Hirdetés
-
Léptek New Yorkban a közösségi média függőséget okozó algoritmusai ellen
it Meghozták azokat az intézkedéseket, amelyektől azt remélik, hogy segítenek megvédeni a kiskorúakat a közösségi médiában.
-
Read Only Memories: Neurodiver teszt
gp A 2064 folytatása négy teljes évet csúszott a legelső tervekhez képest – a jövő transzhumanista világa még mindig roppant érdekes, a történet azonban már nem robotok, hanem agybúvárok körül forog.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
tutis
őstag
válasz DigitXT #10943 üzenetére
fél nap alatt meg is lennék vele de akkor is ott van még a kipufogó, ami ugye le lett vágva mert a katalizátor nem bilincses hanem fix, szóval a kipuff miatt akkor is szopatnának.. Akkor meg már mindegy...Bár van DB killerem de azzal se sokkal halkabb
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Integra
titán
válasz yodamastah #10952 üzenetére
pffff, na ők ilyen kérdésben totál idióták és buszfejűek, szívtam én is egy kört a német rendszámommal...
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
tomtrial
tag
Eladó motoros védőfelszerelések ... remélem nem baj, ha havonta 1x berakom ... hátha ...
[ Szerkesztve ]
-
stifi
senior tag
válasz #25954560 #10956 üzenetére
nehogy már az én problémám legyen hogy mit csinálnak a szabályos gépekkel... legyen az ő lelki nyomoruk ha már csak jattolva engedik át a motorokat, akkor én majd hordom máshova a tiszta motoromat..
a forgalmi vizsgát is úgy kezdtük hogy közöltem - én nem fogok zsebbe fizetni senkinek, mégis átmentem... pedig ha valakik, ők rászoktak már a borítékolásraha szabálytalan a gép olyan helyre kell vinni ahol át is megy, ha szabályos akkor meg olyanra ahol az megy át, ha meg szívóznak mert a szabályos motoroddal nem akarsz zsebbe tejelni (egyébként szerintem ilyen nincsen, hiszen a hatósági listaárban benne van egy árrés a szolgáltatónak, tehát ő mindenképpen nyer akár átmegy a gép akár nem, ha plusz pénzt akar mert hiéna akkor nem sokáig marad nyitva a bolt..), akkor kérni kell egy igazolást hogy mi a probléma a motorral, átmenni máshova, levizsgáztatni ugyanolyan műszaki állapotban és a két ellentétes jelentést beküldeni az NKH-nak egy levél kíséretében, hogy szerinted itt borítékolás van.. imádják az ilyesmit és tuti megfingatják a helyet
persze ez csak elmélet, nekem se időm se kedvem az ilyesmihez.. előre megbeszéljük mennyi és eddig mindig úgy is volt autó, motor, bármi. bár hozzáteszem egyik sem valami szakadt szar, de ha nagyon akarnának találnának rajta hibát...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Topiccsendőr
addikt
Urjezus!
A paraszolvencia megjelent a muszaki vizsgaztatasnal is!!!Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
boogie84
veterán
-
Archer
őstag
Basszus, jövőre akarok nagymotort venni de ez a sok sz@r amit már kitalálnak meg amilyen hangulat uralkodik a topicban egy-egy ilyen hír után, teljesen elmegy a kedvem az egésztől. Ok, ma már luxus a motorozás ezt senki nem vitatja de amit itt már szopatják a népet... Egy jó oldala van (legalább is rám nézve), hogy a nagyobb gépeknek lassan a béka segge alá megy az áruk mondjuk egy 5-6 évvel ezelőtti állapothoz viszonyítva.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
zenwalk
senior tag
„A2” kategóriába tartozó oldalkocsi nélküli motorkerékpár, legalább 400 cm3 hengerûrtartalommal és legalább 25 kW motorteljesítménnyel.
Most akkor mivan? Alulról húzzák meg a határt? Ha nem lenne B-s jogsim, akkor A2-es jogsival nem vezethetnék robogókat, csak 400cm3 feletti motorokat?
-
shiNIN
tag
Műszaki? Nálunk, pontosabban Alvaro motorjánál nagyon aktuális a dolog. Teresa konstans hullámosféktárcsaságban szenved, használni lehet, csak kis sebességnél fékezésnél érződik, de akkor is fog, műszakin esélytelen, szerelők nem értik. Izgalmas szitu volt, mert a szerelő elment Erdélybe két hétre új hátsót elnyalatni 3.5 ezer km alatt olykor ilyen meredek köves utakon, s csak ma értük el, a műszaki pedig ma jár le. Mindenesetre most nála van Teresa, a műszakin majd átrugdossa, most ott tartunk, hogy kéne egy műszakira rendszeresített pöpec tárcsa a jelenlegi mellett.
Szerencsére ilyen bajaim nincsenek, Cili jól bírja a gyűrődést (az normális egy cruisertől, hogy zörög, rázkódik, de alapvetően fel se veszi a kátyúkat, gödröket, Mályinka-Szentléleket? csúszni hajlamos homokon és nyomvályús murván, de egyébként elvan s én is. Alvaro ilyen gyomorkiugrásokat emleget, én pedig nem értem s szeretnék áttereperni minden vasúti átjárón és építés alatt álló úton sokkal gyorsabban, mint ő), csak eldobni nem kéne többször. Magam miatt már nem aggódom, persze megtörténhet, de Alvaro nem jó e téren. Azért odaadtam neki munkába járni (éjszakásban semmiképp nem játszik a bicikli), de vigyáznia kell rá nagyon. -
tutis
őstag
válasz #25954560 #10956 üzenetére
Nézd, nem az én hibám hogy a tipikus magyar viselkedést mutatják, azaz le akarnak húzni bárkit is. Ha szabályos a géped, akkor át fog menni..Nem én szokatom rá ezeket arra hogy pénzt kérjenek.. Lényegében ők segítenek nekem. Nem várom el tőlük hogy az állásukat kockáztassák tök ingyen csak hogy nekem jó legyen..Nem hinném hogy a többiekkel szúrok ki, belőlem legalább pénz kapnak. A szabályos gépekből meg semmi nincs zsebbe, csak a magyar alacsony fizetés.. Nem mondom hogy jó ez így, de nem én fogom megváltani a világot. Ráadásul amit akarnak hogy évente vizsgáztass, semmi más mint pénzbehúzás.
Mindenki döntse el mennyire szabályos gépet visz a vizsgára.. Nekem így volt kényelmes. 16ezeret fizettem 4ezer valamennyi helyett. ennyi pénzért simán vissza is szerelhettem volna a motort. Ha akarom szalon-állapotra tudom visszaalakítani a motort, így semmibe se tudtak volna belekötni.. De attól még hogy én odaállítok szabályos motorral a rendszer még így működik. Nem mai keletű ez a probléma. de amíg ilyen bérezést alkalmazunk addig ne is csodálkozzunk hogy ez van. Az ember ott szerez pénzt ahol tud. És magyarországon becsületes munkával nem lehet elég pénzt szerezni.. ez itt kezdődik...http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
shiNIN
tag
válasz zenwalk #10962 üzenetére
Ezt én se igazán értettem, mindenesetre a 25kW-os a jelenlegi korlátozott A határa, az A2-nek pedig 35kW, ha jól tudom. Bírnám, ha A2-vé változna az Akorl jogsim, a hegyekben és kanyargós úton előzéskor azért néha jól jönne egy erősebb motor (bár én vagyok a gyengébb láncszem, nem a motor. mindazonáltal jól jönne) S a fene akar lenyomni egy komplett A-t, mikor pont olyat csináltam, csak valamivel kisebb motorral. Bár nem bántam meg és a motorom csak 20kW és tuningolható... De most épp fordított irányba megyek, áttételt hosszabbíttatok, ami kicsit gyengíti a motort, megjött a fogaskerék
Fene tudja, miért vagyok ma ilyen lelkes. Hagylak benneteket békén most már.
-
Archer
őstag
válasz zenwalk #10962 üzenetére
Mit variálnak már itt a kategóriákkal. Szerintem az eddigiekkel sem volt gond, egyedül a 21 éves kortól korlátlan jogsi (nekem is úgy lett ) mindenféle motoros előélet nélkül volt átgondolatlan. Valaki 21. életévét betöltve mitől lesz alkalmas egy literes szörnyeteg vezetésére ha előtte még egy Simsonon sem ült...
„A” kategóriába tartozó oldalkocsi nélküli motorkerékpár, legalább 600 cm3 hengerûrtartalommal és legalább 40 kW motorteljesítménnyel" - ez az oktatók álma lesz, a jól bevált ER-5-ösök, GS500-ak már nem lesznek elegek a korlátlan oktatásához de még mondjuk egy 600RR-sem mert az is "csak" 599 cm3
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
#25954560
törölt tag
tudom hogy mukodik. igazibol nem is erdemel tobb hozzaszolast. csak amikor az en '86-os toyota starlet-emet elvittem vizsga elott atnezesre, akkor megcsinaltattam rajta amit kellett es atment ismeretseg nelkul. ketsegtelenul ez volt a dragabbik megoldas. zoldkartyahoz egyszer en is igenybe vettem ilyen segitseget. de valahogy motornal ugy erzem kritikusabb a muszaki allapot annal, hogy megalkuvast keressek.
-
Pocee
senior tag
persu szted egy krosszmotornak(rendes versenymotorról beszélünk) lehet baja attól hogy stihl olajjal megy és nem pedig nagyteljesítményű 2t olajjal?Haverom szétszedte a gépét és a dugó teteje le van törve meg az egyik oldala odasült a hengerfalhoz,legalábbis látványosan végignyalta,persze hozzátartozik hogy leszedtek a hengerfejből hogy nagyobb legyen a sűrítés?meg a srác mondja hogy eszi a gyertyákat a motor,szóval ilyen gondok lennének...víz volt benne,szal azzal nem volt gond,hengertalptömítés fújt még ki,de az ellentétes oldalon mint ahol végigsült.
Nem csak persunak szól aki ért hozzá szívesen hallgatom,csak azért persu tűnik itt szakmai lexikonnakMr.Brightside
-
stifi
senior tag
válasz #25954560 #10968 üzenetére
de itt most nem arról beszélünk hogy szakadt szar fostalicskákat akarunk átpasszírozni a vizsgán, amin nem fog a fék és életveszélyes akárcsak ránézni is..
legalábbis remélem hogy műszakilag kifogástalan - de esetenként nem vizsgaképes motorokról van szó, az enyémen például sportdob van, ami 4000 fordulat alatt nem hangos. itt használom lakóövezetben meg éjjel lakott területen. szabálytalan, mégsem hiszem hogy emiatt kifogásolható állapotban lenne a gép...
vagy az autóm, teljesen szériaállapotban van (140000 km végig előírásszerűen szervizelve, számlákkal), de van rajta egy sötétítő fólia körbe. nem tudom hány százalékos fólia szabályos még az első ablaknál, de ez egy lehelletnyivel sötétebb (nem full fekete, átlátsz rajta simán), az emberi szem meg sem tudja állapítani csak a vizsgaközpont hogy szabálytalan. na ezért én nem fogom kétévente újrafóliázni hogy mehessek a mozaikba, megcsinálja az ismerős, ha pedig valami kifogásolható akkor szól és azt megjavítom (nem volt még ilyen)
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Archer
őstag
Haverom a 125-ös CR-jét csak piros Stihl olajjal használta, cserélt benne dugattyút, rá 1-1,5 évre mielőtt eladta szétszedte és abszolút rendben volt a blokk, a dugó is reális szinten volt megkopva. Igaz ő nem versenyszerűen használta meg ez egy régi CR volt, akkoriban tudtommal még nem igen használtak szintetikus olajakat, a piros Stihl olaj meg ugye sima ásványi (van nekik, félszint. meg szint. HP Super meg HP Ultra néven de irreálisan drágák, elvileg amúgy a Castrol gyártja nekik), egy újabb 2T valószínűleg már annyira nem csípné az ásványit.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Topiccsendőr
addikt
sztm NinjaV jobban vágja, de elmondás alapján nem az olajjal van baj. nem tudom milyen a stihl olaj teljesítményszintje, milyen a viszkozitása, de akkor valszeg simán megszorult volna a fenébe.
az a leszedés lesz a bűnös, a gyertyazabálás is ezt mutatja. bedetonál. Égéstér formája ha megváltozott az se jó, attól is tud detonálni, a sűrítési viszony is rásegít. a kifújás meg pláne. sok lett leszedve?
sajnos mérni kell mindent, mert csak vakoskodik az ember, ha valamit csinál egy motorral.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Daywalker
addikt
Nálam ugyanez a helyzet autónál. Tudom, hogy nem legális az első sorban a fólia, de imádom, mert amikor tűz ezerrel a nap, akkor rohadt hasznos (szélvédőn persze nincs, mert azért tényleg megkúrnak, nincs mellébeszélés). Nem forrósodik fel belül annyira, hogy ne lehessen beülni a székbe. Plusz elég fél perc szellőztetés kánikulában. Amíg nem volt fólia 5 percig dőlt kifelé a meleg.
Amúgy elöl és a vezetőoldali sorban semmilyen fólia nem szabályos, még a víztisztaságú sem. Akárcsak a szélvédő, a víztiszta fólia is blokkolja a fényt valamennyire, és ha ezek összeadódnak, akkor túlmennek azon a %-os értéken, amit a szabály megenged...sakk-matt. Pótüveg és kétévente átszerelés a vizsga idejére, vagy jattolás, más megoldás nincs.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
tutis
őstag
válasz Daywalker #10974 üzenetére
nem tudom, én nem hallottam mostanában olyan baleseti hírt hogy a sötétített fólia miatt volt karambol mert nem jól látott a fólia miatt a sofőr, viszont nemrégiben ugye volt az az eset amikor az idős néni elütötte a babakocsis ikerpárt amiben mindkét csecsemő meghalt.. A vezető azt mondta elvakította a nap és nem látta az út szélén a babakocsikat..Talán ha lett volna fólia az üvegen akkor nem történik meg. [link]
Szóval lehet itt hozni példákat a fólia ellen is, de simán van érv mellette is..Csakhát valakik eldöntik mi a szabályos és mi nem, ahhoz kell igazodni..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Daywalker
addikt
Hát nézd, nekem elöl nem olyan fekete fólia van fent, hogy ne lehessen egyáltalán belátni...kifelé meg aztán pláne nem zavaró, hiszen a fólia két oldala másképp viselkedik. Szóval ez a nem látott ki mert fólia van nekem mese habbal sztorinak tűnik. Max ha alufóliát rakott fel, akkor nem láthatott ki. Ha belülről csinálnék egy fényképet, hogy mekkora különbség van a gyárilag színezett első szélvédő és a fóliázott, de gyárilag nem színezett ajtóüveg között, akkor bizony meglepően nem sok. Az ellen meg kevésbé nem véd a fólia, hogy besüt a nap a szemedbe Pláne, mert első szélvédőre tilos felrakni, csak a napellenzők vonaláig van engedélyezve (de szerintem az baromi ronda, a gyári fényvédő csík sokkal szebb).
Ez az egész fóliás baromság csak szopatás. Ennyi erővel azokat a motorosokat is megvágnám, akik éjjel sötét plexis sisakot hordanak...de nem akarok nekik ötletet adni, mert ez is kb. ugyanakkora hülyeség."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
Sztm az a baj a foliaval, h a mogotte levo ember nem lat at rajta, igy nem tud elobb reagalni a joval elorebb felvillano feklampakra. Viszont ugyanakkora kovetesi tavolsagot hagynak mogotte. Legalabbis vmi balesetmegelozesi cikkben ezt olvastam.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #10977 üzenetére
A fólia hátulra engedélyezett, tehát szerintem a cikk nem teljesen korrekten emelte ki ezt a dolgot (persze van benne igazság). Pl. egy busz, kamion, kisteher, de akár sima "van típusú" szgk stb esetében sem látsz előre, mivel dobozos és vagy nincs ablak, vagy tele van pakolva.
Ami nem teljesen érthető, hogy miért csak a B oszloptól hátra felé van engedélyezve. Azaz tudom: ha nem látják a sofőrt oldalról (kanyarodásnál pl.), az tényleg veszélyes. Erre az lenne a megoldás, ha csak bizonyos fényáteresztés %-ig lenne engedélyezve, az alatt nem. Persze az túl bonyolult, inkább tiltják, mert így könnyű ellenőrizni és büntetni. Itt minden erről szól sajnos. Inkább tennék kötelezővé a motorosoknak a védőfelszerelést, sokkal többet érnének vele.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
TayRol
veterán
válasz Daywalker #10978 üzenetére
elvileg a B oszlop elott is tehetsz rá fóliát, de legalább 70%-os fényáteresztésnek kell lennie:
"...A vezető üléssor melletti üveg és fólia együttes fényáteresztő képessége nem lehet kevesebb mint 70%.
A gyárilag színezett üvegekre legálisan a színtelen biztonsági fólia sem alkalmazható, bár ezt a fóliát sem lehet szabad szemmel észrevenni, mert 89% a fényáteresztő képessége (majdnem víztiszta). A fólia és az üveg fényáteresztő képessége a felragasztás esetén összeadódik, tehát a 70%-os üveg és a 89%-os fólia együttesen 62,3% látható fényt enged át, ami 7,7%-al kevesebb mint amit a Magyarországon jelenleg érvényben lévő szabályozás lehetővé tesz..."[ Szerkesztve ]
-
-
ujskodas
tag
válasz Daywalker #10978 üzenetére
Szombaton jött velem szemben egy Kawasaki 600-as sportmotor. Vezetője: rövidgatya, ujjatlan trikó, lábán nem emlékszem mi, a sisak a feje tetejére rakva, úgy, hogy az állvédő volt a homlokánál. Utasa: ugyanez, csak ha jól emlékszem rajta rendesen volt a sisak.
"Nóóórmáális? Margit! Nóóóórmáááális?"Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
Daywalker
addikt
válasz TayRol #10981 üzenetére
Hát, én bevállaltam...kopp-kopp, eddig nem volt belőle probléma (mod: vizsgán persze plusz pénz). Ilyen lett [link] Jól látszik az első-hátsó különbség (habár csalóka a kép, mivel mindkét első ablak fóliázva van, ezért sötétebbnek tűnik). Thomy fóliánál csináltattuk, mindig korrekt és minőségi munkát kaptunk (4-5 autót vittünk oda már), a hátsóra pedig van műbizonylat. A motor első lámpáját is lefóliáztattam kőfelverődés elleni víztiszta fóliával, azt is király lett. Vizsgán észre sem vették.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
tutis
őstag
-
yodamastah
őstag
Hat kozelrol mar nagyon nem nez ki jol. Ha jol szamolom 6 eses van ebben az idomban, es ujra is kellene mar fenyezni. De annyira nem erdekel mar. Inkabb abba tolom a penzt hogy muszakilag legyen jo, nem pedig kulsore. Igy legalabb nem gond ha felborul
itt megy 1ben volt ugy ahogy:
[ Szerkesztve ]
-
tutis
őstag
válasz yodamastah #10988 üzenetére
Itt még tényleg jól néz ki A perec már csak ilyen, nem jól áll a motornak
Nekem is sikerült évenként összerondítanom, haladok a minimalista design felé, azt könnyebb javítanihttp://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #10977 üzenetére
Ez azért hülyeség szerintem mert nem a 10 autóval előrébb lévő autót kell reagálnod hanem a közvetlen előtted lévőt, legyen az fóliázva vagy nem, legyen az személygépkocsi vagy ifa teherautó.. Követési távolság tartása az előtted lévőhöz viszonyítva és nincs gond..
Barátom közlekedik úgy a céges autóval hogy rámegy a seggébe az előtte lévőnek, mert azt mondja minek annyi helyet tartani. 2 koccanás, zsebből céges autó javítás, máris átértékelte a követési távolság fogalmát.
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
KoVee84
senior tag
-
zenwalk
senior tag
Egy bukósisak mennyire szorít fülnél? Egy fülhallgató még befér alá?
-
-
DigitXT
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen