- Computex 2024: asgardi ASUS ROG UPS játékosoknak
- Computex 2024: MagSafe külső SSD és Apple Lokátoros burkolat az MSI-től
- Computex 2024: színes e-papírral tenné egyedivé a laptopok megjelenését az ASUS
- (Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
Hirdetés
-
New York visszafogná a közösségi média algoritmusait
it A fiatalokat védenék azzal, hogy megtiltanák a tartalmak algoritmikus vezérlését a fiataloknál, szülői hozzájárulás hiányában.
-
Előbb csúcstábla aztán topmobil jöhet a OnePlustól
ma Középpontban a Snapdragon elit teljesítménye.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
bbuffy
senior tag
Sziasztok!
Tudtok Bp, olyan illetőt aki foglalkozik bicskakulcs készítéssel, úgy hogy a chippet is át tudja olvasni?
Köszönöm...és jól jegyezd meg fiacskám, az élet, ha kicsit is jól jön ki a lépés, annyira, de annyira gyönyörű. /Bohumil Hrabal/
-
-
stilo18
addikt
Sziasztok,
Mazda 6 fórumba már bedobtam Facebookon a kérdést, bemásolom ide is :
"Sziasztok.
Az őszi autóvásárlást kitoltam januárra, így a GG Mazda 6 helyett inkább a GH lett a kiszemelt.
A keretet kb 2.5 millióra toltam ki.
Elsősorban benzinesben gondolkozom, 2 vagy 2.5 literesben. (Tudom, hogy a 2.5-ös még kicsit drágább)Viszont... Ahogy a benzin helyett a dízelt X-elem a használtautón, egyből látom hogy 1.6-tól vannak GH 6-osok...
Tudom, hogy évi 15k km-re badarság dízelt venni de...
Tegyük fel találok 1.7-ért olyat ami tetszik... Elromlik egyből ez az... Ráköltök 800k Ft - ot. Ott vagyok pénzben mint a benzines... De így azért elég sok mindent tudtam cserélni az autón...
Nem lenne mégis érdemes gondolkodni ezen a vonalon?
A dízel mégis csak jobban megy, kevesebbet fogyaszt, stb...Nyugodtan írjátok, hogy hülyeség meg felejtsem el...
Csak annyival olcsóbbak a dízel verziók, hogy úgy éreztem megkerülhetetlen a kérdés legalább "Vélemény?
#PS5#C9/QN95#Xiaomi13TPro#SSArctisPro+DAC#Aonic50
-
nagyúr
válasz stilo18 #2509 üzenetére
Nem hülyeség, amit írsz, de alaposan meg kell fontolni.
Én is pont így vettem dízelt, pedig benzinest akartam. De annyival olcsóbb volt (GY facelift), és annyira sokat megspórolt már üzemanyagban, hogy ha minden dízelspecifikus dolog (tehát kettőstömegű, dpf, turbó, szivattyú, injektorok) elromlana benne most egyszerre, akkor is olcsóbban vagyok, mintha benzinest vettem volna. Mondjuk én tavaly májusban vettem, azóta belement 70000 km, és eddig egy turbófelújítás volt csak, szóval nekem nagyon megérte a dízel.
Évi 15k viszont határeset tényleg. Viszont ha valami elromlik benne és kicseréled, akkor az azért párszázezer km-en keresztül nem lesz probléma újra, szóval kb. soha többé, mert annyit úgyse mégy vele az életben évi 15k-val...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
aleister
veterán
válasz stilo18 #2509 üzenetére
Szerintem használtban bevállalható a dízel, mert már az 1-2 éves használt árakban is eltűnik a dízel motor felára. Persze fontos, hogy kiszúrd, hogy az eredeti tulaj tudja, hogy miképp kell/kellett volna a dízelt vezetni. Akkor nagy eséllyel optimálisan volt használva az autó.
Egyébként egyáltalán nem törvényszerű, hogy a DTF meghal. Ha normálisan tudod regenerálni, akkor mex tisztíttatni kell 3-5 évente.
A kettőstömegűtől én is tartottam, de van olyan cég, aki azzal foglalkozik, hogy nem cseréli, hanem adapterrel kiiktatja a lendkereket. Minimálisan jobban fogod a beltérben a dízel remegését érezni. Ennyi.
Arról nem is beszélve, hogy normál körülmények között 400-500e km-t is bírnak ezek, tehát ha tudatosan vezetett és karbantartott autót sikerül kifognod, akkor a Te napi futási teljesítményeddel nagy eséllyel nem fogsz ezzel a hibával találkozni.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
VANESSZA1
őstag
Ez akkora hülyeség, hogy a fal adja a másikat. 2.2d GH, újonnan én vettem, lassan 200e km és nem kellett tisztítani, csak tudni kell, hogy hogyan kell használni egy dízel és hogyan kell használni egy benzines motorral szerelt autót.
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
dannyl
addikt
válasz VANESSZA1 #2516 üzenetére
Jó, akkor én egy tudatlan barom vagyok, aki hülyeségeket is mond... Minden részecskeszűrő el fog tömődni, bármit csinálsz, hiszen a regeneráláskor is marad korom benne. Nekem 215-nél jött el. Ne hüléyzzük már rögtön a másikat. Pláne ne ilyen indulatból. Sokkal szimpatikusabb lennél egy "én úgy gondolom, hogy..." vagy "az általam linkelt szakoldal szerint..." kezdetű mondatokkal, mint egyből hülyézni.
-
VANESSZA1
őstag
Nem téged hülyéztelek le, hanem azt, az általánosítást hogy minden dízel ami részecskeszűrős el fog tömödni.
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
-Gabesz-
senior tag
válasz stilo18 #2509 üzenetére
Nagyon jó a téma.
Én pontosan így voltam, vagyok, mint Te. Benzinest kerestem, aztán átbillentem dízelre az általad is leírt okoknál fogva. Aztán mégis megtorpantam és egyenlőre nem vettem semmit.Én nem 1-2 évre, hanem 5 vagy többre vennék autót. Most tudnék venni egy Gh hatos Euro 5-ös dízelautót, nagyon jó áron.Pedig nekem nincs rá szükségem, évi 10-12 ezret megyek, fele város, fele külterület. oké a nyomatéknak és a lóerőknek örülnék, de csak az autó kedvéért, el kellene járnom hetente egy hosszabb kirándulásra, hogy ne csak rövideket menjen. Érted, mintha egy kutyát le vinnél sétáltatni ez kb. olyan mert le kell vinni. Ezt a dolgot még vállalnám is, beleférne.
A másik dolog hogy amit én látok külföldön, az alapján félő hogy tovább esnek a dízelek árai és ha mondjuk pár év múlva váltanék, nagyon nehezen tudnám eladni és nagyon nagy bukóval. Pedig ez Euro 5-ös, de 2019-től már azt is érintik a szankciók néhol.
Olvasom a készülő és a már élő szankciókat a dízelekre, olvasom hogy pl. Frankfurtnál tavasztól tiltva vannak az Euro 4-esek, majd ősztől az Euro 5-ösök és nem csak a belvárosban, hanem az érintő autópályán is. Frankfurton kívül asszem másik 2-3 Német város is hasonlóan jár el. Olvasom tegnap Észak-Olaszországot. Aztán ugye Párizsban már van szankció, stb Ez persze engem nem érint.
Olvasom hogy a Németek támogatás fejébe olyan autókat adnak bontóba, amiért máshol milliókat fizetnének az emberek. Szóval tartok tőle hogy tovább fog esni a dízelek árfolyama és a kereslet is irántuk.
Szóval félek elértéktelenedne a most effektíve drágán vett dízelautó.Vanesza1: Totalcaros újságírók (szakértők) szerint egy részecskeszűrő élettartalma: 150-250 eKm közötti és igen, tuti hogy tönkre fog menni. Ha jól van használva az autó, akkor a felső érték közelében, ha nincs jól használva meg az alsó érték közelében. Én ennyire jutottam a témával kapcsolatosan.
[ Szerkesztve ]
-
VANESSZA1
őstag
válasz stilo18 #2521 üzenetére
Én úgy gondolom, hogy nem így lesz. Itt Németországban az utóbbi hónapban egyre többször hallani a hírekben egy a dízelekhez kifejlesztett csomagról amit ha felszerelnek az autó olyan állapotba tehető, hogy nem kerül kitiltásra a városban. Már azt is próbálják szabályozni, hogy ez a csomag csak x%-át kell az autó tulajdonos fizesse.
Én még nem temetném a dízelt, sőt az autó használati szokásaimhoz jelenleg a dízelen kívül nincs alternatíva. Így az i40 amit tavaly vettem az is dízel.Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
-
VANESSZA1
őstag
Nézd a másik oldalát a dolognak. Németországban a gyárak (és nem csak VW) telepein, kereskedőknél, és használt autót kínáló partnereknél iszonyatosan sok dízel autó ragadt bent. A Merkel kormány elődöntötte, hogy nem hagyja el a vw-t és marad továbbra is a kormány támogatás. De ezek az autók iszonyú mennyiségű veszteségek lennének a kereskedőknek, vásárlóknak akik ha összeállnak és pereskednek (jogosan) akkor iszonyat kárt okoznak az államnak, az autógyárnak, ami leépítésekhez, szavazatok vesztéséhez vezet. Nem véletlen hogy hónapokig csend volt, amíg folytak a fejlesztések. Ez volt az alku. Amúgy ha jól emlékszem valamelyik skandináv országban is kitaláltak valami kütyüt ami euro4- ig visszamenőleg hatásosan kezeli a káros anyagok kibocsátását.
Lehet, hogy valamennyi teljesítmény csökkenés lesz. Nem tudom. De egy hónapja egyre többször hallani erről. Majd meglátjuk..[ Szerkesztve ]
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
thomasa
senior tag
Téligumi kérdés: 17" felnire milyen márkájú gumit ajánlotok? Tapasztalatok alapján van bevált típus?
-
VANESSZA1
őstag
válasz thomasa #2526 üzenetére
Én idén cseréltem a gyári Bridgestone-t Yokohama-ra és meg merem kockáztatni, hogy jobb mint a Bridgestone. Bár annyit még nem mentem vele, csak egy nagy osztrák túra, és egy kevés itthoni mozgás volt eddig.
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
stilo18
addikt
GG szériában a 2.3-as faceliftes is szenved a kevés olaj problémával?
#PS5#C9/QN95#Xiaomi13TPro#SSArctisPro+DAC#Aonic50
-
thomasa
senior tag
Ti használtok központosító gyűrűt a gyári alufelnihez?
-
dannyl
addikt
válasz thomasa #2536 üzenetére
Hagyjuk már ezt a hülye dumát. Egy nyomásszenzor aztán óriási biztonsági kockázatot jelent tényleg... Jobban kopik a gumi max, ha nincs jól beállítva. Mármint a nyomás. Gondolom te mindig a tesztgyőztes gumikat veszed, hiszen nyilván a biztonság a legfontosabb. Sorolhatnám még...
-
Topikgazda
válasz thomasa #2536 üzenetére
Évtizedekig tudtunk guminyomás ellenőrizni. Kínából kb 3$ egy tpms szenzor. Ezek alapján nenhogy teherként, lopásként tekintek rá. Ha megszüntetnénk a sokkötelező túlárazott bizbaszt, tpms, adblue, dpf, jövedéki adó, vagyonszerzési illeték, stb kb 10Ft kilométerköltséggel autóznánk. Én a mostani 40-et rettenetesen sokallom. Új olcsó autónál 150 fölött van.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
-
Topikgazda
válasz thomasa #2542 üzenetére
Azért ne keverjük már az ittas vezetést meg hogy nem veszel TPMS-t egy gumi áráért. Az emberek hajlamosak rá, hogy hajlandóak túl sok pénzt kifizetni fasságokra csak mert új autó milyen sokat ér. Én is betartom a 130-at, csak sajnos sokszor nem autópályán.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Dengyel Zolt
újonc
Valaki tud ilyet szerezni mazda 6 hoz? Igen ez a helyzetjelzője. Eddig nem volt gondom vele de most, hogy kicseréltem az izzót ez a képpel találtam szemben magam. Valaki mókolta már. Nah nem ez a lényeg. Csak, hogy tud nekem valaki 2 db-ot szerezni? Persze nem kell új csak ne legyen ilyen roncs mint ez. Választok előre is köszönöm! [kép]
-
kuk@c
tag
válasz Dengyel Zolt #2544 üzenetére
Szia!
Ment PÜ!
@
"Csak a Puffin adhat Nekem erőt és mindent lebíró akaratot..."
-
SzaboZE
addikt
válasz aleister #2515 üzenetére
Nem csak hogy eltűnik a felár, hanem olcsóbb is lesz. És ennek oka van!
A kettőstömegű egytömegűre alakítani nagyon gány megoldás, cserébe szép lassan tönkremegy főtengely, a váltó és egy csomó más alkatrész a nem kívánt rezgések miatt, de ez utóbbit már nem említik azok, akik erre vállalkoznak.
Így hirtelen ezt találtam a googlen, csak hogy ne kellen a puszta szavaimnak hinni:
http://www.dieselgodollo.hu/index_elemei/kettostomegu.htmlHa nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz stilo18 #2509 üzenetére
Azért lehet olcsóbban is találni benzinest. És a 2.0 is már elég jól mozog. A gond az, hogy ha ráköltöd azt a 800k ft-ot a dízelre, akkor ugyanúgy lesz egy 1.6-ot érő autód, amiben továbbra is tönkremehet egy nagynyomású, egy turbó, egy lendkerék, kitilthatják a városból stb, egy forintot nem tol felfele az értéken a ráköltött pénz. Míg a benzinesnél az értéke az autónak eleve magasabb marad (hosszútávon is). És minél hosszabb távon gondolkozol ez annál inkább így marad.
Ettől függetlenül járhatsz jól műszakilag egy drágább dízellel mondjuk 2.1-2.3m Ft-ért, de az értékcsökkenés magasabb lesz megintcsak, azzal együtt hogy mondjuk nem kell rá költened, mert jó állapotú.
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
Topikgazda
Ha esetleg valaki ismerte vagy tudta kicsoda:
Mély megdöbbenéssel tudatom, hogy meghalt Oszvalcsek László (Oszi, OsziM6MPS) aki itt nem volt ugyan jelen, Index fórumon és Facebookon azonban aktívan részt vett a többi Mazdás segítésében, jó tanáccsal és igény esetén olcsó alkatrésszel látott el minket. Sajnos kisgyermekeket hagyott hátra.
Nyugodjon békében[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Melyik tápegységet vegyem?
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Politika
- Diablo IV
- Nők, nőügyek (18+)
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs