A tegnapi napon megkezdte az Egyesült Államokból induló világhódító útját a Nintendo új generációs játékgépe is, ezzel háromszereplőssé bővítve a nextgen konzolok mezőnyét, melyből ugyan a Wii kilóg kissé, a pár napja debütált PlayStation 3 pedig jelenleg gyakorlatilag csak nepperektől szerezhető be – méregdrágán.
A konkurencia hívei által többször lesajnált, a Nintendo-fanatikusok szemében azonban nevető harmadikként érkező Wii tegnap botrányok és hisztéria nélkül került a boltokba, jóllehet New York legnagyobb szaküzlete, a Toys 'R' Us előtt ezúttal is többezres tömeg várakozott. Az üzlet éjféli nyitásáig semmilyen atrocitás nem történt a Time Square-en és környékén, a helyszíni tudósítók többsége „bulihangulatról” számolt be, mely a nyitás után csak fokozódott. Az áruház végül mindenkit ki tudott szolgálni bőséges, 4000 darabos nyitókészletéből.
Bár a Wii képességei valósággal eltörpülnek az egy hete piacra került PlayStation 3-hoz, de még az egy éve kapható Xbox 360-hoz képest is, a Nintendo új konzoljátéka alighanem így is rajongók millióinak okoz majd naponta boldog perceket, órákat: az Egyesült Államokban 250 dolláros fogyasztói áron debütáló játékgép elsősorban a fiatalabb korosztályt, illetve az exkluzív Nintendo-játékok fanatikusait célozza. Ezek alapján nem meglepő, hogy a mintegy harminc játékprogramból álló kezdeti választékból a legtöbben a The Legend of Zelda: Twilight Princesst vásárolták meg a játékgéppel, a Wii-hez mindemellett az internetről is letölthetők programok, továbbá a konzol visszamenőleges kompatibilitást nyújt az előd GameCube-hoz készült címekkel is. Utóbbiból egyébként a mai napig világszerte mintegy 21 millió példányt értékesítettek, melyből 11 millió jutott az Egyesült Államokba, ezzel a Nintendo stabilan őrzi harmadik helyét a konzolpiacon.
A kiotói székhelyű gyártó december 31-ig összesen négymillió Wii konzol leszállítását tervezi – ez éppen a duplája a Sony által idénre beígért PS3-mennyiségnek.