Már két hírben is foglalkoztunk az ATi legújabb RADEON kártyáinak átalakításával. Természetesen nem akarunk szappanoperát készíteni, de az első hírben vázolt megoldás több lehetőséget rejt, mint elsőre gondolnánk.
Eddig csak a 128 MB-tal szerelt 9500-ak átalakíthatóságáról esett szó, ilyen kártyát azonban elég nehéz beszerezni. A 64 MB-os változat már könnyebben elérhető, és mint sejthető volt, ha 9700 PRO-t nem is csinálhatunk belőle, azért jelentős teljesítménytöbbletet lehet belőle kicsikarni.
A már ismertetett forrasztásos (vagy ragasztásos) trükkel ezeken a kártyákon is engedélyezni lehet a 4 működő mellé a 4 szunnyadó pixelező egységet. Ha ennyire egyszerű lenne a helyzet, akkor persze nem kellene hírt szentelni neki. A probléma az, hogy eddig nem volt olyan BIOS verzió, amely 8 pipeline-nal és 64 MB memóriával működőképes lett volna.
A hardveres beavatkozás után a kártya BIOS-át kell átírni a megtört RADEON 9500 PRO BIOS-ra. Mielőtt ennek nekiállnánk, egy hexa editorral kicsit bele kell kavarni, majd elmenteni a változtatásokat. Miután ezt megtettük, a BIOS checksum hibás lesz, de ez is megoldható. Egyszerűen a módosított BIOS-t meg kell nyitni a Radedit nevű programmal, majd változtatás nélkül elmenteni (ilyenkor újraszámolja a checksum értékét). Na, most jöhet a flash!
A megoldást tesztelték, stabilan működött együtt a Catalyst 3.0 és 2.5 driverekkel.
A teljesítményt is tesztelték a következőkkel:
- Sapphire: RADEON 9500 64MB módosított monitorvezérlő 370MHz chip és 620Mhz memóriafrekvenciára húzva;
- Intel Pentium 4 2800MHz CPU;
- ASUS P4S8X (SiS 648) alaplap;
- 512MB CP2700 DDR SDRAM;
- Windows XP;
- DirectX 9;
- Catalyst 2.5;
- Quake 3: maximum grafikai beállítások
- Unreal Tournament 2003: Texture Detail: highest, World Detail: highest, Character Detail: highest, Physics Detail: normal, Character Shadows: on, Dynamic Lighting: on, Detail Textures: on, Projectors: on, Decals: on, Coronas: on, Decal Stay: normal, Foliage: on, Trilinear Filtering: on.
Íme az eredmények:
Forrás: www.XBitlabs.com