- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Milyen videókártyát?
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Állvány topic
- 3D nyomtatás
Hirdetés
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
it Új AI-eszközöket visz az ügyfélszolgálatot ellátó call centereknek a Microsoft.
-
Computex 2024: új utakra lép a Fractal
ph A számítógépházak mellett headsettel és gamer/irodai székekkel is előállt a svéd cég.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
BoB
veterán
válasz runner 125 #68248 üzenetére
A 2/2 videóját nézd meg, az az 1/2.
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
canniball
nagyúr
válasz -Mosquito- #68241 üzenetére
A Szokolya-Márianosztra szakaszt felújították? Legutóbb tavaly jártam arra, voltak benne tökéletesnek nem igazán nevezhető részek...
geresics!
Nem kell mindjárt parasztozni... Ha van rá lehetőség én is mindig megköszönöm, de ha nincs (több autót előzök, szűkös a hely stb.) én sem kockáztatom, hogy a következőt meg hátulról telibe verjem (max. bólintok de azt meg sanszos hogy nem igazán látni az autóból).https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Geresics
addikt
válasz FIREBLADE78 #68245 üzenetére
Idézőjel, és smile lemaradt. Telefonról írtam. Eddig sem személyeskedtem, eztán sem fogok.
...ahogy telefonról írni sem többet!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
demars
addikt
Megsasoltam én is mindkét videót. Ha jól láttam az egyikben egy nyerges jött szembe a másikban egy személyautó. Tényleg nagyon közel volt az a kocsi
SymbianOS: egyszer én is így jártam, valamiért kisodródtam a felezőre, persze jöttek szembe. Én akkor úgy gondoltam amiatt lehetett, hogy nem mertem jobban dönteni a paripát. Elég meleg helyzet volt, vigyázz magadra!
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Doki16
addikt
válasz runner 125 #68248 üzenetére
Nem a kamionos videot mondtam hanem a masodikat amikor kiskocsi jott szembe
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Kroni1
veterán
válasz runner 125 #68248 üzenetére
Hát valóban több volt a nem japán (BMW, KTM, Duki, Aprilia stb.) mint a japán.. ugyanakkor rengeteg sportmotor és komolyabb autók is voltak. Na azoknak ott kezdődött az élet ahol ndkünk a vége volt, igaz mi amolyan nyugodt, fotózós tempóba mentünk.. ezen az aszfalton piszkosul lehetett menni sportgépekkel. (ugyhogy én meg azokat irigyeltem kicsit, de valamit valamiért)
A kényelem valóban más ezen mint a fazerem volt, én anno kemény voltam és azzal is nyomtam hasonló túrákat, de most már nem birnám szerintem.geresics: a parasztozás még idézőjelben sem tul helyén valo sztem! Én eleve ezt a megköszöngetést se értem, én se azert engedek el senkit, hogy kalimpáljon cserébe, hanem hogy haladjon, meg hogy ne huzza meg a kocsimat.
A motorosok integetése egymásnak az is elég veszélyes tud lenni. A hétvégén kb. 5-6000x kellett volna egykézzel mennem ha mindenkinek inteni akartam volna. Én nem azért motorozok, hogy jofej legyek, vagy a hovatartozásomat fejezzem ki vele. Biccenteni szoktam azt kész. Egyenesben még azt mondom oké. De rengeteg motoros a szerpentinen a kanyar közepén elengedi a kormányt emiatt a hülye beidegződés miatt, és egykézzel kanyarodik velem szembe!!! Na most ha van valami es elcsuszik pont alolam is kib@#!za a vasat, annak meg nem örülnék. Én ezt a kézzel intést be is tiltanám, a szociális hovatartozás kifejezésére ott vannak az ehhez hasonlo motoros forumok. -
Xaels
félisten
Tegnap én sem voltam toppon. Eddigi pályafutásom alatt összesen nem fulladtam le annyiszor mint tegnap és lenyomtam a városban 150km-t így is.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
StoneBridge
senior tag
válasz Kolondrum #68256 üzenetére
Ez akkor Héreg fele volt?
Szerintem pont a trükkös kanyart nézted be, ami fordul, aztán amikor íven vagy csak akkor látod, hogy még jobban fordul az ív. Azt könnyű benézni, ha nem vagy arra ismerős. Nekem is sikerült egyszer.
Először ismerd meg az utat, soha ne vállald túl magad ismeretlen helyen. Ha nem jártál arra korábban, akkor sok volt a tempó is, egyszerűen mert megijedtél, reflexből első fékre nyúltál, ami hiba (írták is, azonnal felegyenesedik a motor és kitör az ívről, ez fizika).
Ha ismered a terepet, akkor az első féket el kell felejtened, nem is tartod rajta a kezed! Kanyar előtt, ha nagy a tempó még befékezed a gépet megfelelő sebességre, onnan már csak megfelelő sebességi fokozatban kitartott gáz és hátsó fék ha kell.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
-Mike-
addikt
válasz Kolondrum #68256 üzenetére
Gyakorolni kellene a kanyarodást, illetve a hátsó fék használatát kanyarodás közben. Csak menj ki egy általad jól ismert szakaszra gyér forgalom mellett és kanyarodás közben nézd meg hogy reagál első fékre illetve hátsó fékre. Nem atomfizika. Egyébként ha kanyar előtt kiülsz a motor nyergéből féloldalasan iszonyatosan sokat segít, a motor már magától dől be kissé. Szerintem meg ér egy próbát.
[ Szerkesztve ]
-
Ribi
nagyúr
válasz -Mike- #68261 üzenetére
Egy részt gyakorlás, másrészt pánikbaesés. Videóból az jött le, hogy amikor látta, hogy túl gyosan megy és jön is szembe valami akkor nézte az autót és jött a pánik. Jött az arra megyek amerre nézek. Gyakorlás abban segít, hogy elhidd lehet tovább dönteni és tudd, hogy abban a pillanatban semmi probléma nincs. Csak befókuszálod a kanyar jobbszélét (nem az autót balra) és tovább fekteted. Rutin a gyakorlásból jön. Hogy ne kelljen gondolkozni, csak jöjjön a dolog magától.
-
DonThomasino
veterán
Ha egy bőr kesztyű kb fél óra-óra után szorít
az később tágulhat még ?
Főleg a bütykös résznél pont ott ahol a kevlár szellőző van.[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
runner 125
nagyúr
Ausztriában egy szimpla, kicsit emelkedős kereszteződésben én is lefullasztottam egyszer. Éles kanyar után kb. 5.-be egyszer csak 50-60 méteren belül megjelent az elsőbbségtábla.. azonnal fék, elkezdtem visszapakolgatni, de 2-ig jutottam és onnan 0-ról már nem akart indulni..
Mosquito34
Azért ez komoly, mire nem érdemes már figyelni..
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
canniball
nagyúr
válasz -Mosquito- #68263 üzenetére
Az f@sza, akkor lesz arra is egy karika; köszi az infót!
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
yodamastah
őstag
-
p87
senior tag
Sziasztok!
Valakinek van tapasztalata immo-s kulcsmásolással, tanítással?
Honda-hoz szeretnék egy pótkulcsot, kulcsmásolók 15-20ezer körül tudnák másolni, megkérdeztem.
De elvileg van egy olcsóbb megoldás, hogy hozzá lehet tanítani a motorhoz új kulcsokat.
Szervizkönyvbe benne is van, nem egy bonyolult folyamat azt megtudom oldani, csak a transzponder chipel nem tiszta minden.
Azt már kiderítettem, hogy id46-os pcf7936as típus kell, de van ahhol úgy lehet venni hogy "blank" azaz üres és vannak típusokhoz előrekódolva, pl. Peugeot, Chevrolet
Nekem melyiket kellene venni, hogy feltudjam tanítani a motort?
Ha ez megvan akkor már csak egy szűz kulcs kell amit lemásoltatok bele a transzponder és lehet tanítani.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz yodamastah #68267 üzenetére
Megnéztem én is a 2. videót, közvetlenül a sportmotor is kirakta fb-re..
De így gondolom én is. Tartott egy x tempót a kanyarban, elkezdett egy nagyon minimálisat kifelé sodródni, amikor pont feltűnt egy szintúgy a záróvonalon szemben érkező autó és rögtön érvényesült az "ahova nézel, oda mész" elv. Megpillantotta, észlelete, h közel is van, a tempója is megvolt, s nem h lentebb döntötte volna akár hátsó fékkel, hanem elkezdett felegyenesedni, ami miatt még inkább kisodródott.
Nagy mák volt, h közvetlenül utána pont nem jött semmi, mert ha ugyanúgy a záróvonalon érkezik még 2-3 autó, akkor sajnos oldalról elkapja.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Kroni1
veterán
válasz runner 125 #68269 üzenetére
És az "ahová nézel oda mész" nem csak a motorosokra igaz: ha megnézed az autós is nézte a motorost, hogy mi a frászt csinál, szerintem ő is azért lépte át a záróvonalat..
-
Xaels
félisten
válasz runner 125 #68265 üzenetére
Rendszeren 3.-4. fokozatban akartam elindulni... Ma meg pöcsig áztam bőrdzseki+esőnadrág ide vagy oda.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
tboldi
nagyúr
-
HSM
félisten
válasz tboldi #68273 üzenetére
Semelyik motor nem szereti, ha álló helyzetben erőltetik. Az SV650-em sem. Álló helyzetben az is csak akkor vált, ha játszol a kuplunggal vagy gurulsz kicsit. De nem nagy tudomány lassítás közben szépen visszapakolni neki. De ma már aki erre nem képes is talál magának automata motort.
-
HSM
félisten
Nyugodj bele, többet váltok a városban a napi kétszer 9km-es távomon, mint amennyit válthatnék mondjuk egy Dobogókő-Esztergom-Visegrád túra durván 120km-e alatt.
Amúgy 300km körül mindenképpen megyek egy hónapban, ha csak "napi közlekedek" vele akkor is.Egyébként nem teljesen értem, miért kell egyből személyeskedni ahelyett, hogy arra reagálnál, amit írtam?
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Azért mert az az általános, hogy nincs annyira szétcsapva a váltó a motoron, így lehet váltani álló helyzetben is. Én ilyen váltóhuncutkodást csak az egyik tanulómotoron láttam, sehol máshol.
Amúgy 9 km-ért én be se indítanám a motort, inkább bicikliznék. Legalább is az esetek többségében.[ Szerkesztve ]
-
válasz -Mike- #68261 üzenetére
ÉS mindenki! Akkor kerüljem az első féket kanyarban? ER6 alatt nagyon jól fog és nem bólint nagyot azért szeretem. A hátsót azért kerülöm, csak lassítok vele, mert nagyon nagyon hamar megcsúszik. Pl visszaváltani is nagyon óvatosan kell, mert megrázza a seggét. A motorfék már-már túl erős. Ez főleg akkor él ha alacsony fokozatban van 3-4.
Majd vágok egy részt ahol megyek, jó lenne ha elemeznétek. Azt én is érzem, hogy a záróvonalat kerülni kell. Viszont vezet, ad egy nyomvonalat. Szeretek a kanyar előtt kimenni a szaggatott/záró mellé kimenni és onnan elindulni a kanyarban, ezzel egy nagyobb ívet véve, hogy nagyobb sebességgel is vehető legyen kisebb dőléssel. Gyorsítani akkor szoktam ha azt akarom, hogy egyenesedjen, vagy már kifelé tartok belőle.NAgyon sokszor megnéztem a videót és arra jutottam, hogy elbírta volna a motor a kanyart, ha nem az elsővel fékezek és kissé belassul a hátsótól, majd simán rádöntöm. Vannak a környéken olyan kanyarok amiket naponta megjárok, azokat nagyon szépen tudom venni, mert ismerem őket.
-
HSM
félisten
válasz Burt1793 #68277 üzenetére
Ez újkora óta ilyen, én sem csaptam szét a váltóját. Nem szeret egyhelyben állva váltani.Soha gondom nem volt vele, szerintem alap, hogy menet közben váltogat vissza az ember, ahogy kocsinál is.
Azt a bizonyos 9km-t motorral megteszem cirka 20 perc alatt, élvezetesen, és jó napom van utána. Bicajjal jó lenne, kb. 30 perc alatt benn is lennék, de alaposan megizzadva, ami mellett már nem lenne őszinte egész nap a mosolyom, zuhanyozni meg nincs lehetőségem napközben, no, meg akkor a 30 perc sem 30 lenne már. A tömegközlekedés meg totál kudarc, alaphangon 40-50 perc, és a rossz hangulat garantált, mire beérek. Szval nem tudok jobbat erre jenleg, mint a motor.
[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
Pedig a Dobogókő felé vezető kanyargóson lehet váltogatni: 1 2 1 2.
Burt1793!
Hogy az SV álltó helyében nem mindig akarja az üreset azt tanúsíthatom, az enyém is ilyen. Persze nem sok vizet zavar, mert egyrészt nem mindig csinálja, másrészt én is lassítás közben visszaváltogatok, ha meg kell állni lámpánál többnyire már üresben teszem!SymbianOS!
Első féket ledöntve nem használunk, max. nagyon óvatosan és tényleg csak ha mindenképp kell. Ha erős a motorféked akkor annak a hátsóval többnyire elégnek kell lenni.
De szerintem az lenne a legtutibb ha elmennél egy veztech. tréningre, ott jól megtanítják ezeket.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Grillo
senior tag
válasz Kolondrum #68278 üzenetére
Nem bántás, mert tényleg nem tanítanak sokat az oktatáson, de itt mutatkozik meg, hogy anno szinte csak vizsgázni mentél el (ha jól emlékszem). Mert azért legalább ennyit elmondanak (legalábbis nekünk elmondták), hogy kanyarban első féket nem használunk, hátsót is óvatosan, épp az általad is említett csúszás miatt.
-
HSM
félisten
válasz canniball #68283 üzenetére
Igen... Bár én ott inkább 2-3-ra emlékszem, aztán a fene tudja... Idén még adós vagyok a kötelező Dobogókú-Visegrád túrával magamnak.
Az az érdekes, 1-ből vagy 2-ből üresbe tenni sima ügy nálam álló helyzetben, azt nem szereti, ha 3-4-5-6-ból váltogatnék lefelé álló helyzetben. Ahhoz mindig kis játék kell a kuplunggal, vagy kis gurulás. Persze, ezekkel a trükökkel minden gond nélkül visszamegy, de nyilván mindenki boldogabba menet közbeni visszaváltással.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
-Mike-
addikt
válasz Kolondrum #68278 üzenetére
Tényleg az van amit írnak itt többen és már a kérdésed feltevése után is levágja mindenki, hogy nem tanultál meg jól motorozni, nem tudsz rendesen motorozni. Nem bántás de így van főleg a videódat megnézve. Az a kanyar nem hogy azt a tempót, de még annál többet is simán elbírt volna. Mentségedre legyen mondva, idegen terep és jobbra valamiért sokaknak nehezebben megy a kanyarodás, de nem ennyire azért. Sokkal többet kellene használni a hátsó féket, pl városban ezt lehet gyakorolni, kocsik között, lassabb tempónál csak azt használni. Ilyen "tempós" kanyaroknál meg az elsőt végképp elfelejteni. Nem mondom, hogy menj el két napos vezetéstechnikai tréningre 40ezerért, mert nem fogsz, meg ott 30km/h-nál többel úgysem mentek. Gyakorolni kell az általad jól ismert útszakaszokon, kiülve, hátsófékkel, ledöntve magad elé nézve 30-40 métert ugyanis (nyilván tudod) fórumról még senkinek sem sikerült megtanulnia motorozni.
-
válasz Something_ #68280 üzenetére
Prelli Angel GT ha jól rémlik. Kissé kopott, de még van benne km (pár hét és kuka, holnap kérek időpontot road 3-ra), a szélét tegnap kezdtem el szélig koptatni. Előtte oda nem ért aszfalt. A road 3-as elől még közel sem ért a széléhez, más lehet a vonalvezetése.
Olyannyira megcsúszik, hogy esőben lazán ha nem figyelek, amúgy meg kanyarban jellemzően, de elég egy kisebb víz folt vagy legkisebb por és egyenesen haladva is. Fehér aszfalton szinte bárhol elforog ha már elérem a bűvös 7000rpm táját. Aztán amikor ismét elgyengül érzem, hogy rátapad és ismét tapad. Nagyon kíváncsi vagyok az újra.Trub! Nem e? Azon filóztam megérintsem e az aszfaltot csak féltem h meginogok egy kézzel. Akkor ver ki a víz amikor kicsit megriszálja mert elkezd mászni a gumi, de ettől már nem is várok sokat. A nyers vidin van egy ahol már majdnem letettem a kezem, de akkor elmászott a motor a záró felé, ezt a témát elfelejtem egyelőre.
canniball! Tervben volt a 21.-ei is, meg e héten szombaton is lesz, de akkor épp dolgozok.
Grillo! Nekem soha senki egyetlen szót nem ejtett a motorozásról. Ami van az mind a megtett km-ek alatt alakult ki.
-Mike-! Én agyon szívesen szórakoznék akár eséssel is, de nem a saját motorommal hanem valamit amin lehet karcolni a határokat.
bob.zxr!
-
yodamastah
őstag
válasz tboldi #68286 üzenetére
Nem kell elmenni semmi kurzusra. El kell olvasni pl a keith code könyvet, és igyekezni meg is érteni. Kimenni valamelyik versenypályára párszor. Ott gyakorolni. Majd újra elolvasni, és még jobban megérteni. Aztán vissza pályázni. 20-30 pályanap alatt nagyon jól meg lehet tanulni motorozni. Pl kecskemét indulásnak elég, az jól tapad és nincs őrült tempó. Igaz féktáv sincs, arra ott a hungaroring.
Sajnos motorozás az olyan, hogy sokkal magasabb szintre kell fejlődni elméleti és gyakorlati vezetésteknikában mint autónál. Bár szerintem pont ez benne a jó móka
[ Szerkesztve ]
-
Trub
tag
Most én értek félre valamit ? Nézem a Michelin Pilot Road 4-et és a Michelin Power 2CT-t, és utóbbi olcsóbb?
A power elvileg sportgumi, úgyhogy jobban tapad, nem? Ezek szerint nem a tapadósabb a drágább?
Azt hittem egy gumi lesz annyi, mint ez párban.[ Szerkesztve ]
-
BoB
veterán
A sport gumi száraz úton jobban tapad mert kevesebb a "bevágás" a gumin, azaz nagyobb felület éri az aszfaltot (ez különösen a szélére igaz) és más a keverék.
Nedves úton viszont rosszabbul tapad. Úgyhogy a jobban tapad nem abszolút, minden helyzetre igaz.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
BoB
veterán
Ja, meg a gumi profilja hegyesebb, kevesebb rész érintkezik az útfelülettel egyenes haladáskor (ez miatt nagyobb mértékű a kopás ilyenkor), viszont könnyebben lehet bedönteni, és nagyobb dőlésszögeknél nagyobb felület érintkezik a talajjal.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
mrhero
tag
bob.zxr által ajánlott film alap. létezik könyv verzióban is. Motorozás mesterfokon c. könyv szintén nagyon hasznos.
-
Skizz
addikt
Hello,
Mzone dobozokkal van valakinek tapasztalata? [link]
Többet tud, mint egy nóném 60 literes kínai? Az elvileg minőségi shadom szépen lassan, de biztosan ripityára tört, szóval egy 20asnál többet nincs kedvem dobozra szánni.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- BMW topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Hardcore café
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- Yettel topik
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Xbox Series X|S
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen