Nehéz helyzetbe került a Crytek

A Crytek minden PC-s játékos számára ismerős cég lehet, hiszen a CryEngine videojáték-motor és persze a Crysis sorozat kapcsán igencsak megdolgoztatják a hardvereket. A GameStar.de írása alapján a vállalat nehéz helyzetbe került, mivel több program és fejlesztésre vonatkozóan sem jöttek be a számításaik. Avni Yerli ugyan elmondta, hogy hamarosan megkötnek egy üzletet, mely az anyagi helyzetüket stabilizálja. Hosszútávon viszont úgy néz ki, hogy komolyabb változások szükségesek.

A beszámoló szerint a Crytek szinte egyetlen fronton sem teljesítette a terveket. A GFACE nem mondható sikernek, és szolgáltatáshoz kapcsolódó Warface című F2P (free to play) alkotás is főleg az oroszokat érdekli, míg más területen nem igazán hódít. Az Xbox One konzolra megjelent Ryse sem hozta az elvárt bevételt, illetve sajnos a CryEngine-t sem licencelik annyian, mint tervezték. Ezek együttes hatása nyilván nem kedvező, főleg úgy, hogy a Crytek nagyjából 800 főt foglalkoztat, ami túl sok kiadást jelent.

A Crytek problémája egyébként nem egyedi, hiszen a videojáték-motorok licencelésére szakosodott cégek számára nehéz eladni a technológiát. Nem véletlen, hogy a legtöbb érintett áttért az előfizetéses modellre, mivel a nagyobb kiadók már megoldják a motorkérdést házon belül. Bár ez várható evolúciója volt a piacnak, de még az Epic Games is későn reagált a változásra, ugyanakkor a Gears Of War jogok eladásából befolyt pénz után koncentráltan átütemezték az Unreal Engine 4 fejlesztését az ultramobil szegmens igényeinek megfelelően. A Crytek számára is hasonló irány lehet az elfogadható, és érezhetően tesznek is lépéseket az ultramobil eszközök piaca felé vezető út megnyitásáért. A képlet igazából egyszerű, hiszen ma leginkább a független stúdióknak lehet eladni a technológiát egy jól kialakított előfizetéses modellel. Ebből a szempontból a CryEngine az egyik legjobb befektetés, hiszen relatíve olcsó és jó képességekkel rendelkezik, ugyanakkor a kihívók között a Unity és az Unreal Engine új verziói kemény ellenfélnek tűnnek.

A Ryse jogait egyébként a Microsoft szívesen megszerezné, de a Crytek nem szeretne megválni tőle, bár valószínűleg minden csak pénz kérdése. A vállalat egyébként a legrosszabb eshetőség esetében sem tűnne el maradéktalanul, hiszen rendkívül sok értékes szabadalmuk van, nem beszélve a technológiákról, így ezekre bizonyosan lenne vevő.

Előzmények

Hirdetés