Hirdetés

A vevők jelentős része nem tudja, mire jó egy nextgen konzol

Bár a modern, pár éve kapható, új generációs konzolgépek képességeiket tekintve jóval túlmutatnak egy játékgép lehetőségein, a gyártócégeknek – köztük elsősorban a PlayStationt gyártó Sonynak és az Xboxot futtató Microsoftnak – a jelek szerint sokáig kell még dolgozniuk azért, hogy ezeket a képességeket mindennaposan használják, ad abszurdum egyáltalán felismerjék a vásárlók. Legalábbis erre következtetnek az NPD piackutatónál, miután egy nemrég elvégzett online felmérésből kiderült, hogy a felhasználók jelentős részének valójában fogalma sincs arról, hogy játékon kívül mire használható a televízió alatt lapuló doboz.


Nézzenek oda, egy HDMI kimenet!
Forrás: Shacknews

Az NPD kérdőívét 6260 internetező töltötte ki, korosztályt tekintve egészen fiataltól középkorúig, nők és férfiak egyaránt. A résztvevők saját bevallásuk szerint rendelkeznek legalább egy új generációs konzollal (PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PlayStation Portable, Nintendo DS), és nem az új technológiák iránt teljesen közömbös vásárlói réteget alkotják. Különösen ez utóbbi szempont miatt hozott meglehetősen elgondolkodtató eredményeket a kutatás, kiderült ugyanis például, hogy a megkérdezett PlayStation 3-tulajdonosok mindössze 40 százaléka van tisztában azzal, hogy a konzol Blu-ray lejátszóként is működik, és ennek a felhasználói csoportnak is csak mintegy fele használja rendszeresen a PS3 eme funkcióját. Nem sokkal jobb a helyzet a konkurencia oldalán sem: bár az Xbox 360 nem tartalmaz alapkiépítésben méregdrága kék lézeres olvasót, minden további nélkül használható DVD-lejátszóként – igaz, ez csak a felmérésben résztvevő Xbox-tulajdonosok felének volt nyilvánvaló.

Bár az újabb konzolok – elsősorban a PlayStation 3 és az Xbox 360 – a rendkívül fejlett processzor és grafikus motor révén képesek akár HD-minőségben is megjeleníteni a játékprogramok képét, a vásárlók jelentős részét (az Xbox 360-tulajdonosok mintegy 70, a PlayStation 3-vásárlók 50 százalékát) egyáltalán nem érintette meg ez a képesség, vagy éppen nem is tudnak róla – derül ki az NPD felmérésből. „Az új konzolok extra képességei a későbbiekben fontosabbá válhatnak, jelenleg azonban ezek ismertsége és használati aránya messze nem tekinthető általánosnak. A nextgen mezőny résztvevőinek a siker érdekében továbbra is elsősorban a játékprogramok minőségére és az úgynevezett „szórakoztató faktorra” kell koncentrálniuk” – kommentálta a kutatás eredményét Anita Frazer, a cég egyik elemzője.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés