Hirdetés

Megérkezett az OpenGL 3.1-es verziója

A Khronos Group bejelentette, hogy kilenc hónap megfeszített munka után elkészült az OpenGL grafikus API 3.1-es verziója. A friss rendszer új, 1.40-es verziójú GLSL (OpenGL Shading Language) programnyelvet használ, mely már a legújabb grafikus processzorok képességeihez lett fejlesztve. Ennek megfelelően hatékonyabb lesz a vertexfeldolgozás, és kiterjed a textúrázók használhatósága, emellett a puffermenedzsment is rugalmasabban kezelhető.

A régebbi verziókkal való kompatibilitás érdekében a Khronos Group egy opcionális kiterjesztést is kínál a rendszerhez, melynek segítségével a régebbi verziójú OpenGL funkciók is elérhetők.

Az NVIDIA legújabb, beta állapotú meghajtója már részleges OpenGL 3.1 támogatást kínál, ám a vállalat állítása szerint a rendszer hamarosan minden új funkciót képes lesz kezelni. Természetesen az AMD és az S3 is dolgozik az újítások beépítésén, így a jövőben a Radeon és a Chrome termékek is képesek lesznek kezelni a friss OpenGL API-t.

A Khronos Group elmondása szerint az OpenGL API-t mostantól féléves ciklusokban fejlesztik, ennek köszönhetően a gyártóknak könnyebb lesz az új funkciókat implementálni a driverbe, így a rendszer stabilabb körülmények között fejlődhet.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés