 24 képkocka.
Már csak olyan tv-t kell gyártani ami képes megfelelően megjeleníteni, vagy petíciót kezdeményezni hogy hozzák vissza a plazmát.
Olyan ez most mintha hülye autós példával élve holnaptól kivonnák a robbbanómotort és kizárólag elektromos autót forgalmaznának 6 millás legolcsóbb modellel. Az is elvisz valahogy A-ból B-be, meg vannak előnyei, aztán mégis anyázna mindenki hétköznapi használatnál./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Pazolini
senior tag
Sziasztok!
Samsung plazmához keresek 3D szemüveget. Kőbe vésett, hogy csak a manualban felsorolt termékek közül választhatok, vagy visszafelé is kompatibilisek a szemövegek...?
SSG-2100AB vagy SSG-2200AR, amit olvasok a leírásban, de van pl olcsón 3100-as, miközben az előbbiek vagy baromi drágák vagy elérhetetlenek...[ Szerkesztve ]
-
M_AND_Ms
addikt
válasz balisz #80706 üzenetére
Mindkét hasonlatom jó, mert arra világított rá, hogy a reprodukciós eszközzel pont, hogy azt a művet akarom visszakapni, amit a művész megalkotott és nem egy átalakítottat. Ha 24p-ben rögzítették, akkor azt és nem 50p-t. Ennyi.
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
cszn
őstag
válasz balisz #80704 üzenetére
"Nekem nem a képkockaszám adja meg a film-élményt, hanem a színészi alakítások, operatőri munka, történet, karakterek, stb..." Nyilván, de mi a filmnézés technikai oldaláról beszélünk.
Láttam a 48-as Hobbitot, és bár megszokhatónak tartom, sokkal jobban preferálom a 24-közeli élményét. Egyébként szerintem hosszabb távon se fog teret nyerni a nagyobb képkockaszám, mert egyszerűen idegen a mozitól.
-
Gabor970
addikt
én azért is anyázok, hogy a nyolcvanas évek vége felé, a kilencvenes évek közepéig készültek olyan autók, amik tisztes karbantartással 20 évet / 300e km-t gond nélkül elfutottak, emberi áron -vagy akár odahaza- javíthatóak voltak (nem a keleti blokk autóira gondolok) manapság meg jó ha 7év/100e km-t kibírnak.
Nem beszélve a "természetes" 200e Ft-os kettőstömegű lendkerék cseréről, vagy részecskeszűrős diesel városi használat, és széttárják a kezüket, sajnos részecskeszűrőt kell cserélni az 5 éves autón, több mint egy milla lesz, "dehát ez ezzel jár" Mostanság középkategóriás (mondeo pl) autóba ezres turbó benzines motor???? Normálisak???? A dieselt megoldották, hogy drága legyen javítani, most megoldják a benzinest is.
Követelem, hogy gyártsanak újra W124-est, és 760-as volvot, 405-ös pug-ot![ Szerkesztve ]
Tanulj meg alkalmazkodni a körülötted levő világhoz, mert a világ nem fog tehozzád! /boda
-
cszn
őstag
válasz Gabor970 #80715 üzenetére
Hát igen. Az autóipar is mindig újra feltalálja magát, hogy hogyan lehet még több területen a legtöbbet kisajtolni a népből. De a nyűgök elkerülésére azért minden időszakban van pár jó lehetőség. Újak közül hosszútávon a Mazda benzines kínálata tűnik a legköltséghatékonyabbnak. És legalább ők nem álltak be a downsizing marhaságnak.
-
Ijk
nagyúr
válasz Gabor970 #80715 üzenetére
Részben igazad van, de van más aspektus is.
Kettős lendkerék a kényelem miatt van, ami elvárt egy min. 5 millás kocsinál. Nem tudom hogy olcsóbb modellekben most van-e, régebben nem tettek. Tehát ha megveszel egy 5 millás dízelt, akkor számold rá kapásból azt a pár százezret a lendkerékre ami összköltséget tekintve azért nem olyan nagy plusz.Vannak alkatrészek amelyeket egyszerűen nem lehet biztos 6-10 évre méretezni, vagy olyan áron amit senki nem fizet meg.
Részecskeszűrő pedig azért kell hogy ne kapjunk tüdőrákot, azt sem lehet az örökkévalóságig használni.Én azt mondom hogy ha valaki nem akar költeni a kocsira akkor vegyen egy olcsó szívóbenzinest, ha meg kell a kényelem akkor ne sírjon hogy nem tudja szerviz nélkül 15 évig használni a kocsit.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
ronaldo
őstag
válasz DM-Fan #80709 üzenetére
Egyáltalán nem a drága nyersanyag volt az oka.
Akkor mi? Szerintem egyszerű optimumkeresés. Ár/érték/élmény/bonyolultság/hatékonyság/gazdaságosság optimuma.
Szerintem ahogy a zenénél - ahol a fülünk számára próbáljuk a valósághoz elhangzottakat legjobban közelíteni - erről szól a tökéletes HI-FI élmény (klasszikus a gitárról lecsúzó ujj hangja is, ahogy valaki korábban felvetette). Hogy minden ott legyen, az "egész" koncert fel legyen véve és ki-ki ízlése és füle szerint azt hallja meg/ki, amit szeretne. Ha alapból "négyszögletes" hangok jönnek a dobozból, akkor mindenki ugyanazt fogja hallani - egy hiányos felvételt.
Mozinál ez a 24p-dolog szerintem tipikusan olyan dolog, hogy "történelmileg így alakult", de mint minden létező dolognak az életben, ennek is vannak fanatikus védelmezői és ellenzői is. Nekem semmi bajom a 24p-vel, de ha x éve a 48fps-es felvételek terjednek el, akkor most azokat lehet behelyettesíteni minden vitába, ahol most a 24p van leírva.
A szappanopera dolog egy agy által vezérelt dolog. Az emberi agy (és szem) mindenhez hozzá tud szokni és utána ahhoz hasonlít mindent/azt veszi etalonnak. Ha leülsz a TV-d elé / beülsz a moziba, az agyad pontosan tudja, hogy mit kell várnia - mi fog történni.
Sok kísérletet lehet ezzel kapcsolatban találni, hogy az agyunk a tapasztalatokból építkezik. Erre építve rengeteg illúzióval becsapható az érzékelésünk (főleg vizuális illúziókkal).
Szóval én elfogadtam, hogy van a 24p, megszoktam. De egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy ne lehetne "megszokni" mást, és az X idő után ne tudna ugyanolyan vagy akár jobb élményt adni. És akkor a filmkészítőknek még mindig ott a lehetőség, hogy ha valami dramaturgiai okból lassabb felvételt akarnak bizonyos jeleneteknél - azt megtegyék.
-
balisz
senior tag
válasz ronaldo #80719 üzenetére
Annyit tennék hozzá hogy szerintem a változó képkockaszám egy filmen belül szörnyű lenne, aki játszott videojátékkal és megtapasztalta milyen az FPS drop, az tudja hogy annál kevés idegesítőbb dolog van a világon.
Meg amúgy is meddő a vita, a közeljövőben semmi nem fog változni (sajnos), marad a jól megszokott 24p. A következő 48 FPS-es film az Avatar 2 lesz, amit leghamarabb 2018-ban fognak bemutatni, és akkor még hol van az esetleges otthoni alkalmazása a magasabb képkockaszámnak.
(#80721) ronaldo:
Kár hogy nem bluetooth-os modelled van, akkor vállalnám hogy ha nem teszik a 3D akkor megvásárolom tőled a 3D szemüveget, az én Panasonic-om megadta magát. Ha bárki meg akar szabadulni a 2012-es vagy 2013-as Panasonic szemüvegétől akkor nyugodtan szólhat nekem.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
Mondanám én hogy legyen akár 96 is, abból is simán lehet 24-et csinálni, csak azt már lehet hogy azt az én gyomrom se venné be. Egyébként meg kinek kell sample and hold? Nekem plazmán már a 48 FPS is bőven elég lenne. Mindegy, legalább a játékok maximálisan kihasználják a plazma mozgásmegjelenítő képességeit.
[ Szerkesztve ]
-
ronaldo
őstag
válasz balisz #80722 üzenetére
Egy időben kerültek fel felvételek 60fps-el felvett NBA mérkőzésekről (1-2 éve), most sajnos ezeket már nem látom feltöltve.
Eleinte az is furcsa volt, de aztán megszoktam és most, hogy nincs, nosztalgiával gondolok vissza rá.
#szemüveg: sajnos infrás modell. Erre akkor nem tudod a választ? Mármint, hogy egy samsung vagy lg infrás szemüveggel is megbirkózik?
[ Szerkesztve ]
-
hunspikey
őstag
válasz balisz #80657 üzenetére
ditherelés: hát hogy ne lenne jobb a vt60-é, mint az UT-jé??? A VT60 messze lelépi ditherben még a VT50-et is, amit én a második legjobb TV-nek tartok. A VT60 ésszerű kontraszt csúszka mellett, vagy inkább mondjuk úgy, hogy kalibrált 110 nit vagy alatta szinte alig ditherel (közepes panel drive) Sötét panel drive-nál meg gyakorlatilag egyáltalán nem - brutál szép. Az más kérdés, hogy a sötét drivenak nekem nem tetszik az árnyalatkezelése, ebben messze jobb a közép drive.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
balisz
senior tag
válasz hunspikey #80728 üzenetére
Jó, nem azt mondom hogy nem jobb, de nem ég és föld, kisebb a különbség köztük mint a sötét és közepes mód között. Persze ahogy te is mondtad, a sötét nem is ditherel, szóval nem feltétlenül fair összehasonlítás.
És ahhoz képest hogy plazmáról beszélünk a közepes is teljesen rendben van, bármilyen más plazma jobban ditherel, csak ha esetleg hozzászoksz a sötét panel drive-hoz akkor a digitális képi világú filmek utána közepessel elég ditheresnek tűnnek. Legalábbis nekem.Még egy megfogalmazás: szerintem az UT50 ditherelése sem zavaró az estek túlnyomó többségében, ahol meg zavaró lehet, ott a VT60-on is látod közepes panel drive-on. Meg az is rengeteg számít milyen messziről nézi az ember, bizonyos pont után teljesen eltűnik a dither is, de gondolom hogy itt a fórumon a legtöbben kicsit közelebbről nézzük annál hogy eltűnjön.
[ Szerkesztve ]
-
Vajga
tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy valahonnan beszerezhető még a legutolsó csúcs pana plazma? Vagy szerintetek érdemes várni az OLED-re? Gondolom mostani LCD-k is még nagyon messze vannak attól a plazmától (és messze is maradnak). -
DM-Fan
Topikgazda
válasz ronaldo #80719 üzenetére
Pontosan az, amit a 48p-s lejátszásnál is kifejtettem: a 24p néz ki jól. A 48p még mai technika mellett is nevetséges, nem is értem, mit látnak benne azok, akik követelik, hogy minden forogjon így. A börleszk-szerű, Chaplin-es, gyorsítottnak ható mozgást vagy az ingadozónak tűnő képkockasebességet? Szerintem pont a Hobbit-trilógia bizonyította a legékesebben, hogy ez holtvágány.
Az Avatar következő (három) része meg egyébként tudtommal szintén nem 48p-ben forog, hanem 60p-ben, amihez Cameron saját kamerát fejleszt - ahogy tette azt az első rész 3D-jéhez is - és ami baromi nagyot is ütött. Szerintem itt sem lesz másképp, mert a pali egy zseni és megoldja majd, hogy príma legyen.
Vajga: és egyesek még engem akartak hülyének nézni, mikor le mertem írni, hogy új árában simán el tudnám adni a 2 éves múlt 65VT60-amat. Már ha megőrültem volna, mert olyan isten nincs!
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
Pazolini
senior tag
Jó estét mindenkinek!
Samsung PS63C7700-hoz keresek szemüveget. A manuál megemlíti az SSG-2100AB modellt, de a piacon találni SSG-2100T/ZG változatot is. Amazon szerint oké, manuál nem tud róla, eladó nem tudja kipróbálni, én meg nem mennék bele vakon a vásárlásba. Van vkinek konkrét tapasztalata vagy esetleg a betűkódok mutathatnak valamire szerintetek? -
balisz
senior tag
válasz tutitibi #80737 üzenetére
Nem hiszem hogy a mostaninál jobb áron el lehetne a jövőben adni, mégis csak egyre idősebbek lesznek, OLED is (valószínüleg) egyre olcsóbb lesz és a 4K is egyre jobban fog terjedni. Tudom hogy egyesek szerint ezek semmit nem számítanak, de reálisan nézve bizony lehet jelentősége. Kuro-t sem lehet már olyan áron eladni mint a csúcson.
Az 50 colos VT60 abból a szempontból kicsit roszabb helyzetben van mint a nagyobbak hogy ott van a GT60 is, mondjuk jelenleg az sincs eladó, szóval aligha veri le a VT árát. -
Ijk
nagyúr
válasz balisz #80740 üzenetére
Csak nehogy az legyen a 4k-val meg a HDR-el mint a 3D-vel.
Abszolút feleslegesnek tartom 50-65"-os képernyőn a 4k-t. Milliomosoknak 120"-os minőségi projektoron már igen, csak ahhoz is előbb tartalom kellene.
Eladhatja a VT-t most, csak nem kap semmit helyette értelmeset. Lehet hogy 2 év múlva sem./人◕ ‿‿ ◕人\
-
BBéci
titán
A 120 colos vászonra is csak akkor lenne igazán értelme 4K-t vetíteni, ha az illető a jelenlegi nézési távolságból látná a pixeleket.
(#80742) tutitibi
Semelyik.
Ne haragudj, de mi a tosznak kellene tévéből UHD? 4K TV tudtommal nincs.[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
Ren Hoek
veterán
Láttatok LG OLED-et kiállítva ugye? Kell oda az a 4K.
55 colra már mindenképpen. A 65 colos 4K LG OLED már rendben van, de az FHD 55 colra kevés. Egyszerűen a telefonos pentile mátrix analógiát követve érthető, hogy miért látszik sokkal pixelesebbnek a képe, mint LCD-n (/plazmán). Nem csak én vettem észre már ezt, és igen kipróbáltuk több távolságról is LCD-vel összevetve.
Emiatt nem preferálom a régebbi SAMSUNG AMOLED telefonokat, mert sokkal szőrösebb a kijelző. Az új nagyobb felbontásúaknál már nem látszik.Nem feltétlen zavar mindenkit a csirkeháló, ez is tény... de azért sokan észerveszik.
-
BBéci
titán
válasz Ren Hoek #80745 üzenetére
Te 2,2 méterről, ami az 55 colos full HD optimális nézési távolsága, látod a pentile mátrix elrendezést? Akkor gratulálok, igazi sasszem vagy. Egyébként Samsung plazmából is gyártottak olyat és senki nem panaszkodott rá. Más kérdés, hogy nem vennék pentilés megjelenítőt, akár plazma, akár OLED.
Telefonom 5 colos kijelzője csak QHD felbontású és teljes mértékben elégedett vagyok vele.Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
Ren Hoek
veterán
LG WOLED nem pentile, csak a hasonlatot hoztam. (OLED, LCD ugyan azon a felbontáson, mégis jobban látszik a rácsszerkezet WOLED-nél). Szerintem ott még problémásabb is az elrendezés, mert van egy W alpixel is:
LCD:
ST60:
Szerény véleményem szerint ~2.2 méterről durván látszik FHD modell esetében.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik plazma televíziókkal foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- LED / LCD TV topic topic
- Projektor topic topic
- Házimozi erősítő és minden, ami hozzá csatlakoztatható topic
- Házimozi belépőszinten topic
- Milyen asztali médialejátszót? topic
- Adobe Photoshop
- Óvodások homokozója
- Netfone
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
- Windows 11
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Gaming notebook topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen