- Azonnali informatikai kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- TCL LCD és LED TV-k
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Hobby elektronika
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
The First Descendant - Napokon belül megkapjuk a megjelenési dátumot
gp Hamarosan vége a várakozásnak, reméljük a fejlesztők tartják magukat az ígéretükhöz.
-
Computex 2024: Itt az új ROG Ally
ph Az ígéreteknek – és a kiszivárgott információknak megfelelően – az ASUS bemutatta kézikonzoljának X-szel jelölt változatát.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Milyen levegő és aszfalt hőmérsékletig biztonságos a szerpentines csapatás? Nektek meddig tart a szezon? Én még nagyon mennék de hallottam olyat pl hogy 10 fok alatt már nem tapad be a gumi az aszfalton jól. Van ebben igazság?
Rákeresek a témára angolul a neten és semmi értelmes találat.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #138402 üzenetére
Szerintem ezt meg kell tanulni, nincs olyan hogy 10 fok alatt halál, 11 foknál meg lapon lehet dönteni. Meg a csapatás is mindenkinek más. Én néha szoktam 0 fok alatt is motorozni, nyilván visszaveszel a tempóból, sokkal óvatosabb vagy. Klasszik szezon vége nekem így november/december, azért novemberben én már kevesebbett motorozom. Ha viszont úgy van kedvem akkor dec. végén (pl. 2 ünnep között) vagy januárban is előveszem a motort és gurulok egy rövidet.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Oppenheimer #138402 üzenetére
Nekem az elvezeti faktorhoz tartozik a tapadas, igy a turazas ovatos tempoban hidegben nalam nem palya. Pont ezert mar teliesitettem.
-
BurgBurg
tag
Sziasztok!
Tanacsot szeretnek kerni toletek! Van egy gumimeret amivel kiadtak a motort. Ez adott, ezzel terveztek. ABSes a motor ha ez szamit.
Az a gumimeret amivel kiadtak az most nem kaphato, nemet ebayen sem. Mar szetturtam a netet. Viszont van mas szelessegu. Van 120/70 es es van 100/70es. A gyari pedig 110/70es. Melyiket vegyem? Vagy inkabb csak a gyari? -
BurgBurg
tag
válasz norbert1998 #138410 üzenetére
Passz, nem tudom! Tanacstalan vagyok.
-
duni84
aktív tag
válasz Oppenheimer #138402 üzenetére
én az első fagyokig szoktam használni az utcait ingázásra, amikor be kell mennem bármi miatt a munkahelyre. HA 100% biztos, hogy száraz az idő, akkor a fagyok idején is nyugodtan bemegyek, habár ilyenkor azért odafigyelek rá, hogy ne sötétben induljak vagy érjek haza, mert nappal messzebbről meglátom, ha valahol mégis jég van. főleg ebben az időszakban hatalmas a menetidő különbség autó és motor között egy vidéki város - bp belváros távon.
angliában ez a 3-5 fok környéki idő még esőben is kvázi "sztenderd motoros idő", mert a városokban és a főbb útvonalakon elég megbízhatóan szórják az utakat. itt a hideg takonyban már nem feltétlenül bízok. nyilván ilyenkor az élvezeti értéknek az marad, hogy visszakap az ember napi 2*70-80 percet.ha nagyon nerd vagy, akkor hőmérős tpms szenzort is felrakhatsz a motorra és a gyakorlatban irreleváns gumi hőmérsékletet is látsz menet közben. meglepően hamar felmelegednek télen is a túra gumik, mert az úttest attól még fel lehet fagyva.
szóval ha van olyan ruhád, ami megvéd a hidegtől és nem érzed magad michelin babának, akkor nem ördögtől való télen sem a motor. ha elég idős vagy és már leszarod hogy néz ki, akkor meg aztán bármire fel lehet tenni kézvédőt, hogy elterelje a szelet naked bike-on mondjuk nem szívesen darálnék le napi 200 km-t, szóval az sem árt, ha van előtted valami plexi, ami eldobja a fejed fölött a menetszelet
#metszéspontok
-
veterán
válasz duni84 #138417 üzenetére
Én nem ingázásra használom, hanem hétvégi motor és élvezetes utakra megyek. Ha tojáshéjon kell lépkedni az nem élvezetes nekem. Ennek függvényében kérdezem hogy mi az a hőmérséklet ami fölött még érdemes elindulni.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Zodiacus
tag
Sport dob, sport légszűrő, hozzávaló gyújtástérkép kombó hozhat fogyasztás csökkenést és némi plusz erőt? (1050Tiger)
[ Szerkesztve ]
-
bacus
őstag
válasz Oppenheimer #138418 üzenetére
Hol? Mert itt a fővárosban én nem a hőmérséklettől függően nem motorozom, hanem akkor ha esik a hó/eső (nem a szemerkélő esőről beszélek).
Attól is függ a motorozni vagy sem, hogy mire használod, mert nyilván -5 fokban akkor se mennék fel Dobogókőre, ha csak szimplán hideg van. Viszont ha menni kell belvárosba valami miatt (mert nem halasztható), akkor is megyek ha szakad az eső.Ha már a fokokat kérdezed, (én) 5 fok alatt nem szívesen megyek 100 km felett, ott dacára az aláöltözőnek, át tud hűlni a térdem, ami nekem a gyengém, minek kockáztassam, hogy utána 3 napig alig tudok menni?!
Aki közlekedésre használja a motort, az szerintem megy alacsonyabb hőfokok mellett is, nyilván ilyenkor nem az élvezeti döntögetés a cél, hanem az odaérni épségben.
De azért 3-5 fokban már motoroztam jót, mert éppen kiválóan süt a nap. A január elsejei Mackó féle gurulásokon 4-7 fokban már sokan mentek Bp-Velencei tó-Bp távot.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
A Zéé
addikt
válasz Oppenheimer #138418 üzenetére
3 motoros szezon van még csak ugyan mögöttem, de én a múlt hétvégén még tudtam motorozni egy jót a 13-14 fokban, de azért már éreztem, hogy nem az igazi.
Egyrészt nagyon meg tud tréfálni az út, mert volt olyan erdős szakasz, amiről délután 4-ig se száradt fel reggeli köd. Nem sok, csak 1-2 kanyar úgy, hogy előtte mondjuk 10 km-en minden csont száraz volt. Ilyen helyeken lehet könnyen megcsúszni. Aztán hogy mennyire, az már csak szerencse kérdés.
Másrészt ugyanitt hirtelen van nagyon hideg is, ami kellemetlen tud lenni.
Harmadrészt lyukacsos nyári kesztyűm van, és nincs (még) kézvédő sem a motoron, ~2 óra után elkezdtek fázni az ujjaim.
Tavaly ilyenkor 10 fokban, szemerkélő esőben, nagy szélben vizsgáztam, meg simán lehet ilyenkor is motorozni, de ez ilyenkor már szerintem inkább a kompromisszumról szól, nem a "lobog a hajam és süti az arcom a nap" érzésről.
Fel lehet öltözni rétegesen, vastagon, de az nem olyan már, engem már zavar. Az a ruha, ami nyáron jó, az a plusz thermo bélés, meg a nyakvédő, meg a vastag zokni miatt már kicsit kicsi lesz. Persze, majd március elején fenn fogok ülni én is a motoron magamra aggatva minden létező ruhámat az első hétvégén, amikor végre 10 fok körül lesz a hőmérséklet, de szerintem idén már nem lesz komoly menet mókából, csak valami nagyon praktikus okból, esetleg muszájból.Just a simple Lineman...
-
veterán
-
fattyu
veterán
válasz Oppenheimer #138423 üzenetére
egyszer valamikor régen. jajj még egész jó idő van menjünk egy utolsót. tkra törtem.
akinek a motorozás a huligánkodás és a csapatás azt tényleg tartogassa ideális körülmények közé. azok meg idénre már elmúltak.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Oppenheimer #138402 üzenetére
Azert nem talalsz semmi ertelmeset, mert a kerdes fura.
Milyen homersekletben biztonsagos motorozni?
Eleve biztonsagosan neked kellene motoroznod, nem pedig a homersekletnek kell biztonsagosnak lennie.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Oppenheimer #138418 üzenetére
Igy lassan kezd ertheto lenni a kerdes.
En 2 motort hasznalok: Egy r1-est, amin supercorsa sp gumik vannak- csak orommotorozasra. ezt 20 fok alatt mar nem hasznalom szivesen, mert bemelegiteni azt a gumit rendesen nem lehet ilyenkor, vagy ha lehet is, az mar veszelyes, amugy meg ilyenkor csupa szar az ut. tele van sarral, tragyaval az oszi mezogazdasagi munkak miatt. A hegyekben pedig az arnyekban vizes minden. Szoval azzal a motorral minek koptatni a lancot olajat? Arra van a hetkoznapi ducatim, amin sima rosso 3 van. Az egy sokkal gyengebb motor, igy elvezeteseket lehet menni hidegebb idoben is, es az a gumi nem erzekeny annyira hidegre. Es ha tul optimistan veszek be egy kanyart, nagyon olcso hozza minden. Meg az idomok kb 2x olyan vastagok, mint manapsag, tehat egy csuszas alig latszik meg azon a szaron.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
veterán
válasz Topiccsendőr #138427 üzenetére
Na én ma még kimegyek aztán megnézem mit tapasztalok a pilisben. Az biztos hogy óvatos leszek, remélem lesz más motoros akit követhetek.
Más: november közepén ha épp nincs jég és száraz az idő, jó ötlet autópályán elmenni Hajdúböszörményig? Van téli cuccunk, szeretném azt remélni hogy kibírjuk az utat.
Szerk: kinéztem az ablakon, ez off. Úgy látom esett éjjel
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Pfiucska
aktív tag
válasz Oppenheimer #138429 üzenetére
A homerseklettol, ruhatol es egyeni igenyektol fugg, hogy novemberben eltudsz-e menni ilyen hosszu utra.
En mielott nekivagnek, tesztelnek egy rovidebb tavon 5 fok kornyeki homersekleten, magas tempoval.
(En 5fok korul Bp-Agglo tavot szoktam menni, 15-20p varosban majd ugyanennyi palyan es a palyas resznel en hamar elkezdek fazni)
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
duni84
aktív tag
válasz Oppenheimer #138429 üzenetére
a pilis pont nem hőmérséklet függően szar aztán lehet, hogy már megjavult, szerintem másfél éve nem jártam egyik útján sem. ott ilyenkor szinte garantált, hogy nem is a hőmérséklet, hanem a rothadásnak induló lehullott levelek nem lesznek a barátaid
#metszéspontok
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Oppenheimer #138429 üzenetére
Jo otlet, amennyiben nem lesz sozas, es szaraz ido lesz.
A so por formajaban is ramegy a hutodre, rakodik az alu alkatreszekre, vagy vas alkatreszekre, es korrodalja ezeket.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Zodiacus
tag
Tiger 1050 -nél többet mutat az átlagfogyasztás mérő mint amennyit valóban eszik. Kb.hét decivel. Mi okozhatja?
-
V.Stryker
nagyúr
válasz BurgBurg #138406 üzenetére
Én úgy látom,hogy kékhold simán hozza 3-6 nap alatt.
Ha más nem, beszélj velük és szerintem megoldják. El nem tudom képzelni, hogy ne lehetne gyári méretet venni egy relatíve fiatal motorhoz.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
norbert1998
veterán
Na, mi elvoltunk egyet a Somogyi Motorosok szezozáró túrájára. Elég... ügyetlen csapat olt ez most. Folyamatosan autók keveredtek közénk, elfelejtettek 1-1 körforgalmat biztosítani, stb...
A V-Strom háromszor is meg akart szoptani.
1. szétesett a gázmarkolat, és hát... nem is tűnt fel, hogy az esett szét, simán a bowdent kezdtem volna bontani, mikor haver odajött és visszapattintotta
2. elkezdett folyni erősen az olaj, azt hiszem, a blokk kihajtásnál lévő szimmering adta meg magát
3. 3500-6000 között egy brutális csörömpölés volt megfigyelhető: mint kiderült, a bukócső összeillesztése rohadt O gyűrűkkel "csillapított", és az egyik gyűrű elment vadászni, így a köztoldat azon a fordulaton pörögve csörömpolt a csövön -
Somatom
veterán
válasz norbert1998 #138435 üzenetére
Mármint a rendőrök? Vagy, hogyan máshogy kell elképzelni egy körforgalom biztosítását? Csak nem elzárással feltartóztatva a többi forgalmat? Pfujjj!!! Felháborító az ilyen önkényeskedés.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Xero
nagyúr
Mi most unokatesommal feldobtuk az otletet, hogy mi lenne ha vennenk egy dedikalt palyamotort kozosen. O sajnalna allandoan az s1000rr-t nyuzni, nekem a 650-es meg sokszor vekonyka lenne nagyobb palyakon, ha meg bejonne a tuono azt is sajnalnam en is (ahogy azert a Hondanak sem mindig merem teljesen a hatarait keresni).
Szoval 1.4-1.7 kornyeken gondolkoztunk es kikotottunk ott, hogy Gixxer K5-K6. Anno ugye ez volt neki tobb is, mind a ketten ismerjuk, megbizthato technika, alkatresz is van hozza es ha 1.5M-t vagsz a foldhoz nem kapsz annyira agyverzest mint 3-7M-nal.
Es itt jott a feketeleves. A kinalat az annyira szukos, hogy nem is ertjuk. Konkretan most talan 2-3 van ertelmezheto HAHU-n ilyesmi elkepzelesekre. Nem erdekes a rendszam, csak ne legyen romma utve. Megdobbentem. Anno annyi volt beloluk mint egen a csillag. Most vagy mindenki orizgeti, vagy az osszeset behajintottak az arokba.Kivancsi vagyok, hogy telen ez valamit valtozni fog-e, tavasszal mar jo lenne egy Hungaroring/Pannoniaring jatszos motor.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Somatom #138436 üzenetére
A kulonbseg itt az, hogy ő nem hivatkozik bizonyos helyzetekben a kreszre/nem hazmesterkedik.
Ez az onkenyes lezaras csak a te esetedben volt furcsa, abban a kontextusban. Mivelhogy neha megkoveteled mindenkitol hogy szorosan igazodjon a szabalyokhoz, de neha meg - pl most is- ha valami olyasmirol van szo, amit te kovettel el, akkor az teljesen rendben van.
Hamar felejtesz, es tudom hogy meg mindig be vagy serulve, dehat ez nem a kreszrol szol, hanem arrol, ahogy te gondolkodsz. Es milyen logikai bukfencek vannak abban.
Nem a szabaly a lenyeg.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
norbert1998
veterán
Szerintem feleslegesen van kisarkítva ez a lezárás téma. Legtöbb esetben, amikor nem is állt be senki se a körforgalomba, az autók maguktól megálltak, lemondva az elsőbbségükről, hogy ne szakítsanak minket félbe. Amikor autók keveredtek közénk, akkor nem volt körforgalom, pedig háromszor is előfordult ez. Nem értem.
A rendes kereszteződésekben mindig kiálltak forgalmat irányítani. vasúti átjárón nem kaptunk pirosat, sőt, forgalomirnyító fényjelző berendezés alatt sem mentünk el.
-
Somatom
veterán
válasz norbert1998 #138443 üzenetére
Így van. Nem kell ezt úgy felfújni, hogy "önkényeskedés". A közlekedés többi résztvevője is látja, hogy mi a szitu. Előtte keresztben egy motoros, a többi meg áthalad. Nem olyan nehéz rájönni, hogy miért áll előtte az a motoros. Elmennek, ennyi, mindenki halad tovább.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zgospel
őstag
Szűkül a kínálat, mert egyrészt jelentősen megdrágult minden, másrészt kezdenek kiöregedni a motorok, cserébe a válságot követő néhány évből elég szűkös az utánpótlás. Ezek a 2005-6-os motorok már kaptak ezt-azt.
Előbb-utóbb úgyis az S1000RR lesz átalakítvaIgazából két út van: az egyik hogy már meglévő pályamotort vesztek, de ott értelemszerűen lesznek sérülések és gányolások dögivel, tehát kell majd rá költeni, vagy egy szép utcait, amire utána még sokat kell költeni, hogy pályára jó legyen.
Egy barátom árulja a K6-os GSXR pályamotorját, mert abbahagyja a pályázást és egy Tracert akar helyette. Ha érdekel elküldöm privátban a részleteket, a keretetekbe belefér.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
bacus
őstag
Szerintem meg vedd figyelembe a "közös lónak túros a háta" közmondást is. Megveszitek, rendbe rakjátok. Majd a másik fél esik, lesz 600e kár. Ezt hogyan rendezitek? Megy felesbe? Akkor kevesebb ideig nem motorozol de úgy buktál pénzt, hogy ott se voltál vagy akkor ennyi volt mindenki elbukta a befektetést, vagy megvárod, amíg a másik fél majd megcsináltatja, de egy vagy akár 2 szezon is elúszott miközben te totál vétlen vagy?
Nem tudom kivel közösködnék egy pályamotorral. Itt mindig valaki szarul jár, ha csak le nem szarja a pénzt, de majd jön, hogy már megint költeni kell rá, pedig nem is mentem vele, stb.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
yodamastah
őstag
válasz bacus #138447 üzenetére
"Majd a másik fél esik, lesz 600e kár. Ezt hogyan rendezitek? Megy felesbe?"
Haverral így toljuk évek óta. A motor az enyém, de felesben használjuk. A megegyezés a következő: Az üzemeltetési költségek mennek felesbe (box bérlés, gumik, szervizek). Ha valaki töri a motort akkor a törést maga fizeti. Esztétikai prolémákkal nem foglalkozunk. Műszakilag viszont hibátlanra vissza kell állítani a motort esés után.
Elmúlt 3 évben 3 esés volt, kettőt én estem, ő egyet. Mindenki maga fizette a javításokat. Esztétikára pedig nem adtunk. Ami funkcionálisan hibátlan az marad a motoron. Pl: csúszás miatt karcok, vagy egy kis horpadás a kipufogón: emiatt nem fogunk másikat venni stb... Ami fontos: fék, futómű, váz, kormányzás legyen rendben.
Persze eleve egy ütött kopott 2004-es gsxr-ről van szó. De hát ilyen egy dobálós motor. Nem szép, nem menő, de legalább nem kell félteni.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen routert?
- Politika
- Sorozatok
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Házimozi belépő szinten
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen