Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DM-Fan

    Topikgazda

    válasz balisz #81749 üzenetére

    Szerintem kettőnk közül nem én vagyok az, aki nem akarja elfogadni, hogy mi a deviancia és a marginális kisebbség a megjelenítésben és mi az elfogadott jó. De mindegy is, nekem jó így, ahogy van.

    Én teljes lelki nyugalommal elhallgatom a jazz-t (még ha egyesek szerint ez deviancia is) és nem érdekel, hogy a nagy átlag meg fogyasztja a rádióból ömlő szennyet. És nevezheted egyesek számára igényesnek az utóbbit, attól még nem lesz az! Ugyanakkor ne vonj párhuzamot a jazz és a 48p rajongók között, mert nagyon nem azonos lélekszámú/arányszámú táborról beszélünk és a 48p kapcsán az igényesség, mint olyan sem merül fel, mert az nem műfaj, hanem technológia.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • balisz

    senior tag

    válasz Ijk #81750 üzenetére

    Pedig arányaiban tényleg igen kevesen vannak a pop hallgatókhoz képest. De nem is ez a lényeg, pont azt akartam érzékeltetni hogy mekkora baromság a mennyiségbeli összehasonlítás, és főleg ez alapján deviáns rétegnek hívni egy bizonyos csoportot, de sajnos nem jött át az irónia.

    (#81751) DM-Fan:

    Semmiféle párhuzamot nem vontam a 48p kedvelők és a jazz hallgatók között. Pedig még meg is magyaráztam, nem hiszem el hogy ezt most nem megjátszod...

    [ Szerkesztve ]

  • balisz

    senior tag

    válasz Ijk #81744 üzenetére

    Abszolút egyetértek, szerintem is így kéne hozzáállni az új technológiákhoz. A baj az viszont hogy a közelmúlt tapasztalatai alapján a technológiai fejlődés hozza a sok nézőt, lásd az egyre "látványosabb" akciófilmek és egyre jobb CGI példáját. Ezeket lehet igazán jól reklámozni, az pedig nagyon fontos.
    A tévépiacon is a Full HD-val tudtak nagyot robbantani a gyártók, az emberek úgy érezték ezért muszáj új tévét venniük, az viszont már mindegy volt hogy az a tévé milyen minőségű. Ezért hányja ki magából az ipar az egyre feleslegesebb baromságokat és a buta látványfilmeket, hiszen a múltban bejöttek ezek a húzások. A mozikban a 3D is korrekt számokat produkál, a tévéipar fürdött be vele igazán.
    Valószínűleg jön majd a 8k is idővel a mozikba, utána meg tudja a bánat mi fog még. Hozzátenném hogy a magyar IMAX-be egyáltalán nem ártana a nagyobb felbontás, mióta digitális projektorra váltottak a mostani kicsit kevés oda.

    Hogy ne a technológia domináljon, ahhoz széles tömegeket elvarázsoló történetek és karakterek kellenének, de Hollywood úgy fél az új brand-ektől mint vámpír a kereszttől. Persze nem mondom hogy könnyű ilyeneket írni, de régen mégis sikerült. Vicces hogy mostanában a nagy tömeget megszólító filmek közül messze az animációs filmek a legeredetibbek.

  • M_AND_Ms

    addikt

    válasz Ijk #81750 üzenetére

    Pedig egyik kollégám autójából igencsak kidübörög a nagybőgő. Úgy hallgatja a jazzt, mint más az Avicit, zeng tőle az utca.

    Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!

  • cszn

    őstag

    válasz DM-Fan #81751 üzenetére

    A kettőtök felfogásában az elfogadás a nagy különbség. Nem akarom tovább szítani a vitát, de engem is eléggé bosszant, hogy sokan - köztük te is - nem hajlandóak elfogadni az emberek sokszínűségét. Azért mert valaki mindent kontroll alatt tartva, gondosan odafigyelve válogatja meg, hogy mit hallgat, mit néz, milyen körülmények között és milyen eszközön, semmivel nem számít többnek vagy jobb embernek, csupán másnak. Előbb hallgatnám végig a Black Lips diszkográfiát okostelefonról, mint hogy meghallgassak valami profi, highend hangcuccon egy jazz-maszturbációt.

    Jó nagy hülyeség amúgy az a sok hasonlatos példa, amiket felhoztatok, de még inkább bosszantó az, hogy mennyire szemellenzősen látjátok a világot. Magát a kifejezést, hogy igényes zene, is a sznob hozzáállású, magukat mások fölé helyező emberek találták ki. Mivel ez egy meghatározhatatlan fogalom, tulajdonképpen semmi értelme nincsen. Mire lehet azt mondani, hogy igényes? Egy brutál energiával rendelkező, inspiráló, de zenei hibától hemzsegő, pár nap alatt összedobott punk lemez például vajon miért lenne rosszabb minőség, mikor olyat nyújt, amit más zene nem tud? Figyeljenek jobban oda részletekre? Akkor már nem ugyanaz!

    "Tudományosan bizonyított, hogy mik azok a hangzásképek, amelyek az ember számára kellemesek és mik azok, amelyek kellemetlenek. Ez nem ízlés dolga." Tudom, hogy én egy szűk rétegbe tartozok, mert elég extrém dolgokat is hallgatok, de például a My Bloddy Valentine nagyon magas hangerőn játszott koncertjei vagy a zajzenék és azok az emberek (a deviáns mocsok! ;]), akik ezeket hallgatják, ezt is megcáfolják. Engem például az igényesnek mondott, művi gondossággal, túlzott odafigyeléssel készülő zene legalább annyira taszít, mint titeket a mulatós.

  • Ijk

    nagyúr

    válasz M_AND_Ms #81754 üzenetére

    Mondjuk tényleg az a jellemző hogy a sufnituning golfból felbőg a jazz, és a panelproli gyerek Wagnert üvöltet péntek délután.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • CheGhost

    aktív tag

    válasz Ijk #81756 üzenetére

    Fenomenális! :C
    Ezután kedvet kaptam egy kis Walküre-höz.

    *** Ha egy probléma megoldódik, akkor kérjük a megoldást is leírni, nem csak annyit, hogy "megoldódott"! *** Hosszú log-ok esetén külső oldal ajánlott mindenki lelki békéjének megőrzése céljából! https://pastebin.com ***

  • Ijk

    nagyúr

    válasz cszn #81755 üzenetére

    Elfogadásról annyit hogy én bárkit elfogadok amíg nem piszkít a saját komfortzónámba.
    Márpedig az "igénytelen" zene hallgatói erősen belelépnek, amikor kénytelen vagyok máshonnan üvöltő "zenét" hallgatni. És nem csak a zene igénytelen, hanem a fogyasztói is, mert beleszarik hogy másnak esetleg kellemetlenséget okoz.
    Olyan ez mint a bagósok, hiába van közöttük sok kulturált, ha jelentős hányaduk más orra alá füstöl, eldobja a csikket ahol épp befejezte. Róluk fog az ember fejében kialakulni egy kép a dohányosokról.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • liszi70

    nagyúr

    válasz Ijk #81758 üzenetére

    Nem a bunkóság "elfogadásáról" volt szó, hanem a más ízlések, igények elfogadásáról. Valóban nagy deficit van "elfogadásban", mások preferenciáinak megértésében, itt is, máshol is, ebben abszolút egyetértek balisz-al és cszn-el.

    [ Szerkesztve ]

  • lemmy9

    őstag

    válasz liszi70 #81759 üzenetére

    Nehéz elfogadni, ha valami idegesít, és más meg pörög rá. Persze lehet hangoztatni, hogy más embertársunkat tiszteljük, és az ízlését fogadjuk el. Ez szinte senkinek nem megy, bármennyire álszenteskedik. Leszarni lehet, de az nem elfogadás. Eleve nem az elfogadásról hírhedt a fajunk.

    [ Szerkesztve ]

    Szerintem!

  • gorbep

    senior tag

    válasz liszi70 #81759 üzenetére

    De ne felejtsük el, nagyon félrementünk.... a Fluid Motion ellenzőinek miért fáj az hogy minket zavar a Stutter? a 48 Fps illetve a 60 Fps tetszés szerint butítható, mindenki ízlése szerint.... engem nem zavar, ha ő a valóság helyett inkább egy mesterségesen rángatózó képet szeretne nézni, az az ő baja... sőt van aki a képregényeket szereti.... engem nem zavar, csak nekem ne úgy kelljen néznem... (Huszti Zsolt is megmondta: 'Mindenki úgy élvez, ahogy tud!'... :D )

    Mellesleg ha mégis lesz valami a 60 Fps-es filmekből, azért megnézném hogy pár év múlva vajon még mindig "képregény" módban néznék e.... de nem lennék meglepődve ha akkor már ők istenítenék legjobban, hogy mennyire jobban közelíti a valóságot. Hamar meg lehet szokni, először engem is zavart.... de most nem bírok végignézni egy filmet az agyrém 23.97 kép / sec-el.... ez a szabvány mérnökileg amúgy is egy igazi agyrém... szerintem nem volt semmi másra jó, mint a gyártók szivatására... semmi oka nem volt, hogy ne 25Hz vagy 24 Hz legyen a BD szabvány....

    Ízlések és pofonok... a múltkor egy DVD-t néztem, mert máson nem volt elérhető, amit meg szerettem volna nézni.... és 1000x jobb volt a mozgás mint a BD-n.... ismerjük el, a BD szabvány ezen része egy csúnya visszalépés... És a sok ellenzőt azért megkérdezném, hogy a DVD-n nem zavarta őket a szappanopera effektus?.... Ugye nem? ;) mert akkor az volt a megszokott.... a "normális"....

    Van ismerősöm aki a 192K 32 bit zenéket resamplerezi 44.1Khz 16bit-re mert az az "igazi"..... szíve joga... de nem ellenzi a HD zenék terjedését... több mérnöki konstruktivitást elvárnánk egy szakmai fórumban... itt a szubjektivitás ne kerüljön a tudományos tények elé... különösen ha a "downgrade" re megvan a lehetőség... és neki nem muszáj HFR-ben nézni a filmeket...

    _I\o_

    - Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......

  • Dorian

    félisten

    válasz gorbep #81761 üzenetére

    A sok FPS-es filmek terjedésének fő akadálya inkább az, hogy így sokkal-sokkal kidolgozottabb díszleteket is kell használni, mert ott már bizony meglátszik, ha valami "mű" És ez bizony sokkal drágább.

    Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

  • gorbep

    senior tag

    válasz Dorian #81762 üzenetére

    Hát ha a cél a nagyobb felbontás (4k, 8k) a HFR (48fps, 60 fps) a nagyobb színhűség és a HDR, hogy az iparág fejlődni tudjon, akkor a gyártók nyúljanak a zsebükbe, és a filmgyártás igényeit is módosítsák... szigorúan szerintem.... bár lassan már nem lesz olyan film, amiben a színészeken kívül van még díszlet, és nem greenbox meg CGI az egész.... hát majd pár héttel tovább renderelik a filmeket... bár addigra a CPU-GPU-k bőven gyorsulnak annyit... :D

    És a PlazmaTV-k kapcsán is nyugodtan kijelenthetjük... a kijelzők és a hangrendszerek film és zene tárolás nagyságrendekkel lassabban fejlődnek, mint a IT más ágai, és amit a technika lehetővé tehetne.... Sajnos a gyártóknak nem érdeke minőségben nagyot lépni előre... Inkább néha hátra, és előre is csak nagyon kis lépésekben, minden egyes lépésnél egy bőrt lehúzva a felhasználókról... jó marketinggel megtámogatva... de hát.. " Money makes the world go around..."... ;)

    - Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gorbep #81761 üzenetére

    Szerintem a felbontás egy olyan dolog, ami olyan értelemben sohasem lehet túl magas, hogy az bármilyen módon rontsa az élményt ahelyett, hogy javítaná, vagy semleges maradna, egyedül olyan értelemben lehet sok, ha a biztonságos irány felé tett kerekítésekkel is számottevően meghaladja a szükséges értéket, ami jelen esetben az emberi érzékelés korlátai, mert az olyankor már szimplán felesleges pazarlásról beszélünk.

    Az igazán kényes és fontos probléma: megtalálni az egyensúlyt az egymással versengő paraméterek közt (optimális módon szétosztani a véges "erőforrást", ami rendelkezésre áll).

    Nincs ez másképp az időbeni felbontással, vagyis fps értékkel sem. Egész addig nem lehet probléma a növelése, míg nem megy a térbeli felbontás kárára (minél gyorsabban kell exponálni, annál zajosabb lehet a kép és/vagy durvább a DoF effekt) és egész addig nem értelmetlen növelni, míg nem haladja meg az emberi érzékelés korlátját (ami valahol 100 fps felett keresendő, tehát ettől egyelőre még nem kell félni, hogy túlzásokba esne valaki 48-al vagy 60-al).

    A "mozi feeling"-re szerintem semmiképp nem lehet másképp hivatkozni, mint megszokásra. Érthető, ha valaki ezt szeretné, de az ilyesmit szerintem a rendezőre kell bízni, a technológiának pedig szabad kezet kell próbálni biztosítania számára, mintsem megkötnie szoros acélbilincsbe.
    24 és 120 fps filmekbe is lehet tenni olyan jeleneteket, ahol előre meghatározott módon mesterségesen darabos a mozgás, akár effektív ~12fps, de akár szándékosan egyenetlenül, "szaggatva" mozgatva mindent (esetleg változó gyorsulással, "hullámozva" mint mikor régen megnyúlt a mágneses magnószalag, vagy szinkronizációs hiba lenne a lejátszásban).
    És igen, így van, ez lehet egy lejátszó és/vagy TV menüből elérhető egyedi szűrő is, amit bárki ki/be kapcsolhat, hogy dobjon el minden második (vagy kétharmadnyi, háromnegyednyi...) képkockát a "klasszikus moziélmény" eléréséhez.

    Ugyan ezen az elven nem szoktam elítélni a 4k vagy 8k-s pixelfelbontást sem, vagy épp a 10+ bit/channel színárnyalatfelbontást.
    Ezekkel csak az a baj, hogy a pixelsűrűség hajszolása egyéb, akár még kényesebb és legalább olyan fontos paraméterek kárára mehet, illetve rohamosan növeli a sávszélesség és feldolgozási teljesítmény igényeket is, ha egyszerre több paramétert is duplázunk/négyszerezünk (ami a végére ugye összeszorzódik, tehát x2x4 = x8).

    Pl. a jelenlegi számítógépemen se videojátékot játszani, de még filmet nézni nem tudnék normálisan 4k-ban (miközben 2k-ban elég erősnek számít bármire), de még akkor is veszélyes lenne a 4k, ha legalább félmilliót ráköltenék (a filmlejátszáshoz "csak" >=6 CPU valós mag, vagy egy fix funkciós HEVC dekóderrel ellátott GPU kéne, a játékhoz viszont egy több high-end GPU-s szörnyeteg, amit nem úsznék meg háromszor annyi pénzből se, amit a mostani konfig ér). És ha nem érném be pl. 60fps-al a 4k-t játékhoz, de még 10+ bit is kéne egyszerre, akkor dual-link HDMI 2.x vagy inkább egy Thunderbolt 3 link kéne a PC és kijelző közé. (Ilyen [4k-s >=120Hz-es >=10-bites kijelző] pillanatnyilag talán nincs is még piacon, csak elvi példa).

    Kicsit visszatérve az fps-hez: Ha áttérnének kizárólag digitális kamerákra és lemondani egy új szabványban a szürkeárnyalatos TV-kig visszamenő kompatibilitásról (nem vicc! ez mai napig cipelve van...), akkor a fix fps fogalmáról is meg lehet feledkezni, csak egy abszolút maximumot (és esetleg minimumot) kéne szabványosítani, pl 12-t és 120-at (vagy akár még többet) és azon belül "adaptívan" kezelni (tetszőleges mennyiségű képkockát magas precizitással lehetne időzíteni a metaadatban, tehát minden két képkocka közt tetszőleges lehetne az időzítés --- és pl. a kamera oldalán is aszerint skálázódna, hogy beállítanak egy elfogadható szenzor-zajszintet, avagy ISO értéket és valós időben kiderül egy dedikált szenzorból, hogy milyen világos az adott jelenet, így milyen exponálási idők közül válasszon, tehát mennyi lesz az fps).

    **
    A pazarlásra jó példa a 32/192 audio a 16/44.1 konverteren át, mivel a vaktesztek szerint a kettő az ember számára gyakorlatilag ugyan az, így egyrészt valószínűleg felesleges volt hazavinni a 32-bitet (de 24-től többet tuti), másrészt szintén felesleges volt 16-ra konvertálni (hacsak nem sikerül hibát belevinni a konvertálás közben >>> és méirt ne? "az ördög sohasem alszik"), akkor ugyan azt hallja konvertálás nélkül és konvertálással is (de drágább, és többet fogyaszt a hardware a konverterrel együtt, ahogy az adathordozó fajlagos költsége is megnőtt...).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • DM-Fan

    Topikgazda

    válasz Ijk #81758 üzenetére

    "Márpedig az "igénytelen" zene hallgatói erősen belelépnek, amikor kénytelen vagyok máshonnan üvöltő "zenét" hallgatni. És nem csak a zene igénytelen, hanem a fogyasztói is, mert beleszarik hogy másnak esetleg kellemetlenséget okoz."

    Pontosan ez a lényeg! Bizonyos zenék bizonyos rétegekhez kapcsolódnak elsődlegesen (nyilván nem mandatórikusan, de jellemzően igen). Ez valahol óhatatlanul is hozza magával azt is, hogy ki mennyire van tekintettel a másikra. Pont "el tudnám fogadni", hogy valaki (számomra) igénytelen szutykot hallgat (és igen, igenis kimondom, hogy szutyok, mert bizony van szutyok zene dögivel, ami semmilyen értékrend szerint sem nevehető igényesnek, még ha a seggét veri is a földhöz, aki mást állít) amíg ezt kulturáltan és nem hivalkodóan teszi, csakhogy az elfogadásom útjába pont az áll, hogy olyan szinten bömbölteti azt a szart a kedvelője a ház előtt a kocsiban, hogy az alvó gyerek felébred rá a harmadikon. Ilyenkor minden munkál bennem, csak az elfogadás nem és ahogy írtátok is: jellemzően nem a Wagner, vagy a jazz bömböl az ilyen Bömbikből, hanem elsődlegesen a mulatós vagy valami hallgathatatlanul primitív tuc vagy valami gettójani próbálkozása a mikrofonnal. Ennyit az igényességről és annak elfogadásáról. Plusz egy dolog az elfogadás, másik meg az, hogy ettől függetlenül ugyan hadd döntsem már el én magam, hogy a saját zenei ízlésem, műveltségem tükrében szerintem mi az igénytelen és mi az igényes. Mert olyat azért ne állítsunk már, hogy nincs igénytelen zene, film, technológia, megjelenítő, stb. vagy akár ember maga! És ha már elfogadás: ez az én véleményem. Ezt is el lehet fogadni. Most én is mondjam, hogy aki más véleményen van, az ugyazt teszi pepitában, mint ami miatt szidkozódik az elfogadás hiánya okán?

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • DM-Fan

    Topikgazda

    válasz gorbep #81761 üzenetére

    "Ízlések és pofonok... a múltkor egy DVD-t néztem, mert máson nem volt elérhető, amit meg szerettem volna nézni.... és 1000x jobb volt a mozgás mint a BD-n.... ismerjük el, a BD szabvány ezen része egy csúnya visszalépés... És a sok ellenzőt azért megkérdezném, hogy a DVD-n nem zavarta őket a szappanopera effektus?.... Ugye nem? ;) mert akkor az volt a megszokott.... a "normális"...."

    Ácsi-ácsi, ez azért így nagyon nem igaz!

    Semmilyen visszalépés nincs a BD esetében mozgásmegjelenítés terén, sőt, konkrétan a BD tudja csak visszaadni azt, amit a mozivásznon látsz: a 24p megjelenítést.

    A DVD sem produkál szappanopera-effektust egy jól beállított rendszeren. A DVD 25 képkocka/másodperc sebességre gyorsítva jeleníti meg a 24 képkocka/másodperces mozifilmet, amit aztán a megjelenítő (optimális esetben) ugyanúgy 4:4 pulldown-t alkalmazva jelenít meg 100 Hz-en, mint ahogy a BD-lejátszó is 4:4 pulldown-nal hajta közel 100 Hz-en (4 x 23,976 = 95,904 Hz) a panelt. A DVD képe épp ezért csak minimálisan fut gyorsabban - annyira minimálisan, hogy egy 120 perces film DVD-változata csak pár perccel rövidebb, mint a BD-változat, de ebből Te szinte semmit nem fogsz érzékelni, szappanopera-effeketet meg végképp nem. Ami miatt egyesek számára mégis kellemesebb lehet a DVD mozgásmegjelenítése (a sokkal rosszabb felbontás és képi adottságok ellenére is) az az, hogy a TV-jük 24p módban jobban judder-el, vagy erősebben produkál bizonyos kép anomáliákat, mint minkor DVD-vel hajtják.

    Baromi sok DVD-m is van a BD-k mellett, gyakran nézem őket mai napig, mert tényleg sok anyag van, ami nem érhető el HD-formátumban sehol, de azért mindig megváltás, amikor újra BD lehet a lejátszóban a DVD után. Durva, hogy egykoron a DVD-t is milyen pengének láttuk - na persze, nyilván nem olyan szintű és nem olyan méretű megjelenítőkön, mint amiket ma használunk.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #81766 üzenetére

    A TV képtelen (50i->)25p-ből 24p-t csinálni. Ilyet csak a lejátszó tud, mivel a hangot is vissza kell lassítani (ami egy kényes kérdés lehet, mert elvileg pitch correction mellett kell, viszont nyilván csak akkor, ha a master-eléskor is volt a másik irányba ilyen korrekció, de ezt nyilván nem írták rá a doboz hátára, csak füllel lehet tippelni... illetve kötelező szoftveresen dekódolni még a feldolgozás előtt, nem lehet az AVR-re bízni bitstreaming-el, aztán pedig ki kell valahogy juttatni a módosított sebességű hangot multichannel-ben a lejátszóból, ami általában kimerül LPCM-ben [1.3-as és újabb HDMI-nél ez nem gond, de régen DVD korszakban SPDIF-en vagy <1.3-as HDMI-n ilyet nem lehetett], esetleg szoftveres DTS/AC3 encoder-el -- vagy persze analóg módon [inkább ez volt a reális választás a DVD korszakban]).

    A 60i->30p-ből, tehát az NTSC DVD-ből lehet egyszerűen 24p-t csinálni akár a TV-vel is, hisz csak ki kell dobni az interpolált és/vagy ismételt képkockákat, a lejátszás sebessége nem változik (így a hang sem).

    ---

    Az eredeti hozzászólónak pedig:

    Lehet, hogy akkoriban nem zavart, mikor ahhoz voltam hozzászokva, de ha mostanában előveszek egy régi filmet vagy TV sorozatot, amit nem adtak ki BD-n, csak DVD-n, akkor bizony látom, ha nem nyúlok bele (sőt, vannak borzasztó kiadások, ahol eleve hibásan csinálták ezt meg és így nem lehet invertálni, csak még rosszabb lesz).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • DM-Fan

    Topikgazda

    válasz Dorian #81762 üzenetére

    Azért van példa az ellenkezőjére is, mármint a durván kidolgozott díszletekre. Épp a tegnap általam emlegetett James Cameron az egyik mintapéldája ennek: már a '80-as években is olyan szinten figyelt a díszletre, a környezetre, hogy az valami elképesztő, pedig még sehol nem volt a high-rate FPS vagy a nagyfelbontású megjelenítők. Nézz meg ma egy Terminator-t, vagy egy Aliens-t tőle BD-ről. Elég akciódús, mozgalmas filmekről van szó, mégsem az idegbeteg módon rángatott kamerákkal érte el a mozgalmasság érzetét, hanem a kiváló történettel, a feszes akciójelenetekkel és a kiváló színészekkel. Cserébe, amiért a kamera végig nyugodt tudott maradni, van ideje megmutatni a környezetet is. Döbbenetes, amikor nagy felbontásban újranézed ezeket a gyerekként agyonnézett filmeket és felfedezed, hogy jé, a háttérben levő tárgyak/táblák tisztán elolvashatók, tűélesek rajtuk a karakterek, be van rendezve a díszlet, mint az állat, minden apró részlet a helyén van.
    De említhettem volna Stanley Kubrick-ot is, aki meg arról volt híres, hogy őrületbe kergette a színészeket, mert 120 (!) alkalommal is képes volt újravetetni egy jelenetet, eleinte mondjuk a színész miatt, mert nem úgy adta elő a jelenetet, ahogy ő elképzelte, majd mikor már ráállt a színész, akkor meg elkezdett a háttér tökéletlensége miatt akadékoskodni, mert máshogy állt egy-egy fűszál, mint ahogy szerette volna. Cserébe zseniálisakat is alkotott.

    Szóval szerintem nem kell ahhoz magas FPS-szám sem, hogy minőségi díszletet kelljen csinálni, de az tény, hogy a mai filmek zömében már nem nagyon adnak a díszletre - tisztelet a kevés kivételnek. Többnyire a keményvonalas rendezők szoktak durva díszleteket felhúzni (pl. Ridley Scott durva díszlete a Prometheus-ban), de egyébként náluk is előfordul, hogy magasról tesznek rá és greenbox előtt forog az egész film (pl. Scorsese szinte az egész Wall Street farkasát greenbox előtt forgatta és CGI a helyszínek java része).

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • BBéci

    titán

    válasz DM-Fan #81766 üzenetére

    A DVD filmeket a VHS-hez hasonlítottuk, annál brutálisan jobb kép- és hangminőséget adott, persze, hogy élveztük és nem volt jobb. Pottyantós budin is lehet egészségeset üríteni, de nehogy már az legyen az etalon.

    Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!

  • nobeige

    tag

    válasz DM-Fan #81768 üzenetére

    Méghogy nem volt nagyfelbontású megjelenítő akkoriban. A mozivászon meg mi? Merthogy ugye mozifilmet forgatott az istenadta, nem kisképernyőre szánt tévéfilmet. És hát a nagy vásznon jól látszottak már régen is a dolgok, nemúgy mint az akkori pöcs kis tévéken.

  • DM-Fan

    Topikgazda

    válasz nobeige #81770 üzenetére

    Otthoni szórakoztatásról beszélünk. Egyébként meg az akkori mozis vetítők se voltak még olyan szinten, mint a maiak. Ne felejtsd el, hogy akkor még mindenhol filmszalagról mentek a filmek a mozikban is, ami ugye együttjárt sok mindennel: csomó helyre már leharcolt, sérült, kopott kópiák kerültek, nem voltak ritkák a ragasztások, sözszök, plusz az optikák sem voltak tökéletesek, a vásznakról nem is beszélve. A hang meg ugye megint külön téma, nagyon maximum sztereó volt a mozikban is akkoriban. Szóval az is más kaliber volt még akkor, a digitális korszak beköszönte előtt. Persze, annak is volt hangulata, atmoszférája, de azért most egész más dimenzió egy mozi, mint akkoriban.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • FerNandor

    őstag

    Én meg csak simán várom, hogy végre haza tudjam juttatni és otthon legyen a TV, és utána végre menjek igényes Hans Zimmer koncertre. :DDD
    Bocs :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."

  • cszn

    őstag

    válasz DM-Fan #81765 üzenetére

    "Mert olyat azért ne állítsunk már, hogy nincs igénytelen zene, film, technológia, megjelenítő, stb. vagy akár ember maga!"
    Ilyet nem állított senki. :N De nem értem, hogy miért kell ezt ilyen hangsúlyozottan propagálni. Mi van akkor ha igénytelenek? Ki kell rekeszteni őket? Nem szabad olyat gyártani? Na mindegy. Én nem idegesíteném magam ilyesmin, szóval whatever.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz cszn #81773 üzenetére

    Gondlom az "az vagy, amit megeszel" elv bújhat meg emögött, vagyis ha valaki egy kifinomult értékrendet követ (szerinte, vagy a példaképei szerint --- mindegy, hogy őszinte vonzalomból, vagy csak tudatosan ráneveli/szoktatja magát kvázi "erőszakkal"), az segít számára úgy érezni (vagy inkább igazolni a megelőlegezett hipotézist), hogy az ő saját értéke, mint személyiség is magas (függetlenül a környezet felől kapott reakcióiból, vagy egyéb módokon becsülhető mutatóktól, vagy akár csak az őszinte, "tudatalatti" önértékeléstől -> szerintem az utóbbi kéne legyen a legfontosabb, legalább titokban, de tudom, hogy ezt csak kevés szerencsés ember engedheti meg magának).

    Nem újdonság ez (bár ez nem pontosan a fenti ötlet, de miután leírtam eszembe jutott, hogy nagyon hasonló): [link]
    "A felsőbbrendű ember ellenben a "ressentiment", neheztelés terméke. Nem 'aktív' még csak nem is reaktív, tétlen és tehetetlen ezért gyűlöl, és a gyűlölt kisebbrendűségének kikiáltása által érzi magát felsőbbrendűnek."

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • DM-Fan

    Topikgazda

    válasz janos666 #81774 üzenetére

    Szerintem meg nem kéne itt übermensch-ezni! Ez ízlés dolga. Akinek más az ízlése, joggal utálhat olyasmit, ami számára taszító, kellemetlen, miért ne tehetné?! Alapból senki nem azt utálja, nem rekeszti ki, akinek más tetszik, csak az általam vázolt példában, ha ahhoz deviáns, közösséget izgató magatartás is tartozik (aka. kocsiból ablak alatt éjszaka bömbölő szennyáradat). Akkor viszont hadd utálja már joggal a parasztot az ember fia, függetlenül attól, hogy mennyire kifinomult az ízlése, vagy sem. Ja, és ettől se fogja jobban megszeretni az áldozat az adott - számára igénytelen - zenei irányzatot, sőt, hajlamos lesz - némileg joggal - sztereotípiát is társítani az azt hallgató közösséghez. Szerintem mindenki látott/érzett már ilyet. És ez nemcsak a zenénél van így - sokszor egy prefereált autómárkához, tartott kutyafajtához, öltözködéshez is társítunk sztereotípiákat - amelyek igen sokszor komoly valóságalappal is bírnak a tulajdonosuk vonatkozásában. Nincs ebben semmi, ezek trendek.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #81775 üzenetére

    Na igen..
    Ebből a hozzászólásból például annyira sugárzik a felsőbbrendűségi komplexus fűtötte gyűlölet melege, hogy egyelőre nem is jutottam még túl a harmadik soron. (Majd kis pihenő után azért végigolvasom.)
    Köszönöm az életszerű példát. :R

    U.i.: Én nem feltétlenül alkalmaznám pejoratív értelemben a kifejezést. Sőt, a kicsit modernizált, "Noire-os" újraértelmezését már biztos, hogy inkább kifejezetten dicséretnek is tekinteném (akár adom, akár kapom). Szerintem egyedül a nácizmus által kiferdített értelmezése lehet a pejoratív így a történelem fényében.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • DM-Fan

    Topikgazda

    válasz janos666 #81776 üzenetére

    A tiedből meg a másik eleve meg nem hallgatása, elutasítása, kirekesztése, lenézése, megbélyegzése. Pont olyan, mint amiről írsz. Még arra sem méltatod, hogy végigolvasd és értelmezd a leírtakat, mert akkor nem írnál ilyen kapitális sületlenséget. Írod, ami jön, vagy amit oda passzolónak titulálsz. Nem tudom, mit láttál az első három sorban, amiből felsőbbrendűségre következtetsz (mikor pont te kezdtél itt übermensch-ezni), de kikérem magamnak!

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • DM-Fan

    Topikgazda

    válasz janos666 #81776 üzenetére

    "Én nem feltétlenül alkalmaznám pejoratív értelemben a kifejezést."

    Ahhoz képest pont nem a nietzsche-i értelmezést (emberfeletti ember), hanem a fasisztoid elmélet alapját (felsőbbrendű ember) idézted be a Wikipedia-szócikkből is, plusz ugye a HSZ-edben is felsőbbrendűségről beszélsz. Abszolúte kifejezetten dícsérő, tényleg. :((( Mondom: írod, ami jön. Az égvilágon senki nem beszélt ilyesmiről.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • Ijk

    nagyúr

    válasz gorbep #81761 üzenetére

    Érdekes dolog ez a DVD, mert arra nem emlékszem hogy DVD-nél valaha is problémám lett volna a mozgásmegjelenítéssel, ellenben LCD-nél kezdetektől kiszúrtam az interpolációt és szinte rosszul voltam tőle.

    Az a probléma itt a "fluid-motion" kedvelőkkel hogy ez egy megint egy újabban bejött igény. Érdekes módon több mint 50 év alatt mindenki baromira jól elvolt a 24p-vel mozikban, most meg hirtelen nem tudja az emberek agya feldolgozni az ilyen alacsony képkockaszámot.
    Mint mondtam nekem nincs bajom azzal hogy lehetőség adódik a jövőben 48p megjelenítésre, a magunkfajta konzervatívok meg legfeljebb nézik felezett képkockaszámmal. A problémám ezzel a kínlódással van hogy hirtelen már nem jó a 24p, szaggat, villog, nézhetetlen.
    Szerencsére nekem nem kattog azon az agyam technológiailag mi a szar a filmeket tekintve (tartalom más kérdés), mert ha berakok egy BD 24p-s filmet a plazmámra, legfeljebb a nagyobb képátló hiányzik, de nem érzem hiányát sem a HDR-nek, sem a 4k-nak, sem a 48p-nek. Sokkal inkább érzem hiányát elérhető árú, házimozira alkalmas tv-nek a piacon, ami legalább az 1080p-t képes lenne jó kontraszttal, betekintési szögekkel, mozgóképfelbontással megjeleníteni, de mióta kimentek a plazmák nincs ilyen.
    Ehelyett marginális szarságokon megy a rágódás, mert hiába lenne sokkal kedvezőbb a 48p a jelenlegi sample and hold tv-knek, ha van csillióegy 24p-s régi film amit szeretne az ember megnézni. 4k meg külön vicc, Imaxba való, otthonra is legfeljebb 84" felett, és akkor is előbb érdekelne a kontraszt és a mozgóképfelbontás.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • Dorian

    félisten

    válasz Ijk #81781 üzenetére

    Több 100 évig jól elvoltak az emberek a pottyantós WC-vel is, és először biztos furcsa volt a legtöbbeknek az "angol" megoldás :D

    Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

  • DM-Fan

    Topikgazda

    válasz Ijk #81781 üzenetére

    Abszolút így van, minden szóval egyetértek.

    Szerintem is tragikus, hogy jelenleg gyakorlatilag lehetetlen (se olcsón, se drágán) normális, házimozi célra is maximálisan alkalmas TV-t venni újonnan. Baromira nagy űr maradt a plazmák helyén, szerintem sokan nem is várták, hogy ilyen lesz.

    Dorian: hát, ez érdekes hasonlat. Mondjuk nem érzem azt, hogy a jelenlegi, 24p-s megoldással pottyantós budin ülnék, a 48p pedig az angol WC lenne. Inkább a sör - vizezett sör párhuzam jutna eszembe. A 48p kicsit hígabb, szaporább. :D

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • balisz

    senior tag

    válasz Ijk #81781 üzenetére

    Nem arról van szó hogy nézhetetlen lenne, hanem arról hogy lehetne jobb technológiát is használni már. Régen az volt a csoda hogy egy miniatűr fekete-fehér tévén egyáltalán mozgott valami, mégis fejlődtek azóta a dolgok.

    Számomra az az érthetetlen hogy mindenféle baromságot kitalálnak már az iparban, de a egyesek számára mégis pont a magasabb képkockaszám maga az ördög ami megrontja a szent moziélményt, pedig 100%-osan opcionális volt a Hobbitot is abban nézni.

    És a 24 és 48p között a különbség meg minden, csak nem marginális, ezért is éreznek egyesek indokolatlan gyűlőletet iránta.
    Persze ami nekem komoly különbség az neked simán lehet marginális, lásd a játékok példáját. Van akinek bőségesen elég a 25-30 fps, van aki meg hozzá sem nyúl semmihez 60 fps alatt. A komoly különbség viszont az hogy (PC-n legalábbis) van lehetőség a magasabb képkockaszám elérésére. De persze ott is vannak olyanok akik azt mondják hogy nem is látunk 30 fps fölött. Így belegondolva amiről mi vitatkozunk annak legalább van némi érteleme.

    [ Szerkesztve ]

  • DM-Fan

    Topikgazda

    válasz balisz #81784 üzenetére

    Nem hasonlítanám a játékok FPS-számát a film képkockasebességéhez. Adott játékstílusnál (FPS, TPS, szimulátor, stb.) tényleg akkor igazán élvezetes a dolog, ha minimum 60 FPS megvan - persze ez sem mandatórikus, láttunk már kiváló, álleejtő szépségű és hihetetlen játékélményt nyújtó alkotásokat fix 30 FPS sebesség mellett is. De tény, hogy ott csak fokozza az élményt, ha gyorsabb a megjelenítés, mivel könnyedebbnek, jobban játszhatónak érzi tőle az ember a szoftvert.

    Filmeknél nem gondolom, hogy ez feltétlen így van. A Hobbitnál is érdekes volt, hogy egyes jeleneteknél teljesen jól működött a 48p (főként a nagy látószögű felvételeknél, tájmegjelenítésnél), másoknál meg nevetségesen gagyivá tette az egészet (főként az akció- és csatajeleneteknél), mintha gyorsított felvételt nézett volna az ember, esetlen volt az egész. Nem azt éreztem általa, hogy a valósághoz közelebb hoz, hanem egy művi valamit adott, még össze is röhögtünk párszor a társasággal, hogy mennyire olcsón néz már ki az adott jelenet a 2x-esnek tűnő mozgási sebességgel. Ugyanis sokszor nemcsak a képkockaszám duplázódott, hanem a mozgási sebesség is ténylegesen. Szóval szerintem ez még messze van attól, hogy jónak lehessen nevezni.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • Ijk

    nagyúr

    válasz balisz #81784 üzenetére

    Mint mondtam nem vagyok ellensége a 48p-nek, de nincs is rá egyáltalán igényem. Nincs kedvem tanulmányok után nézni, de más hatással van az agyra az alacsony képkockaszám. Ti azt látjátok benne hogy svenkelésnél akadozik a mozgás, én meg észre sem veszem mert nem azt figyelem. Ellenben más frekvencián dolgozik az agyam egy 24 képkockás és egy 60-as tartalomnál. 24p-nél inkább alfához közeli állapotban, míg 60-nál sokkal éberebb béta állapotban. És nekem sokkal kellemesebb egy filmnél hogy az agyam ellazultabb állapotban van.
    Zenei vitához kicsit visszakanyarodva, van aki szereti a pörgős zenéket vagy épp a számomra már nyugtalanító stílusokat, miközben ugyan én is néha gyorsabb zenére vágyom, de nagyrészt a lassabb, finomabb stílusokat kedvelem, mert nekem az nyújt kikapcsolódást.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • balisz

    senior tag

    válasz Ijk #81786 üzenetére

    Természetesen ezzel semmi baj nincs, én is pont ezt a hozzáállást támogatom, nem is rád gondoltam a hozzászólásomban.

    DM-Fan:

    Nem is a film fps számához akartam hasonlítani, hanem azt akartam mondani hogy ott legalább megvan a lehetőség a választásra. Az meg szerintem rossz dolog nem igazán lehet ha az ember még több dolog közül válszthat és nincs rákényszerítve egy konkrét dologra.

    [ Szerkesztve ]

  • DM-Fan

    Topikgazda

    válasz Ijk #81786 üzenetére

    Ez kb. olyan, mint az analóg-digitális zenehallgatás közti különbség. Nekem mindkettő van, egyiktől sem zárkózom el, de ha minőségi, leülős zenehallgatásra vágyom, akkor szigorúan vinyl. Nemcsak a hanzás miatt, hanem a hozzátartozó szertartás végett is: erősítőt/előerősítőt 10-20 perccel előbb benyomom, hadd melegedjen, majd előveszem az épp kiszemelt lemezt, felteszem, jön a karbonkefe és a portalanítás, majd ráhelyezem a hangszedőt a lemezre és kitöltöm magamnak az italomat és leülök a hangsugárzók elé.

    Megtehető digitális formátummal is, FLAC-cal is, de egyrészt teljesen máshogy szól, másrészt nincs meg az a rituális jellege, tök személytelen, hogy rábökök a kijelzőn egy zeneszámra, hogy na, akkor most ez szóljon. Kényelmes, tisztán, dinamikusan szól ez is, ha épp mással vagyok elfoglalva, jövök-megyek a lakásban, akkor oké. De számomra a vinyl az igazi, lehet azért is, mert azokat hallgattam gyerekként is.

    A filmnél ugyanez a helyzet. Számomra a mozifilm a 24p, a 48p meg a Szomszédok. Hozzád hasonlóan nekem sincs rá igényem, holott én se zártam ki, sőt, több esélyt is adtam neki, abszolút nyitott vagyok az újra, mert a teljes Hobbit trilógiát így néztem meg a moziban, de a három alkalom is csak azt erősítette bennem, hogy ezt nem kell erőltetni. Ebben a formában semmiképp. Ugyanaz, mint a 3D - bizonyos szempontból érdekes, de - és különösen ahogy a mai filmek döntő hányada használja - bazári látványosság és érdemben szinte semmit nem ad a filmhez. Pár filmet láttam 4-5 év alatt, ami újszerűen és prímán használta ki a 3D-t. Nem véletlen, hogy az USA-ban is megbukott a dolog. Nálunk még tartja magát, pont múltkor volt egy cikk az Indexen, ami a hazai mozilátogatási szokásokat taglalta.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • balisz

    senior tag

    válasz balisz #81787 üzenetére

    Kicsit túladagoltam a dolog kifejezést a végén. :D

    DM-Fan:

    "Számomra a mozifilm a 24p, a 48p meg a Szomszédok"

    Itt a kulcsszó: "számomra"! Az rendben van hogy neked ez a véleményed, de ez alapján nem kéne azt írni hogy a 48p-t preferálók a deviáns kisebbség, meg hogy csakis a 24p lehet a moziélmény. Ha azt figyelembe vennéd hogy a te véleményed nem biztos hogy az általános igazság akkor az itteni beszélgetések sem torkollanának a mulatós zene kitárgyalásába. Szerintem abban egyetérthetünk hogy az mindenkinek jobb lenne! ;)

    [ Szerkesztve ]

  • DM-Fan

    Topikgazda

    válasz balisz #81789 üzenetére

    Az, hogy a 48p-t preferálók erős kisebbségben vannak, tény. Ezzel nehéz vitatkozni, márcsak annak okán is, hogy film se nagyon készül ilyen képkockasebességgel, így kvázi evidencia is. Plusz ha olyan hatalmasat robbant volna, mint mondjuk anno a 3D, akkor már tömegével jönnének az ilyen filmek. Ezzel szemben a valóság kicsit mást mutat. Én azt gondolom, hogy ha ez lenne a jól belátható ösvény, akkor a filmipar már rég elindult volna ezen, tekintve, hogy az mindenre rákap, amire van felvevőpiac és aztán nehezen engedi: 3D-re, előzménysztorikra, reboot-okra, képregénytémára, ifjúsági filmekre. Nem ma jött ki az első Hobbit, lassan 4 éve lesz már annak, mégsem látszik, hogy mozgás lenne ezen a 48p fronton. Korábban is voltak vakvágányok a mozitörténetben, amelyekkel próbálkoztak egy darabig, majd eltűntek, lásd pl. a 70 mm-es filmeket (legutóbb Tarantino is megpróbálkozott a dologgal az Aljas nyolcasban, kevés sikerrel: igen kevés moziban tűzték így műsorra).

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #81781 üzenetére

    A 60Hz-es DVD-n "stuido minőségű" az interpoláció és csak azt hivatott volt elérni, hogy minél jobban hasonlítson az eredetire, miközben kipótolja a hézagokat.
    A TV-ben valós időben csinálja egy picike SoC (valami olyasmi, mint egy mobiltelefonban van), aminek megannyi más dolga is van. Valamint "egyedien" lehet hangolva, hogy ne csak a minimálisan szükségeset csinálja, hanem szándékosan legyen a lehető leginkább "folyékony" a kép (főleg "magas" beállításokon, ahol vannak szintek).

    (#81777) DM-Fan

    Megígértem, hogy később végigolvasom. Meg is tettem. El is fogadom, hogy vannak benne értelmes és jó érvek. Az előbb csak arra reagáltam, hogy kioktató hangnemben indítottál - felkiáltójellel - (és csak utána jött a kifejtés, érvelés).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • balisz

    senior tag

    válasz DM-Fan #81790 üzenetére

    Azt senki nem vitatja hogy kisebbségben vannak a 48p-t preferálók, de ennek számos oka lehet: sokan úgy megszokták a 24p-t hogy bármi más furcsa neki, elsőre tévésorozat-hatású, rendkívül kevés a tapasztalat (a Hobbit trilógia tulajdonképpen egy hosszú film), arról nem beszélve hogy az emberek többségét az ilyen irányú technológiai újdonság teljesen hideged is hagyja. De ettől még nem lesznek a kedvelői deviánsak.

    Szerintem azért most kezdettek a próbálkozások, mert most értek el a digitális kamerák olyan szintre hogy már szinte bármire alkalmasak, így egyre több nagy név áll át rájuk. Elsőre nem tűnhet úgy hogy a nagy stúdiók spórolnának a filmeken, de bizony a forgatásnál mindig megpróbálják maximalizálni a befektetett pénz megtérülését, így amin csak lehet spórolnak. Bizonyára nem érte meg soha kétszer annyi filmet felhasználni, az emberek többségét úgysem érdekli. Digitális kamerákkal ilyen probléma viszont már nincs.

    Gondolom azt viszont te is elismered hogy a 70mm-es filmet preferálók nem deviáns kisebbség, hiszen gyönyörűek az ilyen filmek, de egyszerűen nem érte meg a plusz fáradozást és pénzt. A te logikád szerint viszont rájuk is rá lehet húzni a "deviáns kisebbség" megnevezést.

    A 48p egyértelműen nem olyan látványos újdonság mint a 3D, de senkinek nem ártana a léte, a technológia már megvan, ezért nem értem az ellenállást. Ez az ellenállás simán megrémiszteti Hollywood-ot is, mostanában már csak arra mennek ami tuti. Még csak olyan szemetet sem tudnak maguktól írni mint a Twillight, olyat is csak adaptálni mernek. Szóval azt nyugodtan elmondhatjuk hogy attól még hogy Hollywood nem erőltet valamit attól még az nem rossz. Mostanában inkább pont hogy a fordítottja igaz.

    [ Szerkesztve ]

  • DM-Fan

    Topikgazda

    válasz balisz #81792 üzenetére

    Én nem bonyolítanám ezt túl: a 48p a jelen formájában még nem jó. Ezt szerintem tisztán le lehetett szűrni a Hobbit-filmeken - gyakorlatilag mind ezen a véleményen voltunk a társaságból, mikor kijöttük a moziból. Azóta már megnéztem mindet itthon BD-ről és sokkal inkább moziélmény volt, mint a 48p, mert ott sokszor az vonta el a figyelmem a filmről, hogy mennyire nem jó a mozgásmegjelenítés. Nem látom, mitől jó egy olyan választható alternatíva megléte, ami nem jó. Szerintem nem csak én nem látom, hanem a filmes szakma sem, mert nem is erőltetik. Ezért is írtam, hogy kíváncsi leszek, hogy Cameron mit hoz ki a témából, mert ő sosem szokott mellényúlni, mindig megelőzte a korát és ennek az volt a záloga, hogy ő maga talált ki technikai megoldásokat, mert ő igazából nem csak rendező, hanem kalandor, feltaláló, igazi polihisztor.

    Nagy sebességű filmezés már korábban is volt, a celluloidos időkben is. Ott van például a Ryan közlegény megmentése, ahol a harcjelenetek nagy képkockaszámmal, rövid záridővel vannak felvéve, amitől extrán realiszikus az egész. Na, az működött is prímán, lehet ezt jól is csinálni, de biztos, hogy nem néztem volna azt sem 3 órán keresztül, mert baromi fárasztó a szemnek/agynak. Ugyanakkor Spielberg nagyon ügyesen játszott és balanszírozott ezen megoldással. Szóval nem kell ezeket a dolgokat újra feltalálni, be lehet építeni a filmezésbe, csak nem szabad túlesni a ló túloldalára. Én most azt mondanám, hogy Hollywood kivételesen ezt jól teszi, hogy nem erőlteti a Hobbit-filmek esetében látott 48p-t. Egyébként is a legnagyobb filmélményeim Hollywood-hoz köthetők, de szerintem azokéi is, akik olyan nagy előszeretettel savazzák oly sokszor.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #81793 üzenetére

    A Hobbit-al kapcsolatban én már azt is sajnálom, hogy 3D-ben néztem, nem 2D-ben.
    Mivel itthon, TV-n történt, így szemenként 24fps volt, de a szemüvegviselés és 3D illúzióra hangolódás elvette az egész "varázslatot" a filmtől, amit a Gyűrűk Uránál éreztem. Nem tudtam magam úgy elveszteni benne, mint reméltem és szerettem volna. Sőt, szüneteket kellett tartanom kimondottan a 3D miatt.
    (Vagy legalább is erre fogom rá, amúgy lehet, hogy egyébként is sokkal gyengébbnek tartanám ezt a három részt, mint a korábbiakat, mert pár aprósággal tudnék kötekedni történetvezetésileg is, de ezt így már tudom meg.)

    Régen az volt a véleményem, hogy ami valódi 3D, azt úgy érdemes nézni, de ma már inkább az, hogy csak a gagyi látványfilmeket és meséket érdemes így, érdekességképp. A többinél sokkal könnyebben vesz el az élményből, mint hogy hozzátenne.

    Majd még esetleg a Prometheus-t nézem meg próbaképp 3D-ben is, mert azt láttam már korábban 2D-ben.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Norbi 72

    veterán

    válasz janos666 #81794 üzenetére

    Majd még esetleg a Prometheus-t nézem meg próbaképp 3D-ben is

    Az projin nagyon baba,144 hz-en. :K

    [ Szerkesztve ]

  • DM-Fan

    Topikgazda

    válasz Norbi 72 #81795 üzenetére

    Baba az még TV-n is, annak kivételesen tényleg jó a 3D-je. Ami az utóbbi időben nagyon príma volt még 3D-ben, az a Mad Max vagy a Mentőexpedíció. Külön kedvencem az Óz, a hatalmas, ami nagyon okosan játszik a 3D-vel.

    Get Moded!

  • balisz

    senior tag

    válasz DM-Fan #81793 üzenetére

    A Hobbit ebben a formában egyértelműen nem volt szerencsés próbálkozás. Ugye rögtön ott volt az a komoly limitáló tényező hogy csak 3D-ben volt 48p-s vetítés, pedig én sokkal kíváncsibb lettem volna hogy néz ki a dolog 2D-ben.
    Ahhoz viszont hogy valami fejlődjön általában sokat kell dolgozni rajta , így volt ez a plazmáknál is. Ha nem erőltetik akkor nem fog fejlődni. James Cameron a ritka kivétel, ő viszont rengeteget foglalkozik az előkészülettel is, nagyon kevés filmje is van. Az Avatar talán még mindig a 3D-s csúcsélmény, inkább visszafejlődtek, mintsem előreléptek volna a stúdiók az utóbbi években e téren. Tényleg majd az Avatar 2 kapcsán lesz érdemes visszatérni a 48p-témára, mert addig egyértelműen hibernációs állapotban vár a megmentésére, pont mint Ripley az Aliens elején.

    Hollywood-al szerintem most az a baj hogy betegesen üldözik a trendeket. Pár emberen kívül senkinek sincs esélye nagy költségvetésű eredeti filmet csinálnia, mert a stúdiók nem adnak rá pénzt. Ez szerintem semmifélékképpen sem jó tendencia.

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Norbi 72 #81795 üzenetére

    Oh? Honnan akasztottál le 144Hz-es kópiát? :DD ;]

    De komolyan is... Nekem most ezzel az UT50-el és SSG5100 szemüvegekkel kicsit jobban tetszik a 2x48Hz (a menüben Auto), mint a 2x60Hz (a menüben: 120Hz). Jobban vibrál, de én azt elég jól tolerálom, viszont legalább kicsit folyamatosabb és élesebb a mozgás (bár jelenetfüggő is, és nem hatalmas a különbség + no meg talán még a szemüveg se mindegy, hogy melyikkel hogy szereti jobban...).

    DLP, vibráló LED, vagy hagyományos konstans fényű lámpa?
    (Mert ha "sample and hold", akkor kvázi úgyis mindegy a Hz érték [azon túl, hogy legyen egész számú többszörös], hacsak be nem kapcsolod a mozgásinterpolációt.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Norbi 72

    veterán

    válasz janos666 #81798 üzenetére

    Egy sima Benq 1070-esen nézem,a 3D-t 144 hz-en tolja. :D

    Ja,és gyári 9 lemezes díszdoboz. :)

    Egy kicsit kínai nekem amit mondasz(Úgy álltalában a hozzászólásaid többsége :DDD ),de nem vibrál,mozgás rendben van.

    [ Szerkesztve ]

  • BBéci

    titán

    válasz Norbi 72 #81799 üzenetére

    Interpolált az a 144 Hz?

    Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!

Új hozzászólás Aktív témák