Hirdetés

Ismét frissült az OpenGL szabvány

A Khronos Group – az új féléves ütemtervhez híven – bejelentette az OpenGL grafikus API 3.2-es verzióját, mely új geometry shader kiterjesztést tartalmaz, és frissített, 1.50-es verziójú GLSL (OpenGL Shading Language) programnyelvet használ. Emellett a régebbi verziókkal való kompatibilitás érdekében az opcionálisan használható, GL_ARB_compatibility kiterjesztés is ráncfelvarráson ment keresztül, melynek segítségével a régebbi verziójú OpenGL funkciók érhetők el.

A fejlesztők szerint a rendszer mostantól gyorsabban kezeli a vertex tömböket, valamint vizuálisan jobb cube map szűrést és hatékonyabb textúra-mintavételezést alkalmaz.

Az NVIDIA már bejelentette, hogy a legújabb bétaállapotú meghajtója már teljesen támogatja OpenGL 3.2 API-t, így a fejlesztőknek érdemes erre az oldalra ellátogatni, ahol a zöldek részletesen beszámolnak a friss driver képességeiről.

Az AMD még nem jelentkezett ezzel kapcsolatban, így felkerestük a vállalatot, és a szóvivőjük elmondta, hogy a FirePro termékek augusztus 12-én kapják meg az OpenGL 3.1-et támogató eszközillesztőt. Az OpenGL 3.2 támogatás sajnos még várat magára, ami annak köszönhető, hogy a rendszerprogramozók jelenleg a DirectX 11 implementálásával foglalkoznak. Nyilván ez jelentős erőforrást igényel, míg az NVIDIA-nak ezt a feladatot még nem kell napirendre tűznie.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés