Hirdetés

Bivalyerős lesz a PSP2

A PlayStation Portable meglehetősen nagy sikernek örvendett az elmúlt évek alatt és ezt még a PSP Go nem túl rózsás szereplése sem tudta beárnyékolni. A Sony azonban készül az utóddal, hiszen a jelenleg kapható kézikonzol már túlkorosnak tekinthető, vagyis megérett a frissítésre. A PSP2 jelenleg NGP kódnéven fut, ami a Next Generation Portable rövidítése. A vállalat még nem döntött a végleges névről, de valószínű a PSP2 jelzés alkalmazása, hiszen jól bejáratott márkajelzésről van szó.

A termék várható specifikációiról korábban már írtunk, és ezek az adatok a friss bejelentés alapján helytállónak is bizonyultak. A 182 x 18,6 x 83,5 mm-es masinában egy saját tervezésű SoC dolgozik, mely négy darab ARM Cortex-A9-es processzormagot rejt a PowerVR SGX543MP4 modul mellett. A grafikus vezérlő elnevezéséből már látható, hogy négy modulból áll, amelyek órajele 200 MHz. A teljes egység másodpercenként 140 millió háromszöget dolgoz fel 4 gigapixel/s-os kitöltési sebesség mellett. Mivel az IGP számára nem áll rendelkezésre túlzottan sok memória, így a rendszer tile-based rendering elven működik, vagyis a kiszámítandó képkockát azonos méretű, több pixelből álló mozaikokra, szakmai néven tile-okra osztja fel. Feltételezhetően egy modul egyszerre egy mozaikot számol, és ezek méretét az adott program igényeihez lehet igazítani. Erre azért van szükség, hogy a lehető legtöbb információ kerüljön be a modulok belső gyorsítótárjába, vagyis a memóriához a lehető legritkábban kelljen fordulni. Természetesen a leképzés megkezdése előtt meg kell határozni, hogy mely háromszögek érintik az adott mozaikot, mivel a számítás szempontjából csak ezek a poligonok számítanak. A felesleges számítások elkerülése végett a háromszögeket mélység szerint egymás mögé kell rendezni, majd meg kell vizsgálni, hogy a mozaikban található képpontokból kilőtt virtuális sugarak mely háromszöget, esetenként háromszögeket metszik először. Ha minden megvan, akkor – az alkalmazott szűrésnek megfelelően – el kell végezni a pixelek színinformációinak kiszámítását.

Egy tile-based rendering elven működő hardver mentes a felesleges kalkulációktól, de a buktatók közé érdemes sorolni, hogy a mélységrendezés bonyolult hardveres felépítést kíván, ugyanakkor egy ultramobil rendszer esetében a memória elérése túl lassú, vagyis ez a megközelítés összességében jobb teljesítményt kínál. Fontos megjegyezni, hogy messze nem forradalmi dologról van itt szó, hiszen szinte az összes mobil vonalra szánt IGP így működik. A PowerVR SGX543-as vezérlő egyébként támogatja az OpenGL ES 2.0-s, az OpenVG 1.1-es és az OpenGL 3.1-es API-t, továbbá az USSE2 (Universal Scalable Shader Engine) feldolgozó motort képes kezelni az OpenCL 1.0-s kódokat is. A fejlesztőknek tehát nem lesz okuk panaszra, hiszen a grafikus magok fejlett post-process kalkulációkra is felhasználhatók.


Forrás: Engadget

Az 5 hüvelykes kijelző OLED technológiára épít, és természetesen érintésérzékeny lesz. A felbontása 960x544 pixel, ami megfelelő a mérethez viszonyítva. A kézikonzol hátlapján szintén található egy érintésre érzékeny felület, amit a fejlesztők bármire használhatnak. A játékok vezérlése céljából két analóg kar, egy digitális pad és hat gomb került a termékre, amit két funkcióbillentyű és egy hangerőszabályzó egészít ki. Utóbbi a beépített sztereó hangrendszer hangerejéről gondoskodik, továbbá egy mikrofon, illetve két kamera (elől és hátul) is található a Sony új üdvöskéjén. A háromirányú gyorsulásmérő, a giroszkóp, valamint az elektromos iránytű és a GPS modul sem maradt ki, a vezeték nélküli kommunikáció pedig a 802.11b/g/n-es Wi-Fi, a 3G-s modem vagy a 2.1-es Bluetooth adapter feladata lesz.


Forrás: Engadget

A kézikonzolhoz a játékok digitális úton is beszerezhetők lesznek, de aki a hagyományos utat kedveli, az megvásárolhatja a szoftvereket flashalapú memóriakártyán is. Emellett a korábban megjelent PlayStation Store-on vásárolt PSP és PS one classic tartalmak is futtathatók lesznek. A Sony természetesen új címekkel is készül, amelyekről már megjelent pár videó az interneten.

A japán vállalat új játékszere az előzetes adatok szerint az év végén kerül az üzletekbe, az árazásról azonban még nem döntött a Sony. Sajnos azt sem lehet tudni, hogy az akkumulátor egyetlen feltöltéssel mennyi ideig tudja kiszolgálni a meglehetősen combos hardvert.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés