Hirdetés

Linux támogatást kap az új CryEngine

A Crytek bejelentette, hogy az új CryEngine natív Linux támogatást kap, ami részben reakció a Valve törekvéseire a SteamOS platformmal kapcsolatban. Maga a videojáték-motor az előző év nyarán kiadott verzióhoz képest a grafikai minőség szempontjából csak lassan lépked előre, ami részben annak is köszönhető, hogy a Crytek inkább a különböző platformok támogatását szeretné kiszélesíteni. A CryEngine ugyanis elérhető a konzolokra, illetve a Windows PC-re, de Linuxra, valamint az ultramobil eszközökre nem. A Linux talán nem annyira kritikus, viszont az Android és az iOS támogatása egyre nagyobb igény lesz a licencelők oldaláról is, így egyértelmű, hogy erőteljes lépéseket kell tenni ebbe az irányba.

Az első mérföldkő lényegében az, hogy a CryEngine mostantól natívan támogatja a Linuxot és ezzel a SteamOS-t is persze. Vélhetőleg minden egyes eleme még nincs portolva a motornak, így egyes Windowson és konzolon használható grafikai effektek esetleg elérhetetlenek Linuxon, de az alapok megvannak, és erre később lehet építkezni. A Crytek a The Collectables című alkotást is bemutatja a következő héten, mely szintén az új verziójú motort használja iOS és Android operációs rendszeren.


A CryEngine belépője iOS-re és Androidra

A CryEngine tehát belépett az ultramobil termékek piacára is, ami nagyon kritikus a Crytek számára, hiszen manapság a konzolokban és PC-ben gondolkodó stúdiók, illetve kiadók nem igazán tekintik a különböző videojáték-motorok licencelését alternatívának. Eközben az ultramobil termékek piacán többek között a Unity motor rendkívül népszerű alternatíva, és a fejlesztők többsége pont, hogy nem gondolkodik saját rendszer fejlesztésében, ami nagyszerű a CryEngine számára, hiszen úgymond létezik felvevőpiac a termék iránt.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés