Hirdetés
-
Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
it A jelentések szerint Musk arra kérte az NVIDIA-t, hogy a Teslának szánt AI-chipeket az X és az xAI felé irányítsa át. Idén 3-4 milliárd dollárt költhet NVIDIA hardverre a Tesla.
-
Ősszel jön a Metal Slug Tactics teljes kiadása
gp Kezdetben PC-re és Switch-er szánták a játékot, végül kiderült hogy PlayStationre és Xbox-ra is megkapjuk.
-
Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
ma Nem mér, csak becsül, de a helyi hatóságoktól megkapta a használati engedélyt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dzoli87
aktív tag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne régebbi típussal kapcsolatban(2002), hogy a motorvezérlő tud bármit is kezdeni a 100-as benzinnel? Itt arra gondolnék, hogy mondjuk nem 95-ösként érzékeli, hanem 98-as mondjuk?
Esetleg tökmindegy, mert a 100-asat is 95-ösként érzékeli?
Ha van valakinek konkrét infója, ne tartsa magában! -
chris-v
senior tag
válasz dzoli87 #1652 üzenetére
Kopogásérzékelő alapján előgyújtást állít a computer, már ameddig bír. Régebbi autó lévén szó, ez 95 és 98-as benzinnél ki is merülnek a lehetőségek. Felesleges 100-as tankolni, elvben nem lesz különbség a 98-ashoz képest.
Új autóknál nem tudom mi a helyzet."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
SzaboZE
addikt
válasz dzoli87 #1652 üzenetére
Persze hogy tud! Nagyon fejlett motorvezérlő rendszer van benne, viszont a változáshoz el kell telnie jópár km-nek. Kb úgy képzeld el, hogy vannak a motorvezérlőben táblázatok, amelyek tartalmazzák, hogy pl ennyi levegőhöz ennyi benzint adj ekkora fordulaton. Ebből többféle van, amiket a mért értékek alapján alkalmaz a rendszer. Ahogy változik a kopogás, a kipufogógázösszetétel stb, úgy fog a "jobb" táblákból előszedni a számítógép. Nekem ugyan faceliftes van, de amikor a motorvezérlőt optimalizáltattam, akkor részletesen elmondott a srác mindent és ő nagyon keni-vágja a témát. Nagyon tetszett neki a motorvezérlés, elmondása szerint komolyabb versenyautókban is alkalmazott megoldások vannak benne, ezért szereti a mazdáét.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
-
h1mpi
nagyúr
Nem találok olyan oldalt, ahol meg tudom nézni mennyi olaj kell az autómba. Ötlet esetleg? 2.0 benzin skyactive 107KW 2013-as. Megveszem az olajat és viszem, mert gyári 0W 20-as olajat szeretnék bele tenni.
[ Szerkesztve ]
-
Csabee.
nagyúr
Heti tuningom meglesz nekem is..
1, Rendszámtábla csere mazdásra pipa
2, Klíma rendszer feltöltés, ellenőrzés megvolt
3, Kormánybőrözés... holnap jönÜdv: Csabee.
-
nagyúr
Továbbra sem hagy nyugodni ez a DPF dolog. Bocsi, még sose volt részecskeszűrős autóm, most tanulom
Szóval Szeged-Pest-Szeged útvonalon autópályán, ami kb. 360 km mindennel, 5-6 alkalommal látom, hogy hirtelen minden átmenet nélkül megnő a fogyasztás pár percre. Nyilván ilyenkor csinálja a regenerálást.
Ez normális dolog? Mármint, hogy ilyen gyakran csinálja? Üzemszerű ez, vagy érdemes tisztíttatni sok pénzért?Aki él és nem boldog, az téved!
-
-Gabesz-
senior tag
sziasztok!
A rozsda mennyire veszélyes a futóműre nézve? Cserélt már valaki emiatt ott alkatrészt?
Alánéztem 1-2 faceliftes hatosnak és volt olyan hogy a küszöb alján a nyúlványok végén kezdeti rozsda volt, a fenéklemez elfogadhatóan nézett ki, de a hátsó futómű nagyon rozsdásnak tűnt. Kell itt félni valamitől, vagy könnyedén cserélhetőek az alkatrészek?
Abba már beletörődtem, hogy a hátsó sárvédőíveket javítani kell és egy alvázvédelem is elengedhetetlen, na de mi a helyzet a futóművel?
-
SzaboZE
addikt
válasz -Gabesz- #1665 üzenetére
Szerintem, ha cserélhető alkatrész rozsdás az nem akkora gond, mint ha a karosszéria. Azt nem tudod cserélni Viszont az érdekes lehet, hogy ha a karosszériát megóvták, akkor a futóműalkatrészeket miért nem? Reméljük nem rozsdára fújtak...
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
Pistu77
csendes tag
+1 ide
Ha allandoan a pillanatnyit lesed meghujuilsz. En SX4bol ultem at a GJbe. Azzal azt jatszottam hogy 5 alatt kellett tartani az atlagot. Ha most ranezek az idnulasi 40-50 literes pillanatnyira akkor robbannak az erek a halantekomon 2 ev utan se valtozott csak annyi hogy mar oda se kapcsolom a fedelzetit. Az SX4el fehervar-pest kozt jartam minden nap oda-vissza. Most fent lakom ugyhogy csak a 13bol jarok at a 3.ba. Meg mindig szetbasz az ideg ha tankolas utan elkezdi nyomni az M6on a 13-14l fogyasztast 130as tempomatnal. Aztan szepen beall es visszamegy 7 ala ha nem vagyok idegbeteg a sok hujetol aki csak a belso savban mir menni 110el. Ez ilyen. Az meg hogy pontosan mikor, miert kezdi el a tisztitast az rejtely marad valoszinuleg orokre. Le kell szarni. Ha befejezi a programot vilagito led nelkul akkor minden oke. (hozzateszem meg sose villant fel nalam semmi led. De nyilvan mert meg csak 2 eves a kocsi)
Az biztos, hogy a skyactive nem a varosi poroszkalasra valo, mert a torbovezerlest nem oda lottek be. Ilyonyatosan el tud szallni a fogyasztas ha rovid kicsiket mesz a dugoban. Aztan szepen kiegyenesedik ha kimesz a varosbol. A GH-t nem ismerem de a GJ nagyon ilyen. Vegletekig lehet huzni mind2 veget de valahogy kozepre nem akar beallni magatol Es amig nem jatszik BMWs karacsonyt a muszerfal nem kell vele torodni
[ Szerkesztve ]
-
h1mpi
nagyúr
válasz Pistu77 #1668 üzenetére
Az összes nagy dízel ilyen. 7-8 alá nem tudod levinni városba, és nem is kényelmes vele az autókázás (max az automatával). Ezek a mai dízelek autópályára valóak, ott vannak a nyomaték miatt elemükben. Nekem is "nehéz" volt benzinesre áttérni volt egy-két 200 LE körüli dízelem 400 nm felett az elmúlt 10 évben. Utána a benzines 210 nm nyomatéka elég szegényes volt, de megtanultam autóként használni, és sokáig volt mellette egy 1000-es Kawasakim csak a gyerek miatt ment a levesbe
[ Szerkesztve ]
-
Csabee.
nagyúr
Odamentem és megcsinálta a srác 2 órán belül. Igaz egy hónapja már foglaltam időpontot!
Pacsírta mező utca . Bestkarpit.hu (jelenelg pc-s böngészőn érhető el normálisan az oldala).
Én már az előző kocsit is hozzá vittem szépen dolgozik.Mazdás rendszámtáblát én is felraktam . Klíma rendszer ellenőrzésen tegnap túl lettem, az is hibátlan.
p1.csaba: köszi tied is szép :-)
[ Szerkesztve ]
Üdv: Csabee.
-
Pistu77
csendes tag
-
Jippy
tag
Sziasztok. Segítséget kérnék. Eladóvá vált szeretett Mazdánk. Körbe rozsdásodik küszöb és ívek egyaránt eléggé. Ezt leszámítva nincs gond. Mennyiért érdemes meghírdetni szerintetek? 2003 2.0 benzin. 213e km.
-
-
Jippy
tag
Köszönöm a gyors válaszokat.
-
-Gabesz-
senior tag
Helló!
Hogyan lehetséges az, hogy egy 6 sebességes faceliftes benzinesnél rövidebb a hatodik?
Konkrétan 2000-nél 70km/h, 3000-nél 110km/h, 4000-nél 140km/h (olyan mintha ötödikben menne)Az autó előélete nem ismert, amit tudunk hogy legalább 1x cseréltek benne motort.
Az előző tulaj szerint a régi motorral(ami facelift előtti motor volt!!) az 5. és 6. között nem volt áttételbeli különbség. Lehetséges hogy a váltó meg lett piszkálva és mondjuk az 5. és a 6. azonos fogszámú fogaskerékkel működik?Az autó minden jelét magán viseli a faceliftnek, papíron 2005. 12. havi.
-
raczger
őstag
válasz -Gabesz- #1687 üzenetére
Elég nagy kavar lehet ott. 2 literes volt gyárilag is és most is?
Nekem így alakul 6.-ban a fordulatszámom:
100km/h - 2500rpm
120km/h - 3000rpm
130km/h - 3250rpm
140km/h - 3500rpmEz persze mind a kilométeróra szerinti sebességnél, ami a valósághoz képst 7-tel mutat többet.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
-Gabesz-
senior tag
-
-Gabesz-
senior tag
válasz -Gabesz- #1687 üzenetére
Közben sikerült kideríteni miért nem stimmelnek a dolgok.
Az általam nézett Fl utáni 2.3-as autó teljesen rendben van. Arról van szó hogy a rafkós japcsik kicsit megvariálták az áttételeket. Benzinesekről van szó. Szóval 2.0-ás motorját vettem alapul, de mint kiderült azonos sebességnél 2.3-as többet forog 6-osban mint a 2.0. Ez van és ez csapott be engem is. Ezért gondoltam hogy mókolt lehet a 2.3-as váltója, de nem.Szóval Fl előtti 5 sebességes 2.0 és 2.3 esetén 1-3 fokozatig kicsit eltérnek az áttételek, viszont a 4. és az 5. az teljesen egyforma. Az 5. áttétel 0,76:1
Fl után kicsit komplikáltabb. A 2.3 motor esetén a 6. fokozat teljesen megegyezik az Fl előtti 5. fokozattal (0,76:1) (Ez számomra érthetetlen. minek akkor a hatodik??)
A 2.0 kivitel esetén viszont kicsit kitolták a 6. sebességfokozat áttételét, az Fl előtti 5. fokozathoz képest és így lett 0,68:1Így tehát összefoglalva a legkevésbé pörgős kivitel autópályán a faceliftes 6 sebességes 2.0. Ez 140km/h-nál pörög kb 3500-at. A szintén 6 sebességes faceliftes 2.3-as, valamint az 5 sebességes Facelift előtti 2.3-as és 2.0-ás utolsó fokozatukban ugyanannyit pörögnek, tehát 140km/h esetén kb. 3900-at.
Forrás: [link]
összefoglalva táblázatban:
-
SzaboZE
addikt
válasz -Gabesz- #1690 üzenetére
Hát ez tényleg érdekes. Ismét örülök, hogy 2.0-t választottam Mikor optimalizáltattam, akkor is csodálkozott a tuner, hogy milyen hosszú a hatos fokozat.
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
-
-Gabesz-
senior tag
válasz chris-v #1694 üzenetére
Így is a 2.0-ásé a leghosszabb, mit szóljanak a 2.3-as tulajok?
A 2.3-nál marha kicsi a különbség az 5 és 6 között, alig lehet észrevenni, cserébe elég jól megy még 6-ban is. Na de ezt elbaszták a japcsik, mert a 6. lényege a motorkímélés és kedvezőbb fogyasztás lenne alacsonyabb fordulaton. Teljesen érthetetlen miért lett ilyen. -
SzaboZE
addikt
Ésszerű határok között lehet. De nekem nem tuningolva lett, csak optimaizálva. Talán jött pár ló magasabb fordulaton és egy picit kevesebbet eszik felsőbb fordulatszám tartományban, de elenyésző lehet. Ezen kívül az EGR működés lett picit módosítva (kevesebb retek megy a motorba) és a gázpedál érzékenységén állítottunk, harapósabb lett az autó. De próbáltunk egy forszirozott programot is, nyilván azzal többet is fogyasztana az autó, nekem viszont nem ez volt a célom.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
Csabee.
nagyúr
Dieselnél mi a megfelelő fordulat? Gond ha 2000 alatt tartom a fordulatot többnyire?
Üdv: Csabee.
Új hozzászólás Aktív témák
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Milyen asztali médialejátszót?
- Diablo IV
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Magisk
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Házimozi belépő szinten
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Politika
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs