- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen széket vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen notebookot vegyek?
- Computex 2024: új utakra lép a Fractal
- Milyen TV-t vegyek?
- Androidos tablet topic
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
it Nagyon sokan régóta nem vettek új iPhone-t – találgatnak az elemzők, hogy az Apple Intelligence miatt rohannak-e majd az emberek új Apple mobilt vásárolni.
-
A hátsó raktárból érkezhet a Galaxy S24 FE főkamerája
ma A Samsung nem gondolja újra a kamerarendszert és bejáratott alapokra építkezhet.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
baboss
őstag
válasz Bogyó bá' #90048 üzenetére
Rendesen átlátok, a magasítás azért kellett mert így a menetszél pont elmegy a sisak felett, 100 nál még lehet cigizni nyitott sisakkal, de szoktam.
Teasüti
Az első pillanatban nem tudtam, hogy balról, vagy jobbról kerüljem, a videón látszik is a szándék, de a végén jól választottam. Azt már megtanultam, hogy ilyen helyzetben fék és ha látom, hogy nem fogok tudni megállni akkor fék elenged és kikerülő manőver.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz horvathkrisz #90046 üzenetére
10 kmph és csonttörés, meg bordatörés? Az érdekes.
Igaz ha mondjuk nekifutok az oszlopnak úgy teljesen gyanútlanul, az biztos fájna. -
Ferdzsoo
addikt
Szarajevó környékén mondjuk 30km-es körzetben valaki valahol szállt már meg?
Reggelre ott lesz még a motor?"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
canniball
nagyúr
válasz Micsurin #90024 üzenetére
Nem tudom nekem van szerencsém vagy neked nem, de az enyém kétszer ennyi idős, igaz fele ennyi kilométerrel és az általad említett hibákat nem tapasztaltam. A héjméret meg ilyen, nem tudom a többi gyártó dolgozik-e kettőnél többel; nekem ebből a szempontból szerencsém van: az M-es pont a kisebből készül.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
RAiN91
őstag
Kopásjelző közelében is ugyan az a gumi összetétel általában? (még nem vagyok kopásjelzőn, de közel hozzá). M7 RR, ma elég csúszkálós volt városban, kigyorsításnál többször kipörgött, meg kanyarban is csúszkált finomabb gázadásokra. Az ősz miatt, vagy a kopás miatt? Már cserélem, de azért kíváncsiságból megkérdezem.
-
Teasüti
nagyúr
Laza vez. láncnak milyen tünetei vannak?
Milyen esetben szokás manuális előfeszítőre cserélni a gyárit?Van vmi zörgés, mikor nagyobb fordulatról elengedem a gázt, esetleg rev match + motorfékezésnél. Majd ez a zörgés alábbhagy ahogy esik a fordulat.
Ugyanakkor álló helyzetben üresben húzogatva a gázt nem zörög.
Talán a meghajtó lánc zörög nekem?MÁS:
azzal együtt kell élnem, ha megfelelően beállított slack-nél a motorfék-gáz átmenetnél ugrik/ránt egyet a motor?
Kanyarban kis sebességnél pont imádom, ahogy rángat.
Ilyenkor csapkod a lánc?
Ha meg ki akarom venni belőle ezt az idegesítő jelenséget, akkor meg túl van feszítve a lánc. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Teasüti #90058 üzenetére
A GS500 is hajlamos rángatni terhelésváltáskor, de igazán zavaró a kis 125-ös csopperemen volt: abban nincsenek csillapító gumibetétek a hátsó agyban, a lánckerék az agyhoz volt fixen csavarozva gyárilag.
A GS-ben tökéletesek a gumibakok, de a kislánckerék eléggé lötyögős a bordás tengelyen plusz még a láncot is szeretem lazára hagyni.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Ferdzsoo
addikt
válasz -Mosquito- #90060 üzenetére
Az oké, mert 15-18 között mennénk.
Várom a beszámolót.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
PoLizei
aktív tag
válasz horvathkrisz #90046 üzenetére
Ha meglátom magam előtt az árnyékomat, mint a medve , akkor alap, hogy megy föl a refi. De napsütésben eleve sokszor megyek úgy, és csak az árnyas, erdős részeken veszem le.
P*L****
-
Novics
senior tag
Üdv szakik!
Egy ideje motoszkált már a fejemben, hogy kéne nekem egy nagymotor, és idén nyáron határozott elképzeléssé érett. Nem vagyok egy technikai zseni, nem értek az autókhoz sem, hát még a motorokhoz. Nem érdekel, hogy hány hengeres, hogy a blokk hogyan van elhelyezve, milyen elektronika dolgozik benne. Használni akarom. (Tudjátok, mint a nőknél, a legfontosabb szempont az autó színe. )
Szóval technikai analfabétaként szeretnék kis útbaigazítást kérni.Nem érdekel a száguldás, viszont a kényelem igen. Első körben valami olyan gép kellene, amivel mondjuk 300-400 km-t - aztán persze ha meglesz a rutin, akkor lehet az 1000 km is - kényelmesen el lehet menni, jól lehet pakolni, és a - jó minőségű - földút sem jelent akadályt. Valami túra-endurora gondoltam, ezek az országúti hajó túramotorok nem is tetszenek, meg tényleg feltétel, hogy valamilyen szinten bírja a terepet.
Nem eszem forrón a kását - kell még jogsi meg lóvé is a dögre -, szóval egyelőre az is elég, ha irányba tesztek, hogy merre érdemes olvasgatni. (Mint említettem egyáltalán nem ismerem a motoros "szubkultúrát", nem tudom, hogy mit érdemes olvas, és mi a hülyeség.) Esetleg jöhet pár ötlet, hogy milyen típussal érdemes kezdeni az ismerkedést. (Van-e valami relatív könnyen beszerezhető, kezes jószág, ami nem is egy vagyon?) Mekkora motor - LE/kW - kell ahhoz, hogy megpakolva is bírja a 100-as utazót, és maradjon benne még szufla? Nem gondolnám, hogy feltétlenül a 110 LE-s BMW-t kell ehhez megvenni.
A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
imibogyo
veterán
2:37-től de jól nyomja (persze van ott még több frankó megmozdulás)...
-
Geresics
addikt
válasz Novics #90065 üzenetére
Tök jól állsz hozzá szerintem, hajrá-hajrá!
Egy fontos dolgot felejtettél ki, hogy mekkora anyagi kerettel akarsz motort vásárolni?
Túraendúrókból is, mint mindenből más-más keret mellett, más-más a jó ár/érték arányú motor!0-500eFt között én a régi Pegaso-kat gondolom Best Buy gépeknek. Ugyan az a Rotax blokk van bennük, mint a BMW F650GS-elben (Totalbike cikk). 2000-ig karbis, utána injektoros (Cube és IE válozat)
Árban kicsit felette sokan szeretik az F650GS-eket, de ezek kb. ugyan azok, mint a Pegaso, csak drágábbak, mert BMW. Extrém magas embereknek viszont az F650GS Dakar egy kötelezően megnézendő darab!Következő árkategóriában szintén a Pegaso a Best Buy szerintem, csak épp a 2005 utániak! Azokban már ugyan az a blokk van, mint a Yamaha XT660 ill. Tenere változataiban! (Teljes lista - érdemes megnézni!) Ezek a Pegasok már kevés km-el is jó áron megvehetőek. 3 modellel rendelkezik: Strada (amolyan plexi nélküli változat), Trail (túraenduro változat), és Factory (valahol a kettő között, szép felnivel, Akrapovic kipufogóval, stb.) Nekem Trail van, és marad is még pár évig! (Bejártam vele a Balkánt, és most készülünk Bulgáriába, és Isztambulba!)
Ebben a kategóriában már ott a méltatlanul hanyagolt Suzuki Freewind is! Az is egy remek paripa, majdnem olyat vettem!
Több terepezés esetén még jó vétel egy Suzuki DRZ400E, ami ugyan úgy 48 lóerős, mint a fentiek!1MFt felett már kinyílik az ember előtt a lehetőségek tárháza, ezek már 50LE+ kategóriák! Itt a korábban említett Suzuki DL650 V-Strom lehet igazán jó vétel! Egy igazi mindenes! Nemrég jelent meg egy cikk egy srácról, aki világ körüli útra indul, érdemes végigolvasni!
Sokan szeretik a Transalpot és az Africa Twin-t még, de ezek iszonyatosan túlárazott gépek szerintem! 90-es évekből származó soktízezer kilométeres futással is 1MFt felett adják. Persze így is van, aki megveszi! Ugye vendingo?
Persze 1MFt felett már kapni minden földi jót! Nekem a következő motorom 4-5 év múlva szinte biztos, hogy KTM lesz! Vagy BMW! Vagy Suzuki. Vagy Aprilia. Áhh, majd meglátom! Állapotot kell venni, nem márkát!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
vendingo
veterán
válasz Geresics #90069 üzenetére
Transalp azért szokott lenni olcsóbban is. Csak az africa ára szaladt meg, de a transalpé is megindul szerintem, mert már nem gyártják őket. Az xt660z is remek túragép, nekem örök favorit, csak ugye az 1 henger tántorított el. Ha megint motorvétel előtt állnék, akkor biztos mennék egy próbakört az új 300-as versys-el, esetleg várnék a 310-es GS-re.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
zgospel
őstag
-
Novics
senior tag
válasz Polemius #90066 üzenetére
&vendingo&geresics
Keretet valóban nem írtam, mert az elég képlékeny még, de első körben szerintem 500-1misi között kellene találni valamit. Igaz csak 2-3 év múlva tervezem, mert gyakorlatilag most a nulláról kezdem el gyűjteni a gubát rá, mert vannak még előtte egyéb pénznyelők is.
A 191 cm még nem extrém magas, ugye?
Mint a motorokat nem nagyon ismerő csóka, eddig a Pegasoról nem is hallottam, pedig ez a Trail tényleg jól néz ki. (Egyelőre csak gugli, és képek, teszteket nem olvastam egyik említett motorról sem. ) De valahogyan a Suzukira nem is gondoltam, mint szóba jöhető márka. Mármint olyan, ami ilyen kategóriában is gyárt vasakat.A baráti körben van 2 motoros, de nekik túragépeik vannak, de azért majd lehet megfűzöm őket - ha hazamentem valamikor -, hogy kicsit motorozzunk. Bár lehet, hogy tavasz lesz belőle. Szerencsére nem sietek sehova.
A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
Novics
senior tag
válasz Geresics #90075 üzenetére
Azért sem írtam konkrét számot, meg volt az egész ilyen bizonytalan, mert még messze van a megvalósítási fázis. (Még van előttem egy költözés, munkahely váltás, aztán majd ha ott megmelegedtem akkor keresek valami motoros sulit.) De addig is ráérős időmben informálódok, hogy ha eljön a vásárlás ideje, akkor ne legyek teljesen homály.
baboss
Tudom, azzal is számolok, de bízok benne, hogy nagyon extra ruhákra - protektoros full bőr szerkó - nem lesz szükség.A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
tboldi
nagyúr
De vicces ez a MABISZ...
Tegnap írtam a kárrendezőmnek, hogy cirka 2 hónappal a legutolsó levelük után van-e valami fejlemény. Visszaírt, hogy sajnos még nem, de megsürgeti őket.
Ma szintén kaptam egy e-mailt a kárrendezőmtől, hogy válaszolt a MABISZ, hogy bizonyítsam be egy km-óráról vagy a szervizkönyvről készült fotóval, hogy tényleg csak ~6200 km-t futott a motor, nem pedig 12500-at, mint ahogyan az Eurotax-értékelésben szerepel.1, Most ha nem szólok/szólunk nekik, akkor simán üldögélnek az ügyemen?
2, A motor elektromos hálózata is sérült, nem lehetett csak úgy leolvasni a km-t.
3, A MABISZ által megbízott kárszakértő 2015. szeptemberében lefényképezte a szervizkönyvet is. Azzal mi lett?
4, Idén áprilisban a hitel lejárta után visszavette a Red Baron a roncsot minden papírjával együtt (a szervizkönyvet is).[ Szerkesztve ]
-
freelanced
addikt
Az normális ha a 2008as 29000kmes GS500 teloja könnyezi az olajat? Vegul szerintem csereltetek szimeringet. Eddig azt hittem az állástól van de most par hetet nem mentem vele es megint csinalja a fene se erti. De olyan nagyon sokat meg nem allt. Felek hogy rakuldi az egeszet a vegen a fekre.
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
PoLizei
aktív tag
-
Pocee
senior tag
válasz freelanced #90079 üzenetére
Nem kell megijedni,nem fogja pont a féktárcsát meglocsolni hirtelen,sokáig fog az még könnyezni.nekem az állástól makkant meg.próbáld meg kitakarítani hátha,de simán lehet öreg és csereérett.
Mr.Brightside
-
Teasüti
nagyúr
válasz freelanced #90079 üzenetére
Persze, 2017 van.
Ne aggódj, az utángyártottat 1-2 évente cserélheted majd! -
Orbb
aktív tag
válasz Geresics #90069 üzenetére
Egy ilyen Apriliat nagyon kipróbálnék amúgy.
Felmálázva, két személlyel amúgy kevés, vagy még élhető?(fék, motorerő)AT-nál annyiban javítanálak, hogy nem soktízezer, hanem százezer.
de itt nem km-ben mérünk, hanem óra átfordulásban.
A megoldásai mai napig hibátlanok, a blokkja doxa, a fékei elegek, ha nagyon nem bírja valaki a hajós érzést, akkor kell alá pattintani 1 narancs futóművet, vagy felnézni az AQ-re, és lám, megoldva.(rongyá alakítható, extrázható)A DL 650et támogatom, családban van, lassan bejáródik (100 000km), nagyon szerethető, és élhető motor.
The Practise make perfect...
-
Geresics
addikt
Kinek mi az élhető? Én elvagyok vele, sőt! Most készülünk épp Bulgáriába és Isztambulba, de voltam már vele Montenegróban, Albániában is, sőt autópályáztam vele Pécs-Maribor-Graz ill. Szarajevo környékén is! Sehol sem éreztem kevésnek - igaz egy személlyel! Továbbá 140-150-nél jobban sehol nem hajtottam, mert ahhoz már tényleg kevés! Persze egy-egy előzés erejéig mentem vele 160 ölé is, de nem arra való!
Az AT legendáit meg nem kell mindet elhinni...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Lajkó
őstag
Plexivédelem...
Ilyet használt már valaki? Élhető megoldás lenne szerintetek?[ Szerkesztve ]
-
Orbb
aktív tag
válasz Geresics #90084 üzenetére
Nálam a két személlyel, csomagokkal, a 110utazó ne legyen gond, egy könnyebb előzés váltó rugdosás nélkül megoldható legyen, legyen rá plexi, és kényelmes ülés, utasnak is, és ha gond van, akkor elég legyen egy szerszámos készlet.
5L fölött ne egyen, min 20L tank, elöl 21, hátul 17, fűzött.
Rezonancia van akkora táv, hogy zavaró kormányon, lábtartón?
A 140 150 nálam már nem játszik, imbolyog, meg nem erre lettek kitalálva, szóval a leírásodból számomra élhető.Pontosan mire gondolsz?
a futásra, a blokkra, vagy az extrázhatóságra?The Practise make perfect...
-
vendingo
veterán
Az AT tudja ezeket a paramétereket, igaz 5.5 a fogyasztása. 1 tank benzin ~400km. Futómű tuning jó dolog, ajánlott is. Én hátsó tagot cseréltetem majd komolyabbra, az elsőt viszont nem piszkálom. Nekem még rd04 van, azon állítható a levegő nyomás egy sima pumpával, így nem gond, ha pályáról terepre keveredik az ember. Egyedül a magas ára a gond, az indokolatlanul sok. 7-800 ezer körül lenne reális, de annyiért csak fényezett romok vannak. A szebbek millától indulnak. Nekem 1,3 millába van már ráköltésekkel, de nem bánom. Jövőre tuti rálocsolok 200-300 ezret extrákra.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz freelanced #90090 üzenetére
Ne gondold: [link]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Orbb
aktív tag
-
Chrys_
addikt
válasz McReay #89864 üzenetére
Ha már mehet az A, akkor csakis az, egy 650-s gép. Én ezzel kezdtem, előtte sosem motoroztam, eddig esés sem volt (14k km alatt) Hagyd a GS500-t meg a többit, mert gyorsan kevés lesz, aztán eladás és újabb motor választás megint idő. Én GSX650F-re ültem (kb. 86LE), persze kezdőként meg messze vagyok ennek a határaitól is, de bizonyos helyzetekben jobb lenne egy erősebb motor.
-
vendingo
veterán
Idén kapott paris dakar kipufogót, de szeretnék még egy Mra vario plexit, fém koffer rendszert, egy komolyabb hátsótagot, kormány magasítást, mert kiállva szar motorozni, mert dőlnöm kell előre a magasságom miatt, nem ártana 2-3 centit emeltetni a hátulján, hogy kényelmesebb legyen. Gondolkodok egy ülés átalakításon is, csak sajnálnám szétbarmoltatni a mostani gyári ülésemet.
Jó látni, hogy van itt más is AT-el.
Én több évig rágódtam a vételén, de végül idén sikerült szereznem egy RD04-et HRC színben, 89-es gyártású, 1990 3. havi üzembe helyezés, full első széria.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Lajkó
őstag
válasz tboldi #90086 üzenetére
Szerintem nem olvastátok el rendesen,de sebaj.
Elmondásuk szerint nem torzít semennyire. Ajánlják szemüvegre, fényképezőgép lencséjére, stb.. De a lényeg az, hogy mindenféle ÜVEG felületre ajánlják, de műanyagról, plexiről nem esik szó egyáltalán.
Mosquito34: Nem azt várom tőle hogy ne törjön be a plexi, hanem hogy ha törölgetem ne mattuljon be a hajszálkarcoktól.
-
Orbb
aktív tag
válasz vendingo #90097 üzenetére
Videód van a hangjáról? nekem van 1 yoshi barát, de még nem rakattam fel, a gyári meg nagyon nehéz amúgy, meg 22évesen is villanymotor.
Kormánymagasítót bármikor, bárhonnan, hasznos extra, nekem nincs, mert szerencsémre nem kellet.
Ülés szerintem az első, amit átalakítanak az AT-kon, ez a (gyári) banán ülés, hosszú távra vállalhatatlan.(napi 500 600km-er).
Természetesen mindenki Szentendrére, Zsoltihoz hordja, akinek szintén AT-je van, kell szám, szólj.(nekem is Ő szabta át)a legjobb döntés volt, amit meghoztam motorvásárlás terén, 2 VFR után.
gumifákat, ingyen benyát, száraz utat, nedves p....
Szép, vigyázzatok egymásra.The Practise make perfect...
-
Chrys_
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Aliexpress tapasztalatok
- Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- iPhone topik
- Tudományos Pandémia Klub
- Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
- Milyen széket vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen