Hirdetés

A PS Vita lesz a PSP utódja

A Sony korábban már leleplezte, hogy NGP kódnéven készül az új generációs kézikonzol, ami most végre a hivatalos keresztelőn is túlesett. A PS Vita néven megjelenő csoda rendkívül erős lesz. A Vita egyébként latinul életet jelent, és a vállalat ezzel utal a rendszer részletekben gazdag grafikai megjelenítésére, illetve a közösségi szolgáltatásaira.

A specifikációk szerint a 182 x 18,6 x 83,5 mm-es masinában egy saját tervezésű SoC dolgozik, mely négy darab ARM Cortex-A9-es processzormagot rejt a PowerVR SGX543MP4 modul mellett. A grafikus vezérlő elnevezéséből már látható, hogy négy modulból áll, amelyek órajele 200 MHz. A teljes egység másodpercenként 140 millió háromszöget dolgoz fel 4 gigapixel/s-os kitöltési sebesség mellett. Mivel az IGP számára nem áll rendelkezésre túlzottan sok memória, így a rendszer tile-based rendering elven működik, vagyis a kiszámítandó képkockát azonos méretű, több pixelből álló mozaikokra, szakmai néven tile-okra osztja fel. Feltételezhetően egy modul egyszerre egy mozaikot számol, és ezek méretét az adott program igényeihez lehet igazítani. Erre azért van szükség, hogy a lehető legtöbb információ kerüljön be a modulok belső gyorsítótárjába, vagyis a memóriához a lehető legritkábban kelljen fordulni. Természetesen a leképzés megkezdése előtt meg kell határozni, hogy mely háromszögek érintik az adott mozaikot, mivel a számítás szempontjából csak ezek a poligonok számítanak. A felesleges számítások elkerülése végett a háromszögeket mélység szerint egymás mögé kell rendezni, majd meg kell vizsgálni, hogy a mozaikban található képpontokból kilőtt virtuális sugarak mely háromszöget, esetenként háromszögeket metszik először. Ha minden megvan, akkor – az alkalmazott szűrésnek megfelelően – el kell végezni a pixelek színinformációinak kiszámítását.

Egy tile-based rendering elven működő hardver mentes a felesleges kalkulációktól, de a buktatók közé érdemes sorolni, hogy a mélységrendezés bonyolult felépítést kíván, ugyanakkor egy ultramobil rendszer esetében a memória elérése túl lassú, vagyis ez a megközelítés összességében jobb teljesítményt kínál. Fontos megjegyezni, hogy messze nem forradalmi dologról van itt szó, hiszen szinte az összes mobil vonalra szánt IGP így működik. A PowerVR SGX543-as vezérlő egyébként támogatja az OpenGL ES 2.0-s, az OpenVG 1.1-es és az OpenGL 3.1-es API-t, továbbá az USSE2 (Universal Scalable Shader Engine) feldolgozó motort képes kezelni az OpenCL 1.0-s kódokat is. A fejlesztőknek tehát nem lesz okuk panaszra, hiszen a grafikus magok fejlett post-process kalkulációkra is felhasználhatók.

A PS Vita 5 hüvelykes kijelzője az OLED technológiára épít, és természetesen érintésérzékeny lesz. A felbontása 960x544 pixel, ami megfelelő a mérethez viszonyítva. A kézikonzol hátlapján szintén található egy érintésre érzékeny felület, amit a fejlesztők bármire használhatnak. A játékok vezérlése céljából két analóg kar, egy digitális pad és hat gomb került a termékre, amit két funkcióbillentyű és egy hangerőszabályzó egészít ki. Utóbbi a beépített sztereó hangrendszer hangerejéről gondoskodik, továbbá egy mikrofon, illetve két kamera (elől és hátul) is található a Sony új üdvöskéjén. A háromirányú gyorsulásmérő, a giroszkóp, valamint az elektromos iránytű és a GPS modul sem maradt ki, a vezeték nélküli kommunikáció pedig a 802.11b/g/n-es Wi-Fi, a 3G-s modem vagy a 2.1-es Bluetooth adapter feladata lesz.

Természetesen az új játékok sem maradnak el, amelyekből ízelítőt a fentebb megtekinthető videó ad. A Sony külsős fejlesztőkkel is dolgozik, így a bemutatott címek sora közel sem teljes, azaz bőven lesz mivel elütni az időt. Külön érdemes figyelmet szentelni az Uncharted Golden Abyss című alkotásnak, ahol a masina a kézikonzolokhoz mérten döbbenetes képi világot varázsol.

A PS Vita megjelenése az év végén esedékes, és a tervek szerint már idén megvásárolható lesz Európában is. A hírek szerint a 3G-s modem nélküli verzió 250, míg a 3G-s 300 euró lesz. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a PS Vita futtatni tudja a PSP-hez megjelent játékokat is, így közel 3200 alkalmazás már adott a sikerhez.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés