Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
ph A Navi 32 GPU-ra épülő, limitált darabszámú modell a vizuális dualizmus jegyében született, és a 11 Bit Studios láttamozta.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Szerintem egész lassan is kellene világítson...folytonosan. Mindjárt jön valaki akinek van/volt is ilyen.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szuszinho
őstag
New b...
-
_q
addikt
válasz -=RelakS=- #280250 üzenetére
Mentem is vele, de már késő volt, ezért csak a ház előtt körbe körbe kb kocogó tempó mellett teszteltem. Ezek szerint akkor hosszabb táv kell neki, hogy folyamatosan világítson. Ezt tesztelem akkor majd. Viszont a fizikájára kíváncsi lennék, van benne valami energia tároló vagy miért van az, hogy x km után már folyamatos de előtte meg villog?
#280251parandroid
Igen kocogó tempóval is teszteltem kb 10 percig, közbe ki-be kapcsolgattam pár percre mert a vibráló fény zavaró volt.[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
Sebesség kell neki, nem távolság.
A hubdinamó lassú sebességen túlságosan lassan forog, így a feszültség csúcsok időben túl távol esnek egymástól ahhoz, hogy a lámpa kisimítsa, és szép egyenletes fénye legyen. Amint odataposol neki, és nem csak a ház előtt forgolódsz, meglesz a szép fény.Távolság az állóhelyzetfény kondenzátorainak feltöltéséhez kell
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
fulton
addikt
válasz Runner_fxr #277909 üzenetére
Gondoltam beteszem mire jutottam a Fulcrum Racing 400 - hátsó kerekem anomáliájával kapcsolatban.
- Sokat olvastam a témában, és azt találtam nem vagyok egyedül ezzel a problémával, főleg fulcrum agyaknál.
Van egy doksi, ami ezekben is található patronos csapágyak működését taglalja.
Azt hiszem néhány ember "meg vakarja a fejét" az olvasottak alapján. Ez mégjobban összezavarhatja a kialakult képet, gondolom a vélemények is megoszlanak...
E szerint az írás szerint úgy van jól beállítva esetemben a kerék, ha kicsi "szabad" játékot hagyunk, amit egyébként csak akkor érezni ha a felnin fogva mozgatom a kereket, ám közvetlen az agy közelében nincs oldal irányú mozgás, (ami elő idézhető akkor ha még lazítok a feszítő csavaron (ezt már rendellenes működésnek gondolom). Ha úgy kotyogna, a tárcsába is bele-bele érhetne az oldal irányú szabad játék miatt (ha túl nagy) (ugyanis csak ezt állítod a csavarral). Szóval: így használom, hogy minimális kottyanása van felnitől nézve, de közvetlen a tengelynél vizsgálva semmi. Kerék szépen forog. A tuti az lenne ha meg lehetne nézni egy másik fulcrum racing 400 hátsót, amire lehet sor kerül majd, csak hogy tisztán lássak. (mert érdekelne).
- Felvettem a kapcsolatot a Fulcrum-al is, akik azt írták a mérettűrés miatt enyhe holt játéknak kell lennie(lehet) az optimális futás érdekében. (ugyan az lényegében mint a doksi).
- Illetve a kerék pdf dokuját is tanulmányoztam, amiben szintén úgy van írva, hogy miután ütközésig csavarjuk rá az előfeszítőt, azt egy negyed fordulattal vissza kell csavarni, és úgy meghúzni a rajta lévő csavart (ilyenkor ez ad neki még egy kis feszítő erőt).
Ezt módszert is lecsekkoltam, ám így a vázba téve nyomatékra húzva, azért jobban kottyant mint most ahogy belőttem magamnak. Én a vázba tettem először, nyomatékra húztam, és utána állítottam hozzá a feszítést.
Van más szintén témában jártas(nak tűnt) illető akik leírták nem 1 kerék nekik szintén így kottyan beállítás után, és megelégedéssel használják.
Csak azért írtam le, hátha valakit érdekel#280260lsebestyen: "mekkora kocka lett mindenki" - ez jó
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz -=RelakS=- #280255 üzenetére
Köszi mindenkinek az azinfót. Megyek hosszabb távon gyorsabban is és tesztelem. Valószínű ilyen kondenzátor az enyémben nem lesz Pedig eszembe is jutott mi van ha megállok. Ilyenkor jobb az elemes, na meg kicsi sebességnél is.
-
Zoliwrc
aktív tag
Mai Csóványos.
Nincs fröcsögős sár, csak nagyon be van ázva a talaj, olyan mintha gyurmában tekernél
[ Szerkesztve ]
-
válasz lsebestyen #280260 üzenetére
Jaja, nagyon nyomulnak a borgok. Azért páran még kitartunk a mediterrán iskolánál. Talán nem hasztalan meg az ellenállás.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
szuszinho
őstag
válasz lsebestyen #280260 üzenetére
A hátsó féken állítani kellett. Kilazítottam, behúztam a féket, aztán óvatosan, felváltva meghúztam a csavarokat. Volt vagy fél perc
-
-=RelakS=-
veterán
-
_q
addikt
válasz -=RelakS=- #280267 üzenetére
10+ éve volt utoljára biciklim, akkoriban nem nagyon találkoztam a mai megoldásokkal. A lámpa jó ötlet, illetve az elemes bicikli lámpa se hülyeség b opciónak. Csak mivel most gyárilag van dinamo, örültem, hogy ez milyen jó, de most szembesültem a hátrányaival.
-
-=RelakS=-
veterán
Ha nem sétakerékpározol, hanem haladsz is, akkor nincs semmi baja. Mentem már sötétben csak dinamóval, és teljesen stabil, jó fénye volt.
Akkor is, amikor a saját barkács lámpámat használtam, csak azzal kb nem nagyon lehet látni Vajon milyen lehetett előtte az izzós, ha ahhoz képest meg über lámpa?Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Gyula84
veterán
Azt hiszem nyárra benevezek egy ilyenre [link] jobb lesz mint az analog ide hollandba mondjuk akkor nem nagyon volt válogatni való
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
Fall-N
veterán
válasz lsebestyen #280260 üzenetére
Amúgy is Kocka sok mindenki itt, egyértelműen szaporodnak a Cube cangák a topikban. Mondjuk nem csodálom, ár/érték arányában nem rosszak, ahogy a Canyon sem.
-
MPowerPH
félisten
válasz Zoliwrc #280271 üzenetére
Koszi a kepet.
Holnap megnezem, vegig huzom az ujjamat a feluleten. Ha erosen kopott, akkor elvileg erdes erzete lesz, mintha hajszalak lennenek benne, amik nincsenek sikban. Meg rarakok egy egyenes targyat. Ha ott res van kozepen, akkor az karbonnal az eletciklus utolso reszet jelenti. Legalabbis okosok igy irtak le.Mar nagyon kene egy jargany, piszkosul csapatnam. Ma is futottam, elment mellettem par outis... Sovarogva neztem utanuk. Mondjuk nyugdijas tempoban tekeresztek, rossz volt nezni.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #280209 üzenetére
De mi visít egy viaszos betéten? Vagy ez fémes?
Nekem egyedül akkor volt ilyen vonatfék-hangja, amikor vizes lett a tárcsa, de az első fékezés lehozta. Meg akkor, amikor még kopott be a tárcsa, vagy egy izopropil alkoholos tisztítás után újra össze kellett kapnia (felvinni a viaszt a tárcsára).
Megtépted rendesen azokat a fékeket? Van rajtad kiló, gyorsulj fel rendesen lejtőn, aztán adj neki, arra való.
-
Fall-N
veterán
Elvileg resin a gyári azaz organikus. Azt nem tudom hogy az olcsóbb fékeken lévő B01s/B03s/B05s-hez képest milyen az összetétele a G01A-nak. A hozzá ajánlott RT66-os tárcsák vannak, így elvileg mindennek jónak kellene lenni. Még koptatom természetesen, mert az RT66-tal alig mentem eddig 2-3 kilométert. Lssításnál nincs hangja, de 0-ra fékezésnél visít.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zoliwrc #280263 üzenetére
Én a Látó Hegyen voltam és meglepően jó az út, csak az nem tud felmenni 1 seggel aki nem elég erős. Én nem tudtam. ...legalábbis 3 megállás nélkül nem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #280276 üzenetére
Én nagyobb Smoove pacsmagolás után áttörlöm a tárcsakat izopropil alkohollal, bár inkább szoktam rakni a hátsó fékre egy kartonpapír takarást, hogy ne fröcsögjön rá. Alkohol után viszont a fékhatás jelentősen csökken, mert leszedi a tárcsáról a gyanta egy részét, és újra fel kell vinni. Pár nagyobb fékezés után nekem is ilyen öblös vonyító hangot adott, de az elmúlt. Egyszer csinálta vizesen is. De az a hang szerintem attól van, hogy gyakorlatilag a gyanta "ragad" a tárcsa és a betét között, nem tudom jobban elmagyarázni, ilyen szakaszos hang. Annak viszont el kell múlnia. Szóval töröld le a tárcsát izopropil alkohollal, és menj neki újra. Nekem 2-3 ride is kell normál fékezés mellett, mire teljesen megjön a fékhatás, és az 50-100 km. De ez az MT200.
-
Speedy007
őstag
De mi ez a 50-100km? Szervíz is ezt szajkózza akárhányszor megfordultam náluk és közben kérdezte hogy milyen a tárcsafék a V-Fékhez képest én meg mondtam hogy nem vagyok elragadtatva mivel szerintem a V-Fék komolyabbat fog egy 25 éves sokat látott felnin mint a tárcsafék száraz körülmények között. Neten akár hány oldalt bujtam át hogyan kell vagy lehet be koptatni a tárcsaféket erről említést nem tettek sehol sem, nekem egyedül a korábban említett bikepro-nál talált írás vezetett nyomra hogy lehet gyorsan és egyszerűen be koptatni bármilyen időjárási körülmények között
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Speedy007 #280279 üzenetére
Ez nagyon nem allja meg a helyet. Es mi van akkor, ha 100km alatt nem fekezel?
Uj tarcsat be kell koptatni. Bekoptatasra a legjobb, ha 30km/h -rol hatarozottan lelassitasz setalo tempora. Es ezt megismetled legalabb 20x. Ezzel a tarcsat nem tudod megegetni, de kap egy szep reteget, amit a betet hagy rajta. Ez csak akkor tortenik meg, ha hatarozottan fekezel. Kb ennyi. Mondjuk az MT200 soha nem lesz fejreallos, a V-fek meg soha nem volt jol adagolhato. A cel nem az, hogy jol fejreallj vele, hanem az, hogy a legrovidebb uton lelassulj ugy, hogy a bicaj stabil es kontrollalhato marad.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Tin
veterán
válasz Speedy007 #280279 üzenetére
Nekem ennyi km kell normál használat mellett, hogy bekopjon. Lehet gyorsabban is, de minek siettetni? Pár nagyobb fékezés után már van akkora fékhatás, amivel lehet lassítani, ekkora távot pedig kibírok úgy, hogy nem az utolsó méterre hagyom a fékezést. Utána pedig már úgyis teljesen bízhatok a fékben.
Ha gyorsan akarod bekoptatni, akkor smirglizd meg a tárcsát és a betétek felületét, menj fel egy jó kis dombra, aztán 30 fölé felgyorsulva fékezz fél fékerővel amíg majdnem megállsz, utána viszont hagyd lehűlni a féket, mielőtt újra használod (ezért jó a hosszú lejtő). Csináld meg ezt 10x, és kész vagy.
De újra mondom, minek? Jobb nem lesz, csak gyorsabban bekopik. És? Ha versenyre mész, megértem, de amúgy 50-100 km-en élvezetesebb bekoptatni.
-
Speedy007
őstag
válasz AH-Thfrstmkd #280282 üzenetére
Részben az most karácsony előtt lett cserélve Shimano Deore BR-T610-re de a karok maradtak LX-k mivel ott is a fék hatással volt bajom csak nedves,vizes időben. Így a gyárilag szerelt betétekkel fog komolyat
-
Speedy007
őstag
Mióta az eszemet tudom mechanikus fékeket használok , így megszoktam az azonnali fékerőt rövid fék távokkal szoktam menni akkor fékezek ha nagyon muszáj, arra figyeltem hogy ne vágjam gallyra tárcsákat és a betéteket. Már sokkal jobb a helyzet mint az MT200 és az SM-RT10 tárcsákkal de akkor sem olyan még hogy hűha vélhetőleg azért mert a fék amit előtte használtam jobbak közül van és az se könnyíti a helyzetet hogy felváltva használom a kettőt így nem szokom meg a hidraulikust.
Csiszolás nélkül szoktam koptatni a dombon felváltva használva a féket vagy egyszerre suroltatva de ügyelve hogy ne égessem meg a tárcsát és figyelve hogy a folyadékot ne forraljam vele . De azt vettem észre hogy a B05S-RX betétekkel illő az SM-RT54-el akkor van érezhető fékerő javulás ha be van melegedve a rendszer ami azért is érdekes mert egyik se sport orientált ahol az üzemi hőmérsékletet elérése után kell komolyabban üzemelni
-
Speedy007
őstag
válasz MPowerPH #280280 üzenetére
Ezen gondolkodtam én is sokan vannak akik szezonálisan használják a kerékpárjukat és jó ha egy szezonban mennek ennyit kb. Nálam ez 1.5-2 hét napi 10-15km-t hajtok bele átlagosan. 30-ra kisebb lejtő vagy hátszélel szoktam gyorsulni egyik se nagyon van tartósan a 25-t tudom tartani. Hát nem tudom én szerintem a V-Féket jobb adagolni érzem/érzed hogy hol van a fogás pont a hidraulikus esetén maximum ez csak akkor van ha tökig húzod a kart és azért van ez mert "folyadékot" nyomsz össze ,olvastam olyat is hogy hidraulikus rendszert sosem tudod 100%-san ki légteleníteni amiatt mert melegszik a tárcsa és a betét ezáltal a hőt át adja a hidraulika folyadéknak ez főleg az ásványira vonatkozik ami elég gyorsan tud melegedni és gáz buborékok keletkeznek ezáltal levegősödik. És igen szeretnék fejre állni vele meg szoktam hogy állandóan az első féket használom amiatt mert a V-Fék rendszer esetén akár hogy állítod be a féket mindig felemásan fognak értem ezalatt hogy az első mindig határozottan fog a hátsóról ezt nem mondhatod el igazán. Így most adok egy hónapnyi esélyt a jelenlegi setupnak és ha utána se bírom megszokni a dolgot akkor veszek előre 180-s tárcsát vélhetőleg ezzel már élérem azt vagy esetleg megközelítem azt a szintet amit megszoktam
[ Szerkesztve ]
-
válasz Speedy007 #280285 üzenetére
Jelenleg 3 biciklim van hidraulikus tárcsafékkel, meg egy felnifékkel, és az utóbbi sem rossz a maga kategóriájában. Ha te egy hidraulikus tárcsaféket nem érzel jobbnak egy bármilyen felniféknél, pláne nem tudod rendesen adagolni, és/vagy kevés a fékhatás, akkor az a fék szar, vagy szarul van beállítva, keress egy rendes szervizt.
Én utálok szerelni, nem is értek hozzá, fékkel sose foglalkoztam azon kívül, hogy átnézettem az egész biciklit szervizben, de a hidraulikus tárcsák mindig ég és föld szint a felnifékhez képest.
Egyszer kellett tárcsafékkel szopnpm, amikor a használtan vett, előző tulajnál sokáig nem használt, és pincében tartott cross trekkingen berohadtak az addig is normálisan beállíthatatlan, szar formula fékek, és egyben cserélni kellett. Akkor kapott a bicaj egy mt400 szettet, azóta minden csodálatos vele fékügyileg.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
marel09
csendes tag
Jó reggelt!
Tegnap voltam a Szentendre feletti Pap-réten, aztán az erdei utakon meg lejöttem. Elég masszív sár volt jó néhány helyen.
Na de nem is ez a lényeg, hanem Szentendrén, és Bp-re visszafele a bringaúton találkoztam többször is egy bringás sráccal, aki teljesen indokolatlanul és hangosan kb 15-20 másodpercenként felnevetett, kb úgy, mint a Joker-filmben a főszereplő. Először azt hittem, hogy valakivel vonalban van, aztán azt, hogy be van szívva, aztán gondoltam arra, hogy ez valami betegség vagy állapot lehet... rettentő furcsa volt, valaki találkozott már vele, vagy ismeri valaki őt?
Ez csak egy kép a tegnapról, még ilyen csupasz az erdő. -
Speedy007
őstag
válasz parandroid #280286 üzenetére
Tökéletesen van beállítva csak megszokni nem bírtam még. MT200 esetén szintén B05S-el és SM-RT10 esetén vizes,nedves,esős időben szétrázta a küllőket de MT410 és SM-RT54-el már csak csikorog de nem rázza szét a küllőket. Meg kell szoknom mint írtam korábban felvátva használtam eddig a felni féket és a hidralikusat bár a felnit többet mivel 1 max 2 hetet mentem a hidralkussal utána szervízben volt majd egy hetet összesen addig meg a felnifékeset használtam. Szervíz nincsen más a környékemen a helyben lévő múltkor küllő hibakor elhajtott azzal hogy vigyem oda vissza ahol ezt össze hozták ahol meg ezt össze hozták jelenleg túl vannak terhelve így érthető a szerencsétlenkedésük 2-3 szerelő szokott lenni most jó ha van 1 szerelő meg a tulaj ha túl sok a munka. Az is fura nekem hogy a hidralkus mínuszokban felkeményedik alig kell húznom a kart és fog a fék míg a felni fékes esetén a bowden válik feszessé de a fékkar húzási érzet alig változik.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
Ringman
nagyúr
mentem kb fél órát összesen az egyébként nem tökéletesen légtelenített hidrós fékes bringával, meg tegnap a trp spyre-c-s nuroaddal, azóta erre is hidrós féket akarok
mikor lesz ennek vége?
cantis egyenes kormányos fékkel nincs bajom.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #280288 üzenetére
Nekem nem volt gondom az MT200-zal (terepen kevés lenne, a sok fékezés során azért veszít az erejéből), de én is erősebb féket szerettem volna. A Deore M6100 szériát nézegettem, de az ismerősnél bukkantam rá az Alfine-ra, ami még erősebb a Deore-nál (XT/XTR szint körül). Ezzel meg leszek elégedve, de még nekem sem volt időm a 3 nap alatt bekoptatni (Maszkajárás, munka). Ma sem hiszem, borongós fos idő van most is (azaz nem nagyon megyünk sehová).
Ha tényleg érdemleges előrelépést szeretnél, akkor vegyél két darab RT64 (CenterLock)/RT66 (6 csavaros) tárcsát meg Deore M4100 + M420-et (ez 4 dugattyús , bár neked M410 van) vagy az említett Deore M6100-at. Vagy ott az SLX M7100, az is bivaly. Ezekkel fejre tudsz állni, de olcsó nem lesz a fejlesztés. Nekem is a két fék volt 60ezer (amúgy 40ezer körül van a normál ára/db) + 14ezer a két RT66 a Muzikertől. (Ha visong netán továbbra is akkor később még a két fékbetét is lesz egy tízes alsó hangon.) Úgyhogy sajnos ez ilyen, egy bizonyos szint fölött már nem olcsók a dolgok, bár évekig le van tudva a "fék gond".
Van még MT500 + MT501, ez is elvileg Deore szint, általában jókat írnak róla akik nyúzzák, bár ez sem olcsó (kb. 20-25ezer/db. Másik lehetőség a fémes betét + új tárcsa (RT-54 nem bírja) a jelenlegi fékedhez. Vagy SwissStop betét + tárcsa.
[ Szerkesztve ]
-
marel09
csendes tag
válasz Dark Archon #280289 üzenetére
most hogy belegondolok, balra szállok le, és onnan is szállok fel..valahogy mindig így esik kézre letámasztani...majdnem az összes fotómon így vannak a bringák. De sebaj, nem eladni akarom
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #280291 üzenetére
Úgy tudom hogy gyantás fékbe nem lehet tenni fémes betétet illetve tárcsát, talán múltkor te említetted hogy a gyártó által ajánlott javasolt tárcsa fölé nem érdemes menni mert máshogy vagy máshol kopik a tárcsa. "olcsőbb" lenne a 420 mert ahhoz jó a 401-s karok is meg a tárcsa is mivel az is maximum sm-rt54-t támogat a gyártó szerint de ahogy néztem csövekkel és testtetl együtt lazán egy 40.000-s még még a munkadíj nincsen benne, de úgy olvastam hogy 4 dugattyús rendszer tökfelesleges napi mászkálos kerékpárra de talán lehet hogy ez hozna azt a fékezési érzetet mint egy jobb párhuzamosítós V-Fék. Talán az olcsóbb verziót fogom választani elsőnek B05S betétek a B01S-nek az utódja arra meg sok a panasz volt mármint a B01S-re és akik emiatt váltottak BBB BBS-53-ra az dícsérték mennyivel jobb mint az B01S. Említettem hogy centerlockos az agyaim vannak oda nem jó a 6 csavaros tárcsa adapter nélkül. De elvileg 180-s tárcsával hasonló produkció össze jöhet ahogy olvastam utána a fejre állással kapcsolatban mivel így kiegyenlítődik a feékerő egyensúly vagy mit bármit is jelentsen. Annyit tudok ezzel kapcsolatban fogy fekezéskor az összes súly előre terhelődik így a kisebb tárcsát jobban igénybe veszi a fékezés hátsó meg azért blokkol azonnal mert azon alig van súly
[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #280227 üzenetére
Ez egyszerűen attól függ, hogy ki mit szokott meg. Ha te folyton 45-55 mm-es gumikhoz szoktál hozzá, akkor a 30 már szokatlanul keskeny. Nekem sokáig az országútin 21 mm volt, a városi rohangálós átépített Speederen meg 28. Ahhoz képest a mostani felállás 25 az országúti, 40 a gravel, nyilván teljesen más érzetet ad (az ebike 54-eséről nem is beszélve).
Új hozzászólás Aktív témák
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Macska topik
- Hővezető paszták
- Diablo IV
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Házimozi belépő szinten
- Hálózatokról alaposan
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen