Hirdetés

Ingyenes lett a Crytek Renderdoc

A Crytek a játékosok és a grafikával foglalkozó személyek körében a CryEngine videojáték-motorral szerzet hírnevet, mely technikai képességeit tekintve az élvonalba tartozik. Maga a nem túl olcsó csomag azonban több komponensből áll, és a megfelelő teljesítmény érdekében egy Renderdoc debuggert is tartalmaz, ami felveszi a játékon belüli egymás utáni képkockákat, de nem csak a végeredményt, hanem magát a számítást is, majd ez később visszajátszható. Ezzel a fejlesztő elemezheti a program működését, az API használatára vonatkozó adatokat, illetve felderítheti a programhibákat.

A Renderdoc alapvetően a játékfejlesztők igényeit figyelembe véve lett megtervezve, és igazán értékes eleme a CryEngine-nek. A Crytek azonban úgy döntött, hogy a debuggert megosztja a világgal, így ingyenesen letölthetővé teszik az alkalmazás önálló verzióját, mely a DirectX API D3D_FEATURE_LEVEL_11_0 és D3D_FEATURE_LEVEL_11_1 szintjén használó programokkal használható.

A Renderdoc alkalmazás az alábbi oldalon érhető el, amihez egy fórumot is létrehozott a Crytek, így a későbbi fejlesztéseket már a közösséggel együtt is el lehet végezni. Többek között tervben van az OpenGL API támogatása is, aminek bizonyosan sok fejlesztő örülne.

A program egyébként kifejezetten egyszerűen használható, így a képzettebb átlagfelhasználók is tehetnek egy próbát vele. Már ha bárkit érdekel, hogy az adott játék mégis hogyan fut az adott PC-n.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés